Θέμα: Για τις περικοπές δρομολογίων στην γραμμή Πάτρα- Σάμη –Ιθάκη.
Για μια ακόμη φορά για τους κάτοικους της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης, με την νέα
διακοπή των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στην γραμμή Πάτρα – Σάμη- Ιθάκη (από τις
20/01/2022 και τουλάχιστον έως και τις 18/02/2022), μετατρέπεται σε πραγματική
«Οδύσσεια» η απρόσκοπτη και αναγκαία επικοινωνία τους από και προς την ηπειρωτική
Ελλάδα και κυρίως με την Πάτρα και την Αθήνα.
Παρότι η συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή (Πάτρα – Σάμη – Ιθάκη με επιστροφή),
εκτός των άλλων είναι και μια συμβασιοποιημένη ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας στην
εταιρεία «Levante Ferries» έναντι 7.143,00€ ανά πλήρες δρομολόγιο μη
συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (Αριθ.Πρωτ:2252.1.2/3527/22 έγγραφο Δ/νσης
Θαλάσσιων Συγκοινωνιών ΑΔΑ:Ψ2ΓΑ4653ΠΩ-00Υ), μετά από ανοικτό, δημόσιο, διεθνή,
μειοδοτικό διαγωνισμό, η εταιρεία, κάνοντας χρήση του νόμου 2932 /2001 (προβλέπει
ετήσια διακοπή δρομολογίων για 60 ημέρες !!!), διέκοψε για άλλη μια φορά τα
συγκεκριμένα δρομολόγια, καταργώντας έτσι και την προσέγγιση με το βασικό λιμάνι της
Σάμης Κεφαλονιάς, εκθέτοντας τους κατοίκους της Κεφαλονιάς και κυρίως της Ιθάκης, σε
μια απίστευτη ταλαιπωρία.
Συγκεκριμένα, οι κάτοικοι του Ληξουρίου και της Παλικής καθώς και της Ιθάκης
αναγκάζονται σε πολύωρο ταξίδι προς Πάτρα και Αθήνα που θυμίζει άλλες εποχές, αφού
με βάση τα νέα δρομολόγια που καθόρισε η εταιρεία,( Πόρος - Ιθάκη και Ιθάκη -Πόρος
Τρίτη- Πέμπτη Παρασκευή – Κυριακή) ο κάτοικος της Ιθάκης που χρειάζεται να ταξιδέψει
Δευτέρα, Τετάρτη ή Σάββατο χωρίς ιδιωτικό αυτοκίνητο αλλά με το ΚΤΕΛ, θα χρειαστεί
μέχρι και 12 ώρες (!) για να φθάσει Αθήνα, ενώ μέχρι και 9 ώρες (!) μέχρι την Πάτρα.
Δηλαδή, πρέπει να αναχωρήσει στις 9 το πρωί με το τοπικό ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Ιθάκη-
Σάμη για να μεταβεί στο Αργοστόλι όπου με το ΚΤΕΛ θα μεταβεί στον Πόρο Κεφαλονιάς
για να πάρει το καράβι στις 15:00 και να φθάσει στην Κυλλήνη 16:30, στην Πάτρα στις
17:45 περίπου και στην Αθήνα στις 20.30 περίπου, χωρίς βέβαια κάποια άλλη
καθυστέρηση. Για επιστροφή ούτε λόγος να γίνεται, αφού δεν υπάρχει ανταπόκριση.
Αντίστοιχη είναι η ταλαιπωρία αν ο κάτοικος της Ιθάκης επιλέξει να ακολουθήσει την άλλη
οδό όπου μέσω «Αστακού» με ΤΑΧΙ πρέπει να μεταβεί στο Μεσολόγγι και από εκεί να
χρησιμοποιήσει το ΚΤΕΛ.
Οι παραπάνω εξελίξεις κάνουν ακόμη πιο σαφές ότι το δικαίωμα στην απρόσκοπτη,
ασφαλή και φθηνή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία δεν εξασφαλίζεται ούτε με την επιδότηση του
κράτους με πακτωλό χρημάτων προς τους εφοπλιστές, ούτε γενικότερα με τη διαχρονικά
ακολουθούμενη πολιτική από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ–ΠΑΣΟΚ που, έχοντας
ικανοποιήσει όλες τους τις αξιώσεις, τους δίνουν το δικαίωμα να μην εγγυώνται ούτε τα
ελάχιστα στους νησιώτες. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχοντας μοναδικό κριτήριό της το
κέρδος και την πάση θυσία μείωση του κόστους, δεν αντικαθιστά το πλοίο που θέτει σε
χειμερινή ακινησία με άλλο, απομονώνοντας έτσι ολόκληρα νησιά. Οι σύγχρονες όμως
συνθήκες, και ιδιαίτερα το καθεστώς της πανδημίας, επιβάλλουν επαρκείς, ασφαλείς και
φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, προκειμένου να μην μένουν για πολλές ώρες
απομονωμένα και ακάλυπτα, τα νησιά και οι κάτοικοί τους, ακόμη και σε συνθήκες
πρόσκαιρης μειωμένης επιβατικής κίνησης.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε:
1. Nα σταματήσει επιτέλους η επωδός, κάθε τέτοια περίοδο (Ιανουάριο- Φεβρουάριο)
να μεθοδεύεται μέσα από την κατάργηση του δρομολόγιου Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα που
είναι μάλιστα και επιδοτούμενο, η ακτοπλοϊκή απομόνωση της Ιθάκης αλλά και
σημαντικού μέρος της Κεφαλονιάς (Ληξούρι - Παλική) .
2. Να επαναλειτουργήσει άμεσα η δρομολογιακή γραμμή ΠΑΤΡΑ – ΙΘΑΚΗ και
επιστροφή, με την εκτέλεση επτά (07) δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη
διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
Οι Βουλευτές
Καραθανασόπουλος Νίκος
Παπαναστάσης Νίκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου