ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΣΕ ΡΑΨΩΔΙΑ ΝΙ,, ΠΟΥ ΠΑΛΙ ΤΟ
ΠΑΙΖΕΙ ΚΡΗΤΙΚΟς
πήγα σε πλοίο σε Φοίνικες αρχόντους να προσπέσω,
και δώρα ακριβοπόθητα τους έδινα ζητώντας
μαζί τους να με πάρουνε στην Πύλο να μ' αφήσουν,
275 ή στην ιερή την Ήλιδα που Επειώτες την ορίζουν.
Όμως του ανέμου η δύναμη τους έσπρωχνε αποκείθε
χωρίς να εν· δε ζήταγαν αυτοί να με γελάσουν.
Και τότες παραδέρνοντας φτάσαμ' εδώ τη νύχτα,
και στο λιμένα μπήκαμε βαρύ κουπί τραβώντας.
Κατόπι στην ωριόχτιστη κινήσαν Σιδονία,
Φαίδιμος βασιλιάς των Σιδωνίων
Ο Φαίδιμος σύμφωνα με την Οδύσσεια του Ομήρου (Hom. Od. iv.617, xv. 117) ήταν Βασιλιάς των Σιδωνίων της Φοινίκης. Σύμφωνα με τη διήγηση, μετά τον Τρωικό
και ραψωδια ξ ,,πέρι τα ψέματα του Οδυσσέως
- Εκείνο πατριώτες που μου αρέσει στη συζήτηση για την τοποθεσία της Ομηρικής Ιθάκης, είναι ότι παίζουμε με τις λέξεις «μέσση – μεσσηγγύς» που συνήθως η πραγματική έννοιά τους στα έπη βγαίνει από τα συμφραζόμενα και γράφουμε στα παλιά μας τα παπούτσια τον Ησίοδο και τον Βιργίλιο που πετάνε ξεκάθαρα εκτός οποιοδήποτε άλλο υποψήφιο τόπο πλην Θιακοκεφαλονιάς !ΑπάντησηΔιαγραφή
Για να περνάει η ώρα ευχάριστα βέβαια δεν κάνουμε και άσχημα.
Σε λίγο προβλέπω να παίζουμε και πεντόβολα…
Σπ. Ρ.
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα
http://porosnews.blogspot.com/2017/09/blog-post_98.html
Λοιπόνε Γιώργη φίλε μου θα πιούμε ούζο μαζί με τις εξής προϋποθέσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα θα μου έχεις θρόνο ασημοκάρφωτο να κάτσω.
Δεύτερο θέλω αρχαίο κροντήρι για να πίνω.
Τρίτο θα μάθεις να παίζεις απαλή μουσική με φόρμιγγα.
Μετά θα έρτεις να μου πιάσεις τα ποδάρια σαν Ομηρικός ικέτης και όχι τσι πατούσες γιατί γαργαλιέμαι.
Έπειτα από όλα αυτά το κυριότερο:
Συνηθίζω να ακουμπάω τον χρυσό κρατήρα με το ούζο και τα παγάκια 45,33 πόντους μακριά μου. Θα πρέπει λοιπόνε να έχεις ακουμπήσει πρώτα τη φόρμιγγά σου μεσηγγύς του θρόνου και του κρατήρα μου.
Άμα δεν πετύχεις τη κατάλληλη απόσταση που φανερώνει η λέξη «μεσσηγγύς», σηκώνομαι, παίρνω τσου μεζέδες Fotis family Poros, το ούζο Σταθάτου-Φόρκυνα με τα παγάκια και μην τον είδατε τον Σπύρο τον λεβέντη, γιατί σαν Ομηριστές πρέπει να εφαρμόζουμε πάντα πιστά τα λόγια του Ομήρου:
(Ραψωδία χ)
340 ἦ τοι ὁ φόρμιγγα γλαφυρὴν κατέθηκε χαμᾶζε
μεσσηγὺς κρητῆρος ἰδὲ θρόνου ἀργυροήλου,
αὐτὸς δ᾿ αὖτ᾿ Ὀδυσῆα προσαί̈ξας λάβε γούνων,
καί μιν λισσόμενος ἔπεα πτερόεντα προσηύδα:
«γουνοῦμαί σ᾿, Ὀδυσεῦ: σὺ δέ μ᾿ αἴδεο καί μ᾿ ἐλέησον:
(Μετάφραση)
Τη βαθουλή κιθάρα απίθωσε λοιπόν στο χώμα κάτω,
αναμεσής στο ασημοκάρφωτο θρονί και στο κροντήρι,
κι εκείνος χύθηκε στα γόνατα να πέσει του Οδυσσέα,
και λόγια του 'λεγε ανεμάρπαστα με χίλια παρακάλια:
«Σπλαχνίσου με, Οδυσσέα, σεβάσου με, στα γόνατα σου πέφτω!
Υ.Γ.
Και μη μπερδεύεσαι από το μεσηγγύς = αναμεσής, πρέπει να το εύρεις κατά Όμηρική ακρίβεια και πόντους !
Και άμα δε μπορείς εσύ, να αρωτήσεις στο Facebook για ἔπεα πτερόεντα.
Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
XAXAXAXA,, ΩΡΑΙΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕς,, ΤΟ μΕΣΣΗΓΥς ΤΟ ΕΧΕΙ ΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΕΞΑΛΟΥ Ο ΠΟΙΗΤΗς ΕΙΔΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ!! δΕν ξερω ποτε θα φτασει ευκεινη η ωρα τσι αποκάλυψης,, αλλα Μεσσηγυς κρυβεται και η ΙΘΑΚΗ... και νομιζω οτι θα φανουμ τυχεροι να ανηκουμε στην γενια που θα μαθουμε Αληθειες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το ουζακι πάντως καθαριζει και το μυαλό,, και μεσα στην ζάλη σου,, μπορει να σουν κατεβουν ιδεες,, που θα δωσουν την λύση του μυστηρίου!!!
Και κάτι για τον κ. ΓΙΩΡΓΟ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ σας πιάνω αδιάβαστο κ. Μαργαρίτη γιατί απότομους βράχους στο έμπα δεν έχουν τα Σύβοτα αλλά μόνο ο όρμος της Άσσου, παραταύτα όταν πιάσει Μαΐστρος δεν μένει μέσα κολυμπηθρόξυλο , αντίθετα προς το Φισκάρδο που δεν αναφέρεστε και το Βαθύ, μα και το Αργοστόλι.
Έπειτα το λιμάνι της Άσσου την εποχή του Ομήρου πρέπει να ήταν ίσως και 300 μέτρα πιο βαθύ προς Ανατολικά και άρα ασφαλέστατο αλλά με τις προσχώσεις του εκεί χείμαρρου έμεινε πλέον το μισό σε μέγεθος.
Κάτι που δε μετράτε όμως καλά είναι τί σημαίνει δέσιμο πλοίων την εποχή του Ομήρου?
Μπάς και τα μισοβγάζανε όπου είχε αμμουδιά έξω και τα δένανε καλού κακού σε κάνα δέντρο μήπως και τα τραβήξει σιγά – σιγά το κύμα πάλι στη θάλασσα?
Για διαβάστε λίγο Όμηρο πάρα πάνω να το βρήτε…
Τα λιμάνια που ανάφερα είναι απλά ενδεικτικά γιατί υπάρχουν και άλλα.
Καλή δύναμη για πιο ορθολογιστικό πλησίασμα των επών.
Κάκακακακακα
Τα αναφερόμενα στην Οδύσσεια Θιακά λιμάνια ήταν δύο σίγουρα (Φόρκυνας, Ρείθρον) και μία ακτή ή λιμάνι με παραλία βότσαλου ή άμμου που βγήκε ο Τηλέμαχος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Ρείθρο χωρίς οπτική επαφή με το παλάτι - πόλη (α – 185) και ο Φόρκυνας με οπτική επαφή.
Από το Φόρκυνα έπρεπε οπωσδήποτε να παρεκκλίνεις της πορείας για να πάς περπατώντας στον Εύμαιο.
Στον Εύμαιο πήγε ο Οδυσσέας πριν το μεσημεριανό φαγητό όπου έφαγε αφού έσφαξε ο Εύμαιος (ξ – 75) και το βράδυ ξαναέφαγε (ξ – 425).
Οι χρόνοι βέβαια κάπως μπερδεύονται όταν ο Όμηρος τον τοποθετεί να ξυπνάει στον Φόρκυνα όταν επιστρέφουν οι Φαίακες στη Σχερία (ν – 187).
Ποιητική αδεία προφανώς.
Δεν έχετε παρά να διαβάσετε προσεκτικά τις ανάλογες ραψωδίες.
Πολύ τα τουμπουλάρουμε φίλτατοι Ομηριστές.
Σπ. Ρόκκος
Χα χα.
Σπυρο την ασσο την εχει βαλει σαν σεναριο,,, στην νεοτερη αναρτηση βαζω και τις φωτο της σημειωσης του
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον παρεξηγούμαι. Απλά αναλύω υποθέσεις και μυθολογικά ποιήματα με όση ακρίβεια μπορώ άσχετα που κλείνει η πλάστιγγα της Ομηρικής Ιθάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά όταν κάποιος στηρίζει μια υπόθεση με βάση την αφήγηση του Ομήρου πρέπει να δέχεται τυχών παρερμηνείες του ή έστω αντιρρήσεις.
Πραγματικά αν δεχόταν όλοι την Άσσο σαν Ομ. Ιθάκη θα νόμιζα ότι με έχουνε πάρει στο «ψιλό», γιατί απλά είναι μια υπόθεση.
Μη τρελαθούμε κιόλας.
Χα χα.
οι λευκαδητες σε εχουν για Δουλιχιωτη , οπως και εμας,, εσυ μας εχεις για
ΑπάντησηΔιαγραφήζακυνθινους, εμεις εχουμε τσου Λευκαδητες για ζακυνθινους, ο Καμπάνης μας εχει ολους για Δουιχιωτες,, τουλαχιστον ολοι αυτοι συμφωνάμε οτι η Ιθάκη δεν ειναι η Ομηρική,, και επίσης το πεονεκτημα της δικής μας θεωρείας,,, ειναι οτι ολους σας εχουμε να ανηκετε στην Ιθάκη,, απλα το κεντρο διοικησης ηταν ακριβώς εδεπα
ΣΠΥΡΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙς ΟΤΙ ΑΠΟ ΦΟΡΚΥΝΑ ΕΙΧΕ ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ,,, ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΔΕς,, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΟΜΗΡΟς ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΞαναείπαμε ότι το λιμάνι της Άσσου την εποχή του Ομήρου πρέπει να ήταν ίσως και 300 μέτρα πιο βαθύ προς Ανατολικά και άρα ασφαλέστατο αλλά με τις προσχώσεις του εκεί χείμαρρου έμεινε πλέον το μισό σε μέγεθος. Και όλα αυτά με αποδείξεις όχι φανταστικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε και ο πάλαι ποτέ κεντρικός δρόμος με τα αρχοντικά (όχι ο τωρινός που θυμίζει τα ενδότερα γύφτικα του Ασπροπύργου), Ρύακας λεγότανε.
Τώρα για τους χρόνους του ταξιδιού του Οδυσσέα που αναφέρει ο φίλτατος Κ. Μαργαρίτης μάλλον χαράματα έφτασε στο λιμάνι του Φόρκυνα και όχι ερχόμενος φυσικά από πολύ κοντά.
Ας ξαναδιαβάσει το χωρισμό Αθηνάς – Οδυσσέα και άφιξη Αθηνάς σε Τηλέμαχο.
Κάπου οι χρόνοι έχουν μικρύνει για να φανεί πιο ενδιαφέρουσα η επιστροφή του Οδυσσέα μα και η εκδίκηση του Ποσειδώνα.
Σπ. Ρόκκος
ανανέωσα και συμπληρωνω συνεχεια στο αλο μπλοκ porosvress
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο λιμάνι του Φόρκυνα λοιπόνε (αυτάρ), κατά τον Όμηρο έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ είσοδος προστατεύεται εξωτερικά από δύο απόκρημνες προβλήτες (προεξέχουσες πλαγιές) οι οποίες εσωτερικά χαμηλώνουν προς τη θάλασσα, δηλαδή εσωτερικά ήπιες και προσβάσιμες.
Δεν είναι κυκλικού σχήματος αλλά διαθέτει εσώτατον άκρον (κάρην) όπου η ελιά και κάπου εκεί κοντά οι δύο σπηλιές των Ναϊάδων και των θυσιών.
Και το σπουδαιότερο γνώρισμα έπρεπε να είσαι τυχερός να βρεις καλό «πάρκιν» άνευ δεσίματος γιατί είχε μικρή παραλία, δηλαδή κατά πολύ μεγάλο ποσοστό εσωτερικά είχε βραχώδη ακτή.
Εξ΄ ου και «ὅτ᾽ ἂν ὅρμου μέτρον ἵκωνται.» (ν – 101).
Λεπτομερέστατος ο «Όμηρος» και ποιό λιμάνι φωτογραφίζει?
Το Ασσιώτικο της τότε εποχής φυσικά, βαθύτερο σε νερά μα και σε μέγεθος.
Είπαμε από μπόμπες έχουμε γεμάτη τη σπηλιά και επειδή εφκείνη ήτανε άντρο για νεράιδες τσι ονομάσαμε νεραϊδόμπομπες.
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Σπύρος Ρόκκος.
ΤΟ ΑΝΑΝΑΙΩΝΩ ΦΙΛΤΑΤΕ ΑΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ! ΕΤΣΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΙΩΜΑΣΤΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΤΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΗΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ,, ΝΑ ΤΣΙ ΦΥΛΑΩ ΤΙς ΒΟΜΒΕς ΜΟΥ,, ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΠΟΥ Ο ΠΟΛΕΜΟς ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΥςΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟς! ΤΩΓΡΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΘΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΩ, ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΕΙ ΥΛΙΚΟ,, ΝΑ ΧΩ ΝΑ ΠΕΡΝΑΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ