Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2020

Το Αρμονικό Ταγκό - ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΗΣ

 Το Αρμονικό Ταγκό

Το αρμονικό ταγκό για να έχει επιτυχία

οι χορευτές θα ’ναι σφικτά αγκαλιασμένοι

για να ’χει χάρη ο χορός μαζί και αρμονία.

Ο Παρμενίδης δήλωσε ότι, ό,τι έχει δημιουργηθεί

με την εντολή de facto της ντάμας ΕΙΝΑΙ

χωρίς την συμβολή του καβαλιέρου του ΝΟΕΙΝ

πάντα φέρνει συμφορές και δυστυχία.

Έτσι κι η ντάμα ΕΙΝΑΙ πρέπει να οδηγείται

από τον καβαλιέρο το ΝΟΕΙΝ

για να ’χει χάρη ο χορός μαζί και αρμονία.

Στον Όλυμπο, που κατοικούσαν οι θεοί

ήτανε απροσπέλαστος , πολύ ψηλά για τους κοινούς

ανθρώπους, που δέχονταν την ύπαρξη του ΕΙΝΑΙ

πιστεύοντας ότι ’κεί πάνω κατοικούσαν οι θεοί.

Οι σημερινοί ουρανοί είναι απροσπέλαστοι

για τους ανθρώπους τους πιστούς της ντάμας ΕΙΝΑΙ.

Μόνο ο θρόνος του Θεού, άγγελοι και η Παράδεισος

με πίστη χωρίς αμφιβολία ότι εκεί πάνω ΕΙΝΑΙ.

Οι Πυθίες έδιναν το χρησμό των θεών και οι πιστοί

δέχονταν τον χρησμό χωρίς αμφιβολία, ότι έτσι ΕΙΝΑΙ,

κατ’ απουσία του ΝΟΕΙΝ.

Η καφετζού και η χαρτορίχτρα ερμηνεύουν τον καφέ

και τα χαρτιά, για όσους τα πιστεύουν, πως έτσι ΕΙΝΑΙ,

κατ’ απουσία του ΝΟΕΙΝ.

Τα παραμύθια της Μεσοποταμίας και Χαλιμάς

με το έτσι ΕΙΝΑΙ έρχονται ενάντια στο φιλοσοφικό

ΝΟΕΙΝ του φωτεινού ουρανού, που δίδαξαν

με σκέψη και κρίση οι σοφοί της αρχαίας Ελλάδος.

Οι Εβραϊκοί μύθοι του Αβραάμ, του Ιακώβ,

η τρίωρη στάση εργασίας του ηλίου στην Γαβαώθ….

καθώς και η τριήμερη παραμονή

του Ιωνά στου κύτους το στομάχι …..

για τους πιστούς de facto έτσι ΕΙΝΑΙ.


Οι ακόλουθοι του ΕΙΝΑΙ έριξαν στην πυρά

την φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων,

που στηρίζεται πάνω στο ΝΟΕΙΝ,

για να δεχθούν το ΕΙΝΑΙ των παραμυθιών

της Μεσοποταμίας ακολουθούμενα με θαύματα

και ως εκ τούτου βρίσκονται μακράν του ΝΟΕΙΝ.

Η Ελληνική σκέψη, απορία, προβληματισμός και

επεξεργασία αυτών από το ΝΟΕΙΝ καθόλου εύκολη

δουλειά για τους σοφούς, όπως τα θαύματα του ΕΙΝΑΙ.

Για να ’χει χάρη ο χορός μαζί και αρμονία

η ντάμα ΕΙΝΑΙ θα πρέπει να οδηγείται

από τον καβαλιέρο το ΝΟΕΙΝ……..

Βαλτιμόρη 1985 & Πάτρα 22 Δεκεμβρίου, 2020


Κριτική Σταύρου Ιντζεγιάννη

επί του ποιήματος «Το αρμονικό Ταγκό»


Η ποιητική έμπνευση του Γιώργου Σπηλιώτη αναμοχλεύει παλιές

δοξασίες ήδη από χρόνια ανασκευασμένες  μέσα  από τις αντιφάσεις  της

Παρμενίδιας  φιλοσοφίας  για τη σχέση της Αλήθειας – Είναι με τη

Λογική-Νοείν.

    Η Αλήθεια - Είναι  (κατά Παρμενίδη) μια δογματική θέση η οποία

όμως έρχεται σε αντίθεση με τη φιλοσοφική θεώρηση που αποτελεί τη

διαρκή – θα έλεγα και αγωνιώδη ίσως- αναζήτηση της αλήθειας.

   Έτσι η θέση του ποιητή  δικαιώνεται από το πρώτο τρίστιχο όπου η

αλήθεια –ΕΙΝΑΙ πρέπει να στηρίζεται στη λογική – ΝΟΕΙΝ, θέση που

υπογραμμίζεται πιο έντονα  από το τρίτο τετράστιχο όπου (Η ντάμα

ΕΙΝΑΙ- αλήθεια,  πρέπει να οδηγείται από τον καβαλιέρο ΝΟΕΙΝ-

λογική)

   Η ποίηση του Γ. Σ. δύσκολη φαινομενικά για τον αμύητο στον τρόπο

που ο ποιητικός λόγος  οδηγεί τη σκέψη μέσα από αλληγορίες ή 

παραπομπές για να ερεθίσει την νοητική ικανότητα του αναγνώστη (ή

του ακροατή όταν διαβάζεται σε ακροατήριο) και να του δημιουργήσει

αυτό που θα λέγαμε απόλαυση.

  Μέσα από μια περιπλάνηση του ποιητή  από το απώτερο παρελθόν

(Θεοί του Ολύμπου) στη νεώτερη εποχή ( Αβραάμ-  Ιακώβ) και ακόμη οι

μύθοι  για τις θρησκευτικές δοξασίες  (Μεσοποταμία – Χαλιμά ) ο

ποιητής καταθέτει μιαν έντονη θρησκευτικότητα που δε στηρίζεται σε

μύθους όπως ίσως  για τους έντονα και θρησκευτικά προσηλωμένους


σύγχρονους σαλούς, όρα και το ένατο πεντάστιχο « Οι ακόλουθοι του

ΕΙΝΑΙ έριξαν στην  πυρά τη φιλοσοφία των αρχαίων  Ελλήνων  που

στηρίζεται στο ΝΟΕΙΝ  για να δεχτούν το ΕΙΝΑΙ των παραμυθιών της

Μεσοποταμίας ακολουθούμενοι από  θαύματα  και ως εκ τούτου

βρίσκονται μακριά από το ΝΟΕΙΝ.

Ο Γ.Σ καταθέτει  την προσωπική του θέση «Για να έχει χάρη ο χορός 

μαζί και αρμονία η Ντάμα ΕΙΝΑΙ θα πρέπει  να οδηγείται  από τον

καβαλιέρο το ΝΟΕΙΝ. Θέση  ενός   σύγχρονου- προσγειωμένου

θρησκευόμενου.

   Όπως  είναι γνωστός  σε όσους διαβάζουν την ποίηση του Γιώργου

Σπηλιώτη, του Καπετάν Γιώργου, ενός  σύγχρονου ποιητικού Οδυσσέα η

ποιητική του σκέψη συχνά αρύεται την έμπνευσή του από την αρχαία

φιλοσοφία κι αυτό αποτελεί μια πηγή αναγνωστικής  απόλαυσης μαζί και

προβληματισμού γύρω από τη σχέση δόγμα – αναζήτηση.

Ερευνάτε τας γραφάς  είπε ας ή το ξεχνάμε !!!

Σταύρος Ιντζεγιάννης

Δεκέμβρης  2020

Πάτρα

sinrdzeyan@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου