Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

σχολιασμοι σε βιντεακι ερευνα για την ομηρικη ιθακη

 


Aristotelis Dovoris commented on your video
Aristotelis Dovoris
Σάμη. Ἡ νῆσος Σάμος, νῦν Θιάκη ἔναντι τῆς Κεφαλληνίας. Σ. ...... ΣΧΕΔΟΝ Α. ..... ΑΡΟYΡΗΣ Μ. ..... ΜΕΓΗΤΟΣ Η. ..... ΗΜΜΕΝΗ Ἐγγὺς τῆς γῆς τοῦ Μέγητος ἐφαπτομένη (εἶνε ἡ νῆσος Θιάκη ἐπὶ τῆς Κεφαλληνίας). Ἡ νῦν νῆσος Ἰθάκη (Θιάκη), κατὰ τὴν ὁμηρικὴν ἐποχήν, ἐκαλεῖτο Σάμος ἢ Σάμη· ἦτο καὶ εἶνε ἡμμένη (σχεδὸν ἐφαπτομένη ἐπί) τῆς ἀρούρης - γῆς τοῦ τότε βασιλέως Μέγητος - δηλαδὴ ἐπὶ τοῦ Δουλιχίου, (νήσου Κεφαλληνίας). Ὁ Ὅμηρος πολλάκις χαρακτηρίζει τὴν Ἰθάκην (Λευκάδα) μὲ τὸ ἐπίθετον « εὐδείελος » ἴσως εὐδιάκριτος· ὅμως κατὰ τὴν γνώμην μου σημαίνει καί « εὐδειληνή » ἥτις παρέχει καλὰ δειληνά. Ἂν ὑποθέσομεν ὅτι ἡ Θιάκη εἶνε ἡ ὁμηρικὴ νῆσος Ἰθάκη, τότε αὐτὴ οὔτε εὐδείελος εἶνε, οὔτε τοὐλάχιστον εὐδιάκριτος διότι ἐξ ὁλοκλήρου καλύπτεται δυτικὰ ἀπὸ τὴν γαῖαν τοῦ βασιλέως Μέγητος (Κεφαλληνίαν). Τὸ ὄνομα Σάμη ἐκωδικοποιήθη περὶ τῷ 3.097 π.Χ. ὅταν βασίλευεν εἰς Δουλίχιον (Κεφαλληνίαν) ὁ Μέγης, (Β 625 - 630). ] Ἰθάκη. Ἡ παρτὶς τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου (Λευκάς). Ι ...... ἴθμα Θ ...... θαλάσσης Α .......ἀντιπέραιον Κ ...... Κεφαλλήνων Η ...... Ἠπείροιο Πέρασμα θαλάσσης ἀντίπερα τῶν Κεφαλλήνων (Ἀκαρνάνων) τῆς Ἠπείρου. ­ ­ Τὸ βασίλειον τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου εἶχεν ἕδραν τὴν Ἰθάκην, δηλαδὴ τὴν νῆσον Λευκάδα, ἐπ᾿ αὐτῆς κεῖται τὸ κατάφυτον ὄρος Νήριτον (Ἐλάτη) μὲ ὕψος 1.182 μ. Ἐπὶ ὁμηρικῆς ἐποχῆς λοιπὸν ἡ νῆσος Ἰθάκη (Λευκὰς) δὲν ἦτο νῆσος, ἀλλ᾿ ἦτο χερσόνησος, κειμένη ἔναντι τῶν Κεφαλλήνων τῆς Ἠπείρου δηλαδὴ τῶν Ἀκαρνάνων. Τὸ δὲ ἄστυ τῶν Ἰθακησίων εἶναι ἡ νῦν πόλις ΒΑΣΙΛΙΚΗ τῆς Λευκάδος. ΙΛ. Β 631 - 637 ­ ­ ­ ­ ­ ­ [Ἔπειτα ὁ Ὀδυσσεὺς ἦγε τοὺς γενναίους Κεφαλλῆνας (τῆς Ἀκαρνανικῆς ἀκτῆς), ἐκεῖνοι λοιπὸν τὴν Ἰθάκην (Λευκάδα) εἶχον καὶ τὸ πυκνόφυλλον Νήριτον, καὶ τὴν Κροκύλειαν ἐνέμοντο καὶ τὴν τραχεῖαν Αἰγίλιπα, καὶ κεῖνοι τὴν Ζάκυνθον εἶχον καὶ κεῖνοι τὴν Σάμον (τὸ Θιάκι) περιοίκεον, καὶ κεῖνοι τὴν ἤπειρον (τῆς Ἀκαρνανίας) εἶχον καὶ τ᾿ ἀντιπέραια νέμοντο· αὐτῶν μάλιστα ὁ Ὀδυσσεύς (Ὅμηρος) ἦρχε μὲ τὴν φρόνησιν ἰσάξιος τοῦ Διός· μ᾿ αὐτὸν συνάμα δώδεκα ἐρυθροπάρειοι νῆες ἕποντο. ] Λευκάς. Ἡ ὁμηρικὴ νῆσος Ἰθάκη τοῦ Ἰονίου πελάγους. ­ ­ ­ ­ Λ ------ Λαερτιάδεω Ε ------ ἕδος Υ ------ ὑπέρτατον Κ ------ κεῖται Α ------ ἁλὶ Σ ------ σκαιὸν Ἡ ἕδρα (ὁ τόπος, ἡ πατρὶς τοῦ Ὀδυσσέως) Λαερτιάδου κεῖται πανυπερτάτη δυτικῶς εἰς τὴν θάλασσαν. Ὁ Ὀδυσεὺς Λαερτιάδης ἀπαντῶν εἰς ἐρώτησιν τοῦ βασιλέως τῶν Φαιήκων τῆς Σχερίης Ἀλκινόου, περὶ τῆς καταγωγῆς καὶ τοῦ ὀνόματός του, ἀποκαλύπτει αὐτὸ καθὼς καὶ τὴν πατρίδα του Ἰθάκην (Λευκάδα). Οἱ ἑπόμενοι στίχοι ἀπετέλεσαν ἀφ᾿ ἑνὸς μὲν ἀπάντησιν πρὸς τὸν βασιλέα Ἀλκίνοον, ὅστις σάφα ἐνόησε τὴν πατρίδα γαῖαν τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου· ἀφ᾿ ἑτέρου ἀποτελοῦν βεβαίως διαχρονικὴν ἀπάντησιν πρὸς ἅπαντας τοὺς τυραννίσκους (δεσποτικοὺς Ἰθακηστὰς) οἵτινες βεβαίως δὲν δύνανται νὰ ἐνοήσουν τὴν ταύτησιν τῆς ὁμηρικῆς Ἰθάκης, πατρίδος τοῦ Ὀδυσσέως (Ὁμήρου), μετὰ τῆς νήσου Λευκάδος. Αἱ πληροφορίαι ὅμως εἶνε ταυτιζόμεναι μὲ τὸν κώδικα « Λευκάς. » ­ ­ ­ ­ ὀδ. ι 19 - 28 ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ [ Εἶμ᾿ ὁ Ὀδυσσεὺς Λαερτιάδης, ὅστις μὲ τὰ τεχνάσματα ὅλους τοὺς ἀνθρώπους μελετῶ, καὶ τὸ κλέος μου εἰς τὸν οὐρανὸν φθάνει. Κατοικῶ δὲ εἰς τὴν εὐδειλινὴν Ἰθάκην· ἐντὸς αὐτῆς τὸ ὄρος Νήριτον τὸ πυκνόφυλλον μεγαλοπρεπές· καὶ πέριξ νῆσοι πολλαὶ ὑπάρχουν πολὺ πλησίον μεταξύ των, τὸ Δουλίχιον καὶ ἡ Σάμη καὶ ἡ δασώδης Ζάκυνθος. Αὐτή (ἡ Ἰθάκη) χθαμαλὴ κεῖται καὶ πανυπερτάτη εἰς τὴν θάλασσαν πρὸς δυσμάς, αἱ δὲ ἄλλαι χωριστὰ πρὸς τὴν αὐγὴν καὶ τὸν ἥλιον, τραχεῖα (εἶνε), ἀλλὰ παλληκαροτρόφος· ἐγὼ βεβαίως ἀπὸ τὴν γῆ μου δὲν δύναμαι νὰ ἴδω ἄλλο γλυκερώτερον. ] Ἡ πατρὶς γαῖα τοῦ Ὀδυσσέως Λαερτιάδου (Ὁμήρου) ποὺ δὲν ἀντελήφθησαν πάντες οἱ ἐπιίστορες ἰνδοευρωπαϊσταὶ καὶ φοινικισταὶ φωστῆρες ἀλλ᾿ ἀντελήφθησαν οἱ Φαίηκες εἶνε ἡ νῆσος Ἰθάκη (Λευκάς) ἥτις κεῖται δυτικὰ πρὸς Ζόφον. Ἐκείνη τότε ἔκειτο εἰς τὴν θάλασσαν πανυπερτάτη πασῶν τῶν Ἰονίων νήσων διότι ἡ νῦν πανυπερτάτη πρὸς Βοῤῥᾶν νῆσος Κέρκυρα ἦτο χερσόνησος καὶ ὄχι νῆσος, ἐλέγετο χώρη τῶν Θεσπρωτῶν. Κ. ..... ΚΟΡΙΝΘΟY Ε. ..... ΕΜΠΟΡΟΙ Ρ. ..... ΡΙΟΝ Κ. ..... ΚΑΤΑΝΤΑ Y. ..... YΠΕΡΕΙΗΣ Ρ. ..... ΡΙΟY Α. ..... ΑΠΩΚΙΣΑΝ Τῆς Κορίνθου ἔμποροι ἀποίκισαν τὴν χερσόνησον πρὸς τὰ κάτω ἐκ τῆς χερσονήσου (γλῶσσα) τῆς ῾Yπερείης (Αὐλὼν Β. Ἠπείρου). ­ ­ ­ ­ ­ Πρωΐα. Ἐπίτ. ἐγκ/κὸν λεξικόν. Κέρκυρα, σελὶς 1053 «Ἀπῳκίσθη ὑπὸ τῶν Κορινθίων οἵτινες τῷ 734 π.Χ. ἔκτισαν τὴν Κέρκυραν.» -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Μετὰ τιμῆς Ἀριστοτέλης Ντοβόρης ὁμηριστής. aristotelis.n@gmail.com Βιβλία τοῦ συγγραφέως Ἀριστοτέλους Ντοβόρη (ἐκδόσεις Ἡρόδοτος - Μαντζάρου 9 Ἀθῆναι, 210 3626348). 1. Ο ΕΝ ΤΗι ΛΕΞΕΙ ΛΑΝΘΑΝΩΝ ΟΜΗΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ 2. ΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΣ 3. ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ 4. ΑΠΟΛΛΩΝ [ΕΡΜΗΣ] ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ 5. ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΜΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩι ΚΥΚΛΩι ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ.

3 σχόλια:

  1. Μπα ??? !!!
    Γεια σου φίλε Γιώργο Κρητικέ! Χα χα χα.
    Ορέ κοίτα που είμαστε κατά τον Όμηρο Κρητικοί και δε το ξέραμε…
    Έτσι μας θέλει ο παραπάνω «ομηριστής» Aristotelis Dovoris, χα χα.
    Αφού ο Μέγης κατείχε τη Κεφαλλονιά, είμαστε από το νησί του Μέγη άρα από τη Μεγα (-η)λόνησο ναι ή Όχι??

    Ενδιαφέρον πιστεύω να είναι κανείς ομηριστής αλλά βρίσκεται πάντα στη «κόψη του ξουραφιού» που έλεε κι ο νόνος μας να χαρακτηριστεί τουλάχιστον φαιδρός.
    Λίγη προσοχή λοιπόν δεν βλάπτει, χα χα

    Στη Ραψωδία Β – 631-637 έχουμε τα εξής γραφόμενα:

    Ιλιάδα, ραψωδία Β – 631
    “Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
    οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
    καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
    οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾽ οἳ Σάμον ἀμφενέμοντο,
    οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾽ ἀντιπέραι᾽ ἐνέμοντο· “

    Ας λεπτολογήσουμε όμως ειδικά στο στίχο,
    ... “οἵ τ᾽ ἤπειρον ἔχον ἠδ᾽ ἀντιπέραι᾽ ἐνέμοντο·”
    ( ερμηνεία):
    Εδώ έχουμε δυό διαφορετικούς τόπους την «ήπειρον» και (η΄΄δέ) τον «αντιπέραια» (απέναντι της Ιθάκης κείμενο) τόπο, με ένα κοινό γνώρισμα, είναι στεριές.
    Θα μπορούσε να πεί κανείς ότι ο ποιητής τους ξεχωρίζει ενώ είναι το ίδιο μέρος (ήπειρον αντιπέραι) για να του «βγεί» το ποιητικό μέτρο, όμως γιατί να μην άλλαζε απλά τη σειρά των λέξεων ώστε να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με μεγαλύτερη σαφήνεια?
    Δηλαδή: … « οἵ τ᾽ ἤπειρον ἀντιπέραι᾽ ἔχον ἠδ᾽ ἐνέμοντο·» ?

    Έπειτα η λέξη “έχον” σημαίνει κατέχω, ενώ τη λέξη “νέμομαι” ο Όμηρος την χρησιμοποιεί με δύο – τρεις έννοιες αρχίζοντας από τη βασική “βόσκω”, έκταση προς βοσκή δηλαδή.
    Έχουμε να κάνουμε λοιπόν μάλλον με δύο στεριές, τη μία να ανήκει πλήρως στους Ομηρικούς Κεφαλλήνες και την άλλη όχι ακριβώς δική τους αλλά βόσκουν τα κοπάδια τους, ενεργούν κτηνοτροφία δηλαδή ελεύθερα.
    Αυτά τα ζώα αναφέρει λεπτομερώς ο Εύμαιος στην Οδύσσεια (ξ – 100)…

    Γεια σας το λοιπόνε φίλοι μου Λευκάδιοι «ηπειρώτες», κα κα κα κα κα.

    Για περισσότερες λεπτομέρειες στο:
    www.portoassos.gr/η-λευκάδα-του-ομήρου/
    Σπύρος Ρόκκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλησπερα φιλε,, κατσε να αρχιζει να χειμωνιαζει,, και θα τα ξαναφρεσκαρουμε τα ομηρικα μας,, φετος ολων μας τουριστικα μας εφυγε ο πατος,, που χρονος για επεξηγησεις! Πολλα χαιρετισματα και απο το φιλο μας Αβρααμ ,, που ηρθε διακοπες,, και μου ζητησε λεει να σε ρωτησω αμα ξερεις που χαθηκε κιος ο αλλος μας φιλος ο Αρις,, του ειχε λεει αδυναμια

      κακακα! καλο βραδυ

      Διαγραφή
  2. Ο φίλος ο aris έγινε κουρέας!
    Ζει και βασιλεύει και στέλνει πολλά χαιρετίσματα και ευχές στον αγαπητό του Αβραάμ .
    Πριν λίγες μέρες τα λέγαμε και γελάγαμε με κάτι «φωτό» αβραμίστικες που έχει κρατήσει, και που μια τους τόνε δείχνει κουρέα με μια χατζάρα! Χα χα.
    Λέει στον Αβραάμ να μη φοβάται τίποτα γιατί με τα κουρλοκεφαλλονίτικα γονίδιά μας είμαστε εκ φύσεως φάρα που μας φοβάται ακόμα και ο διάολος…

    Καλό βράδυ.
    Χα χα χα χα χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή