ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ
ΛΕΥΚΑΔΑ Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. ΑΡΣΕΝΗ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΙΘΑΚΗΣ
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ !!!!!
7ον. Επειδή το πρώτο νησί που συναντάει κανείς όταν έρχεται από την Θεσπρωτία (τότε Θεσπρωτία λέγονταν όλη η Ήπειρος) είναι η Λευκάδα και δεν νομίζω να υπάρχει απολύτως καμία αντίρρηση, όμως ο Όμηρος μας βεβαιώνει ότι τότε ονομάζονταν ΙΘΑΚΗ! Στην Θεσπρωτία (σημερινή Ήπειρο), στην οποία βασίλευε ο Φείδων, ο Όμηρος μας διδάσκει ότι έστειλε τον Κρητικό (έτσι του εμφανίστηκε ο Οδυσσέας) στο Δουλίχιο με την παράκληση να τον μεταφέρει ο Άκαστος, που διοικούσε τότε το Δουλίχιο, με το ισχυρό και πολυπληθές ναυτικό του, στην Κρήτη. Το Δουλίχιο είναι αδιανόητο επίσης να το τοποθετήσεις στη Λευκάδα, μιας και ο Οδυσσέας ως Κρητικός στάλθηκε από τον Βασιλιά των Θεσπρωτών στο Δουλίχιο το πολύσταρο, που είχε πολύ μεγάλο ναυτικό για να μεταφέρει και να πουλάει της μεγάλες παραγωγές του, μιας και ήταν το μεγαλύτερο νησί του Οδυσσέα, (έστειλε τα περισσότερα πλοία στην Τροία -40- το χαρακτηρίζει ο Όμηρος πολύσταρο, έστειλε τους μισούς μνηστήρες στην Πηνελόπη, που σημαίνει ότι διέθετε πολλούς μεγάλους Γαιοκτήμονες από τα σπίτια των οποίων προήλθαν αυτά τα πλουσιόπαιδα, είχε άμεσες επικοινωνίες με την Κρήτη, και το γνώριζε και ο βασιλιάς της Θεσπρωτίας) με την παράκληση ή την εντολή να τον μεταφέρουν στην υποτιθέμενη πατρίδα του. Όμως οι Θεσπρωτοί ναυτικοί σταμάτησαν σε μια αμμουδιά της Ιθάκης για να φάνε, και τον Οδυσσέα (υποτιθέμενο Κρητικό) τον έδεσαν με σκοπό να τον πουλήσουν για δούλο, απ' όπου όμως τους ξέφυγε ο Οδυσσέας και πήγε στον Εύμαιο. Αυτό σημαίνει πως αφενός μεν η τότε Ιθάκη ήταν το πρώτο νησί που συναντούσες ερχόμενος από την Ήπειρο, που σημαίνει 100% ταύτιση με την ΛΕΥΚΑΔΑ, άρα υποχρεωτικά ταυτίζεται με την Ομηρική Ιθάκη αφενός, το δε Δουλίχιο ήταν απολύτως λογικά νοτιότερα από την Ιθάκη και αφετέρου πως το Δουλίχιο ήταν ένα νησί πολύ μεγάλο και πλούσιο αλλά και με ικανότατους ναυτικούς και με πολλά εμπορικά πλοία που ταξίδευαν στην Μεσόγειο για να πουλήσουν τις παραγωγές τους και να κάνουν εμπόριο, κάτι που αποκλείει τους Αιτωλούς ή Ακαρνάνες που αρκετοί υπαινίσσονται πως το Δουλίχιο ήταν εκεί, για τον απλούστατο λόγο ότι η Ακαρνανία κατοικούνταν από ορεσίβιες φυλές και ελάχιστα γνώριζαν από θάλασσα και ναυτιλία! Ίσως και γι’ αυτό δεν έστειλαν πλοία στην Τροία!
8ον. Επειδή Ναός του Απόλλωνα ακόμη και από την εποχή του Κέφαλου, ο οποίος έπεσε από το βράχο του για να απαλλαγεί από τον έρωτά του με τον Πτερέλα, μοναδικός στην Ελλάδα υπήρχε μόνο στην Λευκάδα, αυτό πως σας ξέφυγε! Ως γνωστόν ο Κέφαλος, ήταν πατέρας του Αρκείσιου, ο Αρκείσιος ήταν πατέρας του Λαέρτη κι αυτός του Οδυσσέα, δηλ. 90-100 χρόνια νωρίτερα από τον Οδυσσέα έπεσε ο Κέφαλος από τον Ναό του Απόλλωνα για να εξαγνιστεί, αυτό πως δεν το λάβατε υπόψη σας, μιας και οι 4 άλλοι Ναοί του Απόλλωνα στην Κέρκυρα και στην Κεφαλονιά ήταν του 8ου – 5ου π.Χ αιώνα! Στην Ιθάκη δεν βρέθηκε Ναός του Απόλλωνα!
9ον. Είναι απορίας άξιο πως κανείς Κεφαλληνιστής ιδίως, αλλά και Ιθακιστής δεν προβληματίστηκε γιατί ο Τηλέμαχος έστριψε προς τις Εχινάδες ερχόμενος από Πύλο όταν πέρασε από τα Λουτρά Κυλλήνης! Ήταν βλάκας και δεν ακολούθησε την εντολή της Θεά Αθηνάς «να κρατιέται μακριά από τα νησιά» γιατί οι Μνηστήρες του έστησαν δολοφονική ενέδρα σε κάποιο απ’ τα πολλά νησιά της περιοχής; Κανείς δεν διάβασε τι λέει ο Όμηρος, ότι το βράδυ ο Εύρος αυξήθηκε σημαντικά η δύναμη και η ταχύτητά του; Εύρος ήταν ο Νοτιοανατολικός άνεμος που έρχονταν από το Σινά και την Αίγυπτο και περνώντας πάνω από ένα τεράστιο τμήμα της Μεσογείου έφερνε μαζί του μια απίστευτη υγρασία και έλλειψη ορατότητας! Ήταν δηλ. ο άνεμος που σήμερα ονομάζουμε Σιρόκο και Σοροκάδα!
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ !!!!!
7ον. Επειδή το πρώτο νησί που συναντάει κανείς όταν έρχεται από την Θεσπρωτία (τότε Θεσπρωτία λέγονταν όλη η Ήπειρος) είναι η Λευκάδα και δεν νομίζω να υπάρχει απολύτως καμία αντίρρηση, όμως ο Όμηρος μας βεβαιώνει ότι τότε ονομάζονταν ΙΘΑΚΗ! Στην Θεσπρωτία (σημερινή Ήπειρο), στην οποία βασίλευε ο Φείδων, ο Όμηρος μας διδάσκει ότι έστειλε τον Κρητικό (έτσι του εμφανίστηκε ο Οδυσσέας) στο Δουλίχιο με την παράκληση να τον μεταφέρει ο Άκαστος, που διοικούσε τότε το Δουλίχιο, με το ισχυρό και πολυπληθές ναυτικό του, στην Κρήτη. Το Δουλίχιο είναι αδιανόητο επίσης να το τοποθετήσεις στη Λευκάδα, μιας και ο Οδυσσέας ως Κρητικός στάλθηκε από τον Βασιλιά των Θεσπρωτών στο Δουλίχιο το πολύσταρο, που είχε πολύ μεγάλο ναυτικό για να μεταφέρει και να πουλάει της μεγάλες παραγωγές του, μιας και ήταν το μεγαλύτερο νησί του Οδυσσέα, (έστειλε τα περισσότερα πλοία στην Τροία -40- το χαρακτηρίζει ο Όμηρος πολύσταρο, έστειλε τους μισούς μνηστήρες στην Πηνελόπη, που σημαίνει ότι διέθετε πολλούς μεγάλους Γαιοκτήμονες από τα σπίτια των οποίων προήλθαν αυτά τα πλουσιόπαιδα, είχε άμεσες επικοινωνίες με την Κρήτη, και το γνώριζε και ο βασιλιάς της Θεσπρωτίας) με την παράκληση ή την εντολή να τον μεταφέρουν στην υποτιθέμενη πατρίδα του. Όμως οι Θεσπρωτοί ναυτικοί σταμάτησαν σε μια αμμουδιά της Ιθάκης για να φάνε, και τον Οδυσσέα (υποτιθέμενο Κρητικό) τον έδεσαν με σκοπό να τον πουλήσουν για δούλο, απ' όπου όμως τους ξέφυγε ο Οδυσσέας και πήγε στον Εύμαιο. Αυτό σημαίνει πως αφενός μεν η τότε Ιθάκη ήταν το πρώτο νησί που συναντούσες ερχόμενος από την Ήπειρο, που σημαίνει 100% ταύτιση με την ΛΕΥΚΑΔΑ, άρα υποχρεωτικά ταυτίζεται με την Ομηρική Ιθάκη αφενός, το δε Δουλίχιο ήταν απολύτως λογικά νοτιότερα από την Ιθάκη και αφετέρου πως το Δουλίχιο ήταν ένα νησί πολύ μεγάλο και πλούσιο αλλά και με ικανότατους ναυτικούς και με πολλά εμπορικά πλοία που ταξίδευαν στην Μεσόγειο για να πουλήσουν τις παραγωγές τους και να κάνουν εμπόριο, κάτι που αποκλείει τους Αιτωλούς ή Ακαρνάνες που αρκετοί υπαινίσσονται πως το Δουλίχιο ήταν εκεί, για τον απλούστατο λόγο ότι η Ακαρνανία κατοικούνταν από ορεσίβιες φυλές και ελάχιστα γνώριζαν από θάλασσα και ναυτιλία! Ίσως και γι’ αυτό δεν έστειλαν πλοία στην Τροία!
8ον. Επειδή Ναός του Απόλλωνα ακόμη και από την εποχή του Κέφαλου, ο οποίος έπεσε από το βράχο του για να απαλλαγεί από τον έρωτά του με τον Πτερέλα, μοναδικός στην Ελλάδα υπήρχε μόνο στην Λευκάδα, αυτό πως σας ξέφυγε! Ως γνωστόν ο Κέφαλος, ήταν πατέρας του Αρκείσιου, ο Αρκείσιος ήταν πατέρας του Λαέρτη κι αυτός του Οδυσσέα, δηλ. 90-100 χρόνια νωρίτερα από τον Οδυσσέα έπεσε ο Κέφαλος από τον Ναό του Απόλλωνα για να εξαγνιστεί, αυτό πως δεν το λάβατε υπόψη σας, μιας και οι 4 άλλοι Ναοί του Απόλλωνα στην Κέρκυρα και στην Κεφαλονιά ήταν του 8ου – 5ου π.Χ αιώνα! Στην Ιθάκη δεν βρέθηκε Ναός του Απόλλωνα!
9ον. Είναι απορίας άξιο πως κανείς Κεφαλληνιστής ιδίως, αλλά και Ιθακιστής δεν προβληματίστηκε γιατί ο Τηλέμαχος έστριψε προς τις Εχινάδες ερχόμενος από Πύλο όταν πέρασε από τα Λουτρά Κυλλήνης! Ήταν βλάκας και δεν ακολούθησε την εντολή της Θεά Αθηνάς «να κρατιέται μακριά από τα νησιά» γιατί οι Μνηστήρες του έστησαν δολοφονική ενέδρα σε κάποιο απ’ τα πολλά νησιά της περιοχής; Κανείς δεν διάβασε τι λέει ο Όμηρος, ότι το βράδυ ο Εύρος αυξήθηκε σημαντικά η δύναμη και η ταχύτητά του; Εύρος ήταν ο Νοτιοανατολικός άνεμος που έρχονταν από το Σινά και την Αίγυπτο και περνώντας πάνω από ένα τεράστιο τμήμα της Μεσογείου έφερνε μαζί του μια απίστευτη υγρασία και έλλειψη ορατότητας! Ήταν δηλ. ο άνεμος που σήμερα ονομάζουμε Σιρόκο και Σοροκάδα!
Ένα τελευταίο κύριε Γαζή να πω για να σας στείλει την Ιθάκη σας στα αζήτητα, την Ιθάκη της Λευκάδας, που πριν τον Γερμανό, με την ξενόφερτη θεωρία του ΠΟΤΕ και ΚΑΝΕΙΣ (ούτε σκυλί κανίς ούτε ο Οδυσσέας στην σπηλιά του κύκλωπα, κανείς και ουδέποτε) δεν υποψιάστηκε να την πει Ιθάκη. Πες τε μου ειλικρινά, αν ήταν Ιθάκη η Λευκάδα, τότε γιατί οι μνηστήρες κε Γαζή ήταν από τα νησιά γύρω από την Κεφαλλονιά (ούτε το Δουλίχι δέχεστε απέναντι); Δεν είχε νέους φερέλπιδες η Μπονίτσα, ή ότι άλλο ήταν στη θέση της, η Πρέβεζα ή ότι άλλο ήταν στη θέση της, η Θεσπρωτία του αγαπημένου φίλου Φείδωνα πιο κοντά από τη Ζάκυνθο, η Αμφιλοχία με το τόσο όμορφο αρχαίο αυτό όνομα; Δέχεστε κάτι σαν βάση και δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε το Ομηρικό κείμενο από τις μεταομηρικές και λαϊκες παραδόσεις. Σίγουρα τους λίγους Λευκαδίτες που τα πιστεύουν όλα αυτά, κάποιοι λόγωι τουριστικού συμφέροντος μπορείτε να τους έχετε με το μέρος σας, αλλά πριν από 12 χρόνια που γύριζα την Ελλάδα και σφυγμομετρούσα την κοινή γνώμη σε Τι θα κάνουμε με τους τελευταίους των μοϊκανών της Λευκάδας;
|
Προς οπαδούς και ερευνητές της Κεφαλονιάς ως Ομηρικής Ιθάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά πράγματα:
1. Δεν υπάρχει νησί Αστερίς μεταξύ Πύλου και Κεφαλονιάς
2. Δεν υπάρχει Ναός του Απόλλωνα στην Κεφαλονιά της εποχής του Οδυσσέα και ενωρίτερα, εποχής Κέφαλου, μιας και ο Κέφαλος ήταν από τους πρώτους θνητούς που έπεσε από τον Ναό του Απόλλωνα για την Πτερέλη, και ο οποίος ήταν 4 γενιές πριν τον Οδυσσέα (Κέφαλος, Αρκείσιος, Λαέρτης, Οδυσσέας).
3. Η Λευκάδα κατά τον Στράβωνα ήταν σαφώς με τον τότε προσανατολισμό Δυτικότερη της Κεφαλονιάς! (Γεωγραφικά 10.2.15)! [Κεῖται δ᾽ ἡ Κεφαλληνία κατά Ἀκαρνανίαν͵ διέχουσα τοῦ Λευκάτα περὶ πεντήκοντα (οἱ δὲ τετταράκοντά φασι) σταδίους͵ τοῦ δὲ Χελωνάτα περὶ ὀγδοήκοντα. αὐτὴ δ᾽ ἐστὶν ὡς τριακοσίων τὴν περίμετρον͵ μακρὰ δ᾽ ἀνήκουσα πρὸς εὖρον͵ ὀρεινή·] [Υποσημείωση: πρὸς εὖρον. δηλ. προς την κατεύθυνση της χειμερινής ανατολής (νοτιοανατολικά) από την Λευκάδα, όπως εξηγεί ο Ποσειδώνιος (βλ. Α,ΙΙ,21)] & Εύρος (ο Σιρόκος) νοτιοανατολικός].
4. Η Κεφαλονιά είναι σε απίστευτα κοντινή απόσταση με το Θιάκι, 1,8 ν.μίλια, και αποτελούν ένα αιώνιο ζεύγος νησιών, κάτι που μας οδηγεί με σιγουριά στο ζεύγος "Δουλίχιόν τε Σάμη τε" του Όμηρου ή στο Dulichiumque Sameque του Βιργίλιου. Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν μπορεί κανείς να τοποθετήσει στην Κεφαλονιά την Ιθάκη του Οδυσσέα, (Το ίδιο ισχύει και για το σημερινό Θιάκι) γιατί δεν μπορεί να χαρακτηριστεί "ΠΑΝΥΠΕΡΤΑΤΗ ΠΡΟΣ ΖΟΦΟΝ"!
5. Αν η Κεφαλονιά ήταν η Ομ. Ιθάκη θα έφτανε γύρω στα μεσάνυχτα και όχι με το χάραμα της επόμενης μέρας, αφού έφτασε με το σούρουπο στο Κατάκωλο, απλά δεδομένα!
6. Εκείνος ο έρμος ο Φιλοίτιος πόσες μέρες θα χρειάζονταν μόνο για μία διαδρομή από την Ακαρνανία προς τον Πόρο της Κεφαλονιάς με δεδομένο ότι ήταν η απόσταση τότε περίπου διπλάσια της σημερινής, μιας και ο Ηρόδοτος μας βεβαίωσε ότι στην Εποχή του ο Αχελώος "τας ημισείας (Εχινάδες) ήπειρον πεποίηκεν", δηλ. από τις 90 αρχικές είχαν μείνει μόνο 40-45 και σήμερα μόνο 19, οπότε η Θάλασσα τότε ήταν πολύ βαθύτερα μέσα στην Ακαρνανία και συνεπώς πολύ μακρύτερη η απόσταση από την Κεφαλονιά, άρα αδιανόητο να πηγαινοέρχεται ο Φιλοίτιος καθημερινά με Σχεδία.
7. Το Δουλίχιο έστειλε τους περισσότερους Μνηστήρες στην Πηνελόπη, όσες τα υπόλοιπα τρία νησιά μαζί, που σημαίνει ότι ήταν το μεγαλύτερο από τα 4 νησιά του Οδυσσέα.
8. Το Δουλίχιο είχε πολύ μεγάλη Ναυτηλία, γιατί ήταν το μεγαλύτερο και παραγωγικότερο από τα 4 και γι' αυτό έστειλε και τους περισσότερους μνηστήρες, και γι' αυτό και ο Φείδων της Θεσπρωτίας έστειλε τον Κρητικό στον Άκαστο που διοικούσε το Δουλίχιο για να τον στείλει στην πατρίδα του την Κρήτη, μιας και οι μεγάλες παραγωγές χρειάζονταν και πολύ ναυτικό για να τα πουλάει!!!!
Αυτά είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που μας απαγορεύουν ακόμη και να σκεφθούμε να τοποθετήσουμε στην Κεφαλονιά την Ομηρική Ιθάκη.
καλησπερα,, θ κνω αναρτηση το σχολιο σας αν και εχω απαντησεις για ολα σας τα ερωτηματα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστερις υπαρχουν πολλες επικρατεστερη το νησι Οξειες,, που εχει αναλυσει τεκμηριομενα ο Μεταξάς Γερασιμος, και μπορω να σας θεσω 2-3 ακομη
Ο Πανταζης (που δυστηχως απεβιωσε) αν τον εχετε διαβαει εχει ενα αρθρο τα πανω κατω,, και επεξηγει πολλα για τον τοτε προσανατολισμο
Το 4 οντως τα δυο νησια ειναι πολυ κοντα, απλα ειμαστε ο /ιθακη εμεις και αυτοι η /σάμη,,
Πορος - κυληνη ακόμη και σημεραη κοντινοτερη διαδρμο,,Δουλιχιο,, /ανεξάρτητο,, κατα ατομικη μου δική μου αποψη η σημερινη Ζακυνθος (ΤΑ ΠΑΝΩ - ΚΑΤΩ ΕΙΠΑΜΕ)
ΚΟΥΡΛΕς ΑΠΟΨΕΙς,, ΑΠΟ ΚΟΥΡΛΟΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΕς,, ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΕς ΦΟΡΕς ΟΤΙ ΦΑΙΝΕΤΕ ΣΤΡΑΒΟ ΤΕΛΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΙΟ..ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΩς ΤΟ ΚΟΙΤΑΣ