Το θέμα «Εξειδίκευση και επαναβεβαίωση της αντίθεσης του Περιφερειακού Συμβουλίου στις ιδιωτικοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας και των υποδομών στην Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς», εισηγήθηκε ο αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Κεφαλονιάς Παναγής Δρακουλόγκωνας, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων, το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015, στο Μεγανήσι.
Ο κ. Δρακουλόγκωνας ζήτησε από το Περιφερειακό Συμβούλιο να επαναβεβαιώσει την απόφαση που είχε λάβει στη συνεδρίαση της 8ης Φεβρουαρίου 2015 ως εξής:
«Το Περιφερειακό Συμβούλιο διεκδικεί να σταματήσει άμεσα την πώληση πέραν του αεροδρομίου της Κεφαλονιάς και του λιμανιού του Αργοστολίου.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο ζητά να επιστρέψει στην ιδιοκτησία του δημοσίου η παραλία Ράγια της Κεφαλονιάς και να μην μεταβιβαστεί η παραλία Τραπεζάκι.
Σήμερα που η πώληση των οικοπέδων στα Ράγια είναι προ των πυλών, όπως και η επέκταση στο Τραπεζάκι, θεωρούμε ότι πρέπει το Περιφερειακό Συμβούλιο να εκφράσει εκ νέου την αντίθεσή του.
Α. Στην μεταβίβαση της εκτάσεως στο Τραπεζάκι σύμφωνα με όσα μας έχει ζητήσει και η Επιτροπή Πρωτοβουλίας των κατοίκων της Λειβαθούς.
Β. Στην μεταβίβαση των 12 οικοπέδων στις Λεύκες Πόρου και των 40 οικοπέδων στα Ράγια του Πόρου.
Γ. Στην μεταβίβαση των Υπαλληλικών του Αργοστολίου και φυσικά στην μεταβίβαση του αεροδρομίου Κεφαλονιάς και του λιμανιού Αργοστολίου.
Να τονιστεί ότι η πάγια θέση μας ότι οι εκτάσεις και οι υποδομές αυτές, όπως και όλες οι δημόσιες εκτάσεις και υποδομές της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, πρέπει να παραμείνουν ως δημόσια περιουσία και να αποδοθούν για χρήση και εκμετάλλευση, σεβόμενη απόλυτα το περιβάλλον, στην τοπική κοινωνία».
Στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος επεσήμανε ότι χρειάζεται να ενσωματωθούν και οι άλλες περιπτώσεις ιδιωτικοποιήσεων, μαζί με εκείνες της ΠΕ Κεφαλονιάς, ώστε να μην θεωρηθεί ότι υπάρχει διαφοροποίηση. Ενημέρωσε ότι στο παρελθόν έχουν κατατεθεί από την Τ.Α. προτάσεις για αξιοποίηση αυτών των περιοχών, για ανέγερση σχολικών μονάδων, αλλά δεν ευδοκίμησαν λόγω έλλειψης χρημάτων.
«Όσον αφορά για τον Ερημίτη στην Κέρκυρα η θέση της Περιφέρειας είναι γνωστή. Ήταν, είναι και είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της περιοχής. Και πρέπει να θυμίσω ότι εξαιτίας της στάσης της Περιφέρειας και του Δήμου Κέρκυρας δεν έχει ενεργοποιηθεί η συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ – αναδόχου εταιρείας και δεν έχουν γίνει εργασίες στην περιοχή. Να σημειώσω εδώ ότι δόθηκε στη δημοσιότητα ένα κείμενο, οι συντάκτες του οποίου αδικούν την περιφέρεια, γιατί θέλω να διαβεβαιώσω ότι εμείς δεν τρέξαμε ποτέ «φωτογραφηθούμε κάτω από τα πανό» για τον Ερημίτη, εμείς τρέξαμε για να διασφαλίσουμε το δίκαιο, επειδή αυτό πράττουμε σε όλη την πορεία μας και παρακαλώ αυτό να το λάβουν υπόψη τους όλοι».
«Όσον αφορά για τον Ερημίτη στην Κέρκυρα η θέση της Περιφέρειας είναι γνωστή. Ήταν, είναι και είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της περιοχής. Και πρέπει να θυμίσω ότι εξαιτίας της στάσης της Περιφέρειας και του Δήμου Κέρκυρας δεν έχει ενεργοποιηθεί η συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ – αναδόχου εταιρείας και δεν έχουν γίνει εργασίες στην περιοχή. Να σημειώσω εδώ ότι δόθηκε στη δημοσιότητα ένα κείμενο, οι συντάκτες του οποίου αδικούν την περιφέρεια, γιατί θέλω να διαβεβαιώσω ότι εμείς δεν τρέξαμε ποτέ «φωτογραφηθούμε κάτω από τα πανό» για τον Ερημίτη, εμείς τρέξαμε για να διασφαλίσουμε το δίκαιο, επειδή αυτό πράττουμε σε όλη την πορεία μας και παρακαλώ αυτό να το λάβουν υπόψη τους όλοι».
Ο κ. Γαλιατσάτος αναφέρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων ενημερώνοντας το Σώμα για τις τελευταίες εξελίξεις: «Το τελευταίο διάστημα η ανάδοχος κοινοπραξία της Fraport αντιμετωπίζει δυσκολίες στην επένδυση για τα 14 αεροδρόμια ή έτσι υποδύεται. Πάντως υπάρχει κινητικότητα και εμείς συνεχίζουμε σταθερά να αντιπαλεύουμε αυτή την πώληση και είμαστε υποχρεωμένοι με κάθε ευκαιρία να δίνουμε στη δημοσιότητα τη θέση μας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Να σας ενημερώσουμε ότι βρήκαμε νέα στοιχεία από φακέλους στο ΤΑΙΠΕΔ και από την αλληλογραφία ΤΑΙΠΕΔ – Fraport, από τα οποία προκύπτει ότι το ελληνικό δημόσιο έχει αναλάβει την ευθύνη να παραδώσει τα αεροδρόμια πιστοποιημένα, δηλαδή θα πρέπει να κάνει επενδύσεις στα αεροδρόμια για να ξεφύγουν από τη δυσλειτουργία . Σε συνδυασμό με τα έργα ΕΣΠΑ που εκτελούνται και για τα οποία θα πρέπει να επιστρέψουμε χρήματα και τις απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν, φοβάμαι ότι στο τέλος το ελληνικό δημόσιο θα χρειαστεί να πληρώσει.
Ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι η αντίληψη της μη ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων έχει αγκαλιαστεί από πολλούς ανθρώπους και φορείς, από όλους τους πολιτικούς χώρους και κατέληξε: «Εμείς έχουμε προτάσεις για τα αεροδρόμια των Ιονίων Νήσων. Μπορούμε κι εμείς να διαχειριστούμε, όπως η Περιφέρεια Έσσης Γερμανίας, μαζί με τους Δήμους και τους φορείς τουρισμού τα αεροδρόμιά μας».
Όσον αφορά στο ηλεκτρονικό δημοψήφισμα ο κ. Περιφερειάρχης το χαρακτήρισε «πολιτική κίνηση αντίστασης ενάντια σε νεοφιλελεύθερες λογικές και τακτικές ξεπουλήματος των πάντων» και ζήτησε την αρωγή όλων. «Να δουλέψουμε όλοι, να ενεργοποιήσουμε τα ΜΜΕ της Περιφέρειας, να γίνουν εκπομπές με όλες τις απόψεις, να συζητηθεί το ζήτημα στις τοπικές κοινωνίες και να καταφέρουμε να ψηφίσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι συμπολίτες μας γίνεται. Το ζήτημα της εκχώρησης δημόσιας περιουσίας δεν τελειώνει ποτέ. Ακόμη όμως κι αν καταφέρουμε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων στα αεροδρόμια είναι κέρδος».
Το Σώμα ψήφισε κατά πλειοψηφία το θέμα με 20 ψήφους υπέρ και τρεις αποχές. Δικό της ψήφισμα πρότεινε η Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων και πήρε δύο ψήφους καθώς και η Επτανησιακή Αναγέννηση και πήρε μία ψήφο.
πηγη INKEFALONIA
σχολιασμος porosnews,,για τα Α'ραγια,, αντι για ψηφισματα,,καλό θα ήταν να υπάρξει μια υπεύθυνη πρόταση,με μελέτη για τον χώρο,,ώστε να αξιοποιηθει κατα το δυνατότερο βαθμό προς όφελος της τοπικής κοινωνίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου