Στην άμεση αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών, Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, μετά και το αδειοδοτημένο ήδη υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, προσανατολίζονται τα Υπουργεία Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και τους συναρμοδίους φορείς, με στόχο την δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίου στην Ελλάδα. Στη χθεσινή συνάντηση συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων στο υδατοδρόμιο Κέρκυρας, παραβρέθηκαν και Κινέζοι επενδυτές της ευρωπαϊκής κατασκευαστικής εταιρείας υδροπλάνων Dornier Seastar. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, πάνω από 50 υδατοδρόμια βρίσκονται σε μία διαδικασία αδειοδότησης, ενώ σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελου Βλάχου, οι διαβουλεύσεις με τις εταιρείες είναι σταθερές, η συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία είναι επίσης πάγια και πρόκειται για ένα έργο το οποίο βάσιμα θεωρούν ότι θα τελεσφορήσει, θα ευδοκιμήσει και θα ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. «Mέχρι στιγμής είναι αδειοδοτημένο το λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ τις επόμενες μέρες αδειοδοτείται και το λιμάνι των Παξών. Βέβαια, η ύπαρξη μόνων δύο αδειοδοτημένων υδατοδρομίων δεν μπορεί να καταστήσει βιώσιμο το project των υδροπλάνων για μία αεροπορική εταιρεία. οπότε θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε κάθε περιοχή.
Στόχος είναι να υπάρξουν πέντε με έξι υδατοδρόμια που θα είναι αδειοδοτημένα στο Ιόνιο ώστε μία ή και περισσότερες εταιρείες υδροπλάνων να έχουν τα σημεία και τους προορισμός τους δυνατούς, για να εκτελούν το πτητικό έργο που θα τους εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα τους» επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας. Την ίδια ώρα σε προχωρημένο στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Πάτρας που έχει στρατηγική σημασία για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και πρόκειται να αδειοδοτηθεί το επόμενο δίμηνο, ενώ αναμένεται μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, να αδειοτηθούν και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, της Κεφαλονιάς, της Ζάκυνθου και της Λευκάδας. Από την πλευρά του, ενθουσιασμένος από το υδατοδρόμιο Κέρκυρας δήλωσε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρείας Dornier Seastar, σε Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρο, Κροατία και άλλων μεσογειακών χωρών, Φώτιος Χατζηανδρόνης που ανέφερε, ότι σε σύσκεψη έγινε στη Γερμανία, οι Κινέζοι επενδυτές αποφάσισαν να επισκεφτούν τα υδατοδρόμια της Ευρώπης για να εξασφαλίσουν το αγοραστικό τους κοινό στο νέο project των υδροπλάνων που συχρηματοδοτούν και Κινέζοι επενδυτές. Η Ελλάδα έχει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, 220 κατοικημένα νησιά, μεγάλο αριθμό λιμνών και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, δεν αφορούν μόνο τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες. Όπως επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το μέλος του διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελος Βλάχος, είναι προφανές ότι η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομιων θα αναδιατάξει την ίδια τη λογική αερομεταφορών στη χώρα. «Πρόκειται για μία νέα μορφή αερομεταφορών η οποία λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό συμπληρωματικό ρόλο προς τις υπάρχουσες μεταφορές, δεδομένου του γεωφυσικού ανάγλυφου της χώρας, αλλά και των προβλημάτων στην προσβασιμότητα. Ειδικά στο άξονα της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου θα αποτελέσει εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης στην περιοχή και όχι μόνο με τουριστικές επιπτώσεις . Είναι φανερό ότι οι ευρύτερες ωφέλειες για τις τοπικές κοινωνίες θα είναι μεγάλες και θεωρούμε πως είναι ένα έργο που είναι σε ωφέλεια όλων» είπε ο κ. Βλάχος Πηγή: www.lifo.gr
Στόχος είναι να υπάρξουν πέντε με έξι υδατοδρόμια που θα είναι αδειοδοτημένα στο Ιόνιο ώστε μία ή και περισσότερες εταιρείες υδροπλάνων να έχουν τα σημεία και τους προορισμός τους δυνατούς, για να εκτελούν το πτητικό έργο που θα τους εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα τους» επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας. Την ίδια ώρα σε προχωρημένο στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Πάτρας που έχει στρατηγική σημασία για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και πρόκειται να αδειοδοτηθεί το επόμενο δίμηνο, ενώ αναμένεται μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, να αδειοτηθούν και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, της Κεφαλονιάς, της Ζάκυνθου και της Λευκάδας. Από την πλευρά του, ενθουσιασμένος από το υδατοδρόμιο Κέρκυρας δήλωσε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρείας Dornier Seastar, σε Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρο, Κροατία και άλλων μεσογειακών χωρών, Φώτιος Χατζηανδρόνης που ανέφερε, ότι σε σύσκεψη έγινε στη Γερμανία, οι Κινέζοι επενδυτές αποφάσισαν να επισκεφτούν τα υδατοδρόμια της Ευρώπης για να εξασφαλίσουν το αγοραστικό τους κοινό στο νέο project των υδροπλάνων που συχρηματοδοτούν και Κινέζοι επενδυτές. Η Ελλάδα έχει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, 220 κατοικημένα νησιά, μεγάλο αριθμό λιμνών και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, δεν αφορούν μόνο τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες. Όπως επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το μέλος του διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελος Βλάχος, είναι προφανές ότι η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομιων θα αναδιατάξει την ίδια τη λογική αερομεταφορών στη χώρα. «Πρόκειται για μία νέα μορφή αερομεταφορών η οποία λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό συμπληρωματικό ρόλο προς τις υπάρχουσες μεταφορές, δεδομένου του γεωφυσικού ανάγλυφου της χώρας, αλλά και των προβλημάτων στην προσβασιμότητα. Ειδικά στο άξονα της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου θα αποτελέσει εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης στην περιοχή και όχι μόνο με τουριστικές επιπτώσεις . Είναι φανερό ότι οι ευρύτερες ωφέλειες για τις τοπικές κοινωνίες θα είναι μεγάλες και θεωρούμε πως είναι ένα έργο που είναι σε ωφέλεια όλων» είπε ο κ. Βλάχος Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου