καταρχήν μια κοινοποίηση Μακη Μεταξα στη πολυ ιστορικη σελίδα Κομπογιο
Makis Metaxas Συμφωνώ Ορέστη μου και επαυξάνω. Ο λόγος που δημοσιεύω αυτές τις ανακοινώσεις δεν είναι άλλος παρά ο σεβασμός μου στην ομάδα, στην οποία ανήκω που εάν δεν θα το κάναμε ενδεχομένως για κάποιους θα ήταν ένοχος σνομπισμός.
και σχολιασμός απάντηση από Σπυρο Ροκκο σε άλλη ανάρτηση
consolas25 Ιανουαρίου 2017 - 1:01 μ.μ.
Σε συνέχεια των προηγούμενων αναρτήσεων μας (πολλές από τις οποίες θα βρείτε στο http://homericithaca.blogspot.gr/) θα ξεκινήσουμε για το έτος αυτό μια νέα σειρά αναρτήσεων στην Ελληνική γλώσσα που θα έχουν περισσότερο σχέση με τα "εν δήμω" της λεγόμενης "Ομηρικής Ιθάκης" (το ορθό είναι Μυκηναϊκής Ιθάκης). Μετά το πέρας αυτών των αναρτήσεων σκοπός μας είναι να γίνει μια συνολική παρουσία της Ομηρικής τοπογραφίας για το ευρύ κοινό τόσο στην Κεφαλληνία όσο και εκτός αυτής. Ευχαριστούμε προκαταβολικά το "Κομπόγιο" για την φιλοξενία.
http://homericithaca.blogspot.gr/2017/01/1.html
http://homericithaca.blogspot.gr/2017/01/1.html
και σχολιασμός απάντηση από Σπυρο Ροκκο σε άλλη ανάρτηση
consolas25 Ιανουαρίου 2017 - 1:01 μ.μ.
Λοιπόν για να μη μπερδευόμαστε ο ύμνος με το παπόρο είναι ο αποκαλούμενος «Ομηρικός ύμνος στον Πύθιο Απόλλωνα» χωρίς να γνωρίζουμε με σιγουριά την πατρότητά του αλλά όχι νεότερος του 7ου αιώνα π.χ.
εἰς τήν ̓Αρήνην ἔφτασε καί στήν τερπνήν ̓Αργυφέη
στοῦ ̓Αλφειοῦ τό πέρασμα, τό Θρῦον,
στό καλοχτισμένο Αἶπυ,
στήν Πύλο τήν ἀμμουδερή, στούς Πύλιους ἀνθρώπους.
425
Συνέχισε γιά τούς Κρουνούς, τή Χαλκίδα καί τή Δύμη
καί τήν ἱερή τήν ῎Ηλιδα, τῶν ̓Επειῶν τό κράτος.
Πηγαίνοντας γιά τίς Φερές οὔριο ἐχάρη ἄνεμο τοῦ Δία
καί κάτω ἀπ ̓ τά νέφη φάνηκαν τα ἀψύ ὅρος τῆς ̓Ιθάκης
Η Σάμη, τό Δουλίχιο ἡ Ζάκυνθος ἡ δασώδης
430
Καί σάν τήν Πελλοπόνησο παρέπλευσαν ὁλωσδιόλου
καί φάνηκεν ἀπό μακρυά ὁ ἀπέραντος κόλπος τῆς Κρίσας
τήν πλούσια Πελλοπόνησο πού πέρα τελείως ἀφήνει,
τοῦ Δία ζέφυρος φυσᾶ ἰσχυρός,ἐνῶ ἤτανε αἰθρία …
Ἰθάκης τ' ὄρος αἰπὺ πέφαντο (αιπύ μπορεί να σημαίνει απόκρημνο, ψηλό, κλπ)
Άρα το πλοίο πηγαίνει από την Πύλο (αφού διάβηκε κάτω από τη Πελοπόννησο) προς Δελφούς και βρίσκεται λίγο μετά τον Άραξο για Πάτρα.
Από εκεί βλέπει φυσιολογικά τη σημερινή Ζάκυνθο, τη Κεφαλονιά και την Ιθάκη.
Αυτά όμως τα κάνει τέσσερεις τόπους δηλαδή Ομηρική Ιθάκη με το (αιπύ όρος), τη Σάμο, το Δουλίχιο, και τη Ζάκυνθο την υλήεσσα (από δέντρα, «ξύλα» δασωμένη).
Η Λευκάδα από εκεί δεν φαίνεται, συμπέρασμα??
εἰς τήν ̓Αρήνην ἔφτασε καί στήν τερπνήν ̓Αργυφέη
στοῦ ̓Αλφειοῦ τό πέρασμα, τό Θρῦον,
στό καλοχτισμένο Αἶπυ,
στήν Πύλο τήν ἀμμουδερή, στούς Πύλιους ἀνθρώπους.
425
Συνέχισε γιά τούς Κρουνούς, τή Χαλκίδα καί τή Δύμη
καί τήν ἱερή τήν ῎Ηλιδα, τῶν ̓Επειῶν τό κράτος.
Πηγαίνοντας γιά τίς Φερές οὔριο ἐχάρη ἄνεμο τοῦ Δία
καί κάτω ἀπ ̓ τά νέφη φάνηκαν τα ἀψύ ὅρος τῆς ̓Ιθάκης
Η Σάμη, τό Δουλίχιο ἡ Ζάκυνθος ἡ δασώδης
430
Καί σάν τήν Πελλοπόνησο παρέπλευσαν ὁλωσδιόλου
καί φάνηκεν ἀπό μακρυά ὁ ἀπέραντος κόλπος τῆς Κρίσας
τήν πλούσια Πελλοπόνησο πού πέρα τελείως ἀφήνει,
τοῦ Δία ζέφυρος φυσᾶ ἰσχυρός,ἐνῶ ἤτανε αἰθρία …
Ἰθάκης τ' ὄρος αἰπὺ πέφαντο (αιπύ μπορεί να σημαίνει απόκρημνο, ψηλό, κλπ)
Άρα το πλοίο πηγαίνει από την Πύλο (αφού διάβηκε κάτω από τη Πελοπόννησο) προς Δελφούς και βρίσκεται λίγο μετά τον Άραξο για Πάτρα.
Από εκεί βλέπει φυσιολογικά τη σημερινή Ζάκυνθο, τη Κεφαλονιά και την Ιθάκη.
Αυτά όμως τα κάνει τέσσερεις τόπους δηλαδή Ομηρική Ιθάκη με το (αιπύ όρος), τη Σάμο, το Δουλίχιο, και τη Ζάκυνθο την υλήεσσα (από δέντρα, «ξύλα» δασωμένη).
Η Λευκάδα από εκεί δεν φαίνεται, συμπέρασμα??
απάντηση στα πολλά σχόλια της ανάρτησης
ακολουθει μια αναρτηση αναδημοσιευση 17 Γενάρη
Σωστός ο Βολτέρος αλλά δεν ακούστηκε και καμιά διαφωνία ώστε να δημιουργηθεί κάποιος παραγωγικός διάλογος. Άρα το συγκεκριμένο απόφθεγμα χρησιμοποιείται κατά το δεύτερο ήμισυ και φυσικά έτσι παραποιείται η ακριβής του έννοια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για το επίπεδο της συζήτησης υπάρχει η ευχέρεια να ανέβει σε άλλα επίπεδα αν αυτό απαιτηθεί.
Απλά πιστεύω ότι η απλότητα του διαλόγου σε αυτό τον ιστοχώρο προσφέρει κάποιο ευχάριστο κλίμα και για άτομα που δεν είναι γνώστες του θέματος σε βάθος, ώστε να αποκτήσουν κάποιο ενδιαφέρον στα συζητούμενα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Έπειτα στον ιστοχώρο που κάνετε αναρτήσεις είναι τόσο μακροσκελείς αυτές, ώστε να χρειάζεται κάποιος φοβερό χρόνο για να διατυπώσει τις αντιρρήσεις του, οι οποίες δεν είναι δυστυχώς λίγες. Κάπως πρέπει να διορθωθεί αυτό νομίζω.
Σπ. Ρόκκος
Γιώργο σου την έσκασε τη κασκαρίκα ο Αινήιος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣα τη Ζάκυνθο τήνε τράβηξες τη Κεφαλονιά.
Σκέτο Δουλίχιο (στενόμακρη)!
Κακακακακακακα.
λοιπόν με επιασες στις καλές μου σημερα και θα ραψω και ενα κουστουμάκι-Σεναριο στα μέτρα σου (εδεκει στο κομπογιο τσου απαντησα,, γιατι δεν αφηνω να πεφτει και κατω τιποτις,, του ειπα οτι υποχρεωση μας δωθε μερια να τα φωναζουε μπας και καποτε το ακουσουνε ,γιατι παταμε σε καλό εδαφος,, κακακα,, αλλα αποφευγουνε τσι κοντρες !Παμε στο κουστούμι τωρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣενάριο λοιπον μιας και μας λειπει το ενα νησι! Ας αφησουμε το Δουλιχιο σημερινη Ζακυνθο,,γιατι πρεπει να ειναι νοτιοτερα ολων των νησιωνε και ειδικα τσι Ιθάκης!!!
Ας καμουμε και την σημερινη Ιθάκη Ομηρικη Σαμη μιας και συμφωνάμε!!!!! (κοιτα να δεις που θα το παω τώρα χαχαχαχα! να ριξω λιγο στάχτη στα ματια,, να με παρεις με καλο ματι!
Εδεκει στα Μακρυοτικα,, που πλημυρίσανε ας πούμε ότι ο κολπος τσι Αγιας ευφημιας εμαονε πιο μεσα όποτε να πάμε στο σενάριο το Καλον ορος να ειναι το Νηριτο, και εσεις "ερισσος" οπως μοιαζετε με νησι και απέναντι και απο την Σαμη,, και με Αστεριδα αναμεσα εισαστε το Θιάκι!!Οποτε τι μας μένει εδεπα τσου Ποριότες?????
Μα να ειμαστε η δασωμένη Ζακυνθος ,, πως το βρισκεις σου αρεσει???
Κοντζα μου Ομηρικό ύμνο στον Πύθιο Απόλλωνα,, και επεξηγηση πληρη,, ,,ας το εχουμε και αυτο το σεναριο κατα νου!,, δεν ξέρεις καμοια φορα,εξαλου,, σιγουρα θελω τον Οδυσσεα στον τοπο μου,,αλλα το σωστο εφοσον επισημα κανεις δεν δειχνει να ενδιαφερετε,, ας βρεθει και ας ειναι οπου ειναι! Εξαλου Το μονο σιγουρο οπου ηταν εκει θα ειναι πάντα ,,αρκει να βρεθει!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι ορέ δε μας αρέσει η πρόταση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα αφήσετε τσου Ζακυνθινούς εκεί που είναι γιατί θα μας αποκουρλάνουνε αν έρθουνε αηπάνουθε.
Πάρτε και την Ιθάκη τον Οδυσσέα και όλο του το σόι εκειαπουκάτου και καλά ξεμπερδέματα και από δαύτους και από τσου μνηστήρες.
Κακακακακα.
Γιατί εμείς εδώ μέσα άμα δεν πλακώσουνε πραγματικές ανασκαφές πρόκειται να βρούμε την Ιθάκη?
Απλά προσφέρει ο καθένας ό,τι μπορεί σε μια προσπάθεια για το καλό αυτών των νησιών μα και της ιστορίας μας.
Υ.Γ.
Έ τώρα και καμιά κοντρούλα δε βλάπτει, διατηρεί το ενδιαφέρον.
Χα χα χα χα χα χα.