Πως φτάσαμε στην αγορά του “Ανδρέας Κάλβος” από την Kefalonian Lines -Το άδοξο τέλος της Ζακυνθινής Κοινοπραξίας
Ήταν μεσημέρι Παρασκευής. Το ημερολόγιο έγραφε 9 Μαρτίου 2018. Σε δικηγορικό γραφείο του Πειραιά οι εκπρόσωποι της Ζακυνθινής ακτοπλοϊκής εταιρίας «Zante Ferries – ΑΝΜΕΖ” και της Κεφαλλονίτης εταιρίας Kefalonian Lines έβαζαν τις τελευταίες υπογραφές πώλησης του «Ανδρέας Κάλβος». Η είδηση έσκασε σαν βόμβα στα δύο νησιά καθώς και σε ναυτιλιακούς κύκλους του Πειραιά. Κανείς δεν περίμενε ότι η Κεφαλλονίτικη εταιρία μετά την αγορά και ανακατασκευή της «Μυρτιδιώτισσας» σε «Αλεξάνδρα Λ» θα προχωρούσε, ένα βήμα παραπάνω, στην αγορά ενός ακόμη πλοίου. Έτσι, ο στόλος της απαριθμεί τέσσερα πλοία.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Αρχές Φεβρουαρίου και ενώ είχε κλείσει η Kefalonian Lines την αγορά του «Αλεξάνδρα», σε ναυτιλιακούς κύκλους ακουγόταν έντονα η φήμη ότι το «Ανδρέας Κάλβος» θα περνούσε στα χέρια της εφοπλιστικής οικογένειας Αλιφραγκάκη ώστε να μπει στη γραμμή από Λαύριο για Κέα -Κύθνο. Γρήγορα οι φήμες διαψεύσθηκαν καθώς όπως φαίνεται, δεν τα βρήκαν οι δύο πλευρές στο οικονομικό. Πολλοί τότε πίστεψαν ότι οι κ.κ. Τσουκαλάς και Βασιλάς θα έκαναν το μεγάλο «deal» με τον ιδιοκτήτη της Levante Ferries και ισχυρό άνδρα του 11880 κ. Θεοδόση.
Τέλη Φεβρουαρίου και ενώ τελειώνει το δεξαμενισμό του το ζακυνθινό καράβι όλοι πιστεύαν ότι θα γυρίσει στην κοινοπραξία ώστε να μπει στο σχεδιασμό της καλοκαιρινής σεζόν. Όμως, υπό άκρα μυστικότητα έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις ο διευθύνων σύμβουλος της Kefalonian Lines Σπυράγγελος Λυκούδης τόσο με τον Γιώργο Βασιλά όσο και τον Σταύρο Τσουκαλά για τη εξαγορά του τελευταίο καραβιού της Zante Ferries. Ο Σπυράγγελος Λυκούδης, με σπουδές στην Αγγλία στα ναυτιλιακά, καταφέρνει το μεγάλο «deal» και η Kefalonian Lines αγοράζει το «Κάλβος» έναντι 6,5 εκατομμύριών ευρώ. Την ίδια ώρα η συμφωνία αυτή ουσιαστικά «γκρεμίζει» την κοινοπραξία των Ζακυνθινών κάνοντας την Kefalonian Lines απόλυτο κυρίαρχο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Ιονίου και ρυθμιστή των καταιγιστικών εξελίξεων το επόμενο διάστημα. Μέχρι σήμερα η ναυτιλιακή εταιρεία «Zante Ferries» κάλυπτε δρομολόγια τόσο στο Ιόνιο όσο και στις Κυκλάδες.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Αρχές Φεβρουαρίου και ενώ είχε κλείσει η Kefalonian Lines την αγορά του «Αλεξάνδρα», σε ναυτιλιακούς κύκλους ακουγόταν έντονα η φήμη ότι το «Ανδρέας Κάλβος» θα περνούσε στα χέρια της εφοπλιστικής οικογένειας Αλιφραγκάκη ώστε να μπει στη γραμμή από Λαύριο για Κέα -Κύθνο. Γρήγορα οι φήμες διαψεύσθηκαν καθώς όπως φαίνεται, δεν τα βρήκαν οι δύο πλευρές στο οικονομικό. Πολλοί τότε πίστεψαν ότι οι κ.κ. Τσουκαλάς και Βασιλάς θα έκαναν το μεγάλο «deal» με τον ιδιοκτήτη της Levante Ferries και ισχυρό άνδρα του 11880 κ. Θεοδόση.
Τέλη Φεβρουαρίου και ενώ τελειώνει το δεξαμενισμό του το ζακυνθινό καράβι όλοι πιστεύαν ότι θα γυρίσει στην κοινοπραξία ώστε να μπει στο σχεδιασμό της καλοκαιρινής σεζόν. Όμως, υπό άκρα μυστικότητα έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις ο διευθύνων σύμβουλος της Kefalonian Lines Σπυράγγελος Λυκούδης τόσο με τον Γιώργο Βασιλά όσο και τον Σταύρο Τσουκαλά για τη εξαγορά του τελευταίο καραβιού της Zante Ferries. Ο Σπυράγγελος Λυκούδης, με σπουδές στην Αγγλία στα ναυτιλιακά, καταφέρνει το μεγάλο «deal» και η Kefalonian Lines αγοράζει το «Κάλβος» έναντι 6,5 εκατομμύριών ευρώ. Την ίδια ώρα η συμφωνία αυτή ουσιαστικά «γκρεμίζει» την κοινοπραξία των Ζακυνθινών κάνοντας την Kefalonian Lines απόλυτο κυρίαρχο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Ιονίου και ρυθμιστή των καταιγιστικών εξελίξεων το επόμενο διάστημα. Μέχρι σήμερα η ναυτιλιακή εταιρεία «Zante Ferries» κάλυπτε δρομολόγια τόσο στο Ιόνιο όσο και στις Κυκλάδες.
Η Ιστορία του «Ανδρέα Κάλβος»
Το 2000 η εταιρεία του κ. Βουράκη απέκτησε το γιαπωνέζικο σκαρί “ESAN MARU no. 5” δίνοντάς του το όνομα «Τόνια».
Το «Τόνια» του κ. Βουράκη έκανε δρομολόγια από το Λαύριο για τα νησιά του Αιγαίου.
Στα τέλη του 2002 το πλοίο πουλήθηκε στην Zante Ferries για να ταξιδέψει στο Ιόνιο Πέλαγος με το όνομα “Ανδρέας Κάλβος”. Το πλοίο ταξίδεψε στις γραμμές του Ιονίου Πελάγους Κυλλήνη-Πόρος, Κυλλήνη-Αργοστόλι, Κυλλήνη-Ζάκυνθος, Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη. Το 2015 το πλοίο βρέθηκε να ταξιδεύει στο Αιγαίο στη γραμμή από Πειραιά για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο και Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Θήρα.
Από τη γέφυρά του πέρασαν μεγάλα ονόματα της ακτοπλοΐας του Ιονίου και του Αιγαίου. Ο καπετάν-Πέτρος Κυπριώτης, ο καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός, ο καπετάν-Δημήτρης Συνοδινός.
Στα τέλη του 2002 το πλοίο πουλήθηκε στην Zante Ferries για να ταξιδέψει στο Ιόνιο Πέλαγος με το όνομα “Ανδρέας Κάλβος”. Το πλοίο ταξίδεψε στις γραμμές του Ιονίου Πελάγους Κυλλήνη-Πόρος, Κυλλήνη-Αργοστόλι, Κυλλήνη-Ζάκυνθος, Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη. Το 2015 το πλοίο βρέθηκε να ταξιδεύει στο Αιγαίο στη γραμμή από Πειραιά για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο και Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Θήρα.
Από τη γέφυρά του πέρασαν μεγάλα ονόματα της ακτοπλοΐας του Ιονίου και του Αιγαίου. Ο καπετάν-Πέτρος Κυπριώτης, ο καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός, ο καπετάν-Δημήτρης Συνοδινός.
Πηγή: Συντακτική ομάδα του ekefalonia.gr με πληροφορίες από τους «Κεφαλλονίτες Καραβολάτρες» στο Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου