6 σχόλια: Ε Δ Ω , Ο ΚΕΦΑΛΛΗΝ ΟΜΗΡΟΣ,ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ
ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΙΣ 1000 ΠΡΟΒΟΛΕς ΗΔΗ!
«το πλήρες όνομα του Ομήρου θα έπρεπε να είναι "Όμηρος Τηλεμάχου Οδυσσείδης".».
Αυτή η θεωρία έχει κάποια βάση.
Άμα σου έλεε ένας ότι έκαμε δέκα χρόνια από το Ταίναρο να φτάσει στη Θιακοκεφαλονιά τί θα απαντούσες?
-Προφανώς θα ήτανε Πόντιος
-Επίθετο δηλαδή με κατάληξη – ίδης!
Κάκακακακακακακακακακα.
Καληνύχτα και όνειρα γλυκά. Πάω να μπατάρω.Εγκυκλοπαίδεια έβαλα πλάκα πλάκα.το ιδης στους πόντιους μπήκε μετά,ισως πόντιοι,ποντιοι ακολούθησαν τα επώνυμα τα αρχαίων,και τελικά εμείς που το παίζουμε ξύπνιοι τα έχουμε κάμει ταχαρμα.Ε μένα πάντως στο μυαλουδακι μου μου έχει κολλήσει ότι όλα παικτηκαν εδώ γύρω.Ισως. Φταίει του ότι με βολευει κιόλας,αλλα δεν ξέρω αν θα είμαι τυχερός να προλσβω να μάθω κατά πόσο είχα δικιο
Με τις λογικές που τίθενται στο συγκεκριμένο άρθρο, πολύ πιο εύκολα ο Όμηρος βγαίνει σαν
Μεσσήνιος!
Γιατί Ομηρος = Ο-Μηρός = ο-Μπούτος!
Κα κα κα κα.
Τα Ομηρικά έπη πιστεύω ότι ήταν το επιστέγασμα μα και το τέλος του Μυκηναϊκού πολιτισμού.
Ήταν μια προσπάθεια να διαμορφωθεί ένα κοινωνικό σύστημα μέσω αρχών μιας θρησκείας όπως έχει γίνει σε όλους τους λαούς του πλανήτη.
Αν ποτέ υπήρξε σαν πρόσωπο τον θεωρώ κάτι σαν παράδειγμα της «υπόθεσης Βιργιλίου» προς όφελος των αυτοκρατορικών Ρωμαίων, που κυνήγησαν τον Χριστό – Χριστιανισμό, ο οποίος όμορφα και έξυπνα τους κατέστρεφε «κεκτημένα».
Κύριο θέμα λοιπόν δεν είναι το αν υπήρξε ο Όμηρος αλλά οι αξίες και οι αρχές των Ομηρικών επών οι οποίες ήταν η αρχή της Ελληνικής φιλοσοφίας άσχετα αν με την πάροδο του χρόνου πολλά συνεχώς άλλαζαν.
Πολλά τότε μετατράπηκαν στη συνέχεια, αλλά τα έπη ήταν η αρχή, το έναυσμα της πορείας όλου αυτού του υψηλού πνευματικού επιπέδου, θαύματος θα έλεγα, των αρχαίων ΕΛΛΗΝΩΝ.
Τα υπόλοιπα είναι σα να ψειρίζουμε τη μαϊμού, άσε που και τον πανέξυπνο Οδυσσέα μας κατά μία έννοια τα Ομηρικά έπη τον χρησιμοποιούν προς «γνώση και συμμόρφωση», άρα δεν μπορεί ποτέ να τα έγραψε ο ίδιος, αλλά ούτε συγγενής του.
(Το τελευταίο βέβαια με την προϋπόθεση ότι τα έπη δεν έχουν υποστεί πλήρη αλλοίωση της αρχικής τους μορφής).
Σπ. ΡόκκοςΤο λοιπόνε την εποχή του Ομήρου μάλλον η λέξη όμηρος δεν ήταν σε χρήση με τις έννοιες που δίνουμε σήμερα.
Ο Όμηρος μια φορά χρησιμοποιεί το ρήμα ομηρώ (-έω) και μάλιστα στον αόριστο που σημαίνει συμπορεύομαι και περιφραστικά (είμαι στη παρέα σας ή μαζί σας).
(π – 468)
ὡμήρησε δέ μοι παρ᾽ ἑταίρων ἄγγελος ὠκύς,
κῆρυξ, ὃς δὴ πρῶτος ἔπος σῇ μητρὶ ἔειπεν.
Καὶ κήρυκας μαντάτορας γοργός, ἀπ' τοὺς συντρόφους
ἔφτασε ἀντάμα, κι ἔδωσε τῆς μάνας λόγο πρῶτος.
Ο Όμηρος πάλε πιθανόν ήταν πατριώτης της οικογένειας του Οδυσσέα μια και Μικρασιάτης (Κάρας) στη καταγωγή κατ΄εμέ, www.portoassos.gr/κέφαλος-γενάρχης-κεφαλλήνων-παραμύθι, και φυσικά Κεφαλλήνας υπό Φοινικικήν έννοια (Κεϊφ-αλ-λήνας), γιατί την έριχνε ενίοτε τη μπέβα (ρομπολίτσα) του, που έλεε και η νόνα μου χα χα.
Κοιτάτε και το Νότιο χωριό- λιμάνι τση Καρπάθου για να δείτε και το όνομα του παππούλη του.
Τυχαίο???
Κουά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.
Σπ. Ρόκκοςεπαναφερα την παλια αναρτηση ,,ετσι να το ξανακουτσομπολεψουμε! Και εγω το σκεφτομαι πολλες φορες, το οτι στον Ευμαιο ο ποιητης αναφερεται και μονο σε αυτον κατα το δευτερο πρωσοπο λεει πολλα, το οτι η Οδυσσεια ηταν τρια μερη που ενωθηκαν ,, και οτι το τι εγινε τελικα στην εκβαση του πολεμου (Δουρειος ιππος) το αναφερει εκει, οι περιπετειες που ολες σχεδον εξιστορουνται απο τον Οδυσσεα στους φαιακες ηταν κατι που μονο ο ηρωας μπορουσε να τις αναπαραγει, και τα του τηλεμαχου μονο ο τηλεμαχος, μας φερνει στην λογικη διαγνωση οτι οποιος εγραψε το επος πηρε την γνωση απο αυτους (ισως και μεσω Ευμαιου) Η ιστορια του Ευμαιου εντομεταξυ περιγραφεται και στην Οδυσσεια, οπως και το τελος του Οδυσσεα,(αφηγηση τειρεσια) που ο ιδιος τελικα δεν θα μπορουσε να την ξερει!
Οτι ενω οι γνωσεις του ποιητη,, μας "σοκαρουν" θα ελεγα, δεν αναφερει ομως τιποτε για την μεγαλη εκρηξη θυρας ., που αν ο τρωικος πολεμος ειχε γινει αργοτερα θα μας το ειχε καπως αναφερει στους στιχους του.Η περιγραφη παλι στον πολιτισμο Φαιακων που την βλεπω απλα εμβολιμη να περιγραψει τις περιπετειες του ο ηρωας σε καποιους ωστε να νομιζουμε οτι τις μαθαινουμε απο την πηγη ισως να ηθελε να περιγραψει και εναν πολιτισμο που ηξερε οτι υπηρχε καπου....(ΑΤΛΑΝΤΕς) ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΙΓΑ!! ελπιζω να μην κουραζω σε επαναληψεις στο θεμα,, εξαλου ελαχιστοι ασχολουνται με "ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ"
- Thodoris AndroutsopoulosΓιωργο ο Ομηρος ηταν Χιωτης.Εκει στην πολη το σπιτι του κι ο ταφος του ΒΔ σε κωδικη αποσταση.Τα υπολοιπα ειναι φιλολογια για..."ναυτιλομενους".Οπως σου εχω αναφερει πολλακις ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ειχε το ανακτορο του στο ΦΙΣΚΑΡΔΟ. Εκει οι ταφοι Λαερτη,Οδυσσεα,Πηνελοπης,Τηλεμαχου.Επι πλεον του Τηλεγονου και Ευμαιου.Του ΚΕΦΑΛΟΥ ,γεναρχη τους καθως και του Αρκεισιου σε αλλο κοντινο μερος της Ερισσου.Ολη η ΕΡΙΣΣΟΣ ηταν ΔΗΜΟΣ της Ιθακης,ενω το ΑΣΤΥ η περιοχη του χωριου Φισκαρδου.Οσο κι αν επιμενουν μερικοι για το διαφορετικο,εαν δεν γινουν ε κ ε ιανασκαφες,δεν θα φανει ποτε η ΑΛΗΘΕΙΑ.!!! ΥΠΟΜΟΝΗ μεχρις οτου τοΥΠΠΟ αποφασισει ποτέ ανασκαφες. Σας ευχομαι καλες Γιορτες .Αμαλιαδα 18-12-2022Θεοδωρος Αθ.ΑνδρουτσοπουλοςΣυγγραφεας - ΛογοτεχνηςΙστορικος Ερευνητης.
- Γιωργος Γκιαφης
Έ τώρα Poros με εφκείο το άρθρο ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ τση Φωτεινούλας μπορεί να σε βολεύει αλλά μας γυρίζεις στη Πρώτη Δημοτικού.
Μη κουραζόμαστε τσάμπα, είναι πολύ μικρή ακόμα, όταν μεγαλώσει λίγο μπορεί κάτι να σχολιάσουμε…
Χουά χα χα χα χα χα χα