Θα προσπαθησω ,,να αιτιολογω και να προσπαθω αναμεσα στις θεωρειες Ομηρικής Ιθάκης
να αποδειξω τα λάθη της καθε μιας σε σχεση με την θεωρεια, που Ομηρικη Ιθακη ηταν η Νοτιοανατολικη Κεφαλονια!!
ΛΕΥΚΑΔΑ ΑΠΟ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ Πιο παλιά το νησί ονομαζόταν Αγία Μαύρα παίρνοντας το όνομα αυτό απ' τον ομώνυμο ναό που ήταν κτισμένος μέσα στο κάστρο της Αγίας Μαύρας, το οποίο βρίσκεται απέναντι απ' την πόλη της Λευκάδας και το οποίο αποτελούσε πρότυπο οχυρωματικής τέχνης. Για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα η πόλη της Λευκάδας ήταν κτισμένη γύρω απ' αυτό το κάστρο, αργότερα όμως οι Βενετοί τη μετέφεραν στη σημερινή της θέση.
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ιφθίμη είναι γνωστή μία θυγατέρα του Ικαρίου του Λακεδαιμονίου και της Ναϊάδας Περιβοίας ή της Πολυκάστης, κόρης του Λυγαίου. Επομένως η Ιφθίμη ήταν αδελφή της Πηνελόπης, της γνωστής συζύγου του Οδυσσέα. Ακόμα, αδέλφια της Ιφθίμης ήταν οι Αλυζέας και Λευκάδιος ή οι Θόας, Δαμάσιππος, Αλήτης, Περίλεως και Ικεύσιμος.
Στην Οδύσσεια η θεά Αθηνά δημιουργεί ένα απείκασμα της Ιφθίμης και το στέλνει στον ύπνο της Πηνελόπης. Αυτή η «εικονική» Ιφθίμη δίνει θάρρος στην Πηνελόπη αφού η βασίλισσα της Ιθάκης της εμπιστεύεται τις ανησυχίες της σχετικά με την τύχη του Οδυσσέα και του Τηλεμάχου.
να αποδειξω τα λάθη της καθε μιας σε σχεση με την θεωρεια, που Ομηρικη Ιθακη ηταν η Νοτιοανατολικη Κεφαλονια!!
ΛΕΥΚΑΔΑ ΑΠΟ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ Πιο παλιά το νησί ονομαζόταν Αγία Μαύρα παίρνοντας το όνομα αυτό απ' τον ομώνυμο ναό που ήταν κτισμένος μέσα στο κάστρο της Αγίας Μαύρας, το οποίο βρίσκεται απέναντι απ' την πόλη της Λευκάδας και το οποίο αποτελούσε πρότυπο οχυρωματικής τέχνης. Για κάποιο μεγάλο χρονικό διάστημα η πόλη της Λευκάδας ήταν κτισμένη γύρω απ' αυτό το κάστρο, αργότερα όμως οι Βενετοί τη μετέφεραν στη σημερινή της θέση.
Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ιφθίμη είναι γνωστή μία θυγατέρα του Ικαρίου του Λακεδαιμονίου και της Ναϊάδας Περιβοίας ή της Πολυκάστης, κόρης του Λυγαίου. Επομένως η Ιφθίμη ήταν αδελφή της Πηνελόπης, της γνωστής συζύγου του Οδυσσέα. Ακόμα, αδέλφια της Ιφθίμης ήταν οι Αλυζέας και Λευκάδιος ή οι Θόας, Δαμάσιππος, Αλήτης, Περίλεως και Ικεύσιμος.
Στην Οδύσσεια η θεά Αθηνά δημιουργεί ένα απείκασμα της Ιφθίμης και το στέλνει στον ύπνο της Πηνελόπης. Αυτή η «εικονική» Ιφθίμη δίνει θάρρος στην Πηνελόπη αφού η βασίλισσα της Ιθάκης της εμπιστεύεται τις ανησυχίες της σχετικά με την τύχη του Οδυσσέα και του Τηλεμάχου.
Όλες οι απόψεις που διαβάζω σεβαστές ως προς το ταξίδι επιστροφής του Τηλέμαχου από Πύλο, όμως μάλλον μας διαφεύγει η σπουδαιότερη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Τηλέμαχος σαν γιός του Οδυσσέα φυσιολογικά είχε το «διάολο μέσα του» σαν το πατέρα του που στην Οδύσσεια παρουσιάζεται σαν το συμβουλάτορα θεά Αθηνά.
Κρυφά έφυγε για την Πύλο και με τον ίδιο τρόπο θα γύρναγε αφού πλέον πήρε το θέμα τση παντρειάς τση μάνας του απάνω του ή τέλος πάντων φανερώθηκε σαν κουμανταδόρος του οίκου του πατέρα του και κατάλαβε τσού κινδύνους, δηλαδή μη τόνε φάνε λάχανο λαϊκώς τα συμφέροντα των μνηστήρων.
Έτσι λοιπόν κρυφά θα γύρναγε στη Λευκάδα, στην Έρισσο, ή στον Πόρο ταξιδεύοντας αριστερότερα της σημερινής Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς χωρίς κανένα κίνδυνο.
Όπως και νύχτα για Νότια Ιθάκη αν την υποθέσουμε Ομηρική.
Προς τί λοιπόν όλη αυτή η μυθοπλασία (κατ΄εμέ) της ενέδρας των επών??
Μα για οικονομία του έργου.
Τα έπη δίδαξαν αξίες ζωής για την εποχή τους και όχι μόνο.
Πώς θα δικαιολογιόταν ηθικά η μνηστηροφονία?
Τί κάνανε οι άνθρωποι? Του τρώγανε το βιός? Μα είχανε προσκομίσει και αυτοί δώρα σεβαστά στη μέλλουσα σύζυγο, έτσι γινόταν τότε.
Άρα έπρεπε να επωμιστούν πιο σοβαρό αδίκημα και τί πιο σοβαρό από την απόπειρα δολοφονίας του πρίγκιπα Τηλέμαχου?
Τα υπόλοιπα περί ωρών ταξιδιού κλπ., έχουν και δεν έχουν βάση όταν ο Κικέρωνας παράδειγμα λίγο προ Χριστού ταξιδεύει με ένα σκατοκάραβο τση εποχής του και κάνει την απόσταση από Πάτρα - Αλυζία (σχεδόν Αστακό) σε τρεις μέρες!! Χα χα χα.
Έτσι γράφει σε μια από τις διασωθείσες επιστολές του προς το φίλο του Τίρωνα.
(Βέβαια δεν αναφέρει αν συμμετείχαν ενδιάμεσα σε κάνα πανηγύρι ή γάμο). Χα χα.
Αυτό που παρατηρώ και με το συμπάθιο πάντα, είναι ότι οι περισσότεροι δεν συζητάμε καν την προ Ομηρική ύπαρξη νησιού με όνομα Κεφαλληνία, ενώ ο Ησίοδος που την αναφέρει είναι σύγχρονος του Ομήρου και κατά ιστορική ομολογία λιγότερο παραμυθάς.
Μήπως μας χαλάει τα μέχρι τώρα δεδομένα??
Ας κάμουμε μια προσπάθεια για κάτι πιο πέρα από τα ήδη γνωστά, αλλιώς τί είδους έρευνα κάνουμε????
Προσωπικές μου φυσικά απόψεις και μόνο.
Σπ. Ρόκκος
Σήμερα ρωτησα ναυτικο στοωθεμα ταχητητας πλοιου εποχης.Γνωμη του με πολλους κοπηλατες μου λεει ξεκιναει απο ανω των 6 και μπορει να φτσσει εως και τα 12 μιλια την ωρα.Γνωμη μου παντως ειναι οτι η αποσταση πυλου ομηρικης ιθσκης δεν θα επρεπε να ξεπερναει τα 100 μιλια
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό Φεές (Κατάκολο) μέχρι Ιθάκη το πολύ 8 άντε 9 ώρες για να ταξιδέψει όλο νύχτα το βγάζω εγώ. Οπότε αφού 60 μίλια είναι η απόσταση μέχρι Λευκάδα και με 7μίλια ταχύτητα να πήγαινε το πλοίο τσου ερκότανε γάντι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα η Λευκάδα ήταν η Ομηρική Ιθάκη!
Ορέ τσου κογιονάρουμε ότι είναι οι πραματικοί Θιακοί να τσιρλιστούνε από τη χαρά τσου και να μας τρατάρουνε για κανιά βδομάδα??
Να βγάλουμε και το κάτι τις μας μετά από τόσο ψάξιμο δηλαδής ορέ πατριώτες.
Ορέ έχετε τραβήξει δυο ώρες κουπί πραματικό να δώ άμα μπορείτε να τραβήξετε άλλο? Και πού?, σε κειά τα καράβια με νια κοιλιά σα τση χοντρής του Ζαχαρία, (εμπορικό ήτανε το πλοίο του Τηλέμαχου). Ότι έκανε ο αέρας λοιπόνε.
Κά κα κα κα κα κα κα κα.