Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

ΟΥΖΟ ΦΟΡΚΥΝΑΣ


ΣΠΉΛΑΙΟ ΜΕΛΙΣΣΑΝΗ. «Καί τώρα τήν Ἰθάκη θά ’θελα νά ξεσκεπάσω ὀμπρός σου,
γιά νά πιστέψεις: Νά τοῦ Φόρκυνα τοῦ θαλασσογερόντου
ὁ κόρφος, νά κι ἡ ἐλιά ἡ στενόφυλλη στοῦ λιμανιοῦ τήν κόχη,
καί δίπλα τό γαλαζοσκότεινο, χαριτωμένο σπήλιο,
ταμένο στίς ξωθιές, τρισέβαστο, στίς Νεροκόρες. Δές τη
τή θολωτή σπηλιά, κεῖ πού ἄλλοτε ποτέ σου δέν ξεχνοῦσες
στίς Νεροκόρες ἀψεγάδιαστες τρανές θυσίες νά κάνεις! »
(ν 344-350)


KEFALONIAPRESS.GR
Άνθρωποι από όλον τον κόσμο ταξιδεύουν μέχρι αυτό το νησί για να θαυμάσουν το εντυπωσιακό λιμνοσπήλαιο του. Εσείς ακόμα να το επισκεφτείτε; Είναι το μεγαλύτερο και ...


Μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο που προκαλεί δέος - Δείτε τις φωτογραφίες
NEWSBEAST.GR

ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΣΕ ΡΑΨΩΔΙΑ ΝΙ,, ΠΟΥ ΠΑΛΙ ΤΟ
  ΠΑΙΖΕΙ ΚΡΗΤΙΚΟς

 πήγα σε πλοίο σε Φοίνικες αρχόντους να προσπέσω,
και δώρα ακριβοπόθητα τους έδινα ζητώντας
μαζί τους να με πάρουνε στην Πύλο να μ' αφήσουν,

275 ή στην ιερή την Ήλιδα που Επειώτες την ορίζουν.
Όμως του ανέμου η δύναμη τους έσπρωχνε αποκείθε
χωρίς να εν· δε ζήταγαν αυτοί να με γελάσουν.
Και τότες παραδέρνοντας φτάσαμ' εδώ τη νύχτα,
και στο λιμένα μπήκαμε βαρύ κουπί τραβώντας.


Κατόπι στην ωριόχτιστη κινήσαν Σιδονία,

Φαίδιμος βασιλιάς των Σιδωνίων
Ο Φαίδιμος σύμφωνα με την Οδύσσεια του Ομήρου (Hom. Od. iv.617, xv. 117) ήταν Βασιλιάς των Σιδωνίων της Φοινίκης. Σύμφωνα με τη διήγηση, μετά τον Τρωικό


και ραψωδια  ξ ,,πέρι τα ψέματα του Οδυσσέως




kefalonia,κεφαλονια,πορος,επαγγελματα,αρχαια,ομηρικη ιθακη
POROSVRESS.BLOGSPOT.PE

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ δημοσίευσε μια σημείωση.



Όταν οι Φαίακες αποφάσισαν, αφού έμαθαν ποιος είναι, να βοηθήσουν τον Οδυσσέα να επιστρέψει στην Ιθάκη, γέμισαν με δώρα ένα από τα γρήγορα πλοία τους και ξεκίνησαν μετά την δύση του ηλίου φτάνοντας το επόμενο πρωί στο λιμάνι του Φόρκυνα στην ομηρική Ιθάκη.
Ας δούμε όμως πως περιγράφει ο ίδιος ο Όμηρος το λιμάνι του Φόρκυνα.:

Νώντας Γαζής Πολύ ωραία δουλειά αγαπητέ φίλε Γιώργο Μαργαρίτη!!!! Εξαιρετική στη σύλληψή της και στην περιγραφή της!!!

Αφαίρεση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Ευχαριστώ πολύ!

Νώντας Γαζής Ο Μαϊστρος που κατευθύνεται προς το λιμάνι του Βαθιού στην Ιθάκη λέγεται Σπηλιώτης και είναι πολύ ισχυρός και ραγδαίος ακόμη και το καλοκαίρι και μάλιστα πολλοί που γνωρίζονται με τα ιστιοπλοϊκά ενημερώνονται μεταξύ τους να προσέχουν και προτείνουν να προσαράξουν όχι στο βάθος του Κόλπου αλλά αμέσως αριστερά μετά την είσοδο, όπου υπάρχει ένας κολπίσκος αρκετά ασφαλής. Είσαι πολύ καλά πληροφορημένος όπως βλέπω για όλους τους πιθανούς Κόλπους των υποψήφιων ως Λιμανιών του Φόρκυνα!!!!

ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Δεν γνώριζα την ονομασία του τοπικού ανέμου όμως παραθέρισα αρκετές μέρες και το διαπίστωσα ιδίοις όμμασι.
Γιωργος Γκιαφης πολυ ομορφες φωτο ,, συγχαρητηρα

Διαχείριση
Γιωργος Γκιαφης ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣΜΙΑ ΜΟΝΟ ΕΠΙΣΥΜΑΝΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ,, ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗς ΘΕΩΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΙΘΑΚΗ Η ΝΟΤΙΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ,, ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ Ο ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟς,-ΣΑΜΗ ΜΕ ΣΠΗΛΑΙΟ ΝΥΜΦΩΝ ΤΗΝ ΜΕΛΙΣΣΑΝΗ,, ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΙΣΩ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΣΑς ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΙΣΤΡΟ,, ΤΑΚΤΙΚΟΤΑΤΟ ΚΑΙΡΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΝ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ! σΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑΚΙ ,, /ΒΟΧΥΝΑΣ-//ΦΟΡΚΥΝΑς ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Καραβόμυλος και Σάμη με σπήλαιο νυμφών την Μελισσάνη δεν υπάρχει όρμος με αυτά τα χαρακτηριστικά εκτός από την Αντίσαμος που όμως δέχεται Βορειοανατολικούς ανέμους. Θα ήταν λάθος η περιγραφή του Ομήρου.
Αφαίρεση
Γιωργος Γκιαφης Makis Metaxas Γιωργος Γκιαφης Φίλε Γιώργο παρακολουθώ κατά καιρούς τους προβληματισμούς σας πόσα λιμάνια περιγράφονται ή αναφέρονται οτι υπήρχαν στην Ομηρική Ιθάκη και επειδή νομίζω πως κάπως αυτό το θέμα πρέπει να απαντηθεί για να μην περιπλέκουμε έτι περαιτέρω ένα εντελώς απλό για μένα θέμα θα καταθέσω την άποψή μου πιστεύοντας οτι ενδεχομένως θα μπορούσα να συνεισφέρω για να αποσαφηνιστεί αυτό το ζήτημα. Σύμφωνα με το ομηρικό κείμενο το λιμάνι του Φόρκυνα (οδ ν 344-352) που είχε κοντά του το σπήλαιο των Νυμφών ήταν τουλάχιστον επτά ώρες πεζοπορία από το το Άστυ το οποίο ήταν χωροθετημένο κοντά στην "πρώτη ακτή" της Ιθάκης (Οδ.ο 33-39) και την "Κόρακος πέτρη" (Περιοχή Κορωνών) (οδ.ν 405-410). Εάν μελετήσετε το κείμενο θα δείτε οτι ο Οδυσσέας έφυγε από το λιμάνι του Φόρκυνα μετά τις πρωινές ώρες και αφού πέρασε πολλές βουνοκορφές έφτασε στην περιοχή που ήταν ο Εύμαιος (περιοχή Κορωνών) αργά το απόγευμα την ώρα που έμπαιναν τα ζώα στις μάντρες ( οδ. ξ 1-7). (Εκεί κοντά σύμφωνα με το πλάνο της Θεάς Αθηνάς θα άραζε και το πλοίο του ο Τηλέμαχος ερχόμενος από την Πύλο). Από την άλλη μεριά το λιμάνι του Ρείθρου (Οδ. α. στιχ 185-186) που ήταν έξω από το Άστυ (την πόλη) ήταν τόσο κοντά από τα Ανάκτορα που οι μνηστήρες μπορούσαν να δουν δια γυμνού οφθαλμού τούς άλλους μνηστήρες να μπαίνουν στο λιμάνι και να σέρνουν το πλοίο τους στην στεριά (Οδ.π, 342-362). Άρα το λιμάνι του Φόρκυνα δεν έχει απολύτως καμία σχέση - ούτε κατά διάνοια - με το λιμάνι του Ρείθρου, Το ένα είναι 15 λεπτά μακριά από την περιοχή του Άστεως (την πόλη) και το άλλο αρκετές ώρες. Τώρα το αποκαλούμενο λιμάνι του Ρείθρου είναι ακριβώς το ίδιο λιμάνι που αποκαλείται "ο υμέτερος λιμένας" και "πολυβενθύς". Το γιατί είναι το ίδιο είναι πολύ εύκολο να απαντηθεί αλλά το αφήνω σε σας ως άσκηση εργασίας. Συνεπώς τα Ομηρικά έπη καταγράφουν δύο λιμάνια και όχι τρία ή τέσσερα. Το ¨ένα είναι το λιμάνι του Φόρκυνα (σημ. περιοχή Καραβομύλου και το άλλο το επονομαζόμενο "λιμάνι του Ρείθρου" , ο "ημέτερος" και "πολυβενθής" λιμήν που ήταν έξω από την πόλη στην σημερινή θέση Αράγια Πόρου. Δύο λοιπόν τα λιμάνια σύμφωνα με τα κείμενα, ούτε ένα, ούτε τρία, ούτε τέσσερα. (Θα μπορούσαμε στα όρια της νομιμότητας να λέγαμε οτι και η περιοχή που άραξε το πλοίο του ο Τηλέμαχος στην "πρώτη ακτή" (Οδ.ο 33-39) και "εσχατιή" (οδ. ξ 96 -108) - δηλαδή στην ακτή της Σκάλας- ήταν και αυτή ένα σημείο πρόσδεσης σκαφών, ενδεχομένως ένα ακόμη λιμάνι, αλλά δεν καταγράφεται με απόλυτη σαφήνεια στο κείμενο).

Διαχείριση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Θα ήθελα πολύ να ήταν το σπήλαιο της Μελισάνης το σπήλαιο των Νυμφών αλλά που είναι το λιμάνι του φόρκυνα με τους 2 κάβους που κρατούν έξω τα κύματα και μένουν άδετα τα καράβια?

Γιωργος Γκιαφης http://l.facebook.com/l.php...

This blog is dedicated to a great mystery of the ancient world, Homer’s Ithaca. Searching for Homeric Ithaca, the kingdom of Ulysses.
HOMERICITHACA.BLOGSPOT.COM

Διαχείριση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Δύο είναι τα λιμάνια...Κι έγω αυτό πιστεύω...

Γιωργος Γκιαφης http://porosnews.blogspot.gr/2015/10/blog-post_345.html...

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE

 http://porosnews.blogspot.gr/2016/08/blog-post_771.html

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE

ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Έχω επισκεπτεί το σπήλαιο τουλάχιστον 6 φορές... Είναι υπέροχο....Που είναι όμως ο όρμος του Φόρκυνα ο κλειστός στους ανέμους???

Αφαίρεση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Δεν συμφωνώ για το ομηρικό κείμενο και τις διορθώσεις...Ή μένουμε στο κείμενο ή όχι...Αλλιώς μπορούμε όλοι να εικάζουμε...

Αφαίρεση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Και κάτι άλλο...Φαίνεται απ την θέση στα Τζανάτα το λιμάνι του Πόρου???

Αφαίρεση
Γιωργος Γκιαφης ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ Η ΑΚΤΟΓΡΑΜΗ ΝΑ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ, ΚΑΙ ΕΠΙΣΗς ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΕΙ ΠΕΡΙΟΧΗ ,,ΤΙς ΟΞΙΕς ΤΙς ΒΛΕΠΕΙ ΑΚΡΙΒΩς ΑΝΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙς ΜΥΤΕς ΤΩΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΩΝ ΤΗς ΑΝΤΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗς ΙΘΑΚΗς

Διαχείριση
ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Η ακτογραμμή στη συγκεκριμένη περιοχή δεν έχει αλλάξει...Οι Οξειές όντως φαίνονται από μακριά ανάμεσα αλλά μακριά

Αφαίρεση
Γιωργος Γκιαφης ΜΕΣΣΗΓΥς ΣΑΜΗ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗ (ΟΜΗΡΙΚΕς)

Γιωργος Γκιαφης καλο βραδυ,, εχεις κανει πολυ καλη δουλεια,, απλα θεωρω οτι πρεπει να συμπεριλαβεις και αυτο το σενάριο,, εχει αρκετες πιθανοτητες να ειναι το σωστο
  1. Εκείνο πατριώτες που μου αρέσει στη συζήτηση για την τοποθεσία της Ομηρικής Ιθάκης, είναι ότι παίζουμε με τις λέξεις «μέσση – μεσσηγγύς» που συνήθως η πραγματική έννοιά τους στα έπη βγαίνει από τα συμφραζόμενα και γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τον Ησίοδο και τον Βιργίλιο που πετάνε ξεκάθαρα εκτός οποιοδήποτε άλλο υποψήφιο τόπο πλην Θιακοκεφαλονιάς !
    Για να περνάει η ώρα ευχάριστα βέβαια δεν κάνουμε και άσχημα.
    Σε λίγο προβλέπω να παίζουμε και πεντόβολα…
    Σπ. Ρ.

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα 
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φιλε σπυρο μου λειπει μια φωτο μαζι να πινουμε ΟΥΖΟ ΦΟΡΚΥΝΑ ΧΑΧΑ
 http://porosnews.blogspot.gr/2013/02/blog-post_8091.html

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE
2  ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ   ΣΤΗΝ  ΑΝΑΡΤΗΣΗ
http://porosnews.blogspot.com/2017/09/blog-post_98.html

12 σχόλια:

  1. Λοιπόνε Γιώργη φίλε μου θα πιούμε ούζο μαζί με τις εξής προϋποθέσεις:
    Πρώτα θα μου έχεις θρόνο ασημοκάρφωτο να κάτσω.
    Δεύτερο θέλω αρχαίο κροντήρι για να πίνω.
    Τρίτο θα μάθεις να παίζεις απαλή μουσική με φόρμιγγα.
    Μετά θα έρτεις να μου πιάσεις τα ποδάρια σαν Ομηρικός ικέτης και όχι τσι πατούσες γιατί γαργαλιέμαι.
    Έπειτα από όλα αυτά το κυριότερο:
    Συνηθίζω να ακουμπάω τον χρυσό κρατήρα με το ούζο και τα παγάκια 45,33 πόντους μακριά μου. Θα πρέπει λοιπόνε να έχεις ακουμπήσει πρώτα τη φόρμιγγά σου μεσηγγύς του θρόνου και του κρατήρα μου.
    Άμα δεν πετύχεις τη κατάλληλη απόσταση που φανερώνει η λέξη «μεσσηγγύς», σηκώνομαι, παίρνω τσου μεζέδες Fotis family Poros, το ούζο Σταθάτου-Φόρκυνα με τα παγάκια και μην τον είδατε τον Σπύρο τον λεβέντη, γιατί σαν Ομηριστές πρέπει να εφαρμόζουμε πάντα πιστά τα λόγια του Ομήρου:

    (Ραψωδία χ)
    340 ἦ τοι ὁ φόρμιγγα γλαφυρὴν κατέθηκε χαμᾶζε
    μεσσηγὺς κρητῆρος ἰδὲ θρόνου ἀργυροήλου,
    αὐτὸς δ᾿ αὖτ᾿ Ὀδυσῆα προσαί̈ξας λάβε γούνων,
    καί μιν λισσόμενος ἔπεα πτερόεντα προσηύδα:
    «γουνοῦμαί σ᾿, Ὀδυσεῦ: σὺ δέ μ᾿ αἴδεο καί μ᾿ ἐλέησον:

    (Μετάφραση)
    Τη βαθουλή κιθάρα απίθωσε λοιπόν στο χώμα κάτω,
    αναμεσής στο ασημοκάρφωτο θρονί και στο κροντήρι,
    κι εκείνος χύθηκε στα γόνατα να πέσει του Οδυσσέα,
    και λόγια του 'λεγε ανεμάρπαστα με χίλια παρακάλια:
    «Σπλαχνίσου με, Οδυσσέα, σεβάσου με, στα γόνατα σου πέφτω!

    Υ.Γ.
    Και μη μπερδεύεσαι από το μεσηγγύς = αναμεσής, πρέπει να το εύρεις κατά Όμηρική ακρίβεια και πόντους !
    Και άμα δε μπορείς εσύ, να αρωτήσεις στο Facebook για ἔπεα πτερόεντα.

    Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα κα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. XAXAXAXA,, ΩΡΑΙΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕς,, ΤΟ μΕΣΣΗΓΥς ΤΟ ΕΧΕΙ ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΞΑΛΟΥ Ο ΠΟΙΗΤΗς ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ!! δΕν ξερω ποτε θα φτασει ευκεινη η ωρα τσι αποκάλυψης,, αλλα Μεσσηγυς κρυβεται και η ΙΘΑΚΗ... και νομιζω οτι θα φανουμ τυχεροι να ανηκουμε στην γενια που θα μαθουμε Αληθειες!
    Με το ουζακι πάντως καθαριζει και το μυαλό,, και μεσα στην ζάλη σου,, μπορει να σουν κατεβουν ιδεες,, που θα δωσουν την λύση του μυστηρίου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και κάτι για τον κ. ΓΙΩΡΓΟ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
    Εδώ σας πιάνω αδιάβαστο κ. Μαργαρίτη γιατί απότομους βράχους στο έμπα δεν έχουν τα Σύβοτα αλλά μόνο ο όρμος της Άσσου, παραταύτα όταν πιάσει Μαΐστρος δεν μένει μέσα κολυμπηθρόξυλο , αντίθετα προς το Φισκάρδο που δεν αναφέρεστε και το Βαθύ, μα και το Αργοστόλι.
    Έπειτα το λιμάνι της Άσσου την εποχή του Ομήρου πρέπει να ήταν ίσως και 300 μέτρα πιο βαθύ προς Ανατολικά και άρα ασφαλέστατο αλλά με τις προσχώσεις του εκεί χείμαρρου έμεινε πλέον το μισό σε μέγεθος.
    Κάτι που δε μετράτε όμως καλά είναι τί σημαίνει δέσιμο πλοίων την εποχή του Ομήρου?
    Μπάς και τα μισοβγάζανε όπου είχε αμμουδιά έξω και τα δένανε καλού κακού σε κάνα δέντρο μήπως και τα τραβήξει σιγά – σιγά το κύμα πάλι στη θάλασσα?
    Για διαβάστε λίγο Όμηρο πάρα πάνω να το βρήτε…
    Τα λιμάνια που ανάφερα είναι απλά ενδεικτικά γιατί υπάρχουν και άλλα.
    Καλή δύναμη για πιο ορθολογιστικό πλησίασμα των επών.

    Κάκακακακακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα αναφερόμενα στην Οδύσσεια Θιακά λιμάνια ήταν δύο σίγουρα (Φόρκυνας, Ρείθρον) και μία ακτή ή λιμάνι με παραλία βότσαλου ή άμμου που βγήκε ο Τηλέμαχος.
    Το Ρείθρο χωρίς οπτική επαφή με το παλάτι - πόλη (α – 185) και ο Φόρκυνας με οπτική επαφή.
    Από το Φόρκυνα έπρεπε οπωσδήποτε να παρεκκλίνεις της πορείας για να πάς περπατώντας στον Εύμαιο.
    Στον Εύμαιο πήγε ο Οδυσσέας πριν το μεσημεριανό φαγητό όπου έφαγε αφού έσφαξε ο Εύμαιος (ξ – 75) και το βράδυ ξαναέφαγε (ξ – 425).
    Οι χρόνοι βέβαια κάπως μπερδεύονται όταν ο Όμηρος τον τοποθετεί να ξυπνάει στον Φόρκυνα όταν επιστρέφουν οι Φαίακες στη Σχερία (ν – 187).
    Ποιητική αδεία προφανώς.

    Δεν έχετε παρά να διαβάσετε προσεκτικά τις ανάλογες ραψωδίες.

    Πολύ τα τουμπουλάρουμε φίλτατοι Ομηριστές.
    Σπ. Ρόκκος

    Χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σπυρο την ασσο την εχει βαλει σαν σεναριο,,, στην νεοτερη αναρτηση βαζω και τις φωτο της σημειωσης του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάλλον παρεξηγούμαι. Απλά αναλύω υποθέσεις και μυθολογικά ποιήματα με όση ακρίβεια μπορώ άσχετα που κλείνει η πλάστιγγα της Ομηρικής Ιθάκης.
    Αλλά όταν κάποιος στηρίζει μια υπόθεση με βάση την αφήγηση του Ομήρου πρέπει να δέχεται τυχών παρερμηνείες του ή έστω αντιρρήσεις.
    Πραγματικά αν δεχόταν όλοι την Άσσο σαν Ομ. Ιθάκη θα νόμιζα ότι με έχουνε πάρει στο «ψιλό», γιατί απλά είναι μια υπόθεση.
    Μη τρελαθούμε κιόλας.

    Χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. οι λευκαδητες σε εχουν για Δουλιχιωτη , οπως και εμας,, εσυ μας εχεις για
    ζακυνθινους, εμεις εχουμε τσου Λευκαδητες για ζακυνθινους, ο Καμπάνης μας εχει ολους για Δουιχιωτες,, τουλαχιστον ολοι αυτοι συμφωνάμε οτι η Ιθάκη δεν ειναι η Ομηρική,, και επίσης το πεονεκτημα της δικής μας θεωρείας,,, ειναι οτι ολους σας εχουμε να ανηκετε στην Ιθάκη,, απλα το κεντρο διοικησης ηταν ακριβώς εδεπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΣΠΥΡΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙς ΟΤΙ ΑΠΟ ΦΟΡΚΥΝΑ ΕΙΧΕ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ,,, ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΔΕς,, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΟΜΗΡΟς ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ξαναείπαμε ότι το λιμάνι της Άσσου την εποχή του Ομήρου πρέπει να ήταν ίσως και 300 μέτρα πιο βαθύ προς Ανατολικά και άρα ασφαλέστατο αλλά με τις προσχώσεις του εκεί χείμαρρου έμεινε πλέον το μισό σε μέγεθος. Και όλα αυτά με αποδείξεις όχι φανταστικά.
    Άλλωστε και ο πάλαι ποτέ κεντρικός δρόμος με τα αρχοντικά (όχι ο τωρινός που θυμίζει τα ενδότερα γύφτικα του Ασπροπύργου), Ρύακας λεγότανε.
    Τώρα για τους χρόνους του ταξιδιού του Οδυσσέα που αναφέρει ο φίλτατος Κ. Μαργαρίτης μάλλον χαράματα έφτασε στο λιμάνι του Φόρκυνα και όχι ερχόμενος φυσικά από πολύ κοντά.
    Ας ξαναδιαβάσει το χωρισμό Αθηνάς – Οδυσσέα και άφιξη Αθηνάς σε Τηλέμαχο.

    Κάπου οι χρόνοι έχουν μικρύνει για να φανεί πιο ενδιαφέρουσα η επιστροφή του Οδυσσέα μα και η εκδίκηση του Ποσειδώνα.
    Σπ. Ρόκκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ανανέωσα και συμπληρωνω συνεχεια στο αλο μπλοκ porosvress

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το λιμάνι του Φόρκυνα λοιπόνε (αυτάρ), κατά τον Όμηρο έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
    Η είσοδος προστατεύεται εξωτερικά από δύο απόκρημνες προβλήτες (προεξέχουσες πλαγιές) οι οποίες εσωτερικά χαμηλώνουν προς τη θάλασσα, δηλαδή εσωτερικά ήπιες και προσβάσιμες.
    Δεν είναι κυκλικού σχήματος αλλά διαθέτει εσώτατον άκρον (κάρην) όπου η ελιά και κάπου εκεί κοντά οι δύο σπηλιές των Ναϊάδων και των θυσιών.
    Και το σπουδαιότερο γνώρισμα έπρεπε να είσαι τυχερός να βρεις καλό «πάρκιν» άνευ δεσίματος γιατί είχε μικρή παραλία, δηλαδή κατά πολύ μεγάλο ποσοστό εσωτερικά είχε βραχώδη ακτή.
    Εξ΄ ου και «ὅτ᾽ ἂν ὅρμου μέτρον ἵκωνται.» (ν – 101).

    Λεπτομερέστατος ο «Όμηρος» και ποιό λιμάνι φωτογραφίζει?
    Το Ασσιώτικο της τότε εποχής φυσικά, βαθύτερο σε νερά μα και σε μέγεθος.
    Είπαμε από μπόμπες έχουμε γεμάτη τη σπηλιά και επειδή εφκείνη ήτανε άντρο για νεράιδες τσι ονομάσαμε νεραϊδόμπομπες.

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
    Σπύρος Ρόκκος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΤΟ ΑΝΑΝΑΙΩΝΩ ΦΙΛΤΑΤΕ ΑΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ! ΕΤΣΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΩΜΑΣΤΕ!
    ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΤΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ,, ΝΑ ΤΣΙ ΦΥΛΑΩ ΤΙς ΒΟΜΒΕς ΜΟΥ,, ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΠΟΥ Ο ΠΟΛΕΜΟς ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥςΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟς! ΤΩΓΡΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΩ, ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΕΙ ΥΛΙΚΟ,, ΝΑ ΧΩ ΝΑ ΠΕΡΝΑΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή