σχολιασμοι στην αναρτηση με τον Ταφο στα Τζαννατα
Ο Babis Katsimpas πρόσθεσε 2 νέες φωτογραφίες
KAI EΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΩ ΚΕΙΜΕΝΟ
H ιστορία του Εύμαιου (χοιροβοσκού του Οδυσσέα)
Εξαιτίας ενός ερωτικού πάθους της παραμάνας του, μιας γυναίκας απ τη Φοινίκη της οποίας το όνομα δεν το αναφέρει καν ο Όμηρος, βρίσκεται να είναι δούλος στην υπηρεσία του Λαέρτη: (απόσπασμα από το βιβλίο που πρόκειται να κυκλοφορήσει με τιτλο: «ΟΔΥΣΣΕΥΣ ΛΑΕΡΤΙΑΔΗΣ – ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ. ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ»)
«Υπάρχει ένα νησί που το λένε Σύρα, …» λέει ο Εύμαιος στον μεταμφιεσμένο σε γέρο ζητιάνο Οδυσσέα. «Βασιλιάς ήταν ο πατέρας μου ο Κτήσιος, ο γιος του Ορμένου … εκεί ήρθαν άντρες Φοίνικες, περίφημοι θαλασσινοί, κατεργάρηδες, που κουβαλούσαν πάνω στο μαυροκάραβό τους άφθονα μπιχλιμπίδια. Μα στο σπίτι του πατέρα μου ήτανε μια γυναίκα απ τη Φοινίκη, όμορφη και μεγαλόσωμη που ήξερε να κάνει υπέροχα έργα. Αυτήν οι πιδέξιοι Φοίνικος την απάτησαν. Εκεί που έπλενε, κάποιος πρωτοπλάγιασε μαζί της κοντά στο βαθουλό καράβι με φιλιά κι αγκαλιάσματα, και με κείνα που ξεγελούν το μυαλό των τρυφερών γυναικών, ακόμα κι όταν είναι τίμιες.
Ύστερα τη ρωτούσε ποια ήταν κι από πού είχε έρθει. Και κείνη μονομιάς του έδειξε το ψηλό ανάκτορο του πατέρα μου: «Το χω καύχημά μου πως κατάγομαι απ τη Σιδώνα με τον πολύ χαλκό κι είμαι κόρη του Αρύβαντα του πάμπλουτου. Μ άρπαξαν όμως οι Τάφιοι, άνδρες ληστές την ώρα που γύριζα απ τα κτήματα και μ έφεραν εδώ και με πουλήσανε στ ανάκτορα αυτού του ανθρώπου και κείνος τους έδωσε αντάξια πληρωμή».
(Οδύσσεια ο 403 – 429 απόδ. Γ. Ζευγώλη).
Ύστερα τη ρωτούσε ποια ήταν κι από πού είχε έρθει. Και κείνη μονομιάς του έδειξε το ψηλό ανάκτορο του πατέρα μου: «Το χω καύχημά μου πως κατάγομαι απ τη Σιδώνα με τον πολύ χαλκό κι είμαι κόρη του Αρύβαντα του πάμπλουτου. Μ άρπαξαν όμως οι Τάφιοι, άνδρες ληστές την ώρα που γύριζα απ τα κτήματα και μ έφεραν εδώ και με πουλήσανε στ ανάκτορα αυτού του ανθρώπου και κείνος τους έδωσε αντάξια πληρωμή».
(Οδύσσεια ο 403 – 429 απόδ. Γ. Ζευγώλη).
Παρατηρούμε πως ο Φοίνικας ναύτης πρώτα συνευρέθηκε ερωτικά μαζί της κοντά στο καράβι, αφού την παραμύθιασε με διάφορα γλυκόλογα και άλλα και κατόπιν ρώτησε να μάθει για εκείνη. Αυτή ήταν μια υπηρέτρια στο παλάτι του πατέρα του Εύμαιου και είναι γνωστή η σχέση των αφεντικών με τις δούλες τους, να συνευρίσκονται ερωτικά μαζί τους. Όμως ο Κτήσιος ήταν γέρος, όπως μας λέει ο Όμηρος, και ίσως να μην είχε ερωτικό ενδιαφέρον γι αυτή ή αξιόλογες ερωτικές επιδόσεις. Οπότε η λύση του ξένου και ταξιδεμένου ναύτη να γοήτευσε τη γυναίκα από τη Φοινίκη που πρέπει να ήταν στην κορύφωση των ερωτικών της επιθυμιών. Τυχόν αναστολές της εξισορροπήθηκαν ότι στη συνέχεια ο Φοίνικας ναύτης προσπάθησε να φανεί οικείος στα μάτια της:
«Σ αυτήν απάντησε πάλι ο άντρας που κρυφοπλάγιασε μαζί της:
«Αλήθεια, θα θελες πάλι τώρα να ρθεις μαζί μας για την πατρίδα, να δεις το ψηλό ανάκτορο του πατέρα και της μητέρας σου και κείνους τους ίδιους; γιατί βρίσκονται ακόμα στη ζωή και είναι πλούσιοι».
(Οδύσσεια 430 – 433 απόδ. Γ. Ζευγώλη).
ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ KAI ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΜΟΥ POROSNEWS
Ομηρικά Έπη Homer Papers Είναι ο Όμηρος ένα ή πολλά πρόσωπα;
‘Ισως δεν θα το μάθουμε ποτέ. Οπωσδήποτε είναι ένας, ο κεντρικός πυρήνας της Ομηρικής Ιστορίας πολλών χαρακτήρων. Ένα, δένδρο γερό της γνώσης με πολλά κλαδιά.
Είναι ιστορία;
Υπάρχουν ιστορικά στοιχεία στα Ομηρικά Έπη που έχουν αποδειχτεί , αλλά δεν είναι ιστορικός αναλυτής ο Όμηρος, ούτε ο Ηρόδοτος, ούτε ο Θουκυδίδης, ούτε είναι ο Ξενοφών.
Πότε γράφησαν;
Επισήμως τον καιρό του Πεισίστρατου, σε μια τόσο πλούσια γλώσσα που εύλογα γεννιούνται τα ερώτηματα για τον χρόνο που χρειάζεται για να δημιουργηθεί αυτή η γλώσσα , οι λέξεις , η έννοια , η σημασία τους με την σύζευξη των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου.
Είναι ο Όμηρος, ο ίδιος ο Οδυσσέας;
Έχει πολλά χαρακτηριστικά του Οδυσσέα, ο Όμηρος, και το κάθε έργο είναι μια μασκαρεμένη αυτοβιογραφία, είτε είναι στην πρόθεση του δημιουργού, είτε όχι.
Για αυτό δεν υπάρχει αληθινή ανωνυμία σε κάθε έργο και δημιουργία.
Τα ίχνη του λόγου προδίδουν τον Ερμή και ο Απόλλων θα ανακαλύψει της Μαίας και του Διός, το φτερωτό παιδί.Ο Οδυσσέας είναι ερμηνευτής, απόγονος του Ερμή και έχει το τρίποδα της τέχνης της μαντικής, δώρο από τους Φαίακες.
Τα Ομηρικά Έπη είναι η πεμπουσία ενός μεγάλου πολεμιστή φτιαγμένα με ειδική μαεστρία, απαράμιλλη τεχνική και οδυσσειακή στρατηγική.
Σε αυτά ο Όμηρος γίνεται ο θεός του λόγου, ο Ερμής και με το κηρύκειο του, μας μιλά,γίνεται η Δήμητρα που μας καλλιεργεί σαν όμορφα δένδρα γερά στον κήπο του Αλκίνου και στο κτήμα του Λαέρτη για τον Οδυσσέα κληρονομιά.Γίνεται ο Ζευς που μας διαχωρίζει και μας ενώνει σε συμβατά μέρη του εγκεφάλου .Γίνεται η Σοφία Αθηνά και ο Μέντωρ που μας συνοδεύει στο ταξίδι της Τηλέμαχου.Γίνεται ο Ήφαιστος που κατασκευάζει τα δώματα και τα δώρα και τα όπλα των θεών και μια αρμονική ευωχία μας κερνά.Γίνεται όλα αυτά και άλλα πολλά. Μεταμορφώνεται σαν Πρωτέα, σε κάθε τι που περιγράφει,νερό, λιοντάρι και φωτιά, ένας ρόλος σε ένα διονυσιακό ρόλο θέατρο και ο Απόλλων, η συνείδηση παρακολουθεί και τον αρπάζει, σαν τον Μενέλαο γερά.
Όμως ποιος είναι πραγματικά; Γιατί δεν γνωριζουμε κάποια στοιχεία του και το όνομα του.
Ομηρικά Έπη Homer Papers Μήπως είναι ο Εύμαιος;
Ο Εύμαιος καθώς δένει τα σανδάλια του όταν ανηφορίζει ο Οδυσσέας για το καλύβι του, έχει κοντινά χαρακτηριστικά με τον Όμηρο, όπως και ο Λαέρτης, και ένα πρόσωπο που ο Όμηρος συμπαθεί ιδιαίτερα. Είναι το μοναδικό πρόσωπο που σε β΄Ενικό του ομιλεί, μαζί με τον Μενέλαο σε ένδειξη προσοχής με μνεία, ξεχωριστή.
Όμως που βρισκεται κρυμμένος, ο Όμηρος στα Ομηρικά Έπη;
Για να μη μακρυγορώ,θεωρώ πως ο Όμηρος βρίσκεται κρυμμένος, επωνύμως ανώνυμος, πίσω από τον Θεοκλύμενο.
Ο Εύμαιος καθώς δένει τα σανδάλια του όταν ανηφορίζει ο Οδυσσέας για το καλύβι του, έχει κοντινά χαρακτηριστικά με τον Όμηρο, όπως και ο Λαέρτης, και ένα πρόσωπο που ο Όμηρος συμπαθεί ιδιαίτερα. Είναι το μοναδικό πρόσωπο που σε β΄Ενικό του ομιλεί, μαζί με τον Μενέλαο σε ένδειξη προσοχής με μνεία, ξεχωριστή.
Όμως που βρισκεται κρυμμένος, ο Όμηρος στα Ομηρικά Έπη;
Για να μη μακρυγορώ,θεωρώ πως ο Όμηρος βρίσκεται κρυμμένος, επωνύμως ανώνυμος, πίσω από τον Θεοκλύμενο.
Είναι πιο μυσηριώδες πρόσωπο στα Ομηρικά Έπη, είναι μάντης του Απόλλωνα, συνοδεύει τον Τηλέμαχο, βλέπει την μνηστηροφονία, εμφανίζεται από το πουθενά και εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει ίχνη.
Ο Όμηρος στον Θεοκλύμενο περιγράφει τον εαυτό του σε μια μυθική ιστορία που τα έχει όλα.
Ιστορία, σουρεαλισμό, λογοτεχνία, ποίηση, γνώση αυτογνωσία και μαγικό ρεαλισμό.
Ο Όμηρος είναι ο Θεοκλύμενος που υπογράφει τα Έπη τα μαντικά.
Είναι η καταγωγή του Ομήρου, η καταγωγή του ανθρώπου;
Έχει πολλά στοιχεία της ιστορίας του ανθρώπου, της γεννήσεως του, του αγώνα του, της νίκης του, της ήττας του, του πολέμου του, της ειρήνης του, της προσπάθειας του, όχι μόνο να κατακτήσει το δικαίωμα να λέγεται άνθρωπος,αλλά και να κατακτήσει την ειρήνη με τον εαυτό του μέσα από την αυτογνωσία, και την ειρήνη με την φύση σε ένα σοφό ανθρωπογενές περιβάλλον, σε πόλεμο με όλα τα ανθρώπινα ελαττώματα και την εκπροσώπηση τους από διαχρονικούς χαρακτήρες, όλων των εποχών.
Βλέπω τον Όμηρο, πίσω από κάθε πρόσωπο που περιγράφει στα Ομηρικά Έπη, την οξυδερκή του ματιά και ακόμη περισσότερο βλέπω, πως ξετυλίγει τον χαρακτήρα του μέσα από ένα ιπτάμενο χαλί γεγονότων και πως το περιτυλίγει με την διακριτική του κρίση σε διαχρονικές αξίες ζωής.
Ομηρικά Έπη Homer Papers Είναι για μένα, ο υπέροχος παππούς , ο Λαέρτης που μου διηγείται με μαγικές λέξεις, μυθικές ιστορίες σε περιπατητικές αριστοτελικές φιλοσοφικές διαδρομές ανάμεσα από τα γερά δένδρα του στον κήπο του και με μαθαίνει με αριθμούς, να τα μετρώ. Είναι ο πατέρας, ο Οδυσσέας που με μαθαίνει να σκέπτομαι, είναι η αγκαλιά της Ευρύκλειας που με τρέφει με ένα γαλαξιακό ηρωικό χυμό. Είναι ένας χάρτης και ένας μίτος , ένας φάρος και μια πυξίδα για να μη χαθώ. Είναι για μένα όλα αυτά ο Όμηρος και άλλα πολλά. Είναι η φωνή της όρασης σε ψίθυρο Ερμή, συναρπαστικό.
Βλέπω πια με το δικό του τρόπο, την σύγχρονη πραγματικότητα γύρω μου, βλέπω με τα μάτια του, ακούω με τη φωνή του, την ηχώ των συμβεβηκότων, γιατί τόσα χρόνια κοντά του, δίπλα του, με μια Ιλιάδα και Οδύσσεια πλάι μου, έμαθα σαν μικρό παιδί να διαβάζω,να σκέπτομαι και τον κόσμο να κοιτάζω μαζί με τα αστέρια του στον ομηρικό ουρανό.
Παίρνω τα Ομηρικά Έπη, τα αφουγκράζομαι, τα κρατώ και βλέπω…..
Αστραία
19 05 2016
Βλέπω πια με το δικό του τρόπο, την σύγχρονη πραγματικότητα γύρω μου, βλέπω με τα μάτια του, ακούω με τη φωνή του, την ηχώ των συμβεβηκότων, γιατί τόσα χρόνια κοντά του, δίπλα του, με μια Ιλιάδα και Οδύσσεια πλάι μου, έμαθα σαν μικρό παιδί να διαβάζω,να σκέπτομαι και τον κόσμο να κοιτάζω μαζί με τα αστέρια του στον ομηρικό ουρανό.
Παίρνω τα Ομηρικά Έπη, τα αφουγκράζομαι, τα κρατώ και βλέπω…..
Αστραία
19 05 2016
παλιοτεροι σχολιασμοι!
- Βάζοντας απλές λογικές και με κάποιες γνώσεις για την τότε εποχή εγώ έχω καταλήξει ότι Όμηρος σαν γνώστης των ιστοριών που τις συνέταξε ψάχνοντας ιστορικά στοιχεία (από πού άραγε?) και τα μελοποίησε δεν είναι δυνατόν να υπήρξε.
Ο «Όμηρος» από αφηγήσεις έγραψε αυτά που έγραψε και εδώ είναι το τέλειο μπέρδεμα:
Σε ποιές γλώσσες και διαλέκτους τα άκουσε?
Κάθε πόλη είχε και τη δικιά της τότε, άρα πολύ δύσκολη η συνεννόηση. Πιθανολογώ ότι τα περισσότερα μια και ούτε οι ακριβείς λέξεις υπήρχαν για να περιγράψουν κάτι, μάλλον η γνώση κυρίως μέσω της «διεθνούς γλώσσας» μεταφέρονταν , δηλαδή της παντομίμας.
Κάτι αντίστοιχο με το σημερινό δελτίο ειδήσεων για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Αυτός είναι και ένας λόγος που αν υπήρξε Όμηρος δεν θα μπορούσε να ήταν τυφλός.
Για ποιά ακρίβεια πραγματικής περιγραφής περιστατικών λοιπόν μιλάμε?
Ωραιοποιήθηκαν με την πάροδο του χρόνου περιγραφές μέσα στα έπη, μεταλλάχτηκαν, όπως και προσαρμόστηκαν πάνω σε συμφέροντα της τότε εποχής.
Πότε πήραν την τελική τους μορφή σα γραπτό κείμενο τα Ομηρικά έπη?
Αφού έβαλαν το χεράκι τους πολλοί και κυριότερα οι Αλεξανδρινοί γραμματικοί εκεί κατά το δεύτερο αιώνα πρό Χριστού.
Αυτοί και αν τα έκαμαν όπως ήθελαν ή τους πίεσαν αλά Βιργίλιο.
Παλιά και αποδειγμένη μέθοδος…χα χα.
Για ποιόν Οδυσσέα σαν Όμηρο συζητάμε?
Τα Ομηρικά έπη μέσα από την διαδρομή τους και ειδικά από την ώρα που πρωτογράφτηκαν, όποια μορφή και αν είχαν τότε, πρέπει να ψαχτούν από την πλευρά του τί ακριβώς επεδίωκαν και όχι στις λεπτομέρειες.
Εκεί ακριβώς βρίσκεται και η λύση πολλών αινιγμάτων που βασανίζουν ανά τους αιώνες όχι μόνο εμάς τους ερασιτέχνες Ομηριστές αλλά και τους επιστήμονες.
Και σε τέτοιο επίπεδο πρέπει να προσπαθήσει ο καθένας ώστε να υπάρξουν κατά το δυνατόν τεκμηριωμένες σοβαρές απόψεις που θα ξεφεύγουν λίγο από παραμυθένιες.
Το στιλ εγώ είδα το Δία στον ύπνο μου και μου είπε ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι παράδειγμα στη Λευκάδα και αφού έχει θάλασσα, λιμάνια και βουνό, βρήκα τον αργαλειό τση Πηνελόπης, δεν προσφέρει και πολλά εκτός από ευχάριστη ατμόσφαιρα παλατιού σύγχρονων μνηστήρων που παλεύουν να παντρευτούν την Ομηρική Ιθάκη. - καλησπέρα,,, Λες τελικά να μας τονε φανε οι Λευκάδιοι τον Οδυσσέα και μαζί και τον Ομηρο!!
Καταρχήν οντως η συγγραφη της Οδύσσειας εχει παρα πολλές περίεργες καταστάσεις, δεν θα μπορούσε όλα να τα ξέρει ένας! π.χ οι Περιπέτειες του Οδυσσέα,,σαν μόνος επιζων τις ήξερε μόνο αυτός,, τα πεπραγμένα από Τηλέμαχο σε Τηλεμαχία τα ήξερε μόνο ο Τηλέμαχός,, και Τα της μνηστηροφονίας ,, τα ήξεραν εκτός αυτο τους ,,και αρκετοί ακόμη!! Οπότε η ποιο λογική στο θέμα,,αν τελικά οι περιπέτειες του Οδυσσέα δεν είναι όλες φανταστικές κάποιος -ποιοι τα περιέγραψε κάπου,, και μέσω αυτου ,,εφτασαν οι πληροφορίες σε Όμηρο,, και αυτός ο κάποιος το ποιο λογικό ήταν να ήταν ο Ευμαιος!! (ή ακόμη και ο Τηλέμαχος). - οπως πολυ σωστά σαν θεωρεία εχει ανεβάσει και ο φίλος Νικος Καμπάνης,, κατι που πολυ πιθανον να ευσταθει,, ο Ομηρός είναι ο γιος του Τηλέμαχου, και της κόρης του Νέστορα, και μετα τα πεπραγμένα σε Ιθάκη,,να αναγκάστηκε να φιλοξενηθει σαν εγγονος του Νεστορα εν αρχη σε Πύλο,, και αργότερα ,, για καποιους λόγους να μεταποικησε προς Ανατολη.
- Γι αυτό εξάλου και οι πολλοι μνηστηρες καταγωγης του ! Φυσικά σε μικρη ηλικία πρέπει να πρόλαβε να έζησε και στην "ΙΘΑΚΗ" Δηλαδη κεφαλονιά,, και συγκεκριμένα Πόρο, γι αυτό και όλα τα μερη τα εξιστορει με πλήρη ακριβεια!!!!! Και γι αυτό και περιγράφει τακτικά και τις ομορφιες του νησιού μας,, με την δική του ποιητικη ικανότητα!
- Το αν ήταν Τυφλος δεν μπορω να σου πω με σιγουριά,, σίγουρα όμως οι τυφλοι παραμένουμε εμεις.
- επίσης μια καλη παρόμοια αναρτηση
Άααα ωραίες φωτό!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓλέπουμε και τα κοκκινοπάρεια πλοία του Οδυσσέα σε μορφή τριήρους !
Μερικά κουπιά λείπουνε μόνο αλλά λεπτομέρειες θα κοιτάμε τώρα?
Εδώ υπάρχει ήδη το μονό τιμόνι, το δεύτερο πανί, η ευθεία τση γάστρας και προπαντός το έμβολο! Κα κα κα κα κα.
Καλό να γράφουμε παραμύθια, άλλωστε οι ευτυχισμένοι σε αυτή τη ζωή είναι οι παραμυθιασμένοι. Κα κα κα κα.
Όταν μπορέσει να μου αποδείξει ο συγγραφέας έστω και με ένα στοιχείο ότι οι Φαίακες ήταν στη Κέρκυρα (‘όπως αλλού παραδέχεται), θα αρχίσω να τον παίρνω στα σοβαρά. Και μη μου ισχυριστεί για το ταξίδι μέχρι Ιθάκη σε μια νύχτα, γιατί θα ανατρέψει την άλλη πληροφορία, ότι του Οδυσσέα το νησί του ήταν άγνωστο. Κα κα κα.
Μετά από τόσα χρόνια που ασχολείται ο κ Κατσίμπας με τα έπη του Ομήρου θα έπρεπε να ήταν λιγάκι πιο προσεκτικός…
Σπυρεύς Ροκκιάδης λοιπόνε (εκ του ΟΔΥΣΣΕΥΣ ΛΑΕΡΤΙΑΔΗΣ) για να μπω και εγώ στο παιχνίδι!
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.
o Μπάμπης απάντησε
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://porosnews.blogspot.com/2018/03/blog-post_99.html