Πριν περάσω στο σχολιασμό του Φίλου Ομηριστη Εκ Ερυσσου Σπύρου Ροκκου,, και ευχαριστώντας τον για τα αρκετά σχόλια του στο μπλοκ, μου που μου εδωσαν αρκετη παραπάνω γνώση,, ώστε να μπορω να παίρνω και θέση σε ομηρικές συζητήσεις, οπώς και στο να ομολογήσω οτι η θεωρία περι Αστερίδας σε Οξιές είναι μία εκ αυτών που με βρίσκει πιο συγνωμο,, λόγο και της τεκμηριωμένης της ανάλυσης ,και επίσης χωρίς να μακρηγορώ , και σεβόμενος φυσικά και τις λοιπές θεωρίες μέχρι της αποδεδειγμένης (οταν φτάσει εκείνη η ώρα), να θυμίσω τις καλλιτεχνίες που μας αφησε ο "ΓΙΑΝΝΗΣ" Που και δίκαια είναι αφιερωμένη σε αυτόν και η ανάλυση Μάκη Μεταξά όπως θα διαβάσατε και στον πρόλογό του, και όπως πολύ καλά γνώριζα,, ο Γιάννης Βαλσαμής έφυγε με το παράπονο οτι δεν τον καταλάβαιναν,, με αυτα που ηξερε, και εδειχνε με τις καλιτεχνίες του!
Επίσης ενα τελευταιο σχολιο μου,, ειναι οτι το porosnews.,,από αρχή σχεδόν της δημιουργίας του,, που λόγο και της δράσης Αντώνη Βασιλάκη εχει σαν αρχική εικόνα την ομηρική τοπογραφία,, που ητάν (και ειναι) δηλαδη το Νηριτόν,το λιμάνι του Ρειθρου, το Αστυ της Ιθάκης και φυσικά ο Ταφος του Οδυσσεα!!
Εχουμε περάσει τα 7 χρονια με αυτήν την εικόνα, και τα ανω των 25 απο την αρχική γνωση με την ανακάλυψη του Τάφου,, ειναι κριμα που ακόμη παραμένουμε ΘΕΟΣΤΡΑΒΟΙ!!!!!!
Ή κατάλαβα λάθος??
Αναλύσεις ιστιοπλοΐας και τα τοιαύτα γιατί χρειάζονται?
Και χωρίς πανιά το πλοίο με καλό σχετικά καιρό άντε να καθυστερούσε 2 ώρες πάρα πάνω.
Τα πανιά ήταν κυρίως βοηθητικά την εποχή αυτή.
Οι θόες νήσοι (πληθυντικός) που ψάχνετε είναι απλά η Ομηρική Σάμος και η Ιθάκη που στο πορθμό τους και τις ακτές τους ενέδρευαν οι μνηστήρες, (γι΄ αυτό και το «μακριά από αυτές», της Αθηνάς προς Τηλέμαχο).
Τώρα το εύκολο του ταξιδιού που λέγαμε:
Ο πατέρας μου γυρνώντας από το Αλβανικό μέτωπο και μη έχοντας τρόπο να περάσει από Κυλλήνη στη Κεφαλονιά μαζί με άλλους τέσσαρες ρίξανε μια σαπόβαρκα που βρήκαν πεταμένη σε κάτι καλαμιές, την αφήσανε μια μέρα να στανιάρει στη θάλασσα, κλέψανε τέσσερα κουπιά όπως και ένα γκαζοντενεκέ κομμένο στη μέση (κάθετα), που τόνε χρησιμοποιούσε για λάντζα ένας καφενοταβερνιάρης και σε λίγες ώρες βρεθήκανε στη Σκάλα.
Το γκαζοντενεκέ θα μου πείτε τί τόνε θέλανε?
Μα για να αδειάζουν τα νερά που έμπαιναν αβέρτα - κουβέρτα στη βάρκα.
Χωρίς πανιά και ούριο άνεμο!
Χα χα χα.
Τώρα περί Αστερίδας όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει μια άλλη άποψη (και όχι «σεντόνι») στο:
/www.portoassos.gr/omiriki-asteris/
Σπ.Ρόκκος
Υ.Γ. Και επί πλέον το πλοίο της Κερύνειας που φέρεται σαν παράδειγμα, δεν έχει και πολύ σχέση με τα πλοία του Ομήρου μια και κατασκευή του 300 πχ.
Κόλπα ιστιοφόρου όπως περιγράφονται μπορούσαν να γίνουν αφού ανακαλύφθηκε το μονό τιμόνι και όχι την εποχή που κατεβάζανε μαζί με το πανί και το κατάρτι.