Υπάρχει μια πανηγυρική ατμόσφαιρα στο νησί μου, στις κουβέντες του κόσμου, στα γραφόμενα, στις ανακοινώσεις, στις αναρτήσεις των φίλων, των φορέων σχετικά με τη δρομολόγηση του “Νήσος Κεφαλονιά” στη γραμμή της Πάτρας.
Συγχαρητήρια δίνονται και ύμνοι και αφιερώματα σε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία και όχι άδικα. Είναι γεγονός πως ξανανιώσαμε επιβάτες ακτοπλοΐας στο νέο καράβι. (Παρεπιπτόντως θα ολοκληρωθεί η αίσθηση και η ευφορία όταν με το κάλο δεήσει να φτιαχτεί και το “λιμάνι” του Πίσω Αετού). Ωστόσο, θέλω να κάνω δυο επισημάνσεις ή άλλως πως, να καταθέσω τον προβληματισμό μου εν όψει του “χειμώνα” που βλέπω να έρχεται… Η πρώτη έχει να κάνει με τη γραμμή του Αστακού. Είναι μια πετυχημένη διαδρομή με σύντομη θαλάσσια απόσταση σε ασφαλή νερά, με καλή σχέση κόστους- απόδοσης και με καλό -γεωγραφικά- λιμάνι προορισμού. Ο Αστακός δεν είναι Πάτρα, αλλά και η Πάτρα δεν είναι πια τόσο μακρυά… Η εταιρεία έχει καλό όνομα για τη συνέπειά της όλα τα χρόνια που εξυπηρετεί τη γραμμή και αξίζει έναν καλό λόγο τώρα που που όλοι ευλογούν τη νέα πραγματικότητα . Η γραμμή του Αστακού έχει το μονοπώλειο στην εξυπηρέτηση μιας σχετικά μεγάλης περιοχής, αφού συνδέει την Ιθάκη, την Έρυσσο, την Πύλαρο, την περιοχή της Σάμης με την απέναντι ξηρά, την Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα με ότι αυτό σημαίνει σε όφελος.
Συγχαρητήρια δίνονται και ύμνοι και αφιερώματα σε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία και όχι άδικα. Είναι γεγονός πως ξανανιώσαμε επιβάτες ακτοπλοΐας στο νέο καράβι. (Παρεπιπτόντως θα ολοκληρωθεί η αίσθηση και η ευφορία όταν με το κάλο δεήσει να φτιαχτεί και το “λιμάνι” του Πίσω Αετού). Ωστόσο, θέλω να κάνω δυο επισημάνσεις ή άλλως πως, να καταθέσω τον προβληματισμό μου εν όψει του “χειμώνα” που βλέπω να έρχεται… Η πρώτη έχει να κάνει με τη γραμμή του Αστακού. Είναι μια πετυχημένη διαδρομή με σύντομη θαλάσσια απόσταση σε ασφαλή νερά, με καλή σχέση κόστους- απόδοσης και με καλό -γεωγραφικά- λιμάνι προορισμού. Ο Αστακός δεν είναι Πάτρα, αλλά και η Πάτρα δεν είναι πια τόσο μακρυά… Η εταιρεία έχει καλό όνομα για τη συνέπειά της όλα τα χρόνια που εξυπηρετεί τη γραμμή και αξίζει έναν καλό λόγο τώρα που που όλοι ευλογούν τη νέα πραγματικότητα . Η γραμμή του Αστακού έχει το μονοπώλειο στην εξυπηρέτηση μιας σχετικά μεγάλης περιοχής, αφού συνδέει την Ιθάκη, την Έρυσσο, την Πύλαρο, την περιοχή της Σάμης με την απέναντι ξηρά, την Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα με ότι αυτό σημαίνει σε όφελος.
Νομίζω πως οικονομικά η γραμμή ήταν (και είναι) ανέλπιστα προσοδοφόρα σε εποχές δύσκολες. Καταλήγοντας πιστεύω (και έμμεσα προτείνω) πως ένα αξιοπρεπές καράβι στη γραμμή θα έχει μέλλον, προοπτική και λεφτά. Ο πλοιοκτήτης πρέπει να τολμήσει να εκσυγχρονήσει το καράβι του, να παράξει σύγχρονες υπηρεσίες μεταφοράς και δεν θα το μετανοιώσει. Η δεύτερη επισήμανση είναι περισσότερο ανησυχία και αφορά το μέλλον της νέας γραμμής. Χωρίς να είμαι ειδικός φοβάμαι πως μεγάλα τμήματα του ημερησίου δρομολογίου δεν έχουν (ή έχουν ελάχιστη) κίνηση. Γιατί ο πρωινός Κεφαλλονίτης επιβάτης λχ να προτιμήσει το δρομολόγιο των 5:45 για να φτάσει στην Κεφαλονιά 3 ώρες μετά αντί να πάρει το επόμενο για Πόρο, ή λχ ο απογευματινός ταξιδιώτης της Σάμης να προτιμήσει το δρομολόγιο Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα και να μην φύγει από Πόρο με περισσότερες (και πιο βολικές) επιλογές, πιο σύντομο ταξίδι, με φθηνότερο εισιτήριο. Όντας μη ειδικός και μη γνωρίζων πράγματα (και θάματα) ενδεχομένως να σφάλω… (σιγά μη σφάλω), όμως ο χειμώνας κρατάει πολύ και όλα αυτά με κάνουν να ανησυχώ για το μέλλον του καραβιού… που -ξαναλέω- μας θύμισε πώς ταξιδεύουν οι άνθρωποι.
Μάσος Δευτεραίος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου