Σήμα Facebook
Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018
5 σχόλια:
Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει πουθενά ο προσδιορισμός ότι ο Αυγερινός φαινόταν από το λιμάνι του Φόρκυνα της Ιθάκης όπου οι Φαίακες ξεμπαρκάρισαν τον Οδυσσέα και άρα κίταγε (το λιμάνι) προς Ανατολή.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Οι στίχοι της ραψωδίας ν – 95 :
«Σὰν πρόβαλε τὸ φωτερὸ τ' ἀστέρι ποὺ στὰ οὐράνια
τῆς νυχτογέννητης αὐγῆς πρωτομηνάει τὴ φέξη,
τὸ πλοῖο τὸ πελαγόδρομο ζύγωνε πιὰ στὸ Θιάκι»,
πιστοποιούν μόνο την ώρα που προσέγγιζε το πλοίο στο λιμάνι και φυσικά από το πέλαγο ανοιχτά βλέπει κανείς ελεύθερα όλα τα αστέρια.
Αλλά και αν ακόμα δεχτούμε ότι ήταν μέσα στο λιμάνι τα χαράματα, με ποιόν τρόπο θα μας περιέγραφε την ώρα της άφιξης ο ποιητής?
Η έκφραση τώρα, "ΘΑΡΩ ΠΕΖΟΣ ΔΕΝ ΗΡΘΕΣ ΣΕ ΙΘΑΚΗ" την οποία χρησιμοποιούν κατά κόρον οι υποστηριχτές της Λευκαδίου θεωρίας έχει δύο αναλύσεις:
Είτε στην Ιθάκη μπορούσες να πάς δύσκολα και με τα πόδια πράγμα που πιστοποιεί ότι η Ιθάκη ήταν τμήμα της Κεφαλονιάς (Ησίοδος), είτε (και το πιθανότερο κατ΄ εμέ) αναφέρεται σκωπτικά δείχνοντας ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην χρησιμοποίησε κανείς πλοίο για να βρεθεί στην Ιθάκη.
Αυτά για να ξεμπερδέψουμε κατά το δυνατόν την συγκεκριμένη αφήγηση της Οδύσσειας.
χα χα.ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΓΕΡΙΝΟ,, ΜΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΚΑΙ Ο ΛΕΥΚΑΔΙΤΗς ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΦΟΡΚΥΝΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΗΤΑ ΝΟΜΙΖΩ,, ΔΥΤΙΚΑ ΤΗς ΛΕΥΚΑΔΑΣ,ΑΛΛΑ Ας ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ,, ΟΠΩς ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΖΟΣ ΘΑΡΩ ΔΕΝ ΗΡΘΕς , ΠΟΥ ΣΕ ΟΛΕς ΤΙς ΘΕΩΡΙΕς ΕΚΤΟΣ ΓΙΑ ΙΘΑΚΗ ΚΟΛΛΑΕΙ!ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑς ΑΤΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΖΕΦΥΡΟΣ ΠΟΥ ΦΥΣΗΞΕ ΝΑ ΦΥΓΕΙ Ο ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ,,,, ΕΚΕΙ ΚΡΑΤΑΜΕ ΑΣΣΟ ΣΤΟ ΜΑΝΙΚΙ,, ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΣΤΙς ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕς,,ΣΥΝ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΟΔΥΣΣΕΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΧα χα χα χα χα χα.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Λοιπόνε άκου μια μικρή ιστορία, σχετική με την γεωπολιτικοκυβερνητική κατάσταση:
Πάει η γυναίκα μου και αγοράζει ένα τηγάνι 32 ευρώ.
Το μαγαζί είχε πανό που έγραφε: «ΛΟΓΩ ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ¨ΟΛΑ ΣΤΗ ΜΙΣΗ ΤΙΜΗ»!!
Πάει δυο τετράγωνα πάρα κάτου και το βρίσκει σε άλλο μαγαζί με κανονικές τιμές 28 ευρώ και χωρίς παζάρι.
Αυτός είναι ο κόσμος σήμερα και μη πιστεύει κανείς όσα βλέπει ή ακούει.
Κα κα κα κα κα.
Τώρα στα αρχαιολογικά του αηπάνου σχολίου σου έχεις πραγματικά πλεονέκτημα, γιατί εγώ την Άσσο δε μπορώ να τη κρύψω στο μανίκι! Ούτε σε σακούλι δε μπαίνει…
Χα χα χα χα χα χα χα.
α) … «ναιετάω δ᾽ Ἰθάκην ἐυδείελον»·
… «Κατοικώ στην Ιθάκη την ευδιάκριτη (ξέφαντη)»,
β) … «αὐτὴ δὲ χθαμαλὴ* πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται».
… «Αυτή δε η πλέον απόμακρη και (προ)εξέχουσα (των άλλων νήσων) στο πέλαγος, κείται».
Το μεγάλο λάθος όμως του ερευνητή ως πρός τα χαρακτηριστικά του προσδιορισμού της Λευκάδας σαν Ομηρικής Ιθάκης, είναι ότι δεν λαμβάνει στα υπ΄ όψιν πως οι Λευκάδιοι πιθανόν λόγω συγχύσεως εξέλαβαν και προσμέτρησαν το Καρπενήσι σαν Καρπερό – νησί, προς τα Ανατολικά τους.!! Έ γίνονται και αυτά τα λάθη καμιά φορά… Χα χα χα.
Αν και η μετάφραση των παραπάνω δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα, μια δική μου βρίσκεται στο: www.portoassos.gr/ομηρική-ιθάκη-κατά-τον-οδυσσέα/
Όπως και για την συγκεκριμενοποίηση από τον Ησίοδο της Ομ. Ιθάκης σαν τμήμα της Κεφαλληνίας στο:
www.portoassos.gr/ησιόδου-ιθάκης-αποκάλυψη/
Ρόκκος Σπύρος.
«Όταν ανέβηκε ψηλά το λαμπερό τ’ αστέρι, που αυτό προπάντων έρχεται και διαλαλεί πως βγήκε το φέγγος της Αυγής της πρωϊνογεννημένης, τότε πια είχε σιμώσει στο νησί το πελαγίσιο πλοίο.
(Οδύσσεια ν 93 - 106 απόδ. Ζευγώλη)
Ότι δηλαδή το πλοίο ήταν ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ όταν φάνηκε το αστέρι και όχι όταν ήταν ήδη στο λιμάνι του Φόρκυνα.
..δύο δὲ προβλῆτες ἐν αὐτῷ ἀκταὶ ἀποῤῥῶγες, λιμένος πότι πεπτηυῖαι, αἵ τ' ἀνέμων σκεπόωσι δυσαήων μέγα κῦμα ἔκτοθεν· ἔντοσθεν δέ τ' ἄνευ δεσμοῖο μένουσι νῆες ἐΰσσελμοι, ὅτ' ἂν ὅρμου μέτρον ἵκωνται...
Οι βραχίονες (σημ. ακρωτήρια) «…που κλίνουν προς το μέρος του λιμανιού, και το προφυλάγουν από τα πελώρια κύματα που σηκώνει το ορμητικό φύσημα των ανέμων έξω απ’ αυτό. και μέσα μένουν άδετα τα στερεά καράβια, κάθε φορά που φθάνουνε στη θέση τους κι αράζουν», όπως αναφέρει ο Όμηρος, δεν εντοπίζονται πια διότι προφανώς αποκόπηκαν από την έντονη και γνωστή σε όλους τεκτονική δράση της περιοχής και οι προσχώσεις των χειμάρρων, ιδιαίτερα του κεντρικού χειμάρρου που διέρχεται από τον κεντρικό δρόμο του σύγχρονου οικισμού, έχουν «μπαζώσει» αρκετά το εσωτερικό του λιμανιού ώστε να μην είναι πλέον εύκολα αναγνωρίσιμο. Χωρίς τους φυσικούς προστατευτικούς του λιμενοβραχίονες , σε περίπτωση κακοκαιρίας, η θάλασσα μπορούσε να εισχωρήσει βαθιά στο εσωτερικό του μυχού, που έχει «μπαζωθεί» πλέον μέχρι και σε βάθος 50 περίπου μέτρων, διαταράσσοντας την «δίαιτα» της ακτογραμμής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού κατασκευάστηκε πρόσφατα ένας τεχνητός μικρός σχετικά κυματοθραύστης, σε μικρή απόσταση από την ακτή και παράλληλα προς τον οικισμό, ώστε να μπορέσει να διατηρηθεί τμήμα της παραλίας για τουριστική αξιοποίηση. Για τους σκοπούς της έρευνάς μας και για την αναζήτηση στοιχείων ανατρέξαμε σε γεωλογικά δεδομένα. Ειδικότερα για τις αποθέσεις υλικών και την εξελικτική πορεία της ακτογραμμής, το Ι.Γ.Μ.Ε. (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών) για την Λευκάδα, αναφέρει τα ακόλουθα (σελ. 80):
«ε. Αποθέσεις χειμάρρων.
Λόγω του εντόνου ανάγλυφου, των πολλών βροχοπτώσεων και της φύσεως των πετρωμάτων της Λευκάδος, η αποκομισιγενής ενέργεια των χειμάρρων είναι εξαιρετικώς έντονος. Αι χειμαρρώδεις αποθέσεις παρουσιάζουν ούτω σημαντικήν ανάπτυξιν εις έκτασιν και πάχος και εις ωρισμένας περιοχάς αποτελούν το κύριον στοιχείον μορφολογίας.»
Το δεύτερο αυτό ρήγμα είναι παλαιότερο ενώ το πρώτο θα πρέπει να δημιουργήθηκε σχετικά πρόσφατα, όπως προκύπτει από στοιχεία της έρευνάς μας.
Ο Ν. Μοσχονάς γράφει για τον χάρτη αυτόν:
«Με φανερή σχεδιαστική ικανότητα και με εκπληκτική ακρίβεια αποδίδεται η γεωφυσική εικόνα της Λευκάδας και της περιοχής του Αμβρακικού, ενώ παράλληλα σημειώνονται λεπτομερή στοιχεία για την ανθρώπινη εγκατάσταση και δραστηριότητα στον χώρο αυτό.»
και συνεχίζει:
«… Λεπτομερή στοιχεία παρέχονται για τα θαλάσσια περάσματα και τα λιμάνια (βάθος νερού, ύπαρξη υφάλων, χωρητικότητα λιμανιών, προφύλαξη από ανέμους, λοιπή ασφάλεια, δυνατότητα ανεφοδιασμού σε νερό κ.λ.π.) ..»
Στον αναφερόμενο χάρτη παρουσιάζεται μεταξύ άλλων, η περιοχή του σημερινού οικισμού του Αγίου Νικήτα Λευκάδας, με την ακτογραμμή που είχε εκείνη την εποχή, ήτοι πριν αποκοπεί η Β.Δ. απόληξη των βράχων και δημιουργηθεί το μεγάλο αυτό ορατό ρήγμα. Ο χάρτης αυτός είναι σχετικά άγνωστος, σε αντίθεση με τον χάρτη του Coronelli που σχεδόν κάθε σπίτι στη Λευκάδα έχει και από ένα φωτοαντίγραφο από του χάρτη αυτού
Γιωργος Γκιαφης ΕΞΑΛΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΑΦΟ,, ΚΑΤΑ ΕΜΕΝΑ 100% ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ http://porosnewstv.blogspot.gr/2018/02/1991.html
τετράψηλοι κι από τη μιά πλευρά κι από την άλλη,
κι άκρες προβάλλουν πεταχτές αντίκρυ η μιά της άλλης
90 στη θάλασσα, κι είναι στενό του λιμανιού το έμπα·
κει μέσα φέρανε όλοι τους τα δίπλωρα καράβια.
Κοντά κοντά τα δέσανε μες στο βαθιό λιμιώνα,
τι κύμα εκεί δε φούσκωνε μικρό μήτε μεγάλο,
παρά γαλήνη απλώνονταν ολόλευκη παντούθε.
95 Εγώ μονάχος άραξα το μαύρο πλοίο μου έξω
κατά την άκρη, κι έδεσα στους βράχους τα παράγγια,
κι ανέβηκα και στάθηκα στ' αψήλου ν' αγναντέψω·
Η γεωλογία απορρίπτει την πιθανότητα να έχουν συμβεί μεγάλης κλίμακας γεωλογικές μεταβολές από τα χρόνια του Οδυσσέα (1200 π.Χ - σύμφωνα με την συμβατική χρονολόγηση) μέχρι σήμερα.
Υπάρχουν ενδείξεις για τσουνάμι γύρω στο τέλος της 2ης χιλιετίας π. Χ. αλλά χωρίς καταβυθίσεις μεγάλης έκτασης περιοχών ή νησιών, διότι κάτι τέτοιο θα ήταν ορατό και ανιχνεύσιμο. Σύμφωνα με το παρακάτω γράφημα φαίνεται ότι η επιφάνεια της θάλασσας μεχρι το 3.000 π. Χ. ήταν 3 - 5 μετρα χαμηλώτερη.
Συνεπώς, η μορφολογία του Ιονίου ΔΕΝ έχει αλλάξει ουσιαστικά από την εποχή του Οδυσσέα μέχρι σήμερα. Επομένως, δεν φαίνεται πιθανόν να υπάρχουν νησιά που καταποντίστηκαν και χάθηκαν κάτω από την θάλασσα.
ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΜΕΤΑΞΑΣ!