και μια ραψωδια πριν, τα ψεματα σε Αθηνα,οτι ηρθε απο Κρήτη!!! πήγα σε πλοίο σε Φοίνικες αρχόντους να προσπέσω, και δώρα ακριβοπόθητα τους έδινα ζητώντας μαζί τους να με πάρουνε στην Πύλο να μ' αφήσουν, | |
275 | ή στην ιερή την Ήλιδα που Επειώτες την ορίζουν. Όμως του ανέμου η δύναμη τους έσπρωχνε αποκείθε χωρίς να εν· δε ζήταγαν αυτοί να με γελάσουν. Και τότες παραδέρνοντας φτάσαμ' εδώ τη νύχτα, και στο λιμένα μπήκαμε βαρύ κουπί τραβώντας. |
280 | Δε συλλογιόμασταν φαΐ, κι ας είχαμέ του ανάγκη· μόνε απ' το πλοίο βγήκαμε κι αυτού πλαγιάσαμε όλοι. Στ' αποσταμένο μου κορμί γλυκός κατέβηκε ύπνος, κι εκείνοι τότες έβγαλαν τα πράματα απ' το πλοίο, κι απάνω εδώ στην αμμουδιά που κοίτομουν τα θέσαν. |
285 | Κατόπι στην ωριόχτιστη κινήσαν Σιδονία, κι έμεινα εγώ μονάχος μου με την καρδιά θλιμμένη.» |
απο την εκδρομη σε Καστορια
Αβρακικος
νηῦς δέ μοι ἥδ᾽ ἕστηκεν ἐπ᾽ ἀγροῦ νόσφι πόληος,
ἐν λιμένι ῾Ρείθρῳ ὑπὸ Νηίῳ ὑλήεντι.
πλοιο του βρισκεται σε εξοχη (σε αγρο) μακρυα απο την πολη στο λιμανι του Ρειθρου κατω απο τον δασωδη Νειο ΚΑΙ ΣΕ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ Ό,τι ρέει: ποτάμι, ρέμα, ρείθρο, ρυάκι
ποταμοῖο ῥέεθρα / Ὠκεανοῦ (Όμηρος, Ιλιάδα, 245-246)
ἐκτρέψασα τοῦ ποταμοῦ τὸ ῥέεθρον πᾶν ἐς τὸ ὤρυσσε χωρίον (Ηρόδοτος, 1, 186)
ῥέεθρον ἁγνοῦ Στρυμόνος (Αισχύλος, Πέρσες, 497)
ο πυθμένας ή η κοίτη του ποταμού
ταύτῃ κατὰ τὴν διώρυχα ἐκτραπόμενος ἐκ τῶν ἀρχαίων ῥεέθρων (Ηρόδοτος, 1, 75)
δι᾽ ὧν νῦν ῥέει ῥεέθρων (Ηρόδοτος, 7, 130)ρείθρο το [ríθro] Ο39 : η κοιλότητα, το αυλάκι που σχηματίζεται στις άκρες και κατά μήκος ενός δρόμου και στην οποία συγκεντρώνονται τα νερά της βροχής: Tα ρείθρα του δρόμου / του πεζοδρομίου.
- ΠΡΟΣΘΑΙΣΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,, ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΖΑΚΥΝΘΟ,, ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΜΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ!! ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΟΠΩς ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΟΦΩΡΕΙΟ, ΜΕ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΔΕΞΙΑ ΜΟΥ ΟΠΩς ΑΝΕΒΑΙΝΑΜΕ, ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ,,ΜΕ ΤΙς ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΕς ΛΙΜΝΕς!! ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΗΣΙ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ (ΣΥΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΙΣΩς ΚΑΙ ΠΙΟ ΒΥΘΙΣΜΕΝΑ ΤΟΤΕ ΤΑ ΕΔΑΦΗ)Απάντηση
- Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι αλλά μάλλον δεν «βγαίνει» το πράμα γιατί είναι αντίθετο με Ομηρικές περιγραφές.
Εγώ πάντως σας τήνε πασάρισα και ξεμπέρδεψα, εσείς πηαίνετέ τη και στη Δήλο (που μάλλον τη λέανε και Ζάκυνθο άμα θυμάμαι καλά), κα κα κα.
Μπορείτε επίσης να τη στείλετε και στην Ισπανία στο σημερινό Σάγουτον και παλιά Ζάκανθα, κα κα κα.
Το πρόβλημα είναι ότι η Ομηρική Ιθάκη ήταν μικρή και εσείς πάτε να τη ξεντώσετε και εκεί είναι που έχουνε μπερδευτεί τα πράματα.
Βέβαια έγραψε και ο μακαρίτης πλέον Βαγγέλης τα δικά του, τα οποία όμως «εφεσιβάλλονται» πανεύκολα και όχι με υποθέσεις.
Πολύ περίεργος ο μακαρίτης, άλλα έλεε το 92 και άλλα μετά, γιατί τάχα μου??
Τέλος πάντων, η γνώμη μου είναι ότι ως προς τα λιμάνια αν φέρετε του Φόρκυνα μέσα από το “Βόχυνας cannion” και οποιοδήποτε άλλο έξω κοντά στις εκβολές του για του Ρείθρου, κάπως ξεμπλέκετε.
Λέω κάπως γιατί υπάρχουν πάλε δυσκολίες βασισμένες πάνω στα γραπτά των Ομηρικών επών.
Ομηρικό ξενύχτι έκαμα και δε πλερώνομε κιόλα. - Φιλτατε εχω καμει και εγω ξενυκτια,οποτε μην παραπονιεσε χαχα!! Εμεις οι δυο παντως εχουμε συμφωνησει μαλλον στα τρια απο τα 4 ομηρικα νησια,, (η Ζακυνθος μας τα χαλάει) Τώρα το αν το θιακι ηταν μικρο,,ισως να το εννοουσε μικρο σαν βασιλειο, οχι σαν νησι,, και του οτι ειναι δυτικοτερα ολων,, παλι παιζει το ιδιο σεναριο,, δυτικοτερο εκ των λοιπων βασιλειων! Εξαλου αναφερετε οτι ηταν νησιοτικο, εφοσον περιλαμβανει αρκετα νησακια!
Προσωπικά πιστεύω ότι η Ζάκυνθος είναι ένα νησί φάντασμα θα έλεγα, κατασκευασμένο στα Ομηρικά έπη ένεκα λόγων σκοπιμότητας για να περάσουν οι πολιτικές και θρησκευτικές αρχές τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια κάποιους αυτό μπορεί να περάσει σαν ηλιθιότητά μου, αλλά προσεχτικά μελετώντας το θέμα με αρχή το τι ήταν και τι πρόσφεραν τα έπη την τότε εποχή, ίσως τους μείνει μια μικρή έστω αμφιβολία περί του αρχικού τους συμπεράσματος.
Η Ιθάκη ήταν όχι μόνο «ούδ΄ ευρεία» αλλά και με λίγους σχετικά κατοίκους, τόσο που δε μπορούσαν να μαζέψουν έστω 300 πολεμιστές.
Ο Βαγγέλης Πανταζής κόλλησε πάνω στη φράση ουδ΄ευρεία, χωρίς να ψάξει τίποτε περισσότερο και ανέπτυξε μία θεωρία ως δικηγόρος που ήταν, σαν να ήθελε να μπερδέψει τον δικαστή.
Το ίδιο και κάποιος άλλος (μη δικηγόρος και συμπαθής μου) που ανέπτυξε τη θεωρία, λιμάνι Φόρκυνα = Καραβόμυλος.
Και οι δύο αυτές θεωρίες δεν στέκουνε και προκαλώ όποιον έχει αντίρρηση να το συζητήσουμε βασιζόμενοι σε στοιχεία και πληροφορίες από την Οδύσσεια και όχι μόνο.
Δυστυχώς όμως κάποιοι απαξιούν να συζητούν με «πληβείους» τέτοια θέματα ή δεν έχουν δυνατότητες να το κάνουν και έτσι μένουν πολλές πληροφορίες στον αέρα.
Ίσως να υπάρχουν και λόγοι σκοπιμότητας βέβαια που εν μέρει κατανοώ, αλλά δεν συμμερίζομαι γιατί απλά δεν είμαι «καβάλα» πουθενά, αλλά αντιθέτως ως γνήσιος Κεφαλλονίτης νοιώθω σαν Κεφαλλήνας και όχι μακρυμάλλης Αχαιός κατά Όμηρον (άλλο και τούτοε πάλε), μέλος της εκκλησίας του δήμου της αρχαίας Ιθάκης που εκεί καθένας ελεύθερα μπορούσε να εκφράσει την άποψή του.
Αλλά γλέπεις άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη…
Κρίμα !
Σπύρος Ρόκκος
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.