Σήμα Facebook
Κυριακή 17 Μαρτίου 2019
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ
Γιαυτό θα το διαγράψω από εδώ.
6 σχόλια:
Να πούμε και δυό λόγια για την «υποψηφιότητα» τση Λευκάδας σαν Ομηρικής Ιθάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Από πού κι ως πού ρε παλληκάρια?
Από τση π@π@ριές ενός άσχετου και ψωνισμένου μη αρχαιολόγου βοηθού του Σλήμαν, που προσπάθησε να ξεπεράσει το αφεντικό του μετά το θάνατό του?
Ποιά αρχαιολογική του έρευνα στη πράξη εστέφθη με επιτυχία?
Θα μου πείτε και ο Σλήμαν έμπορος ήτανε, αλλά σάματι ήτανε πιο ξύπνιος γιατί έψαχνε εκεί που τα επιφανειακά ευρήματα φανέρωναν από «μίλια μακριά» ότι αποκάτω υπήρχε αρχαιολογικό «φαϊ» και προς δόξα και προς προσωπικό του πλούτο… χα χα χα.
Και ο Βιργίλιος ακόμα πριν 2000 χιλιάδες χρόνια, τη Λευκάδα τη ξεχώριζε από την Ομηρική Ιθάκη γράφοντας την «Αινειάδα» του!
Και δεν ήτανε και τόσο άσχετος γιατί είχε κάμει και τσι «κρουαζιέρες» του στο Ιόνιο, μα και φαίνεται να είχε αρκετά διδαχθεί από την Αρχαιοελληνική γραμματεία και το μυαλό του ήταν ανοικτό και ξουράφι για τα τότε τεκταινόμενα και πρόβλεψε αρκετά για το μέλλον της Imperium Romanun.
Στο στίχο AENEIS LIBER III – 274 , Λευκάτα αναφέρει το υψηλό ακρωτήριο της Λευκάδας αφού έχει παραπλεύσει ήδη τη Θιακοκεφαλονιά, τη πατρίδα του Οδυσσέα όπως την λέει.
Σπύρος ΡόκκοςNikos Vallianatos Σε όλους σας διαφέυγει κάτι,ότι δηλαδή απο την Αστερίδα στον βαθμό που είναι οι Οξυες πλαγιοδρομία κάνεις και για την Ιθάκη και τον Πόρο αλλακαι για την σημερινή ΣΑΜΗ ΠΟΥΛΆΚΙΑ ΜΟΥ Η ΑΝΤΙΜΕΤΆΘΕΣΗ ΟΝΟΜΆΤΩΝ ΣΑς ΛΈΕΙ ΚΆΤΙ;
ΑπάντησηΔιαγραφή
1
Απόκρυψη ή αναφορά
Μου αρέσει!
· Απάντηση · 6 ώρες
Γιωργος Γκιαφης
Γιωργος Γκιαφης πολυ σωστα νικο,, αλλα αυτο που θελω να τονισω ειναι το στρατηγικο της σημειο ανεκαθεν,, και επισης μην ξεχναμε οτι το καρτερι των μνηστηρων διαρκεσε μερες,,εφοσον δεν γνωριζαν ποτε θα επεστρεφε ο τηλεμαχος,, οποτε σιγουρα η Αστεριδα πρεπει να ειναι στις αναλογιες αυτου του νησιουΑισιόδοξος και φορτσάτος ο κ Βαλιανάτος!
ΑπάντησηΔιαγραφή
Μόνο που οι Οξειές = Ομηρική Αστερίδα είναι απλά μια θεωρία, και οι θεωρίες παίζουν με τα ποσοστά πιθανοτήτων και αποδείξεων.
Τα «τρίποντα» λοιπόνε μετράνε μόνο στο παρκέ που είναι σταθερά χαραγμένες οι αποστάσεις από τη μπασκέτα, άσχετα αν τα πουλάκια κελαηδάνε όταες μπαίνει η μπάλα στο καλάθι.
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα.Μια λοιπόνε Κυριακή τση Ορθοδοξίας σήμερα ευκαιρία να πετάξω και μια ιδέα για τα αρχαιολογικά μας εδώ μέσα:
ΑπάντησηΔιαγραφή
Έχουμε σκεφτεί ότι για να βρούμε την Ομηρική Ιθάκη βασικό στοιχείο είναι να ψάξουμε μέσα από τα στοιχεία που δίνουν τα Ομηρικά έπη και όχι μόνο ίσως, ποιά θα πρέπει να ήταν η γεωγραφική εικόνα της σαν πόλη-χώρα-νησί??
Νομίζω αυτός θα ήταν και ο Ορθόδοξος τρόπος ώστε έχοντας κάποια σταθερή εικόνα μπροστά μας να την προσδιορίσουμε κατά το δυνατόν κάπου, γιατί παίρνοντας όποιο στοιχείο επιλεκτικά θέλει ο καθένας την έχουμε κάμει σα την Δήλο που εγύρναε γύρω – γύρω για να μη την εντοπίσει η Ήρα και ονομάστηκε μάλιστα για αυτό Αστερίς πριν δηλωθεί και γίνει Δήλος.
Υπάρχουν οι δυνατότητες?
Κά κα κα κα κα κα κα κα.
Λοιπόνε μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτονται ορισμένοι αλλά κάπου αυτοαναιρούνται!
«Το επίθετο που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για την Αθηνά σε στιγμές που υποστηρίζει σκανδαλωδώς, ας πούμε σαν συντοπίτης, τους Οδυσσέα, Τηλέμαχο και Πηνελόπη, είναι το ΠΑΛΛΑΣ και γιαυτόν ακόμα τον λόγο, Ομηρική Ιθάκη είναι η Παλική Κεφαλληνίας».
Άρα κύριε Καμπάνη το όνομα Πάλη ή Παλική προϋπήρχε του Οδυσσέα σαν Φοινικική λέξη σαν το όνομα Σάμος ή όχι? Δηλαδή μόλις τη κατέλαβε ο Κέφαλος τση άλλαξε το όνομα σε Ιθάκη?
Και τη Κεφαλονιά πώς τη λέανε πρωτύτερα για να μαθαίνουμε και εμείς η ανιστόρητοι?? Χα χα.
Λοιπόνε θελητά ή αθέλητα μη δουλεύετε τον κόσμο, η γεωγραφική περιγραφή του λιμανιού του Φόρκυνα είναι τόσο λεπτομερής που δεν μπορεί να μην αναφέρει το Αθερονήσι, άρα Αθέρας = Φόρκυνας πάπαλα.
Λέτε για τα κυνήγια τσού κάμπους, μόνο που η Ιθάκη παρουσιάζεται σαν βραχώδης μη κατάλληλη για άλογα.
Ναι ή όχι? Τρηχεία δεν αποκαλείται στα έπη η Ιθάκη? Πώς αποκαλείται η Αιγίλιπα με έδαφος δύσκολο ακόμα και για κατσίκια?
(Β – 633):
… «καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,»…
Κα κα κα
Εκειό που σας δίνει κάποιο αβαντάζ είναι η κουνόπετρα που είχανε στήσει το πελέκι και προσπαθούσανε να περάσουνε το βέλος από τη τρύπα του οι μνηστήρες, αλλά κούνα – κούνα δε τα καταφέρνανε. Μόνο ο Οδυσσέας που ήξερε ότι τσι 12 ώρες και 2 λεπτά η πέτρα έμενε ακίνητη για 1 λεπτό τα κατάφερε και τσου τρέλανε όλους!
Αλήθεια τον Ησίοδο τον έχετε ακουστά? Άμα ναι τότε διαβάστε τι λέει για την Ιθάκη και το Νήριτο σε σχετικό άρθρο μου στο portoassos.
Όσο για τα + και – για τις διάφορες τοποθεσίες και ιδίως για την Άσσο τα ανατρέπω πανεύκολα αλλά βαριέμαι ανέκαθεν το πολύ γράψιμο.
Και ο φίλος ο «Φισκαρδιώτης» δεν είναι βασικά τόσο «υπονήιος» (Οδ.γ- 81) όπως ο Ασσιώτης. Έπειτα η Άσσος έχει και τρίτη σπηλιά κοντά στη «μικρή» που δεν φαίνεται αλλά και η μικρή δεν είναι μικρή όπως και γύρωθέ της έχει καμιά δεκαριά πητάδια με βάθος 1 έως 1,5 μέτρα, έτσι για να βρει και τσι Ομηρικές πηγές. Κά κα κα.
Και για δε μου λές ορέ κοντοχωριανέ ήτανε τόσο μακάκες οι Φαίακες να αφήσουνε τον Οδυσσέα με τα δώρα του δυό ώρες δρόμο μακριά από το σπίτι του να τόνε κατακλέψουνε?
Και ένα βασικό που δε γλέπω κανένα σας να αναφέρει, είναι ότι ο Όμηρος ξεκάθαρα λέει ότι ο Φόρκυνας είναι πολύ κοντά στο σπίτι του και κανονίστε να το εύρετε κάποια στιγμή και να το αναρτήσετε σα δική σας ανακάλυψη!!
Υ.Γ.
Το τελευταίο το γράφω για να σας σκανταλίσω μπας και διαβάσετε λίγη περισσότερη Οδύσσεια.
Και άμα θέλετε βοήθειες είμαι όλος δικός σας.
«Πρόσω και ηρέμα» λοιπόνε (να ΄ναι καλά ο στόλος που με έμαθε και λίγα αρχαία)!
Αλήθεια ξέρετε ότι ο Οδυσσέας ήτανε ξανθός?
Και όμως ήτανε αλλά δε ξέρω αν τα έβαφε ή όχι…
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Από το δήμο Κεφαλλήνων πέρναγες στο δήμο Ιθάκης με απλές σχεδίες, όπως ο βουκόλος του Οδυσσέα, ο Φιλοίτιος, καθημερινά. Βουκόλος που από μικρός είχε τα κοπάδια του στο δήμο Κεφαλλήνων. Ομήρου Οδύσσεια υ’ 187, 209-210
«…πορθμῆες δ᾽ ἄρα τούς γε διήγαγον,…»,
«… ὤ μοι ἔπειτ᾽ Ὀδυσῆος ἀμύμονος, ὅς μ᾽ ἐπὶ βουσὶν
εἷσ᾽ ἔτι τυτθὸν ἐόντα Κεφαλλήνων ἐνὶ δήμῳ….».
Με το επιχείρημα αυτό καταργούνται οι θεωρίες της Άσσου και του Πόρου γιατί από την Κεφαλονιά στην Κεφαλονιά δεν περνάς με σχεδία. Η θεωρία της Λευκάδας καταργείται γιατί απέναντι είναι η Ακαρνανία και όχι ο δήμος Κεφαλλήνων.
ΚΥΡΙΑΚΗ, 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015
Ο ΣΠΥΡΟΣ ΡΟΚΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑ ΠΑΛΙΚΗ=ΙΘΑΚΗ, ΚΑΙ ΝΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΗ
(POROSNEWS - το προσθαιτω στο τελος αναρτησης )
Κάπου σε αυτό το άρθρο του POROSNEWSS αναφέρω:
Κοργιαλένειος βιβλιοθήκη λοιπόν σε μια έκθεση δεκαετίας του 70΄:
Αναφέρετε στην παλιά οικογένεια Αντύπα που είχε το αρχοντικό της πάνω στο λεπτότερο σημείο του «λαιμού» της Άσσου με θέα μέχρι τις Αλατιές (περιοχή Φισκάρδου) και βάλε όπου εκεί διατηρούσε δύο σπίτια και πολύ μεγάλη έκταση αμπελώνων.
Λέει λοιπόν η έκθεση:
… «Το σπίτι το παλαιότερο (στις Αλατιές) δεσπόζει τον κόλπο μέχρι την Άσσο όπου η οικογένεια είχε την κύριαν κατοικία της. Όταν ήθελε να επικοινωνήσει η οικογένεια άναβαν δάδες και έτσι έπαιρναν βάρκα και τους έπαιρναν μια ώρα δρόμο με τα κουπιά, ή από το ένα, ή από το άλλο σπίτι. Καταλάβαμε ότι οι αρχόντισσες φρόντιζαν για τη συγκομιδή και το πάτημα των σταφυλιών»….
Συνέφερε λοιπόν η επικοινωνία της Άσσου είτε χωριού, είτε φρουρίου με πορθμεία παρά από στεριά ακόμα και πριν μόλις εκατό χρόνια, σκέψου δηλαδή την εποχή του Οδυσσέα… Για απόδειξη φωτό (Νο 1).
Δυστυχώς η φωτό για κάποιον λόγο δεν είναι καθαρή, αν θέλετε καθαρότερη να τη στείλω για επαναδημοσιοποίηση.
Άλλωστε όμως και το κυριότερο πρόβλημα του φρουρίου της Άσσου ήταν πάντα η μη εύκολη πρόσβαση προς αυτό από στεριάς των γύρωθε κατοίκων.
Καταρχην να ξεκινησω με ενα σκεπτικο,, η Οδυσσεια αποτελειτε απο τρια εργα,, την Τηλεμαχια,, στην οποια τα περισσοτερα που περιγραφοινται τα ηξερε μονο ο Τηλεμαχος, Η Φαιακια,, που μας περιγραφει τις περιπετειες του Οδυσσεα, και αν και οπως εγιναν ο μονος που τις ηξερε ηταν ο πρωταγωνιστης Ηρωας, και τελος η Μνηστηριφονια που και αυτο ειναι κατι που πανω κατω το ηξεραν και οι δυο,,συν του αλλου μεγαλου πρωταγωνιστη του Ευμαιου,, τον κρικο της ιστροριας μας! (Γι αυτο και παντα ο Ομηρος του απευθυνετε στο Β¨προσωπο)
(Του έστειλα ενημερωτικά κάποιες πληροφορίες που έχω επί αυτού,) και όσο αφορά και το γκάλοπ δεξια ,, (επειδή αποκλειστικά ενδιαφέρει εμένα να δω μόνο και μονο την συμμετοχ η του κόσμου στο θέμα, γι αυτο ,ποτε δεν θα δημοσιεύσω τα απότελέσματα , και ο μονος τρόπος να τα δείτε είναι μόνο αν συμμετεχετε ,οπότε και θα έχετε παντα την ορατότητα, πόσοι και τί ψήφισαν) (αμφιδρομο γκαλοπ δηλαδη)
ακολουθεί λοιπόν το μηνυμα Σπύρου Ρόκκου.
που προσπαθώ μπάς και τον τουμπάρω,, γιατι η τεκμηριωσή του με προβληματίζει,, και ενω την Ιθάκη της έκαμε ματ ο Καμπάνης με το πεζός,,που τακτικά αναφέρει ο Ομηρος για το πως πας Ιθάκη , και με τον Αργος, και του έχω κινησεις για να του αντισταθώ,,με τον Ροκκο και την θεωρεία Ασσου δυσκολευομαι ακόμη!!
1 σχόλιο:
Εκεί που μάλλον καταλήγω είναι ότι όσο αφορά τα Οδυσσειακά πρέπει να παραμείνουμε σε πληροφορίες χρονικά πριν την γέννηση του Χριστού, γιατί από εκεί και πέρα ό,τι πληροφορίες μπορεί να έχουμε είναι επηρεασμένες από διάφορες καταστάσεις και από έλλειψη πληροφόρησης μια και τα πάντα πλέον φάνταζαν θρύλος (παραμύθια) μετά τόσα χρόνια. Εδώ εμείς σήμερα δεν έχουμε ακριβή πληροφόρηση για το τί έγινε πριν 1200 χρόνια, ας σκεφτεί ό καθένας τότε πόσο δυσκολότερα ήταν τα πράγματα.
Ψάχνουμε παράδειγμα για ένα όνομα πολύ συνηθισμένο σε διάφορες τοποθεσίες το “Αστερίς” και δεν γνωρίζουμε αν καλά – καλά έχουμε βρει την αρχαία Σπάρτη που ήταν μία και μοναδική.
Ψάχνουμε για Θόες νήσους και δεν λαβαίνουμε υπ΄όψη ότι σύμφωνα με αυτό που βλέπουμε από το σημερινό Κατάκολο θόες είναι και η Θιακοκεφαλονιά όχι μόνο οι Εχινάδες, που μάλλον δεν λέγονταν τότε Εχινάδες. Γιατί όχι?
Αυτό που φαίνεται σίγουρο είναι ότι από το ύψος του Άραξου φαινόταν η Ζάκυνθος, η Σάμος, το Δουλίχιο και το βουνό της Ιθάκης, άρα αυτά τα νησιά συμπερασματικά πάντα ήταν κάπου εδώ που καθόμαστε άσχετα με το ποιο ήταν το καθένα.
Καλό το “μήνυμα” που έστειλες πάντως και το ψάχνω, μη βιάζεσαι όμως.
Τώρα σύμφωνος είμαι για το ραντεβού αλλά κατά τον Αύγουστο να σταθεροποιηθεί λίγο το από αυτό, γιατί τώρα πηγαινοέρχομαι. Και θα έρτω προετοιμασμένος (με μπανιερό δηλαδή) γιατί δε γλυτώνω το πέταγμα στο πέλαο!! Χα χα.
Σπ.Ρόκκος