Yangos Metaxas
Καλημέρα!
Οσο περισσότερο ασχολούμαστε με την προιστορία, τόσα περισσότερα θα ανακαλύπτουμε. Οι μυστηριώδεις "Λαοί της Θάλασσας" ξαναχτυπούν... Είναι φανερό ότι η μέχρι τώρα συμβατική άποψη κρατά στο παρασκήνιο τον αποφασιστικό ρόλο των Αχαιών - Αχιγιάβα. Τώρα εμφανίζονται και σχετικά νέοι "πάικτες", οι Λούβιοι. Εχει πολύ δρόμο ακόμη το κουβάρι για να ξετυλιχτεί.
angos Metaxas Nikos καλησπέρα! Υπερτονισμένος μου φαίνεται και μένα ο ρόλος των Λουβίων σε αυτήν την Ιστορία. Νικόλαος, θα ήθελα την δική σου τοποθέτηση τόσο στο άρθρο όσο και στο σχόλιο του Nikos Vallianatos.
Νικόλαος Καμπάνης Για τους Λαούς της Θάλασσας, Γιάγκο, έχω στις αναλύσεις των ραψωδιών δ', ρ', και ξ'. Είναι, τα βιβλία, σε πολλά σημεία της Κεφαλλονιάς, αν είσαι εκεί. Κανένα δεν είναι δικό μου άρθρο. Απλά και εγώ μαθαίνω. Απορώ όμως γιατί όλοι όσοι ενδιαφέρονται για το θέμα αυτό δεν αναζητούν πληροφορίες στον Α' τόμο της Ιστορίας του Ελληνικού Έθνους. Υπάρχει από τα μέσα της δεκαετίας του '70. Εκεί τα πρωτοείδα κι εγώ. Οι Λούβιοι κάτι μου θυμίζουν..
Τώρα μόλις διάβασα και τα δυο.
Την εποχή εκείνη δεν έγραφαν με φωνήεντα. Οπότε υπήρχε ένας λαός πχ L B ή ΛΒ
Δεν ξέρω για τους Λούβιους, όμως τους ΛΙΜΠΟΥ, τους έχουμε μελετήσει διεξοδικά και είναι οι Λίβυοι των πρώτων επιδρομών των Λαών της Θάλασσας και οι οποίοι, τηι συνεπικουρία άλλων νησιωτικών φυλών επέδραμαν κατά της Αιγύπτου το 1219 συν γυναιξί και τέκνοις (προσφυγικό ένα πράμα) με σκοπό να εγκατασταθούν. Όμως εκεί δεν είχε ΜΚΟ και ο Μερνεφθά τους πετσόκοψε και γιαυτό στις εκστρατείες των Λαών της Θάλασσας τα επόμενα 30 χρόνια, οι Λιμπού δεν ακολουθούν γιατί μάλλον έχουν εκφυλιστεί.
Στο μνημείο του Μερνεφθά στο Λουξόρ υπάρχει πλάκα που τα περιγράφει όλα αυτά και μάλιστα έχει εκείνο τα αμίμητο της Οδύσσειας, γιατί το έμαθε ο Όμηρος και το συμπεριέλαβε σε μια φανταστικά ιστορία στο ξ', που βγαίνει μπροστά στον Φαραώ πετάει τα όπλα ο "δυστυχής" (έτσι λέει) βασιλιάς των Λιμπού και τον οποίο σώζει στο άρμα του ο ίδιος ο Αιγύπτιος βασιλιάς (αυτή είναι η συνέχεια που δίνει ο Όμηρος, γιατί ο δυστυχής μπορεί και να αποκεφαλίστηκε).
Την εποχή εκείνη δεν έγραφαν με φωνήεντα. Οπότε υπήρχε ένας λαός πχ L B ή ΛΒ
Δεν ξέρω για τους Λούβιους, όμως τους ΛΙΜΠΟΥ, τους έχουμε μελετήσει διεξοδικά και είναι οι Λίβυοι των πρώτων επιδρομών των Λαών της Θάλασσας και οι οποίοι, τηι συνεπικουρία άλλων νησιωτικών φυλών επέδραμαν κατά της Αιγύπτου το 1219 συν γυναιξί και τέκνοις (προσφυγικό ένα πράμα) με σκοπό να εγκατασταθούν. Όμως εκεί δεν είχε ΜΚΟ και ο Μερνεφθά τους πετσόκοψε και γιαυτό στις εκστρατείες των Λαών της Θάλασσας τα επόμενα 30 χρόνια, οι Λιμπού δεν ακολουθούν γιατί μάλλον έχουν εκφυλιστεί.
Στο μνημείο του Μερνεφθά στο Λουξόρ υπάρχει πλάκα που τα περιγράφει όλα αυτά και μάλιστα έχει εκείνο τα αμίμητο της Οδύσσειας, γιατί το έμαθε ο Όμηρος και το συμπεριέλαβε σε μια φανταστικά ιστορία στο ξ', που βγαίνει μπροστά στον Φαραώ πετάει τα όπλα ο "δυστυχής" (έτσι λέει) βασιλιάς των Λιμπού και τον οποίο σώζει στο άρμα του ο ίδιος ο Αιγύπτιος βασιλιάς (αυτή είναι η συνέχεια που δίνει ο Όμηρος, γιατί ο δυστυχής μπορεί και να αποκεφαλίστηκε).
Yangos Metaxas Νικόλαος, σ' ευχαριστώ για την άμεση και διαφωτιστική ανταπόκριση. Θ' αναζητήσω το βιβλίο. Είναι συναρπαστική η ιστορία των λαών της θάλασσας και ίσως το τελικό κεφάλαιο να μην γραφτεί ποτέ. Ο Ομηρος πάντως, μας δίνει πολλά στοιχεία.
Nikos Vallianatos Καποιες παρατηρησεις Γιαγκο,το ονομα Βιλουσα παραπεμπει στην Χεταικη γλωσσακαι μην ξεχναμε οτι οι Χεταιοι δεν βοηθησαν τους Τρωες,επισης,το μεσο βασιλειο κατερευσε γυρω στο 1700 πχ απο επιθεσεις των λαων της θαλασσας,αν κυριαρχουσαν για 500 χρονια πως περασαν οι Ελληνες για ΤΡΟΙΑ; και πως σταθηκαν εκει για πολυ καιρο,τουτοι δω οι επιστημονες δεν με πειθουν
Νικόλαος Καμπάνης 1190 καταστρέφεται η Χατούσα, μάλλον λίγους μήνες μετά το Ίλιο.
Αυτό διαπιστώνεται στο γ' της Οδύσσειας, όταν ο Οδυσσέας πισωγυρίζει, εγκαταλείπει τους Διομήδη, Μενέλαο και Νέστορα στην Τένεδο για να φέρει ενισχύσεις στον Αγαμέμνονα ! Ποιές ενισχύσεις χρειαζόταν ο άνακτας, αφού η Τροία είχε πέσει;
... Άρα στην κατάλυση της Χατούσα οι Κάζκα, από τους λαούς της Θάλασσας, λαός των βόρειων παραλίων της Μικράς Ασίας, είχαν συνεπικουρία και τους εξασθενισμένους και εξαντλημένους Αχιγιάβε.
Είναι ο Σαπιλουλιούμα, τελευταίος βασιλιάς των Χετταίων ο Σαρπηδόνας; Αν ναι, τότε οι Χετταίοι ήταν σύμμαχοι των Τρώων.
Αν, άλλωστε δεν ήταν σύμμαχοι, γιατί να διαμαρτύρονται στο βασιλιά της Αχαγιάβε για τα βίαια γεγονότα της Wiloussa και της Τρουίσσα;
Αυτό διαπιστώνεται στο γ' της Οδύσσειας, όταν ο Οδυσσέας πισωγυρίζει, εγκαταλείπει τους Διομήδη, Μενέλαο και Νέστορα στην Τένεδο για να φέρει ενισχύσεις στον Αγαμέμνονα ! Ποιές ενισχύσεις χρειαζόταν ο άνακτας, αφού η Τροία είχε πέσει;
... Άρα στην κατάλυση της Χατούσα οι Κάζκα, από τους λαούς της Θάλασσας, λαός των βόρειων παραλίων της Μικράς Ασίας, είχαν συνεπικουρία και τους εξασθενισμένους και εξαντλημένους Αχιγιάβε.
Είναι ο Σαπιλουλιούμα, τελευταίος βασιλιάς των Χετταίων ο Σαρπηδόνας; Αν ναι, τότε οι Χετταίοι ήταν σύμμαχοι των Τρώων.
Αν, άλλωστε δεν ήταν σύμμαχοι, γιατί να διαμαρτύρονται στο βασιλιά της Αχαγιάβε για τα βίαια γεγονότα της Wiloussa και της Τρουίσσα;
Και γιατί φίλοι μου ψάχνετε τόσο μακριά για τους «λαούς της θάλασσας» και δεν ψάχνετε ποιός λαός από αυτούς μετέφερε στη πατρίδα μας τις λέξεις, πρώτον:
ΑπάντησηΔιαγραφή- Μαλά – Μαλλά – Ομαλά??
(Σημείωση): Πανάρχαια πόλη Μαλλά και λαός (?) Μαλλαίων τοποθετείται στην περιοχή Ιεράπετρας (χωριό Μάλλαις), την ύπαρξη της οποίας γνωρίζουμε μόνο από επιγραφές και τα ευρήματα ανασκαφών την τοποθετούν γύρω στα 1500 πχ.
- Και δεύτερον τη λέξη Βαλσαμάτα στο ίδιο ακριβώς μέρος που μάλλον προέρχεται από την:
Vaal – saman (Βααλ-Σαμαν) = κύριος του ουρανού, λέξη Μεσοανατολίτικη (Σημιτικοφοινικικής διαλέκτου), της ίδιας περίπου χρονολογίας, δηλαδή του 1500 πχ.?
Χα χα.
Σπύρος Ρόκκος