Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

κεφαλονίτικες θαλασσινές ρίμνες

ΠΗΓΗ !:  http://www.iloveithaki.gr
(εκδοτικές επιχειρήσεις Ηλία Χ. Χουρζαμάνη)
Μια αντίθεση χαρακτηρίζει τους γείτονές μας Κεφαλλονίτες , όσον αφορά τις σχέσεις τους με τους ιερείς. Ενώ από τη μια καταφεύγουν σ΄αυτούς για κάθε τους ανάγκη και σε κάθε περίσταση, γιατί τον εκτιμούν τον ιερέα τους και τον σέβονται, όταν τους πιάσει ο στιχουργικός τους οίστρος, από τον ιερέα αρχίζουν και του τα ψέλνουν κανονικά… Είναι και τούτο μια μυστήρια εκδήλωση  της ανεξήγητης  Κεφαλλονίτικης νοοτροπίας. Προσεισμικά το νησί είχε 50.000 κατοίκους και 800 περίπου εκκλησίες . Αυτό δείχνει  την βαθειά τους πίστη.
Κι όμως αυτοί οι πιστοί βλαστημούσανε και βλαστημούν. Η Κεφαλλονίτικη βλαστήμια δεν  έχει κακία και ασέβεια . Είναι μια κακή κληρονομική συνήθεια , που όσο περνούν  τα χρόνια εξαλείφεται. Από την συνήθεια αυτή και οι αυτοσχέδιοι στιχουργοί της θάλασσας  ξεσπούνε στους ρασοφόρους με τα στιχάκια τους και σατιρίζουν την πολυφαγία, την αμάθεια, την τεμπελιά,  την απληστία  και τις … ερωτικές τους ακόμη ορέξεις. Τις τσουχτερές ρίμνες τους είναι  βέβαιο ότι δεν τις πιστεύουν  και μόνο από σατυρική διάθεση τις  σκαρφίζονται. Ας δούμε μερικές  :
«Σ΄αφήνω δέκα τάλλαρα, παράκλησες παπά μου, να κάνεις νάβρω … τούμπανο ,πίσω την πεθερά μου»
«Του γιου μου  ξεμπαρκάρισμα μονάχα θα εξηγήσω , αν της τσυρδέλλας  (κόρης)του παπά, τα μάτια θα ρωτήσω.»
«Σίγουρα θάνατο πνιγμού το πλήρωμα θε νάβρη , ο κοιλαράς δεσπότης μας αν έμπη στο καράβι»
« Στη γέφυρα ο πρωτόμπαρκος όλους τους ξεσκονίζει, θάτανε παπαδόπουλο κι όλους τους λιβανίζει»
« Ένα παπά επήραμε  κάποτε στο καράβι και χάσαμε μιαν άγκυρα και σπάσανε δυό κάβοι…»
«΄Αν δεις  παπά στον ύπνο σου , ντυμένο μασκαράδα, περίμενε του πρώτου μας να φας καμιά κατσάδα «
«Ένα παπά αντάμωσα πγαίνοντας να ψαρέψω και κάλλιο … έναν φαλακρό, νάχα για να κουρέψω!»
«Μου γράφεις πως σου κλέψανε την πιο μεγάλη κότα ; Σίγουρα πήγε.. μόνη της προς του παπά την πόρτα»
«Μούπαν πως όσο έλειπα , είχα καλή τη μοίρα, στο σπίτι μου πως έμπαινες, παπά ντυμένος… χήρα»
«Κάμε Χριστέ στο θαύμα σουκι έχε για μένα έγνοια, αν ναυαγήσω να πιαστώ από … παπά τα γένεια»
«Κάμε παπά, Δεσπότη μου κι ετούτονε τον ναύτη, που βλαστημάει πιο καλά κι από … καντηλανάφτη»
«΄Οντες επρωτοαντίκρυσα στην ΄Ιντια φακίρη, παπά μου σε θυμήθηκα .. σαν ψάλλεις στο ψαλτήρι»
«Παπά μου , η γυναίκα μου σ΄ακούει που σημαίνεις , μ΄ακόμη δεν σαλπάρησα , πρέπει … να περιμένεις»
«Ξέρω κι έναν πιο βλάστημο κι από τον πλοίαρχό μου, ον ευλαβέστατο παπά , που έχω στο χωριό μου»
απλά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου