Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019

Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΩΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ





Ήρωας είναι, αυτός
που της ζωής του το χώμα,

αξίζει να γίνει χρώμα.
Κι αν η μορφή του δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα στου χρόνου τον καμβά,
είναι γιατί η Ιστορία τον φυλάει στην σκοτεινή της μήτρα περισσότερο,
γιά να τον αποδώσει αύριο στο φως λαμπρότερο.
Όταν οι σελίδες των στιγμών θα ανοίγονται...
και τίποτα δεν θα μείνει κρυφό...
Το φως απ’το κεράκι που ανάβει στο σκοτάδι ο Ήρωας,
ταξιδεύει πολύ μακρυά...
...και στον χώρο και στον χρόνο...
πάει και βρίσκει ψυχές ανθρώπων στα πέρατα της γης,
και τις συγκλονίζει...
ο τρόπος που στάθηκε αυτός ο χωματένιος στο κάλεσμα της ώρας·
γίνεται άνεμος δυνατός στην χοάνη και της δικής τους ζωής...
Έτσι γεννιούνται οι Φιλέλληνες,
που αν είναι ζωγράφοι, φέρνουν τα δικά τους χώματα...
...οξείδια της ώχρας, της γαλαζόπετρας κ της κιννάβαρης...
που από χώμα αξιώνονται να γίνουν ουρανός
ιστορώντας το πάθος και το έπος των Ωραίων Παιδιών
της Άνοιξης του 1821... της Άνοιξης του 2019...
Είναι εκπληκτικό το πως, χωρίς ανεπτυγμένα μέσα επικοινωνίας την εποχή
εκείνη, φθάνει εκεί που πρέπει να φθάσει, η ζωτική πληροφορία.
-Σήμερα την πνίγουν οι «πληροφορίες»-
Και η ζωτική πληροφορία είναι η κοσμογονία που συμβαίνει εκείνη την στιγμή
στην Ελλάδα· ότι το Γένος των Ελλήνων...
-που ο Κόσμος γνωρίζει μέσ’από τη σφαίρα του μυθικού,
σαν ιδανικό μύθο αλλά και σαν την πραγματικότητα της Ελληνικής πνευματικής
πανσπερμίας που συνθέτει τον παγκόσμιο πολιτισμό-
...αποφάσισε να σταθεί όρθιο και να ξαναπεί τ’Όνομα του.
Οι Φιλελληνικές δράσεις μέσω της Ζωγραφικής, εκδηλώνονται σε δημόσιες
γκαλερί που ήδη υπάρχουν από τα μέσα του 18 ου αιώνα, όχι όμως με την μορφή
που τις γνωρίζουμε σήμερα.
Χώρος εκθέσεως των πινάκων Φιλελλήνων Ζωγράφων με θέμα την Ελληνική
Επανάσταση, γίνονται επίσης τα σαλόνια άλλων ισχυρών και πλουσίων
Φιλελλήνων, που κρατούν τους πίνακες αυτούς στις ιδιωτικές συλλογές τους.

Μέσα στα σαλόνια αυτά, υπό την ζωογόνο επιρροή Ελληνικών κειμένων σοφίας
που αναγιγνώσκονταν, καθώς επίσης Φιλελληνικών ποιημάτων, και ειδήσεων
από την πορεία της Επαναστάσεως, κ με επιπλέον εποπτικό υλικό εμπνεύσεως,
τους πίνακες ζωγραφικής, άνοιγαν οι ψυχές και οι Φιλέλληνες προσέφεραν,
από χρήματα και περιουσιακά στοιχεία μέχρι την ίδια τους την ζωή,
ερχόμενοι να πολεμήσουν στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή, η “Ιερά Συμμαχία”, ο επίσημος γεωπολιτικός σχηματισμός της
εποχής, είναι ενεργά εχθρικός στην Επανάσταση της Ελληνικής Παλιγγενεσίας.
Καταγράφεται ωστόσο, ότι η εν γένει ανάπτυξη του Φιλελληνικού Κινήματος
είναι τέτοια, που για πρώτη φορά (!) ο παράγων “κοινή γνώμη”κινητοποιήθηκε
σε τόση έκταση, ώστε επηρρέασε την διεθνή πολιτική σκηνή.
(Εγκυκλοπαίδεια Δομή· στ΄ σ.24)
Από πλευράς Ιστορίας της Τέχνης, βρισκόμαστε στην εποχή του Ρομαντισμού
και πριν αναδυθεί η εποχή του Εμπρεσσιονισμού.
Επομένως αυτό είναι και το αισθητικό στίγμα, η μορφή που παίρνει το
περιεχόμενο των ζωγραφικών θεμάτων, περιστατικών της Επαναστάσεως.
Πρόκειται για μιά ευτυχή συγκυρία, κατάλληλη να αποδώσει τον ψυχισμό
των Ηρώων Αγωνιστών.
Οι Φιλέλληνες ζωγράφοι που εμπλέκονται στο κίνημα,
είναι διαφόρων εθνοτήτων· ενδεικτικά και τιμητικά παραθέτουμε :
Eugene Delacroix…………Γάλλος
Peter Von Hess…………Γερμανός
Ary Scheffer…………Ολλανδός-Γάλλος
Henri Decaisne…………Βέλγος
Francis Philip Stephanoff…………Άγγλος
Henry Levy Leopold…………Γάλλος-Εβραίος
Ludovico Lipparini…………Ιταλός
Xydakobe…………Ρώσσος
Louis Dupre…………Γάλλος
Auguste Vinchon…………Γάλλος
Emile de Lunsac…………Γάλλος
Karl Krazeisen…………Γερμανός
Adam De Friedel…………Δανός
R.P.Bonington…………Άγγλος
Thomas Phillips…………Άγγλος
Ambroise Louis Garneray…………Γάλλος
Στην ζωγραφική, αναμειγνύουμε τα χώματα των χρωμάτων
με λάδι..., με νερό..., με αυγό...
Στην περίπτωση αυτή όμως, χρειάσθηκε οι ζωγράφοι,
να αναμείξουν τα χρώματα τους με αίμα...
...το αίμα των Αθανάτων Εφήβων του 1821.

Γεώργιος Κακής Κωνσταντινάτος

Ηθοποιός Σκηνοθέτης Εικαστικός
Απόφοιτος Σχολής Καλών Τεχνών
Τμήματος Θεάτρου Α.Π.Θ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου