Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Δελτίο Τύπου του Βουλευτή σχετικά με το θέμα των πυροσβεστικών αεροσκαφών

ΣΠΥΡΙΔΩΝ Α. ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΣ Βουλευτής Κεφαλονιάς – Ιθάκης ΠΑ.ΣΟ.Κ


Είναι γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες κυκλοφόρησε στην Κεφαλονιά ότι το κλιμάκιο της ΜΑΕΔΥ που εδρεύει στο Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς με δύο πυροσβεστικά αεροπλάνα (PLZ) θα αποχωρήσει από το νησί μας αυτή την εβδομάδα.
Για το θέμα αυτό θα ήθελα να πληροφορήσω τα εξής:

1. Καμία μέχρι στιγμής έγγραφη εντολή απομάκρυνσης του κλιμακίου δεν έχει εκδοθεί ούτε έχει σταλεί στο κλιμάκιο.

2. Παρά ταύτα επικοινώνησα την Τρίτη 13/9/2011 με τον αρμόδιο Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μανώλη Όθωνα, τον ενημέρωσα για το θέμα, του τόνισα την αναγκαιότητα παραμονής των αεροσκαφών και το σημαντικό έργο που επιτελούν και στα τρία νησιά αρμοδιότητάς τους (Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Ιθάκη). Ο Υφυπουργός αφού μίλησε με τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος και τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας με διαβεβαίωσε ότι: το κλιμάκιο της 359 ΜΑΕΔΥ που εδρεύει στο νησί μας θα παραμείνει όσο χρειασθεί και το απαιτούν οι μετεωρολογικές συνθήκες και προβλέψεις για την περιοχή μας.

Σπύρος Μοσχόπουλος
Βουλευτής Κεφαλονιάς & Ιθάκης

Λεωφ. Βεργωτή 33, Τ.Κ. 28100 – Αργοστόλι, Τηλ. 26710 25482, Φαξ 26710 25481
Βουλής 4, Τ.Κ. 10562 – Αθήνα, Τηλ. 210 3235903, Φαξ 210 3706541
Url: www.spyrosmoschopoulos.gr – e-mail: spyrosmoschopoulos@gmail.com
Και    η  ομιλία του Βουλευτή στην Ολομέλεια της Βουλής στις 13/9/2011.
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ, ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΙΣ 13/9/2011 ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΝΗ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ ΑΥΞΗΜΕΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ». Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα είναι ένα σημαντικό και καθοριστικό βήμα χωρίς προκαταλήψεις, που απλουστεύει με όρους αυξημένης ασφάλειας και διαφάνειας τη διαδικασία αδειοδότησης παραμονής πολιτών τρίτων χωρών στη χώρα μας, ελαττώνοντας τη γραφειοκρατία και το φόρτο εργασίας των υπηρεσιών που ασχολούνται με το αντικείμενο. Επίσης επιλύει λειτουργικά θέματα και προβλήματα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) Α’ και Β’ βαθμού, που προέκυψαν μετά την εφαρμογή του Προγράμματος «Καλλικράτης». Το νομοσχέδιο προβλέπει η ελληνική νομοθεσία να εναρμονιστεί με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1030/2002 όπως τροποποιήθηκε με τον Κανονισμό (ΕΚ) 380/2008 και αφορά τον τίτλο διαμονής πολιτών τρίτων χωρών με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας που περιλαμβάνει βιομετρικά δεδομένα, όπως δακτυλικά αποτυπώματα και ψηφιακή φωτογραφία. Αυτό θα πρέπει να γίνει για όλα τα πρόσωπα άνω των έξι ετών. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση των σκοπών του Κανονισμού, δηλαδή για τον έλεγχο της γνησιότητας του εγγράφου και την ταυτοποίηση του κατόχου. Επίσης, καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος διατήρησης και καταστροφής των βιομετρικών δεδομένων και ο ανακαθορισμός των σημείων υποδοχής των πολιτών τρίτων χωρών σε όλη την Ελλάδα, όπου θα κατατίθενται οι αιτήσεις για άδεια παραμονής οι «Υπηρεσίες Μιας Στάσης». Συγκεκριμένα, ορίζεται μία υπηρεσία ανά νομό εκτός από την Αττική, τη Θεσσαλονίκη – που είναι μεγάλα αστικά κέντρα και πολύ σωστά γίνεται αυτό- και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου λόγω του νησιωτικού της χαρακτήρα. Στο σημείο αυτό, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα την προσοχή σας σε μια επισήμανση. Νησιωτικός χαρακτήρας δεν υπάρχει μόνο στο Αιγαίο, αλλά και στο Ιόνιο. Υπάρχουν τρεις νησιωτικοί δήμοι – η Ιθάκη, το Μεγανήσι και οι Παξοί- όπου θα μπορούσαν με προγραμματικές συμβάσεις, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, να δημιουργηθούν άλλες τρεις τέτοιες «μονάδες μιας στάσης». Ιδιαίτερα στην Ιθάκη και στους Παξούς είναι μακρινή η απόσταση και θαλάσσια συγκοινωνία, για να μεταφερθούν στην πρωτεύουσα του νομού που, όπως γνωρίζετε, στην Κεφαλονιά είναι το Αργοστόλι και στην Κέρκυρα η πόλη της Κέρκυρας. [ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ): Αν μου επιτρέπετε, κύριε συνάδελφε, επειδή το άκουσα και από άλλον συνάδελφο κατά την αγόρευση του, θα ήθελα να σας πω ότι αυτό μπορεί να γίνει. Είναι προφανές ότι παρέχεται η δυνατότητα στις αποκεντρωμένες διοικήσεις, με δικές τους αποφάσεις, να συστήσουν σημεία υποδοχής πέραν των προβλεπομένων στις σχετικές διατάξεις του νομοσχεδίου που συζητούμε. ] Αυτές οι «Υπηρεσίες Μιας Στάσης» στις Δ/νσεις Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων θα στελεχωθούν με υπαλλήλους που θα μεταταχθούν από άλλες δημόσιες υπηρεσίες, ΝΠΔΔ, Περιφέρειες και υπαλλήλους δήμων που κατέχουν την ανάλογη εμπειρία στο θέμα. Επίσης, οι υπηρεσίες στις Αποκ. Διοικ. πριν λειτουργήσουν πρέπει να προετοιμαστούν και να εξοπλιστούν με τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό, την εκπαίδευση του προσωπικού, την ασφάλεια του συστήματος, τη διαμόρφωση κατάλληλων χώρων και υποδομών για την λήψη των βιομετρικών δεδομένων. Για το λόγο αυτό είναι σωστό το να ενεργοποιηθούν σταδιακά, προκειμένου να αποφευχθεί οποιοδήποτε έλλειμμα ή καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση του κοινού. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και έκδοσης βεβαιώσεων κατάθεσης αιτημάτων που ως τώρα επέχουν θέση προσωρινού εγγράφου διαμονής και είναι δύο τύπων αλλάζει και καθιερώνεται ένας μόνο τύπος βεβαίωσης με ετήσια διάρκεια, εξάμηνο περιθώριο υποβολής όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών, έως να αποφανθεί η υπηρεσία για αυτό το αίτημα ενώ, υπάρχει η δυνατότητα το διάστημα του ενός έτους να μειωθεί ακόμα περισσότερο εάν η υπηρεσία αποφασίσει νωρίτερα. Έως τώρα έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι αιτούντες των οποίων η αίτηση απορρίπτεται, να μην μεταβαίνουν στην υπηρεσία για να λάβουν την απορριπτική απόφαση, αφού θα πρέπει να καταθέσουν την βεβαίωση και να χάσουν έτσι αυτή την προσωρινή άδεια παραμονής. Οι πολίτες τρίτων χωρών που εισέρχονται στη χώρα για εποχιακή εργασία, απαλλάσσονται από την παραπάνω διαδικασία και τους χορηγείται κατά την είσοδο τους ειδική θεώρηση για διάστημα ίσο με το χρόνο εργασίας, με μέγιστη διάρκεια 6 μήνες και για τον ίδιο εργοδότη. Ανάλογη διαδικασία ισχύει και προβλέπεται για τους αλιεργάτες. Όσον αφορά τα λειτουργικά θέματα των ΟΤΑ, καθορίζονται τα ζητήματα που αφορούν τη μετάβαση των αρμοδιοτήτων για έργα οδοποιίας και υδραυλικά έργα εντός του λεκανοπεδίου Αττικής. Σε αυτά τα θέματα ρυθμίζεται η μεταφορά του αναγκαίου προσωπικού για την άσκηση αυτών των αρμοδιοτήτων, οι αναγκαίες πιστώσεις από το Υπουργείο Υποδομών στην Περιφέρεια, καθώς και η μεταφορά όλου του τεχνολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού. Επίσης, ρυθμίζονται πολύ σημαντικά θέματα σχετικά με την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας κοινωνικών δομών για βρέφη, παιδιά, ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Μετά την εφαρμογή του Προγράμματος «Καλλικράτη», όσες λειτουργούσαν με τη μορφή επιχείρησης, μεταφέρονται στον οικείο δήμο ή σε ΝΠΔΔ του δήμου. Ακόμη, κατόπιν αιτήματος της ΕΝΑΕ, με το παρόν νομοσχέδιο προβλέπεται η πρόσληψη μετακλητού γραμματέα και η σύσταση θέσης διευθυντού γραφείου στους Περιφερειάρχες για τη διευκόλυνση του έργου τους . Αυτές οι θέσει θα καλυφθούν από το υπάρχον προσωπικό, ώστε να μην επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας. Αποκαθίσταται η στρέβλωση που είχε δημιουργηθεί κατά τον υπολογισμό της προσαύξησης της αντιμισθίας δημάρχων, αντιδημάρχων, προέδρων δημοτικών συμβουλίων των δήμων, αφού προτείνεται αντιστοίχιση μεταξύ αντιμισθίας και άσκησης των καθηκόντων, διότι μερικές φορές είχε συμβεί, όπως είναι γνωστό, δήμαρχοι να αμείβονται λιγότερο από αντιδημάρχους ή τους προέδρους του δημοτικού συμβουλίου. Ύστερα από αίτημα αιρετών νησιωτικών δήμων δίδεται η δυνατότητα χορήγησης άδειας 2 ημερών (συμπεριλαμβανομένης της ημέρας που γίνεται το Δ.Σ.) σε δημοσίους ή ιδιωτικούς υπαλλήλους, ώστε να απουσιάζουν από την εργασία τους και να παρευρίσκονται στις συνεδριάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων. Μετά από αίτημα της ΚΕΔΚΕ ρυθμίζεται το αίτημα για καλύτερη αξιοποίηση των φυλάκων σχολικών κτηρίων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να καλύπτονται οι ανάγκες φύλαξης δημοτικών κτηρίων και κοινόχρηστων χώρων. Τελειώνοντας, προκειμένου να μειωθούν οι δημόσιες δαπάνες και η ελάφρυνση των συνταξιοδοτικών ταμείων επιχορήγησης συντάξεων, επεκτείνεται για τους υπαλλήλους ΟΤΑ Α’ βαθμού το ευεργέτημα της παραμονής ως το 63ο έτος της ηλικίας από το 60ο που ίσχυε ως τώρα, με ανώτερο το 65ο όπως ισχύει στο δημόσιο τομέα. Ρυθμίζονται οικονομικά θέματα των ΟΤΑ λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και για αυτό: α) δίνεται η δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης των υποχρεώσεων των δήμων και των περιφερειών της χώρας με μερική ενταλματοποίηση. Είναι ένα θέμα που ποτέ δεν είχα καταλάβει, γιατί δεν μπορούσε από τη στιγμή που υπήρχε στο ταμείο του δήμου ή του φορέα της περιφέρειας κάποιο ποσό του τιμολογίου που είχε κοπεί, να μην μπορεί να γίνει αυτή η μερική ενταλματοποίηση. Αυτό γίνεται με αυτό το νομοσχέδιο. β) Προβλέπεται επίσης ρύθμιση αποδοχών του προσωπικού, που μετατάσσεται ή μεταφέρεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Προγράμματος «Καλλικράτης», γ) για την εκποίηση ακινήτων των δήμων προβλέπεται αυξημένη πλειοψηφία 2/3 αντί της απόλυτης μεταξύ των μελών του Δ.Σ.. δ) Δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να συνάψουν δάνειο με σκοπό την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού τους σε περίπτωση που διαπιστώνεται ανεπάρκεια των εσόδων τους. Τέλος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι σίγουρος ότι με τις νομοθετικές αυτές ρυθμίσεις που εισάγει το νομοσχέδιο, θα επιτευχθεί ο σκοπός του. Θα λειτουργήσουν, δηλαδή, σταδιακά οι Υπηρεσίες Μίας Στάσης, μειώνοντας έτσι την ταλαιπωρία των πολιτών, τη γραφειοκρατία και θα επιλυθούν ζητήματα λειτουργικών προβλημάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού που δημιουργήθηκαν με την εφαρμογή του «Καλλικράτη». Όλα αυτά γίνονται προς όφελος των πολιτών και γι’ αυτό ψηφίζω το νομοσχέδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου