Gerasimos Valsamis Yangos Metaxas
Ναός του Απόλλωνα, θέση Άη Γιώργης, (μεταξύ Σκάλας – Πόρου).
Ο ναός αυτός ανήκε σε ευρύτερο ιερό, το οποίο περικλειόταν από περίβολο. Δεν είναι όμως ένας μεμονωμένος ναός. Είναι μέρος ενός συγκροτήματος, ένας σταθμός υποδοχής των ναυτικών, που πήγαιναν δυτικά. Τόπος για τις λατρευτικές ανάγκες των ναυτικών. Με τα τείχη του γύρω από το ναό, με στοές και άλλους χώρους. Πρόκειται για οργανικό τμήμα της ζωής της αρχαίας πόλης των Πρόνων. Μέχρι τώρα, νομίζαμε ότι είναι ένας ναός, μακριά από τη ζωή της αρχαίας πόλης, στη μέση του πουθενά.
Ναός του Απόλλωνα, θέση Άη Γιώργης, (μεταξύ Σκάλας – Πόρου).
Ο ναός αυτός ανήκε σε ευρύτερο ιερό, το οποίο περικλειόταν από περίβολο. Δεν είναι όμως ένας μεμονωμένος ναός. Είναι μέρος ενός συγκροτήματος, ένας σταθμός υποδοχής των ναυτικών, που πήγαιναν δυτικά. Τόπος για τις λατρευτικές ανάγκες των ναυτικών. Με τα τείχη του γύρω από το ναό, με στοές και άλλους χώρους. Πρόκειται για οργανικό τμήμα της ζωής της αρχαίας πόλης των Πρόνων. Μέχρι τώρα, νομίζαμε ότι είναι ένας ναός, μακριά από τη ζωή της αρχαίας πόλης, στη μέση του πουθενά.
Παλαιιόκαστρο (ή «Πτολίεθρος», Ομηρ.)
Στο λόφο με την ονομασία Παλαιόκαστρο, που βρίσκεται ανάμεσα Πάστρας-Ασπρογέρακα, πάνω από τον Κατελειό και μεταξύ Σκάλας και Άη Γιώργη, «αναγνωρίζονται» ερείπια από οχυρωματικό έργο που ταιριάζουν στον χαρακτηρισμό Κυκλώπεια Τείχη.
Κάκαβα
Θαλάσσια περιοχή με αβαθή και περίεργους σχηματισμούς (υπάρχουν γραπτές αναφορές για νια ολάκερη βυθισμένη πόλη από το 1590), που έχει συνολικό εμβαδόν πάνω από 4 τετραγωνικά μίλια κι εμτείνεται από το Ακρωτήρι Κάπρι ΝΑ του Πόρου έως το Ακρωτήρι Μούντα, ενώ στην υποθαλάσσια έμτασή του φτάνει τα 2 ναυτικά μίλια ανοικτά της Μούντας.
ΣΥΝΟΨΗ.
Το μυστήριο με τα Κάκαβα, "περιπλέκεται" πολύ περισσότερο, αν αναλογισθούμε τα αρχαιολογικά ευρήματα δηλ το Ναό του Απόλλωνα δωρικού ρυθμού του 7ου αιώνα π.Χ που βρίσκονται στην τοποθεσία Αη Γιώργης, τα ερείπια πιθανότατα Κυκλώπειων Τειχών στη θέση Παλαιόκαστρο και τις αναφορές περί βυθισμένης πόλης στα Κάκαβα.
Συναρμολογόντας αυτό το παζλ», βρίσκουμε μιαν άλλη σημαντικής αρχαιολογικής αξίας περιοχή, όπου, αρχίζει να απεικονίζεται μια τεράστιας σημασίας και σπουδαιότητας "βυθισμένης" σήμερα πολιτείας, που έπαιζε σημαντικότατο ρόλο στην πριν καταβύθισής της εποχής.
Στο χάρτη που ακολουθεί και με την «επανασύσταση» της «γης» μιας εποχής πολύ πριν της καταβύθησής της, αρχίζει να διαφαίνεται ότι τα Κάκαβα, δεν ήταν απλά μια παραθαλάσσια πόλη, αλλά ένα ασφαλές και υπήνεμο Λιμάνι-Πόλη, με όλη την «στρατηγική» του αξία για την τότε εποχή.
Έτσι «δένει» και ο σπουδαίας σημασίας ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΌΣ ΧΩΡΟΣ που περιλάμβανε το Ναό του Απόλλωνα.
Yangos Metaxas Gerasimos, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα Κάκκαβα παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, που μπορεί να επεκτείνεται πέραν από τους ιστορικούς χρόνους και στην προιστορική περίοδο. Ιδωμεν!
Γιωργος Γκιαφης ΤΟ 1953 η Νοτιοανατολικη κεφαλονια ανεβηκε 60 εκατοστα,, με οτι αυτο συνεπάγεται. Εχουμε λοιπόν ένα τρελονησι (ισως το ιδιο να συμβαινει και με Ζάκυνθο) που πάει με φόρα ανα διαστήματα ,, και αν μεγάλο σεισμο προς τα απάνω,, καιδωθε μεριά εχει και ενα μεγάλο ποτάμι,, που κατεβάζει συνεχώς φερτα υλικά
Gerasimos Valsamis Γιωργος Γκιαφης Τη γνώμη μου περί Δουλίχιου την γνωρίζεις..την έχουμε αναλύσει προσφάτως...και ετυμολογικά και γεωγραφικά και "εθνολογικά". Σέβομαι και ΕΞΕΤΑΖΩ ΠΑΝΤΑ κάθε "αναφορά" αλλά μέχρι σήμερα....διαπιστώνω "ΟΡΘΟΔΟΞΑ" κενά....έτσι και στην υπόθεση της Ζάκυνθος...!
Γιωργος Γκιαφης δεν μπορω και εγω να το πω με σιγουρια,, υποθετικα σεναρια κανω,, και πάντα με βάση την λογικη! Υπάρχουν οι ειδικοι που καποια στιγμη ευχομαι να μας λυσουν τους προβληματισμους μας!! Απλά εκεινη την επόχη ηταν ενα πολυ δυνατο λογικά βασίλειο, το οποίο χαθηκε αξαφνα στο περασμα των ετων
Γιωργος Γκιαφης Οπως και με την |Ιθακη,,τα ΣΕΝΆΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΥΛΊΧΙΟ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ\, οπως και με την αστεριδα,, τον φαρο της λυσης του αινιγματος
Γιωργος Γκιαφης και το παραδειγμα του Πόρου,, στην ολοκληρωτικη του αλαγη τοπογραφίας,, τα τελευταια χρον9ια δηλωνει παρα πολλά,, πρεπει καποια στιγμη να γινειμια παρουσίαση στο θέμα,, και στον Γερασιμο Μεταξα -Σουλη,, που ηταν ο αιτιος της δημιουργιας του Πόρου
Γιωργος Γκιαφης http://porosnews.blogspot.com/2017/03/blog-post_20.html
Gerasimos Valsamis Όσον αφορά δε, την υποτιθέμενη "ενοποιημένη" κάποτε Κεφαλονιά-Ζάκυνθος, τουλάχιστον και μέχρι της εποχής των μεγάλων γεωλογικών μεταβολών (Προ-Μειόκαινους εποχής περίοδος.
25 000 000 χρόνια π.Χ. όπου "σχηματίστηκε" η "Ιόνιος Αύλαξ" από τα προϊόντα της γεωλογικής αναταραχής και των αποσαθρώσεων των οροσειρών του Γαβρόβου) ΔΕΝ υπήρχε. Πριν αυτής της εποχής ίσως ναι, όπου και συνδέονταν με τις ακτές της Ήλιδας.. . Από τα νυν Επτάνησα και από την περίοδο που αναφέρω, ΜΟΝΟΝ η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και η ΖΆΚΥΝΘΟΣ υπήρχαν ως ΝΗΣΙΑ...Η Κέρκυρα και τα "συμπλέγματά" της "ακολούθησε" εκατομμύρια χρόνια αργότερα, τα Κύθηρα στη συνέχεια κι η Λευκάδα "πρόσφατα"! Ακόμη και σήμερα, σε όποια αναπαράσταση μέσω των υπολογιστών προβληθεί η ΤΟΤΕ εποχή, δεν παρουσιάζει τις ενδείξεις εκείνες (υφαλοκρηπίδες) που να υπονοούν ότι στα "πρόσφατα" Ομηρικά χρόνια υπήρξε ποτέ τέτοια ενοποίηση, αφού τα βάθη που χωρίζουν τα δύο νησιά είναι μεγαλύτερα των 100 τουλάχιστον μέτρων και απουσιάζει παντελώς αντίστοιχη υφαλοκρηπίδα.
25 000 000 χρόνια π.Χ. όπου "σχηματίστηκε" η "Ιόνιος Αύλαξ" από τα προϊόντα της γεωλογικής αναταραχής και των αποσαθρώσεων των οροσειρών του Γαβρόβου) ΔΕΝ υπήρχε. Πριν αυτής της εποχής ίσως ναι, όπου και συνδέονταν με τις ακτές της Ήλιδας.. . Από τα νυν Επτάνησα και από την περίοδο που αναφέρω, ΜΟΝΟΝ η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και η ΖΆΚΥΝΘΟΣ υπήρχαν ως ΝΗΣΙΑ...Η Κέρκυρα και τα "συμπλέγματά" της "ακολούθησε" εκατομμύρια χρόνια αργότερα, τα Κύθηρα στη συνέχεια κι η Λευκάδα "πρόσφατα"! Ακόμη και σήμερα, σε όποια αναπαράσταση μέσω των υπολογιστών προβληθεί η ΤΟΤΕ εποχή, δεν παρουσιάζει τις ενδείξεις εκείνες (υφαλοκρηπίδες) που να υπονοούν ότι στα "πρόσφατα" Ομηρικά χρόνια υπήρξε ποτέ τέτοια ενοποίηση, αφού τα βάθη που χωρίζουν τα δύο νησιά είναι μεγαλύτερα των 100 τουλάχιστον μέτρων και απουσιάζει παντελώς αντίστοιχη υφαλοκρηπίδα.
Να πιάσουμε και λίγο τα αρχαιολογικά με εφκειούς τσου χάρτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ότι ξέρω σχεδόν όλες οι τοποθεσίες που δε τελειώνουν σε –ατα έχουνε αρχαία ρίζα και η κατάληξη –ατα ξεκίνησε κατά το 1200 μ.χ.,
Εκειό το καινούριο του φίλου μου του Σπύρου του Ρισσιάνου για την ονομασία Κεφαλονιά από την εποχή του Ησίοδου δηλαδή Ομήρου, σας έχει περάσει στα «ψιλά» εκεί κάτου?
Είναι αρκετά σοβαρό στοιχείο για την ιστορία του νησιού και ανατρέπει πολλά Ομηρικά δεδομένα και όχι μόνο.
Για να μη σου πω ότι μάλλον φέρνει τα απάνου – κάτου.
Το ψάχνει κανείς από τσι διάφορες αρχαιολογικές εταιρείες και τα τοιαύτα ή δεν έχουνε πάρει πρέφα τίποτις??
Κάποιους που ξέρω εγώ έχουνε στραβομουτσουνιάσει!
Μάλλον τελείωσε η εποχή των συμβατικών Ομηρικών όπλων!
Και εγώ σπηλιά έχω έκπαλαι, εσείς που θα αριβάρετε?
Στη σπηλιά τση Δράκαινας?
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ! ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΧΗ,, ΕΠΕΙΔΗ Ο ΦΙΛΟς ΑΣΣΙΩΤΗς ΕΒΑΛΕ ΤΣΟΥ ΤΖΑΝΝΙΑΔΕς ΚΑΙ ΨΑΧΝΟΝΤΑΙ ! ΤΟ ΤΖΑΝΑΚΑ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΑΝ ΞΕΡΕΙς, ΚΑΙ ΕΠΙΣΗς ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ? Ο ΓΑΜΠΡΟΣ ΜΟΥ Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟς ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΛΕΞΗ,, ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΣΕ ΛΕΚΑΝΗ ΝΟΜΙΖΩ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΠΙΣΗς ΝΑ ΥΠΕΝΘΙΜΗΣΩ ΤΙς ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕς ΟΝΟΜΑΣΙΕς ΤΟΠΟΝΥΜΙΑ, ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΑΤΑ, ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΥΚΗΝΗ Η ΒΟΜΒΑ ΜΕ ΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΑ,, ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΑ ΑΦΗΣΩ ,, ΝΑ ΣΑς ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΜΠΑΝΗ,, ΠΟΥ ΤΙς ΤΕΛΕΥΤΑΙΕς ΜΕΡΕς ΣΚΟΤΩΝΕΤΕ ΣΤΟ ΦΕΙς ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΙΕΙ ΟΤΙ ΑΠΟΚΛΕΊΕΤΑΙ Ο ΦΟΡΚΥΝΑς ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΟς, ΟΠΟΤΕ Η ΘΕΩΡΕΙΑ ΠΟΡΟΥ ΜΑς ΛΕΕΙ ΕΙΝΑΙ ΑΒΑΣΙΜΗ! Ο ΧΑΡΤΗΣ (ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟς ) ΣΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΛΕΕΙ ΠΟΛΛΑ,, ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΑ ΔΥΟ ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΕΜΑΤΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥς! ΣΤΟ ΤΕΡΜΑ ΠΟΡΟΥ,,ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΡΥΠΕς, ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΦΡΑΚΤΗς,, (ΗΤΑΝ ΑΡΧΕς ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΦΡΑΓΜΕΝΟ,,) ΚΑΘΕ ΕΠΑΦΗ ΠΡΟς ΤΙς ΠΑΡΑΛΙΕς(ΚΙ ΛΙΟΣΤΑΣΙΑ) ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩς ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕΧΡΙ ΑΝΤΙΣΑΜΟ,, ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΒΟΥΝΑ (ΑΚΡΩΤΗΡΙ 2 ΧΛΜ ΑΠΟ ΠΟΡΟ,ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ, ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ ΚΑΤΕΒΑΙΝΑΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ,, ΠΙΟ ΠΕΡΑ, ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΜΑΚΡΥΑ ΠΕΤΡΑ, ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΠΥΡΓΙ , ΚΑΙ ΟΥ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΞΗς,, ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΛΟΙΠΌΝ ΦΥΣΙΚΑ ΦΛΟΥΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΡΟς ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΔΟΧΩΡΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΦΩΤΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ,, ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙς, ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΩΤΟ ΦΑΙΝΕΤΕ, ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΑΠΟ ΦΟΡΚΥΝΑ ΜΕΧΡΙ ΠΟΡΟ,, ΠΟΥ ΟΠΩς ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΗΓΑΙΝΕς ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΑΡΑΛΙΑΚΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλα ορέ και έχω πιεί και τα βοστιλίδια μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ aris τελευταία τήνε κοπανάει κακακα.
Λοιπόνε σανάκι - σανάκα τούρκικα είναι η γαβάθα, η τσανάκα η παδέλα.
Τα Τζαννάτα στους χάρτες κατά το 1700 και βάλε είναι ανύπαρκτα σα χωριό με αυτή την ονομασία οπότε μη ψάχνετε για αρχαίο όνομα.
Ο Φόρκυνας στη Σάμη δε βγαίνει από την ίδια την Οδύσσεια (ολιγόωρη πορεία του Οδυσσέα προς Εύμαιο) και καλά κάνει ο Καμπάνης που σας τα χώνει.
Έ μη παραμυθιαζόμαστε, άμα δε βγαίνει κάτι, δε βγαίνει.
Και γιατί δε βρίσκετε άλλο λιμάνι?
Εκειό πιστεύω που πετύχαμε για την ώρα ψάξε ψάξε είναι ότι η Ομηρική Ιθάκη και κατά τον Ησίοδο ήταν στη Κεφαλονιά και μόνο με παράφραση στη σημερινή Ιθάκη.
Όλες οι άλλες τοποθεσίες πρέπει να βγάλουν τον Ησίοδο μακάκα αφού ήδη στραβώσανε τον Όμηρο. Κακακα.
Αυτό πλέον είναι δεδομένο και αναμφισβήτητο και ας ρουφήξουνε το αυγό τους όλοι οι μνηστήρες τριγύρω γιατί μας τα κάμανε τσουρέκια.
Βίβα Ζαπάτα!!
(Αυτό είναι από άλλο ανέκδοτο)! Κάκακακακακακακακακα.
το Ακουνα ματατα ,,ειχα μαθει απο τον Γρηγόρη στην εκπομπη του τοτε! Τουρκου ποδαρι ομως ειχαμε μονο πολυ παλιοτερα (1500) νομιζω που τσου πεταξανε οι βενετοι στην θάλασσα,τοτε που κάηκε το Καστρο, οπότε ποιος ο λογος του να δωθει τουρκικι λέξη στην περιοχή? Ολοι οι παλιοι χαρτες το αναφερουν ΑΡΑΚΛΙ, Τορα πειτε οτι θελετε εσυ και ο καμπάνης,,εγω τσι βομβες μου θα τσι κρατησω για το καλοκαιρι,, εχουμε τον Ταφο του "ΟΔΥΣΣΕΑ" ΤΗΝ ΔΡΑΚΑΙΝΑ, πιθανόν την καταγωγη Ομηρου, τα τοπονυμια μας, που ταιριάζουν απόλυτα στιος περιγραφες,, παρα πολλά νερα και πηγες, στον Φορκυνα θα κολησουμε αμα ήτανε στην Σάμη??? Μα τον Δια τώρα και με φκιο το σενάριο, να μας βγάλεις Δασωμένη Ζακυνθο,, με μπερδευεις,, και να κάμω και την ερωτηση,, αν ειμασταν η Ζακυνθός,, γιατι ο Ομηρος να μην λέει πουθενα για το βουνό της τον Αινο, και τα Ελατα, ή εστω για τον Δια τονε ξακουστο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ τσου χάρτες ούτε Αράκλι βλέπω, Σαλονικάτα βλέπω, έχετε εφτού κάτου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοντά στα Σοφάτα και στα Δημιτσιανάτα είναι. Βλέπω και ένα Vlacori μάλλον Βλαχοχώρι πάει να πεί υπάρχει εκεί κάτι τέτοιο, κοντά στα Στανάτα (μήπως παραφθορά Τζαννάτων?) και αηπάνουθε και ανατολικότερα το Κατάραχο.
Και επειδή άκρη δε βρίσκω σου στέρνω το χάρτη μπας και βγάλεις άκρια.
Αλλά εσείς Ζάκυνθος με δάση Έλατα και λοιπά είστε. γιατί η άλλη Ζάκυνθος δεν έχει αποτέτοια πράματα!
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα