Γεγονός είναι ότι η Ιθάκη κατά το 1480 είχε ερημωθεί τελείως. Όμως την ίδια εποχή με τον Κάφαρο έγραψε και η Άννα η Κομνηνή (κόρη του Αλεξίου Α΄ Κομνηνού) την Αλεξιάδα της. Σε αυτή αναφέρετε η Ιθάκη, σαν Ιθάκη και μάλιστα και ερειπωμένη και ακατοίκητη πόλη (Ιερουσαλήμ) επί αυτής. Άρα άλλη η Κουμπαραία και άλλη η Ιθάκη? Είναι λίγο μπέρδεμα πραγματκά.
Σε αυτή αναφέρετε η Ιθάκη, σαν Ιθάκη και μάλιστα και ερειπωμένη και ακατοίκητη πόλη (Ιερουσαλήμ) επί αυτής.????????
ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΦΡΑΓΚΑΤΑ-ΟΜΑΛΑ-ΒΑΛΣΑΜΑΤΑ-ΓΑΡΜΠΑΤΑ,, ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ,,, ΟΠΟΤΕ ΜΠΑς ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΕ ΠΑΛΗ ΟΤΙ ΙΘΑΚΗ ΤΕΛΙΚΑ ΙΣΟΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ??
Λοιπόνε για να λέμε και κανιά αλήθεια στα ομαλά δεν υπήρχε περιοχή Ιερουσαλήμ, αλλά γυναικεία ιερά μονή της Παναγίας στα Μαλά (Santa Maria di Hierusalem), ονομασία που βγήκε γιατί εκεί υπήρχε εικόνα της Παρθένου από την Ιερουσαλήμ. Υπάρχει ακόμα αλήθεια η εικόνα ??? Σε κάποιο έγγραφο προς το Δόγη τση Βενετίας κάπου στα 1580μχ. νομίζω, γίνεται παράκληση να αποδίδεται στο μοναστήρι η «δεκάτη» από τις καλλιέργειες τση περιοχής για να συντηρούνται οι μοναχές. Το έχω το κείμενο, αλλά τα παλιά Βενετσιάνικα είναι δύσκολα στη μετάφραση και θέλει προσπάθεια. Την Ομηρική Ιθάκη τη ψάχνουμε με τις λίγες δυνατότητες που έχουμε οπότε μόνο υποθετικές σκέψεις μπορούμε να κάνουμε. Εκειό που είναι σίγουρο είναι ότι κατά το 800 μχ στη Κεφαλονιά έγινε είσοδος και εγκατάσταση προφανώς, κάπου 2000 Σύριων και μάλλον στην περιοχή Πυλάρου από αυτοκράτορα του Βυζαντίου και μάλιστα πολύ καλών στη ναυτική τέχνη. Η ιστορία έχει επαναλήψεις γλέπεις που δε τσι μαθαίνουμε εύκολα, για να είμαστε πρόβατα!
Και γιατί φίλοι μου ψάχνετε τόσο μακριά για τους «λαούς της θάλασσας» και δεν ψάχνετε ποιός λαός από αυτούς μετέφερε στη πατρίδα μας τις λέξεις, πρώτον: - Μαλά – Μαλλά – Ομαλά?? (Σημείωση): Πανάρχαια πόλη Μαλλά και λαός (?) Μαλλαίων τοποθετείται στην περιοχή Ιεράπετρας (χωριό Μάλλαις), την ύπαρξη της οποίας γνωρίζουμε μόνο από επιγραφές και τα ευρήματα ανασκαφών την τοποθετούν γύρω στα 1500 πχ. - Και δεύτερον τη λέξη Βαλσαμάτα στο ίδιο ακριβώς μέρος που μάλλον προέρχεται από την: Vaal – saman (Βααλ-Σαμαν) = κύριος του ουρανού, λέξη Μεσοανατολίτικη (Σημιτικοφοινικικής διαλέκτου), της ίδιας περίπου χρονολογίας, δηλαδή του 1500 πχ.? Χα χα. Σπύρος Ρόκκος
Όμως την ίδια εποχή με τον Κάφαρο έγραψε και η Άννα η Κομνηνή (κόρη του Αλεξίου Α΄ Κομνηνού) την Αλεξιάδα της.
Σε αυτή αναφέρετε η Ιθάκη, σαν Ιθάκη και μάλιστα και ερειπωμένη και ακατοίκητη πόλη (Ιερουσαλήμ) επί αυτής.
Άρα άλλη η Κουμπαραία και άλλη η Ιθάκη?
Είναι λίγο μπέρδεμα πραγματκά.
Χα χα
ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΦΡΑΓΚΑΤΑ-ΟΜΑΛΑ-ΒΑΛΣΑΜΑΤΑ-ΓΑΡΜΠΑΤΑ,, ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ,,, ΟΠΟΤΕ ΜΠΑς ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΕ ΠΑΛΗ ΟΤΙ ΙΘΑΚΗ ΤΕΛΙΚΑ ΙΣΟΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ??
Υπάρχει ακόμα αλήθεια η εικόνα ???
Σε κάποιο έγγραφο προς το Δόγη τση Βενετίας κάπου στα 1580μχ. νομίζω, γίνεται παράκληση να αποδίδεται στο μοναστήρι η «δεκάτη» από τις καλλιέργειες τση περιοχής για να συντηρούνται οι μοναχές. Το έχω το κείμενο, αλλά τα παλιά Βενετσιάνικα είναι δύσκολα στη μετάφραση και θέλει προσπάθεια.
Την Ομηρική Ιθάκη τη ψάχνουμε με τις λίγες δυνατότητες που έχουμε οπότε μόνο υποθετικές σκέψεις μπορούμε να κάνουμε.
Εκειό που είναι σίγουρο είναι ότι κατά το 800 μχ στη Κεφαλονιά έγινε είσοδος και εγκατάσταση προφανώς, κάπου 2000 Σύριων και μάλλον στην περιοχή Πυλάρου από αυτοκράτορα του Βυζαντίου και μάλιστα πολύ καλών στη ναυτική τέχνη.
Η ιστορία έχει επαναλήψεις γλέπεις που δε τσι μαθαίνουμε εύκολα, για να είμαστε πρόβατα!
Μπέεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε.
1 σχόλιο: σε
- Μαλά – Μαλλά – Ομαλά??
(Σημείωση): Πανάρχαια πόλη Μαλλά και λαός (?) Μαλλαίων τοποθετείται στην περιοχή Ιεράπετρας (χωριό Μάλλαις), την ύπαρξη της οποίας γνωρίζουμε μόνο από επιγραφές και τα ευρήματα ανασκαφών την τοποθετούν γύρω στα 1500 πχ.
- Και δεύτερον τη λέξη Βαλσαμάτα στο ίδιο ακριβώς μέρος που μάλλον προέρχεται από την:
Vaal – saman (Βααλ-Σαμαν) = κύριος του ουρανού, λέξη Μεσοανατολίτικη (Σημιτικοφοινικικής διαλέκτου), της ίδιας περίπου χρονολογίας, δηλαδή του 1500 πχ.?
Χα χα.
Σπύρος Ρόκκος