Η αλματώδης άνοδος των αφίξεων και η υστέρηση εσόδων απαιτούν κλείσιμο
της ψαλίδας, αυτό επιτυγχάνεται με καλό σχεδιασμό τουριστικής δράσης και
υποστήριξη μορφών τουρισμού που έχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα και
υψηλά έσοδα.
Τα δύο τελευταία χρόνια στο αρχιπέλαγος του Ιονίου αναπτύσσεται ταχύτατα ο θαλάσσιος τουρισμός (γιώτινγκ).
Η μορφή αυτή του τουρισμού είναι ποιοτική έχει υψηλά έσοδα και δεν
δημιουργεί ιδιαίτερες περιβαλλοντικές πιέσεις. Εκτός από τις υποδομές
(μαρίνες,αγκυροβόλια), είναι απαραίτητες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες
υποστήριξης όπως η πλοήγηση, η τεχνική υποστήριξη και
η συντήρηση.
Η απασχόληση σε αυτές τις υπηρεσίες έχει ακόμη ένα συγκριτικό
πλεονέκτημα ότι ξεπερνάει σε χρόνο την κλασσική εποχιακή απασχόληση στον
τουρισμό.
Οι παραπάνω υπηρεσίες όμως δεν υποστηρίζονται από την εκπαίδευση στην
χώρα μας και δεν υπάρχει σαφής επαγγελματική κατάρτιση. Εδώ είναι
αναγκαίο να καλυφθεί το κενό που υπάρχει ώστε να καθιερωθούμε σαν
αξιόπιστος παίκτης και να καθετοποιησουμε την απόδοση εσόδων.
Η Κεφαλονιά μπορεί
να καλύψει το εκπαιδευτικό κενό εν μέρει αφού ήδη υφίσταται η σχολή
εμποροπλοιάρχων και συνολικά με την δημιουργία σχολής τεχνικής
υποστήριξης
(πιθανόν στο Ληξούρι).
Η πρόταση εισάγεται για μια πρωτόλεια συζήτηση και διερεύνηση των δυνατοτήτων που υπάρχουν.
Επειδή το μέλλον των ΤΕΙ είναι επικίνδυνα αβέβαιο, έχουμε την υποχρέωση να απαντήσουμε στις
οποίες προκλήσεις συνεχίζοντας και βελτιώνοντας την ναυτιλιακή και την τεχνολογική εκπαίδευση στην Κεφαλλονιά.
Το οφείλουμε στους παλιούς και είμαστε υποχρεωμένοι για τους νέους.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ ΞΑΝΑ
ΔΗΜΗΤΡΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
ΔΕΣΤΟΥΝΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου