https://porosvress.blogspot.com/2017/01/blog-post_13.html...
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΠΑΝΗς ΣΠΕΣΙΑΛΙΣΤΑΣ ΣΤΟ ΣΚΑΚΙ,, ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΕ ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤ,, ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΟΜΗΡΙΚΗς ΙΘΑΚΗς,, ΚΑΙ ΜΟΥ ΠΑΡΑΠΟΝΕΘΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΣΑ ΣΤΟ ΠΟΡΟΣ ΝΙΟΥς
Καθε θεωρεια λοιπόν ,, και μπαινει προς σχολιασμο,, παρα τις πρωσοπικες μου αποψεις!!
Τα δεκα σημεια που κατα αποψη του η Παλικη ειναι η Ομηρικη Ιθακη! Απλα χωρις να του απαντησω στην συγκεκριμενη αναρτηση,, να του υπενθιμισω, οτι δεν παιζουμε σκακι,, οποτε δεν υπαρχει καμοια κινηση Ματ,, ειδικα που στα Τζαννατα,, οπως και ο ιδιος τονιζει εχουμε τον ταφο του Οδυσσεα, με οτι αυτο συνεπαγεται!!
ΑΣΤΕΡΙΔΑ ,Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ!
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΑΜΗΣ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗς,, Αλλά στην προκειμένη περίπτωση Σάμη οπως κοιταμε στα Αριστερά μας ,, και Ιθάκη στα Δεξια μας,, για να σας ξεμπερδεψω λίγο!!
H ANΩ ΦΩΤΟ ,ΑΠΟ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟ,, ΣΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΝΗΣΙ ΟΞΕΙΕς ΦΑΙΝΕΤΕ ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΝΗΣΙΩΝ,, ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΠΟ ΠΑΤΡΑ (ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΡΕΙΑΣ ) ΣΤΑ ΔΕΞΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΟΞΕΙΕς!
Απο Αγια ευφημια οι οξειες ειναι στην μυτη του θιακιου,,ενω το πλοιο απο Σαμη,, προς Πατρα ,, οπως φαινεται από καραβόμυλο εως και Αγια ευφημια,, παιρνει ροτα ακριβως βαζοντας λιγο αριστερα του τις οξειες!!
ακολουθει ο "ΣΥΛΟΓΙΣΜΟΣ" ΝΙΚΟΥ ΚΑΜΠΑΝΗ!!
ΤΑ ΔΕΚΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΛΥΣΗ:
ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
1. Η Ιθάκη που περιγράφεται στην Οδύσσεια είναι στο κεντρικό Ιόνιο, γιατί ο λαός του Οδυσσέα και που σαν αρχηγός τους οδήγησε στον πόλεμο της Τροίας, ήταν Κεφαλλονίτες. Ομήρου Ιλιάδα Β’ 631:
«…Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε ΚΕΦΑΛΛΗΝΑΣ ΜΕΓΑΘΥΜΟΥΣ…»
Επίσης ο Λαέρτης, πατέρας του Οδυσσέα ήταν ο άνακτας των Κεφαλλήνων σε προηγούμενο πόλεμο για την κατάληψη της Νηρίκου πόλεως, σημερινή Κράνη, μια γενιά πιο πριν. Ομήρου Οδύσσεια ω’ 377-378:
«…οἷος Νήρικον εἷλον, ἐϋκτίμενον πτολίεθρον,
ἀκτὴν ἠπείροιο, Κεφαλλήνεσσιν ἀνάσσων,…»
Ο λαός των Κεφαλλήνων είχε βάση την κυρίως Κεφαλονιά, διότι η πλειοψηφία των ταφικών συμπλεγμάτων της Μυκηναϊκής εποχής και των αρχαιολογικών ευρημάτων βρίσκεται στην Κεφαλονιά και, εξουσίαζε Ζάκυνθο και Θιάκι.
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται Ομηρική Ιθάκη να είναι η Λευκάδα.
2. Ενώπιον της Ομηρικής Ιθάκης είναι ένα μεγάλο βουνό, το Νήριτο, σημερινός Αίνος, τόσο εντυπωσιακό που ο Όμηρος το συνοδεύει με δυο επίθετα ‘’ εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές’’=με σειόμενα φύλλα δένδρων, μεγαλοπρεπές .
Ολόγυρά του ήταν εκτός της Ιθάκης, το Δουλίχιον και η Ζάκυνθος.
Ομήρου Οδύσσεια ι’ 21-24:
«…Ναιετάω δ᾿ Ἰθάκην εϋδείελον· ἐν δ᾿ ὂρος αὐτῇ
Νήριτον εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές· ἀμφὶ δὲ νῆσοι
πολλαὶ ναιετάουσι μάλα σχεδὸν ἀλλήλῃσιν,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος….»
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται Ομηρική Ιθάκη να είναι η Λευκάδα.
3. Από όλα τούτα, το πιο δυτικό είναι η Ιθάκη και γι’ αυτό πιο πριν τη λέει ‘’ Ἰθάκην εϋδείελον’’. Ομήρου Οδύσσεια ι’ 25-26:
«…Αὐτὴ δε χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται
πρὸς ζόφον, αἱ δέ τ᾿ ἂνευθε πρὸς ἠῶ τ᾿ ἠέλιόν τε,…»
Και το τονίζει: Όλες οι άλλες υποψήφιες Ιθάκες είναι προς τον Ήλιο και σε αυτήν η ανατολή έρχεται αργότερα, αφού την κρύβει ο Αίνος !
Και είναι χαμηλή, όπως η Παλική ενώπιον της υπόλοιπης Κεφαλονιάς.
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται κατηγορηματικά, Ομηρική Ιθάκη να είναι ο Πόρος και το Θιάκι, ενώ θα ήταν η Λευκάδα και η Άσσος αν γυρίζαμε τον χάρτη λίγο προς τα αριστερά...
4. Τα υπόλοιπα νησιά, εκτός της Ιθάκης, ευρίσκονται ανάμεσα σε αυτήν και στην Ηλεία. Ομήρου Οδύσσεια φ’ 346-347:
«οὔθ᾿ ὅσσοι ΚΡΑΝΑΗΝ Ἰθάκην κάτα κοιρανέουσιν,
οὔθ᾿ ὅσσοι νήσοισι πρὸς ΗΛΙΔΟΣ ΙΠΠΟΒΟΤΟΙΟ»
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται κατηγορηματικά, Ομηρική Ιθάκη να είναι ο Πόρος και το Θιάκι.
5. Το σκυλί του Οδυσσέα ο Άργος, στα νιάτα του, κυνηγούσε όταν οι νέοι τον έβγαζαν για κυνήγι, εκτός από λαγούς, ζαρκάδια και αίγαγρους ! Τέτοια ζωντανά που να υπάρχουν στη σημερινή Ιθάκη, την οποία αυτό το επιχείρημα τη διαγράφει οριστικά από διεκδικητή της Ομηρικής Ιθάκης. Ομήρου Οδύσσεια ρ’ 294,295:
«…Τὸν δὲ πάροιθεν ἀγίνεσκον νέοι ἄνδρες
αἶγας ἐπ᾽ ἀγροτέρας ἠδὲ πρόκας ἠδὲ λαγωούς· ...»
6. Από το δήμο Κεφαλλήνων πέρναγες στο δήμο Ιθάκης με απλές σχεδίες, όπως ο βουκόλος του Οδυσσέα, ο Φιλοίτιος, καθημερινά. Βουκόλος που από μικρός είχε τα κοπάδια του στο δήμο Κεφαλλήνων. Ομήρου Οδύσσεια υ’ 187, 209-210
«…πορθμῆες δ᾽ ἄρα τούς γε διήγαγον,…»,
«… ὤ μοι ἔπειτ᾽ Ὀδυσῆος ἀμύμονος, ὅς μ᾽ ἐπὶ βουσὶν
εἷσ᾽ ἔτι τυτθὸν ἐόντα Κεφαλλήνων ἐνὶ δήμῳ….».
Με το επιχείρημα αυτό καταργούνται οι θεωρίες της Άσσου και του Πόρου γιατί από την Κεφαλονιά στην Κεφαλονιά δεν περνάς με σχεδία. Η θεωρία της Λευκάδας καταργείται γιατί απέναντι είναι η Ακαρνανία και όχι ο δήμος Κεφαλλήνων.
7. Το προς βορράν λιμάνι της Ομηρικής Ιθάκης κοιτάει ευθεία προς Σχερία των Φαιάκων, δηλαδή την Κέρκυρα. Οδύσσεια ν’ 114-115:
«…ἠπείρῳ ἐπέκελσεν, ὅσον τ᾿ ἐπὶ ἥμισυ πάσης,
σπερχομένη: τοῖον γὰρ ἐπείγετο χέρσ᾿ ἐρετάων…»
Η κοκκομετρία της άμμου στην παραλία επέτρεψε να συρθεί το μισό στην στεριά με τη φόρα των κωπηλατών. Αυτό ισχύει μόνο στον Αθέρα Παλικής Κεφαλληνίας. Και ενώ οι Αφάλες στο Θιάκι και η Άσσος Ερύσσου Κεφαλληνίας προσομοιάζουν, οι θεωρίες του Πόρου και της Λευκάδας απορρίπτονται.
8. Η απόσταση μεταξύ χοιρόμαντρας και παλατιού είναι περίπου 4 ώρες με τα πόδια από μονοπάτι ή 2,5 με γρήγορο περπάτημα από το δρόμο, όσο η διαδρομή μεταξύ Αθέρα και Λιβαδιού. Αυτό δεν μπορεί να ισχύει σε Ιθάκη άλλης θεωρίας πλην αυτής που θεμελίωσε ο Νίκος Λιβαδάς για την Κεφαλληνία και ειδικά την Παλική και προέκυψε από τη μελέτη της ραψωδίας π’ και το χρόνο που έκανε το πλοίο αφότου άφησε τον Τηλέμαχο στον Αθέρα, μέχρι να φτάσει στο λιμάνι της πόλης στο Λιβάδι, κάνοντας τον γύρο της Παλικής.
9. Το όνομα Ιθάκη προέρχεται από τη λέξη ιθύς της Ομηρικής, που σημαίνει ευθύς. Αυτό πάει να πει ότι οι παραλίες της Ιθάκης θα πρέπει να αποτελούνται από ευθύγραμμες ακτογραμμές και βραχοσειρές έμπεδες στο πέρασμα του χρόνου, όπως τα Λέπεδα. Γι’ αυτό το όνομα Ιθάκη ταιριάζει καλύτερα στην Παλική, της οποίας η ανατολική ακτογραμμή είναι έτσι διαμορφωμένη από αρχαιοτάτων χρόνων.
10. Το επίθετο που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για την Αθηνά σε στιγμές που υποστηρίζει σκανδαλωδώς, ας πούμε σαν συντοπίτης, τους Οδυσσέα, Τηλέμαχο και Πηνελόπη, είναι το ΠΑΛΛΑΣ και γιαυτόν ακόμα τον λόγο, Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας.
Άλλωστε Παλ-λάς σημαίνει παλλόμενος λίθος, δηλαδή Κουνό-πετρα.
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΛΑΒΕ ΤΕΛΟΣ
Ολοκληρώσαμε την έρευνά μας σχετικά με την Ομηρική Ιθάκη, δηλαδή για τη θέση τη Ιθάκης που περιγράφεται στην Οδύσσεια.
Εξετάσαμε τις εξής υποψήφιες περιοχές: Παξούς, Λευκάδα, Άσσο Κεφαλληνίας, σημερινή Ιθάκη (θα τη λέμε Θιάκι), Παλική Κεφαλληνίας και Πόρο Κεφαλληνίας, μέσα από ειδικές περιγραφές της Ιλιάδας και της Οδύσσειας και καταλήξαμε σε έξη σημεία, 1-6 του καταλόγου που ακολουθεί, με βάση τα οποία, οι περισσότερες είναι ασύμβατες με τις περιγραφές των Επών, πλην της Παλικής.
Προσθέσαμε ακόμα τέσσερα στοιχεία (7-10), από τα οποία η Παλική, λόγω διαμόρφωσης, γεωλογικών χαρακτηριστικών και ονοματολογίας των λέξεων Ιθάκη και Παλείς, επιβεβαιώνει το προηγούμενο συμπέρασμα, δηλαδή ότι Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας.
Αναλυτικά:
Σχεδόν όλος ο κατάλογος αποκλείει τους Παξούς και ειδικά το σημείο που η Ιθάκη χρειάζεται μεγάλες εκτάσεις και χώρο όπου υπάρχει η δυνατότητα για κυνήγι ζαρκαδιού και αίγαγρου.
Για τους περισσότερους λόγους και ειδικά τους 4 και 6, αποκλείεται ο Πόρος και εάν μάλιστα στο σφραγιδόλιθο δεν υπήρχε σκυλί, το οικόσημο του Οδυσσέα, αλλά λιοντάρι, αποκλείεται ΚΑΙ ο Τάφος να ήταν του Οδυσσέα.
Το Θιάκι ''κρατάει’' το όνομα εξ αιτίας της λανθασμένης αντίληψης ότι η Ομηρική Ιθάκη ήταν ‘’μικρός’’ χώρος. Οι αίγαγροι και τα ζαρκάδια του επιχειρήματος 5, αποδεικνύουν το αντίθετο. Επίσης οι ελάχιστοι μνηστήρες εξηγούνται άνετα από το ότι Ιθάκη είναι ‘’το σπίτι’’ του Τηλεμάχου, του Οδυσσέα και των αδίστακτων Αντίνοου και Ευρύμαχου. Ποιος άλλος θα μπορούσε να έχει τύχες μνηστείας; Συντριπτικό το 4, αλλά και τα υπόλοιπα επιχειρήματα.
Αν και η Λευκάδα θυμίζει στο σχήμα την Παλική και έτσι μπορεί να αφομοιώσει Ομηρικές ιδιότητες, τα δυο πρώτα επιχειρήματα του καταλόγου και η ταύτιση της ίδια της Παλικής με τα τέσσερα τελευταία την εξουδετερώνουν, ΟΜΩΣ, έναντι των άλλων θεωριών, η Λευκάδα, παραμένει ακατάρριπτη.
Η έκπληξη είναι ότι βρήκαμε λιγότερα επιχειρήματα εναντίον της Άσσου, αν και το 4 την αφαιρεί από μόνο του από τον κατάλογο των υποψηφίων.
Ανακεφαλαίωση.
Με βάση τα εξής επιχειρήματα καταρρίπτονται οι εξής θεωρίες:
Άσσος: 8,9,10, υπό όρους 3 και κυρίως το 6
Θιάκι: 3,8,9,10 και κυρίως τα 4 και 5.
Λευκάδα: 7,8,9,10, υπό όρους 3 και 6 και κυρίως τα 1 και 2.
Παξοί: 5,6,7,8.9.10, υπό όρους 3 και κυρίως τα 1 και 2.
Πόρος: 7,8,9,10 και κυρίως τα 3, 4 και 6.
σχολιασμοι στην κοινοποιηση στο φεις:
Ενω και στις αναφορες -παραπονα του κυριου
«…Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε ΚΕΦΑΛΛΗΝΑΣ ΜΕΓΑΘΥΜΟΥΣ…»
Επίσης ο Λαέρτης, πατέρας του Οδυσσέα ήταν ο άνακτας των Κεφαλλήνων σε προηγούμενο πόλεμο για την κατάληψη της Νηρίκου πόλεως, σημερινή Κράνη, μια γενιά πιο πριν. Ομήρου Οδύσσεια ω’ 377-378:
«…οἷος Νήρικον εἷλον, ἐϋκτίμενον πτολίεθρον,
ἀκτὴν ἠπείροιο, Κεφαλλήνεσσιν ἀνάσσων,…»
Ο λαός των Κεφαλλήνων είχε βάση την κυρίως Κεφαλονιά, διότι η πλειοψηφία των ταφικών συμπλεγμάτων της Μυκηναϊκής εποχής και των αρχαιολογικών ευρημάτων βρίσκεται στην Κεφαλονιά και, εξουσίαζε Ζάκυνθο και Θιάκι.
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται Ομηρική Ιθάκη να είναι η Λευκάδα.
2. Ενώπιον της Ομηρικής Ιθάκης είναι ένα μεγάλο βουνό, το Νήριτο, σημερινός Αίνος, τόσο εντυπωσιακό που ο Όμηρος το συνοδεύει με δυο επίθετα ‘’ εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές’’=με σειόμενα φύλλα δένδρων, μεγαλοπρεπές .
Ολόγυρά του ήταν εκτός της Ιθάκης, το Δουλίχιον και η Ζάκυνθος.
Ομήρου Οδύσσεια ι’ 21-24:
«…Ναιετάω δ᾿ Ἰθάκην εϋδείελον· ἐν δ᾿ ὂρος αὐτῇ
Νήριτον εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές· ἀμφὶ δὲ νῆσοι
πολλαὶ ναιετάουσι μάλα σχεδὸν ἀλλήλῃσιν,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος….»
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται Ομηρική Ιθάκη να είναι η Λευκάδα.
3. Από όλα τούτα, το πιο δυτικό είναι η Ιθάκη και γι’ αυτό πιο πριν τη λέει ‘’ Ἰθάκην εϋδείελον’’. Ομήρου Οδύσσεια ι’ 25-26:
«…Αὐτὴ δε χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται
πρὸς ζόφον, αἱ δέ τ᾿ ἂνευθε πρὸς ἠῶ τ᾿ ἠέλιόν τε,…»
Και το τονίζει: Όλες οι άλλες υποψήφιες Ιθάκες είναι προς τον Ήλιο και σε αυτήν η ανατολή έρχεται αργότερα, αφού την κρύβει ο Αίνος !
Και είναι χαμηλή, όπως η Παλική ενώπιον της υπόλοιπης Κεφαλονιάς.
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται κατηγορηματικά, Ομηρική Ιθάκη να είναι ο Πόρος και το Θιάκι, ενώ θα ήταν η Λευκάδα και η Άσσος αν γυρίζαμε τον χάρτη λίγο προς τα αριστερά...
4. Τα υπόλοιπα νησιά, εκτός της Ιθάκης, ευρίσκονται ανάμεσα σε αυτήν και στην Ηλεία. Ομήρου Οδύσσεια φ’ 346-347:
«οὔθ᾿ ὅσσοι ΚΡΑΝΑΗΝ Ἰθάκην κάτα κοιρανέουσιν,
οὔθ᾿ ὅσσοι νήσοισι πρὸς ΗΛΙΔΟΣ ΙΠΠΟΒΟΤΟΙΟ»
Με το επιχείρημα αυτό αποκλείεται κατηγορηματικά, Ομηρική Ιθάκη να είναι ο Πόρος και το Θιάκι.
5. Το σκυλί του Οδυσσέα ο Άργος, στα νιάτα του, κυνηγούσε όταν οι νέοι τον έβγαζαν για κυνήγι, εκτός από λαγούς, ζαρκάδια και αίγαγρους ! Τέτοια ζωντανά που να υπάρχουν στη σημερινή Ιθάκη, την οποία αυτό το επιχείρημα τη διαγράφει οριστικά από διεκδικητή της Ομηρικής Ιθάκης. Ομήρου Οδύσσεια ρ’ 294,295:
«…Τὸν δὲ πάροιθεν ἀγίνεσκον νέοι ἄνδρες
αἶγας ἐπ᾽ ἀγροτέρας ἠδὲ πρόκας ἠδὲ λαγωούς· ...»
6. Από το δήμο Κεφαλλήνων πέρναγες στο δήμο Ιθάκης με απλές σχεδίες, όπως ο βουκόλος του Οδυσσέα, ο Φιλοίτιος, καθημερινά. Βουκόλος που από μικρός είχε τα κοπάδια του στο δήμο Κεφαλλήνων. Ομήρου Οδύσσεια υ’ 187, 209-210
«…πορθμῆες δ᾽ ἄρα τούς γε διήγαγον,…»,
«… ὤ μοι ἔπειτ᾽ Ὀδυσῆος ἀμύμονος, ὅς μ᾽ ἐπὶ βουσὶν
εἷσ᾽ ἔτι τυτθὸν ἐόντα Κεφαλλήνων ἐνὶ δήμῳ….».
Με το επιχείρημα αυτό καταργούνται οι θεωρίες της Άσσου και του Πόρου γιατί από την Κεφαλονιά στην Κεφαλονιά δεν περνάς με σχεδία. Η θεωρία της Λευκάδας καταργείται γιατί απέναντι είναι η Ακαρνανία και όχι ο δήμος Κεφαλλήνων.
7. Το προς βορράν λιμάνι της Ομηρικής Ιθάκης κοιτάει ευθεία προς Σχερία των Φαιάκων, δηλαδή την Κέρκυρα. Οδύσσεια ν’ 114-115:
«…ἠπείρῳ ἐπέκελσεν, ὅσον τ᾿ ἐπὶ ἥμισυ πάσης,
σπερχομένη: τοῖον γὰρ ἐπείγετο χέρσ᾿ ἐρετάων…»
Η κοκκομετρία της άμμου στην παραλία επέτρεψε να συρθεί το μισό στην στεριά με τη φόρα των κωπηλατών. Αυτό ισχύει μόνο στον Αθέρα Παλικής Κεφαλληνίας. Και ενώ οι Αφάλες στο Θιάκι και η Άσσος Ερύσσου Κεφαλληνίας προσομοιάζουν, οι θεωρίες του Πόρου και της Λευκάδας απορρίπτονται.
8. Η απόσταση μεταξύ χοιρόμαντρας και παλατιού είναι περίπου 4 ώρες με τα πόδια από μονοπάτι ή 2,5 με γρήγορο περπάτημα από το δρόμο, όσο η διαδρομή μεταξύ Αθέρα και Λιβαδιού. Αυτό δεν μπορεί να ισχύει σε Ιθάκη άλλης θεωρίας πλην αυτής που θεμελίωσε ο Νίκος Λιβαδάς για την Κεφαλληνία και ειδικά την Παλική και προέκυψε από τη μελέτη της ραψωδίας π’ και το χρόνο που έκανε το πλοίο αφότου άφησε τον Τηλέμαχο στον Αθέρα, μέχρι να φτάσει στο λιμάνι της πόλης στο Λιβάδι, κάνοντας τον γύρο της Παλικής.
9. Το όνομα Ιθάκη προέρχεται από τη λέξη ιθύς της Ομηρικής, που σημαίνει ευθύς. Αυτό πάει να πει ότι οι παραλίες της Ιθάκης θα πρέπει να αποτελούνται από ευθύγραμμες ακτογραμμές και βραχοσειρές έμπεδες στο πέρασμα του χρόνου, όπως τα Λέπεδα. Γι’ αυτό το όνομα Ιθάκη ταιριάζει καλύτερα στην Παλική, της οποίας η ανατολική ακτογραμμή είναι έτσι διαμορφωμένη από αρχαιοτάτων χρόνων.
10. Το επίθετο που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για την Αθηνά σε στιγμές που υποστηρίζει σκανδαλωδώς, ας πούμε σαν συντοπίτης, τους Οδυσσέα, Τηλέμαχο και Πηνελόπη, είναι το ΠΑΛΛΑΣ και γιαυτόν ακόμα τον λόγο, Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας.
Άλλωστε Παλ-λάς σημαίνει παλλόμενος λίθος, δηλαδή Κουνό-πετρα.
Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΛΑΒΕ ΤΕΛΟΣ
Ολοκληρώσαμε την έρευνά μας σχετικά με την Ομηρική Ιθάκη, δηλαδή για τη θέση τη Ιθάκης που περιγράφεται στην Οδύσσεια.
Εξετάσαμε τις εξής υποψήφιες περιοχές: Παξούς, Λευκάδα, Άσσο Κεφαλληνίας, σημερινή Ιθάκη (θα τη λέμε Θιάκι), Παλική Κεφαλληνίας και Πόρο Κεφαλληνίας, μέσα από ειδικές περιγραφές της Ιλιάδας και της Οδύσσειας και καταλήξαμε σε έξη σημεία, 1-6 του καταλόγου που ακολουθεί, με βάση τα οποία, οι περισσότερες είναι ασύμβατες με τις περιγραφές των Επών, πλην της Παλικής.
Προσθέσαμε ακόμα τέσσερα στοιχεία (7-10), από τα οποία η Παλική, λόγω διαμόρφωσης, γεωλογικών χαρακτηριστικών και ονοματολογίας των λέξεων Ιθάκη και Παλείς, επιβεβαιώνει το προηγούμενο συμπέρασμα, δηλαδή ότι Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας.
Αναλυτικά:
Σχεδόν όλος ο κατάλογος αποκλείει τους Παξούς και ειδικά το σημείο που η Ιθάκη χρειάζεται μεγάλες εκτάσεις και χώρο όπου υπάρχει η δυνατότητα για κυνήγι ζαρκαδιού και αίγαγρου.
Για τους περισσότερους λόγους και ειδικά τους 4 και 6, αποκλείεται ο Πόρος και εάν μάλιστα στο σφραγιδόλιθο δεν υπήρχε σκυλί, το οικόσημο του Οδυσσέα, αλλά λιοντάρι, αποκλείεται ΚΑΙ ο Τάφος να ήταν του Οδυσσέα.
Το Θιάκι ''κρατάει’' το όνομα εξ αιτίας της λανθασμένης αντίληψης ότι η Ομηρική Ιθάκη ήταν ‘’μικρός’’ χώρος. Οι αίγαγροι και τα ζαρκάδια του επιχειρήματος 5, αποδεικνύουν το αντίθετο. Επίσης οι ελάχιστοι μνηστήρες εξηγούνται άνετα από το ότι Ιθάκη είναι ‘’το σπίτι’’ του Τηλεμάχου, του Οδυσσέα και των αδίστακτων Αντίνοου και Ευρύμαχου. Ποιος άλλος θα μπορούσε να έχει τύχες μνηστείας; Συντριπτικό το 4, αλλά και τα υπόλοιπα επιχειρήματα.
Αν και η Λευκάδα θυμίζει στο σχήμα την Παλική και έτσι μπορεί να αφομοιώσει Ομηρικές ιδιότητες, τα δυο πρώτα επιχειρήματα του καταλόγου και η ταύτιση της ίδια της Παλικής με τα τέσσερα τελευταία την εξουδετερώνουν, ΟΜΩΣ, έναντι των άλλων θεωριών, η Λευκάδα, παραμένει ακατάρριπτη.
Η έκπληξη είναι ότι βρήκαμε λιγότερα επιχειρήματα εναντίον της Άσσου, αν και το 4 την αφαιρεί από μόνο του από τον κατάλογο των υποψηφίων.
Ανακεφαλαίωση.
Με βάση τα εξής επιχειρήματα καταρρίπτονται οι εξής θεωρίες:
Άσσος: 8,9,10, υπό όρους 3 και κυρίως το 6
Θιάκι: 3,8,9,10 και κυρίως τα 4 και 5.
Λευκάδα: 7,8,9,10, υπό όρους 3 και 6 και κυρίως τα 1 και 2.
Παξοί: 5,6,7,8.9.10, υπό όρους 3 και κυρίως τα 1 και 2.
Πόρος: 7,8,9,10 και κυρίως τα 3, 4 και 6.
σχολιασμοι στην κοινοποιηση στο φεις:
Ανδρουτσοπουλου
Thodoris Androutsopoulos Γιωργος Γκιαφης Γιωργο.Παλι λαθη κανεις.Σου εξηγησα στα ΤΖΑΝΑΤΑ δεν ειναι ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ,αλλα εγγονος του. Ο Οδυσσεας ειναι στο ΦΙΣΚΑΡΔΟ. Εκει και το ανακτορο,ο ΛΑΕΡΤΗΣ,ο ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ,η ΠΗΝΕΛΟΠΗ ,ο ΕΥΜΑΙΟΣ κλπ. Εκει στα ΤΖΑΝΑΤΑ εαν πραγματικα βρηκαν τη ακριβη θεση του Ανακτορου , που αμφιβαλλω,,υπαρχει και η συζυγος του Τηλεμαχου και ο ετερος γιος. Γιαυτο σου λεω ξανα και ξανα. ΣΤΗΝ ΠΑΛΛΙΚΗ ,εκει στον ΑΘΕΡΑ η αρχικη κατοικηση [ιδρυση] της ΠΑΛΛΗΣ, Εκει το ανακτορο ,αγορα,ηγεμονικοι ταφοι .Στο ΛΙΒΑΔΙ υπαρχουν πολυ αρχαιοι ταφοι ηγεμονων.Τελος στα ΛΕΠΕΔΑ για αγνωστους λογους; εγινε μετοικηση των ηγεμονων της Παλλης.Εκει το ΑΝΑΚΤΟΡΟ και παραλια η αγορα. Διαχρονικα εχουν γινει μετοικησεις. Οσο επιμενετε για την Παλλικη και τα Τζανατα,εχετε μεγαλο λαθος.Εχω συντεταγμενες ολων των σημειων της ΤΕΤΡΑΠΟΛΗΣ ,οσον και της ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΙΘΑΚΗΣ,που προηγειται αυτης,ως Ιθυνουσα πολη του νησιου των ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ.Εχω γνωση ολων των περιοχων του ΙΟΝΙΟΥ πελαγους....!!!!!!!
Χα χα χα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπόνε μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτονται ορισμένοι αλλά κάπου αυτοαναιρούνται!
«Το επίθετο που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για την Αθηνά σε στιγμές που υποστηρίζει σκανδαλωδώς, ας πούμε σαν συντοπίτης, τους Οδυσσέα, Τηλέμαχο και Πηνελόπη, είναι το ΠΑΛΛΑΣ και γιαυτόν ακόμα τον λόγο, Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας».
Άρα κύριε Καμπάνη το όνομα Πάλη ή Παλική προϋπήρχε του Οδυσσέα σαν Φοινικική λέξη σαν το όνομα Σάμος ή όχι? Δηλαδή μόλις τη κατέλαβε ο Κέφαλος τση άλλαξε το όνομα σε Ιθάκη?
Και τη Κεφαλονιά πώς τη λέανε πρωτύτερα για να μαθαίνουμε και εμείς η ανιστόρητοι?? Χα χα.
Λοιπόνε θελητά ή αθέλητα μη δουλεύετε τον κόσμο, η γεωγραφική περιγραφή του λιμανιού του Φόρκυνα είναι τόσο λεπτομερής που δεν μπορεί να μην αναφέρει το Αθερονήσι, άρα Αθέρας = Φόρκυνας πάπαλα.
Λέτε για τα κυνήγια τσού κάμπους, μόνο που η Ιθάκη παρουσιάζεται σαν βραχώδης μη κατάλληλη για άλογα.
Ναι ή όχι? Τρηχεία δεν αποκαλείται στα έπη η Ιθάκη? Πώς αποκαλείται η Αιγίλιπα με έδαφος δύσκολο ακόμα και για κατσίκια?
(Β – 633):
… «καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,»…
Κα κα κα
Εκειό που σας δίνει κάποιο αβαντάζ είναι η κουνόπετρα που είχανε στήσει το πελέκι και προσπαθούσανε να περάσουνε το βέλος από τη τρύπα του οι μνηστήρες, αλλά κούνα – κούνα δε τα καταφέρνανε. Μόνο ο Οδυσσέας που ήξερε ότι τσι 12 ώρες και 2 λεπτά η πέτρα έμενε ακίνητη για 1 λεπτό τα κατάφερε και τσου τρέλανε όλους!
Αλήθεια τον Ησίοδο τον έχετε ακουστά? Άμα ναι τότε διαβάστε τι λέει για την Ιθάκη και το Νήριτο σε σχετικό άρθρο μου στο portoassos.
Όσο για τα + και – για τις διάφορες τοποθεσίες και ιδίως για την Άσσο τα ανατρέπω πανεύκολα αλλά βαριέμαι ανέκαθεν το πολύ γράψιμο.
Και ο φίλος ο «Φισκαρδιώτης» δεν είναι βασικά τόσο «υπονήιος» (Οδ.γ- 81) όπως ο Ασσιώτης. Έπειτα η Άσσος έχει και τρίτη σπηλιά κοντά στη «μικρή» που δεν φαίνεται αλλά και η μικρή δεν είναι μικρή όπως και γύρωθέ της έχει καμιά δεκαριά πητάδια με βάθος 1 έως 1,5 μέτρα, έτσι για να βρει και τσι Ομηρικές πηγές. Κά κα κα.
Και για δε μου λές ορέ κοντοχωριανέ ήτανε τόσο μακάκες οι Φαίακες να αφήσουνε τον Οδυσσέα με τα δώρα του δυό ώρες δρόμο μακριά από το σπίτι του να τόνε κατακλέψουνε?
Και ένα βασικό που δε γλέπω κανένα σας να αναφέρει, είναι ότι ο Όμηρος ξεκάθαρα λέει ότι ο Φόρκυνας είναι πολύ κοντά στο σπίτι του και κανονίστε να το εύρετε κάποια στιγμή και να το αναρτήσετε σα δική σας ανακάλυψη!!
Υ.Γ.
Το τελευταίο το γράφω για να σας σκανταλίσω μπας και διαβάσετε λίγη περισσότερη Οδύσσεια.
Και άμα θέλετε βοήθειες είμαι όλος δικός σας.
«Πρόσω και ηρέμα» λοιπόνε (να ΄ναι καλά ο στόλος που με έμαθε και λίγα αρχαία)!
Αλήθεια ξέρετε ότι ο Οδυσσέας ήτανε ξανθός?
Και όμως ήτανε αλλά δε ξέρω αν τα έβαφε ή όχι…
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Επαναλαμβάνω:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό το δήμο Κεφαλλήνων πέρναγες στο δήμο Ιθάκης με απλές σχεδίες, όπως ο βουκόλος του Οδυσσέα, ο Φιλοίτιος, καθημερινά. Βουκόλος που από μικρός είχε τα κοπάδια του στο δήμο Κεφαλλήνων. Ομήρου Οδύσσεια υ’ 187, 209-210
«…πορθμῆες δ᾽ ἄρα τούς γε διήγαγον,…»,
«… ὤ μοι ἔπειτ᾽ Ὀδυσῆος ἀμύμονος, ὅς μ᾽ ἐπὶ βουσὶν
εἷσ᾽ ἔτι τυτθὸν ἐόντα Κεφαλλήνων ἐνὶ δήμῳ….».
Με το επιχείρημα αυτό καταργούνται οι θεωρίες της Άσσου και του Πόρου γιατί από την Κεφαλονιά στην Κεφαλονιά δεν περνάς με σχεδία. Η θεωρία της Λευκάδας καταργείται γιατί απέναντι είναι η Ακαρνανία και όχι ο δήμος Κεφαλλήνων.
Μάλλον δεν θυμάστε καλά μια περίπου ίδια συζήτηση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΡΙΑΚΗ, 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015
Ο ΣΠΥΡΟΣ ΡΟΚΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑ ΠΑΛΙΚΗ=ΙΘΑΚΗ, ΚΑΙ ΝΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΗ
Κάπου σε αυτό το άρθρο του POROSNEWSS αναφέρω:
Κοργιαλένειος βιβλιοθήκη λοιπόν σε μια έκθεση δεκαετίας του 70΄:
Αναφέρετε στην παλιά οικογένεια Αντύπα που είχε το αρχοντικό της πάνω στο λεπτότερο σημείο του «λαιμού» της Άσσου με θέα μέχρι τις Αλατιές (περιοχή Φισκάρδου) και βάλε όπου εκεί διατηρούσε δύο σπίτια και πολύ μεγάλη έκταση αμπελώνων.
Λέει λοιπόν η έκθεση:
… «Το σπίτι το παλαιότερο (στις Αλατιές) δεσπόζει τον κόλπο μέχρι την Άσσο όπου η οικογένεια είχε την κύριαν κατοικία της. Όταν ήθελε να επικοινωνήσει η οικογένεια άναβαν δάδες και έτσι έπαιρναν βάρκα και τους έπαιρναν μια ώρα δρόμο με τα κουπιά, ή από το ένα, ή από το άλλο σπίτι. Καταλάβαμε ότι οι αρχόντισσες φρόντιζαν για τη συγκομιδή και το πάτημα των σταφυλιών»….
Συνέφερε λοιπόν η επικοινωνία της Άσσου είτε χωριού, είτε φρουρίου με πορθμεία παρά από στεριά ακόμα και πριν μόλις εκατό χρόνια, σκέψου δηλαδή την εποχή του Οδυσσέα… Για απόδειξη φωτό (Νο 1).
Δυστυχώς η φωτό για κάποιον λόγο δεν είναι καθαρή, αν θέλετε καθαρότερη να τη στείλω για επαναδημοσιοποίηση.
Άλλωστε όμως και το κυριότερο πρόβλημα του φρουρίου της Άσσου ήταν πάντα η μη εύκολη πρόσβαση προς αυτό από στεριάς των γύρωθε κατοίκων.
Kαλησπερα φιλτατοι Ομηριστας!! Η Αστεριδα νομιζω ειναι το καλυτερο χαρτι του Πόρου.. ολοι οι υπολοιποι σε αυτο το σημειο πασχετε !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχην να ξεκινησω με ενα σκεπτικο,, η Οδυσσεια αποτελειτε απο τρια εργα,, την Τηλεμαχια,, στην οποια τα περισσοτερα που περιγραφοινται τα ηξερε μονο ο Τηλεμαχος, Η Φαιακια,, που μας περιγραφει τις περιπετειες του Οδυσσεα, και αν και οπως εγιναν ο μονος που τις ηξερε ηταν ο πρωταγωνιστης Ηρωας, και τελος η Μνηστηριφονια που και αυτο ειναι κατι που πανω κατω το ηξεραν και οι δυο,,συν του αλλου μεγαλου πρωταγωνιστη του Ευμαιου,, τον κρικο της ιστροριας μας! (Γι αυτο και παντα ο Ομηρος του απευθυνετε στο Β¨προσωπο)
Η μόνη θεωρία που είναι εκτός πραγματικότητας είναι αυτή εδώ με τις Οξιές, πάνω από την Πάτρα. Πορθμός κύριοι ξέρετε τι σημαίνει; Ψαράκι στη Χαλκίδα έχετε φάει; Πατριδογνωσία γ' δημοτικού και διαφορές μεταξύ Πορθμού, Ισθμού και Διώρυγας μάθαμε;
ΔιαγραφήΘα ανεβασω ολα τα σχολια σε νεα αναρτηση,,, για βαση τον διαλογο,, και να κανω και μια αλλη εξακριβωση,, ολοι συμφωναμε σχεδον οσοι λεμε οτι η ομηρικη Ιθακη ειναι εκτος Ιθακης οτι η σημερινη Ιθακη πρεπει να ητανε ο Ομηρικη σαμη!Επισης εκτος τσου Λευκαδιτες ολοι οι υπολοιποι θεωρουμε οτι ηΙθακη ειναι καπου πανω στο σημερινο νησι της Κεφαλονιας,, ή ακομη και ολοκληρο ! Διαφωνουμε σιγουρα στην Υποθεση Δουλιχιου, και μερικοι (Ροκκος και Εμου) στο θεμα Ομηρικη Ζακυνθος. Επισης ενα αλλο στοιχειο ειναι οτι μαλλον συμφωναμε ολοι οτι τοσο ο Οδυσσεας, αλλα τοσο και ο Ομηρος ηξεραν παρα πολυ καλα την τοπογραφια της περιοχης, οποτε μαλλον και οι δυο πρεπει να ειχαν ζησει σε αυτην!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ κύριοι των θεωριών για την Ομηρική Ιθάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελειώσαμε!
Επειδή το Θιάκι, η σημερινή Ιθάκη, δεν έχει ούτε ένα σημείο που να μοιάζει με εκείνη την Ιθάκη της Οδύσσειας, την Ομηρική Ιθάκη, νομίσατε ότι, τόσες δεκαετίες, (είμαστε ήδη στον δεύτερο αιώνα για τη Λευκάδα), θα μπορείτε, με ένα δυο απειροελάχιστα επιχειρήματα να φέρετε την Ιθάκη στο χωριό σας;
Πετύχατε να φτιάχνετε θεωρίες ‘’με ολίγην…’’ προσέγγιση, επειδή ο ‘’αντίπαλος’’ δεν είχε να σας αντιτάξει τίποτα.
Το ταξίδι του Τηλεμάχου στην Πύλο, διήρκεσε ένα βράδυ να πάει και, ένα βράδυ συν μισή μέρα για να επιστρέψει, γιατί αποβιβάστηκε σε άλλο λιμάνι της Ιθάκης.
Η απόσταση μεταξύ των δυο λιμανιών, όπως αναλύσαμε στη ραψωδία π’, είναι όντως μισή μέρα.
Το επιχείρημα αυτό καταρρίπτει σχεδόν όλες τις θεωρίες, γιατί τοποθετούν τα δυο λιμάνια κοντά το ένα με τ’ άλλο (Λευκάδα). Η νέα Ιθάκη και οι Παξοί, όπως επίσης και η Άσσος της Ερύσσου είναι πολύ ‘’μικροί’’ τόποι για να χωρέσουν αυτή τη διαφορά, ενώ ο Πόρος πρωτοτυπεί και πάλι, αφού τοποθετεί την άφιξη του Τηλεμάχου στη Σκάλα, διοργανώνει ‘’Τηλεμάχιους δρόμους’’ εκεί και πιο κοντά στην Πύλο! Που αυτό σημαίνει ότι θα επιθυμούσε η αναχώρηση του Τηλεμάχου να διαρκεί περισσότερο από την επιστροφή. Το αντίθετο δηλαδή.
Η Παλική και ο Τηλέμαχος ακολουθούν την εντολή της Αθηνάς, κατευθύνουν το πλοίο στην αρχή προς Εχινάδες, Αρκούδι-Άτοκο, διοπτεύουν το άλλο πρωί Φισκάρδο, αποφεύγουν το καρτέρι της Αστερίδας αριστερά στο βάθος εντός του επικίνδυνου διαύλου και, καταλήγουν στον Αθέρα, ώστε σκανδαλωδώς να συμπέσουν με την άφιξη του Οδυσσέα από βορράν, ερχόμενος από Σχερία-Κέρκυρα μια μέρα πριν, ώστε να γίνει η συνάντηση στην καλύβα του Εύμαιου [στις εσχατιές της Ιθάκης (Αθέρας) την πρώτη ακτή προς βορράν] και να αναγνωριστούν με την ησυχία τους μακριά από την πόλη. …Να πουν δυο λόγια σαν άνθρωποι, να οργανώσουν και τη μνηστηροφονία.
Νικο δυστηχως δεν λεμε απλα να αρχιαουμε. Σου εριξα την Αστεριδα γιατι εκει εχεις το μεγαλυτερο προβλημα στην θεωρεια σου και εινα κινηση που σε φρεναρει.
ΑπάντησηΔιαγραφή