Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017

κοιτα να δεις ,, που τελικα μαλλον ο Ομηρος ηταν Πόντιος

 Όμηρος Τηλεμάχου Οδυσσ-ίδης

6 σχόλια στο Τα νησιά Εχινάδες του Ομήρου


Ο Γιωργος Γκιαφης κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.


Τα νησιά Εχινάδες του Ομήρου 6 Σχόλια Επειδή πολύ μπέρδεμα έχει γίνει με την Ομηρική ταυτοποίηση των νήσων ΕΧΙΝΑΔΩΝ και συνεπαγωγικά του Δουλιχίου, καλό θα ήταν να βάλουμε κατά το δυνατόν μια…
PORTOASSOS.GR

  1. Παυσανιας
    Άμα ανακατέψεις κι άλλο άσχετα και αναπόδεικτα πράγματα κ.Ρόκκο θα βρεις τις Εχινάδες στην Χαλκιδική εκεί που βασίλευε η ξαδέρφη του Οδυσσέα κατά έναν μύθο και μη χειρότερα.
    Θεσσαλονικιώτικο χιούμορ.
    1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
      Ευχαριστώ αρχικά που με διαβάζετε κ. Παυσανία, όμως επί του συγκεκριμένου δεν κάνω τίποτε περισσότερο από να αναλύω επακριβώς τα λόγια των Ομ. επών, χωρίς να ανακατεύω τίποτε νομίζω.
      Αν εσείς μπορείτε να τα αναλύσετε διαφορετικά σας ακούω ευχαρίστως.
      Αρκεί να μην δώσετε Ποντιακή χροιά στην ανάλυση με την αλλαγή του Ονόματος του Ομήρου ως Όμηρος Τηλεμάχου Οδυσσ-ίδης, λόγω των ενισχυμένων εν Θεσσαλονίκη Ποντιακών γονιδίων… χα χα χα.
      (Κεφαλλονίτικο χιούμορ).
  2. Παυσανιας
    Αγαπητέ κύριε Ρόκκο
    Θέλω να ομολογήσω ότι με βάζετε σε ένα μεγάλο δίλημμα. Από την μια ξέρω ότι είστε εραστής της ομηρικής έρευνας και το σέβομαι ειλικρινά αυτό αλλά από την άλλη αντιπροσωπεύετε όλα αυτά που αντιμάχομαι, την άκριτη υιοθέτηση των αστήριχτων θεωριών με βάση όχι στοιχεία αλλά φαντασιώσεις. Ξέρω ότι δεν είναι μόνο δικό σας το λάθος αλλά εσάς έχω απέναντί μου τώρα και ειλικρινά πάντοτε ελπίζω να σας πάρω με το μέρος μου έστω και αν πρέπει να «αδικήσετε» τον τόπο σας.
    Επί της ουσίας ξεκινώ από την παρατήρηση ότι μόνο ο Όμηρος, μαζί με τον Ορφέα και τον Ησίοδο, είναι αυτός που παρέχει τα σωστά στοιχεία. Οι υπόλοιποι μεταφέρουν κάποια αλλά προσθέτουν και δικές τους πιθανολογήσεις από μια λανθασμένη γεωγραφία. Είναι σαν να λέμε ότι εγώ γράφω για την Ιθάκη βλέποντας τον χάρτη της Μυτιλήνης. Αυτό εννοώ ως ανακάτεμα. Γράφετε για το γενεολογικό δέντρο του Μέγη ενώ αυτό δεν υπάρχει στον Όμηρο. Κάνετε γεωγραφικές απλουστεύσεις ενώ αυτό που γνωρίζετε είναι ένα όνομα. Παράδειγμα αν έχω ένα σπίτι στην Αθήνα που αυτό βρίσκεται στον νομό Αττικής ή σε κάποια από τις καμιά 50αριά Αθήνες των ΗΠΑ; Το όνομα θέλω να πω δεν διασφαλίζει τίποτα. Εσάς για παράδειγμα σας λένε Ρόκκο, όπως και τον γνωστό τραγουδιστή αλλά αυτό, υποθέτω ότι, είναι συνωνυμία και η συμπεριφορά σας δεν χαρακτηρίζει τον τραγουδιστή ούτε το αντίθετο.
    Θα σας πρότεινα να εξαντλήσετε την προσπάθειά σας προσπαθώντας να ταυτίσετε ένα οποιοδήποτε τόπο που περιγράφεται από τον Όμηρο με έναν οποιοδήποτε συνώνυμο τόπο χωρίς όμως τα γνωστά τρυκ των γενικεύσεων. Αν τον ταυτίσετε στο 100% τότε έχετε βρει κάτι αν όχι τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε στο πόσοι τόποι σε διάφορες χώρες θα ταίριαζαν στην ίδια περιγραφή ή και ποιο ποσοστό θεωρείται αξιόπιστο αν απορρίψετε το 100%. Επίσης να υπενθυμίσω ότι μόνο η ακριβής γεωγραφία αποτελεί στοιχείο και οι υποθέσεις ή τα γενικά αρχαιολογικά ευρήματα που δεν περιέχουν πινακίδες (π.χ) δεν αποτελούν παρά ενδείξεις ζωής αλλά όχι υποχρεωτικά αυτή που εμείς επιθυμούμε.
    Φιλικά Παυσανίας
    Υ.Γ Καθυστερώ να γράψω γιατί σε χάνω.
    1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
      Φίλτατε (ως Ομηριστή) κύριε Παυσανία αρχικά ψάχνω για την ταυτοποίηση της Ομηρικής Ιθάκης μόνο από περιέργεια που απέκτησα από πολύ μικρός, μια και γεννήθηκα σε μέρος πλησίον της σημερινής Ιθάκης.
      Σοβινισμός σε μένα δεν υπάρχει στο θέμα αυτό όσο και αν δεν γίνεται από πολλούς ίσως κατανοητό.
      Οι πηγές όμως που μπορεί να βασιστεί κάποιος ερευνητής είναι μόνο υποθετικές.
      Αναφέρεστε στα γεωγραφικά στοιχεία του Ομήρου (και εγώ το ίδιο), όμως πόσα στοιχεία ή και κομμάτια των επών έχουν αλλάξει από την αρχική τους μορφή?
      Τελευταίο «χεράκι» που έπεσε πρέπει να είναι από τους Αλεξανδρινούς νομίζω ή όχι?
      Το ωραίο είναι που πολλοί θέτουν κατά το συμφέρον τους το Στράβωνα σαν πηγή, όταν και ο ίδιος ομολογεί ότι κάτι γεωγραφικά δεν του πηγαίνει καλά με την Ομηρική επικράτεια, χα χα.
      Στα δικά μου όμως:
      Οτιδήποτε έχω γράψει για συγγένειες κλπ., δεν το έχω αντλήσει από το διαδίκτυο αλλά τουλάχιστον από παλιές ή καινούριες εγκυκλοπαίδειες.
      Έπειτα κατά τα λεγόμενά σας το ότι ο Ησίοδος τοποθετεί την Ιθάκη επί της Κεφαλλονιάς πρέπει να το δεχτούμε? (Άρθρο μου «Ησιόδου Ιθάκης αποκάλυψη»).
      Μα θα μου πείτε το είπε ή το έγραψε ο Ακουσίλαος.
      Ωραία ένας το αντέγραψε, τα Ομηρικά έπη πόσοι??
      Άσε που πιστεύω ότι η λέξη Κεφαλληνία μέχρι τώρα ήταν γνωστή από τον Ηρόδοτο δηλαδή 300 χρόνια αργότερα.
      Όταν συμβαίνουν αυτά εγώ τί ιστορικά στοιχεία να πιστέψω σαν Έλληνας??
      Για τις Εχινάδες πού προβληματιστήκατε, Ομηρική γεωγραφία δεν αναλύω?
      Πού βρήκατε κάτι αναπόδεικτο Ομηρικά?
      Όσο για τον Απολλόδωρο το νεότερο που αναφέρω σαν πηγή, έ δεν ήταν όποιος – όποιος από ότι γνωρίζω.
      Tο μόνο που πρόσθεσα ήταν η Έμιλι, αλλά και αυτή στις σειρήνες ανήκει! Χα χα.
      Υ.Γ.
      Το ότι με «χάνετε» σημαίνει ότι ταξιδεύετε ή έχει πρόβλημα το blog??
  3. Παυσανιας
    Αγαπητέ φίλε
    Εκεί που πάμε έστω και λίγο να συγκλίνουμε εκεί μου φεύγεις και τραβάς προς Ιόνιο μεριά και σε χάνω τελείως. Αυτό το 300 χρόνια του Ησιόδου που το βρήκες πάλι;
    Συμφωνώ ότι οι Αλεξανδρινοί και όχι μόνο έβαλαν το χεράκι τους και δημιούργησαν αυτό το χάος. Τουλάχιστον αυτήν την εικόνα έχουμε σήμερα γιατί τα πολλά συγγράμματα ειναι πλέον στάχτη και μπούρμπερη. Όσον αφορά για τον Όμηρο και τα έπη του μπορώ να σου πω ότι η δική μου έρευνα δείχνει ότι αλλοιώθηκε μεν αλλά σε πολύ μικρό βαθμό. Παράδειγμα έχουμε χαμένο τμήμα από την δεύτερη ραψωδία. Όπως επίσης οι διάφοροι γλωσσολόγοι αφαίρεσαν γράμματα για να μπορέσουν, σώνει και καλά, να αποδείξουν ότι είναι ποίημα με την νεοελληνική του διάσταση (τραγούδι δηλαδή) και όχι με την ομηρική (δημιούργημα) κάτι που τελικά δεν κατάφεραν παρά το κόψε ράψε και άρχισαν μετά τις εξαιρέσεις και άλλα κόλπα για να τους βγει.
    Οι Εχινάδες οι Ομηρικές, με το Δουλίχιο βέβαια, γεμίσαν σαράντα καράβια με στρατιώτες. Οι σημερινές ούτε βάρκα γεμίζουν. Μετά αυτό το απέναντι από την Ηλεία είναι πολύ συγκεκριμένο. Η Ηλεία είναι κατά την επίσημη εκδοχή ο γνωστός τόπος. Το αν υποθετικά οι Ήλειοι κατέκτησαν και άλλα μέρη αυτό δεν σημαίνει ότι άλλαξαν και το όνομά τους. Και ο Αλέξανδρος έφτασε ως τις Ινδίες αλλά όλος αυτός ο τόπος δεν ονομάστηκε Μακεδονία! Απέναντι από την Ηλεία δεν υπάρχουν νησιά. Τέλος.
    Τέλος για να σε προβληματίσω ακόμη περισσότερο θα σου επισημάνω κάτι που το ξέρεις ήδη. Βρες έναν, έστω έναν που ξέρει τον Όμηρο. Όχι νομίζω ότι ήταν τότε ή η θεία μου το είδε στο φλιτζάνι. Αν βρεις έστω και έναν να μου το πεις και μένα. Αφού λοιπόν κανείς δεν τον είδε και δεν τον συνάντησε πως τους εμπίστευεσε να σου δίνουν πληροφορίες! Αφού και οι ίδιοι τον Όμηρο διαβάζαν και διαβάζουν και ερμηνεύουν, αυτοί, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Άρα άμα κάνεις μια προσέγγιση σε οποιοδήποτε γεωγραφικό θέμα που αναφέρει ο Όμηρος μόνο μέσα από αυτόν, συμπληρωματικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον Ορφέα , στα Αργοναυτικά και τον Ησίοδο, γιατί και αυτούς τους δυο, πέρα από ότι ανοησία κυκλοφορεί κανείς μήτε τους είδε μήτε τους συνάντησε ποτέ. Αυτοί ζουν σε κοντινές εποχές και βλέπουν τους ίδιους τόπους και τους περιγράφουν με τον ίδιο τρόπο.
    Σύγκρινε λοιπόν τις περιγραφές τους, τις γεωγραφικές, με ότι υπάρχει σήμερα σαν επίσημη εκδοχή και δεν θα βρεις ούτε ένα σημείο ίδιο. Μην πέσεις μόνο στην παγίδα που στήνουν λέγοντας εδώ βρήκαμε αρχαία κλπ. Αρχαία έχει σε όλο τον κόσμο αυτό δεν σημαίνει ότι η Ιθάκη ήταν παντού.
    Ενεργοποίησε μια ρουτίνα για να έρχονται μηνύματα για να μην σε χάνω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου