και
POROSNEWS: ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ "ΑΙΓΙΛΙΨ"
3 σχόλια : στο http://porosnews.blogspot.gr/2015/10/blog-post_61.html?showComment=1444165001983#c1741794668231259951
- Σιγά τα δύσκολα ορέ!
Γιατί ορέ έδεκει στου Ρείθρου (ρείθρον = καναλέτο) τα λιμάνια φτιάνανε κάτι ξεγυρισμένους πιτόγυρους, τσου έτρωε η τσίκνα και κάνανε μια στάση πριν κατέβουνε στο Πόρο να φάνε τσου Δούρειους μεζέδες σου, άσε που είχε και κεμπάπ από αρνάκι Εύμαιου! Χα χα χα χα.
Λοιπόνε πλοίο η Αθηνά δεν είχε απλά έλεε ψέματα, αλλά περιέγραφε τη συνηθισμένη ρότα των πλοίων για να γίνει πιστευτή.
Εγώ δέχομαι την εξήγηση του ονόματος Ρείθρον που αναφέρει στο blog του ο Ρόκκος. Έχουμε δύο λιμάνια λοιπόν το Πόλι στην Ιθάκη και το Φισκάρδο στην Έρισσο. Ανάλογα λοιπόν που ήταν το παλάτι στην Ιθάκη βολεύει η αναφορά της Αθηνάς ότι το πλοίο δε φαίνεται, όπως φυσικά και αν το παλάτι ήταν στην Άσσο.
Τώρα αφού ήταν δικαιολογημένος ο Μέντης να μη πάει με το πλοίο του στο λιμάνι της Άσσου αυτό σημαίνει ότι δεν πηγαίνανε τα πλοία προς τα κάτω από αυτή τη μεριά.
Στην ίδια συνηθισμένη πορεία είναι και ο Πόρος φυσικά. Η Παλική μόνο αποκλείεται.
Το Αργοστόλι στην αρχαιότητα δεν υπήρχε, ούτε κανείς ήτανε βλάκας να μένει μέσα στα κουνούπια. Ούτε το κάστρο της Κρανιάς το λέανε Αργοστόλι. Γιατί μπερδεύεται αυτό το όνομα στα Ομηρικά δε ξέρω.
Απόψεις βέβαια αλλά να έχουνε μια υποτυπώδη τεκμηρίωση. ..
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα.
- Δεν με κάλυψες,, δεν το θεωρω καθόλου λογικό η μεταφιεσμένη Αθηνα να αφήσει το Παπόρο φισκάρδο, για να παει στο παλάτι Ασσου,,εκτος του ΄΄οτι μας λε'ιπει και το βουνο Νηιον (ναυσιπλοια) κάτι που εμεις το χουμε απανωθέ μας.., φουλ στο πευκο (παχυ-νηιον) και σε συνδιασμο με τα ελατα Αινου, φουλ σε πρωτη υλη για την κατασκευη πλοιων,, ξαναδοκιμασε με καλυτερη προσπαθεια,, (μονοτερμα σας παιζω μου φαινετε χαχα)
- Όχι μονότερμα μάλλον μονόπαντα παίζεις όπως ο Σιδέρης. Χα χα χα.
Για τη σημερινή Ιθάκη γιατί δεν αναφέρεσαι?
Έπειτα το Φισκάρδο το είπα για τους μη γνωρίζοντες γιατί το κανάλι έχει και πιο κοντινά λιμανάκια πίσω από την Άσσο.
Η συνέχεια μετά του καλού όρους καταλήγει ημιορεινά (Νήιον) προς Φισκάρδο και την Έρισσο μπορούμε να την θεωρήσουμε τότε δασωμένη όπως και τα βουνά της Ιθάκης.
Να δεις που η Αθηνά τα Χοργωτά θα έλεε! Χα χα χα.
Χουά χα χα χα χα χα χα.
Σχόλια
Makis Lykoudis
Makis Lykoudis Όλα όσα γράφτηκαν μετά από τον Όμηρο είναι παραποίηση της Ομηρικής πραγματικότητας και μοναδικός σκοπός τους ήταν αφ’ ενός να καρπωθούν τη δόξα και την αίγλη των ομηρικών επών, αφετέρου να μειώσουν το κύρος του βασιλικού οίκου του Οδυσσέα για διάφορους...Δείτε περισσότερα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ KAΛΗΣΠΕΡΑ,, ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΑ,,ΕΓΩ ΑΠΛΑ ΕΔΩΣΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΦΤΕΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ,, ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ -ΕΡΩΤΗΣΗ,, ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΕΞΗΓΗΣΗ,, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΝ ΠΑΛΙΚΗ=ΙΘΑΚΗ, ΤΟΤΕ ΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ?
Μου αρέσει! · Απάντηση · 1 ώρα
Makis Lykoudis
Makis Lykoudis Ο εντοπισμός του Δουλιχίου δεν είναι απλή υπόθεση. Δεν απαντάται με μια λέξη. Πρόκειται πάντως για νησιωτική επικράτεια μεγαλύτερης έκτασης από την Παλική (βλ. αριθμός πλοίων για την Τροία και αριθμός μνηστήρων). Εξ άλλου δεν είναι το Δουλίχιο πιο δυτικά απ’ όλα τα ομηρικά νησιά αλλά η Ιθάκη. Ασφαλώς όχι η σημερινή.
Δεν μου αρέσει · Απάντηση · 1 · 36 λεπτά
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΠΗΓΕ ΜΕ 12 ΠΛΟΙΑ ,, ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩς ,,ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ ΗΤΑΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΛΟΙΑ, ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙΣΟΥ ΜΕΓΑΛΟ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ) ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΝΗΣΙΑ ΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ (ΖΑΚΥΝΘΟΣ--ΣΑΜΗ) ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ,, ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ,,,, ΟΤΙ ΑΠΛΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΚΤΑ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ ΟΔΥΣΣΕΑ
Μου αρέσει! · Απάντηση · 9 λεπτά
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΤΙ , ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑΕΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ Η ΔΙΚΗ ΣΑς ΘΕΩΡΕΙΑ Η ΙΘΑΚΗ ΗΤΑΝ ΔΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ Ο ΣΥΓΡΑΦΕΑΣ ΑΠΛΑ ΕΝΟΕΙ,,ΟΤΙ ΤΙ ΝΗΣΙΟΤΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΙΘΑΚΗΣ ΗΤΑΝ ΔΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ,, ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΕΟΤΑΤΗς ΣΗΜΑΣΙΑΣ,, ΕΦΟΣΟΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟΤΕΡΟ ΠΡΟς ΔΥΣΜΑς ,,ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΠΟΙΚΗΣΗ ΤΗς ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ- EXETE KAI ENA ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ,,ΦΙΛΕ ΡΙΣΙΑΝΕ ΑΡΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΡΚΥΝΑ ΟΜΩς,, ΑΠΟ ΕΔΕΚΕΙ ΤΟΥ ΕΙΠΕ Η ΑΘΗΝΑ,, ΝΑ ΤΟ ΝΗΡΙΤΟ ΤΟ ΔΑΣΩΜΕΝΟ,, ΕΔΕΥΤΟΥ,,ΑΠΟΠΟΥΘΕ ΒΛΕΠΕΤΕ ΝΗΡΙΤΟ ΔΑΣΩΜΕΝΟ?
- Και εσείς φίλε μου Γιώργη από πού το βλέπετε το Νήριτο??
Μπας και το Ρούδι το λέανε τότε Αίνο και το Μεγάλο σωρό Νήριτο??
Εκτός και από το κόλπο τση Σάμης που τον λέτε Φόρκυνα γλέπατε το Θιακό Νήριτο, ή το Ρισσιάνικο και ο Οδυσσέας προτίμησε το εξοχικό του στα Τζαννάτα! Χα χα χα
Από το λιμάνι Φόρκυνα τον Θιακό πάντως το βουνό φαίνεται, αλλά και από τον Ρισσιάνικο επίσης.
Τώρα αν πάρουμε τη θεωρία του φίλου του Λυκούδη ότι δεν είναι αξιόπιστη η γεωγραφία των επών τότε αυτός γιατί ψάχνει για την Ιθάκη στο Ιόνιο? Πιο κοντά έπεφτε η Χαλκίδα για την εκστρατεία του Αμφιτρύωνα και έδεκει στην Αμάρυνθο συνδυάζονται πολλά στοιχεία τση Ομηρικής Ιθάκης. Πρώτα – πρώτα ήταν κοντύτερα στην Τροία.
Ένα άλλο στοιχείο το ότι οι Κεφαλλήνες είχαν μόνο 12 πλοία υποδηλώνει ότι η απέναντι στερεά του βασιλείου τους δε ήταν οι Ακαρνάνες αλλά η Λευκάδα (μικρό τμήμα της Ακαρνανίας τότε) γιατί διαφορετικά θα ήταν πολυπληθέστεροι. Ένα επιπλέον στοιχείο όχι γεωγραφικό είναι η παρότρυνση από τον Αγαμέμνονα στούς Κεφαλλήνες (Δ΄ ραψωδία) να ξεκινήσουν πρώτοι την επίθεση στους Τρώες ως έμπειροι και ανίκητοι στις εφόδους, άρα ο Οδυσσέας είχε λίγες αλλά επίλεκτες δυνάμεις (κάτι σαν τους μετέπειτα Σπαρτιάτες) γι΄ αυτό το έπαιζε «καμπόσος» στη Τροία και γι΄ αυτό ήταν πασίγνωστος.
Ένα άλλο που πρέπει να κάμουμε για να ανεβάσουμε μελλοντικά το επίπεδο της συζήτησης, είναι ότι θα πρέπει εξετάζοντας ένα προς ένα τα στοιχεία κάθε περιοχής σαν Ομηρική Ιθάκη να παραδεχόμαστε τα υπέρ και τα κατά γιατί διαφορετικά είναι σα να παίζουμε την κολοκυθιά και τίποτα ουσιώδες δε θα βγεί.
Αντέχετε??????
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα. - ΤΑ ΥΠΕΡ,, ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΑς ΣΕΝΑΡΙΟΥ!!,, ΑΝ ΔΟΥΛΙΧΙΟ Η ΖΑΚΥΝΘΟΣ,, ΟΛΑ ΜΕ ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΟΚ!!.ΠΕΖΟΣ ΑΝΕΤΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΡΘΕΙς ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΔΟΧΩΡΑ,, ΕΙΤΑ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΕΙΤΕ ΠΑΛΙΚΗ, ΕΙΤΕ ΠΥΛΑΡΟ,ΚΑΙ ΣΑΜΗ,,ΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΡΙΣΣΟ,,,,ΤΟΝ ΝΗΡΙΤΟ ΤΟΝ ΔΑΣΟΣΚΕΠΑΣΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΝΟ,,ΦΑΤΣΑ ΚΑΡΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΔΩ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΚΥΝΑ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ,, ΛΙΜΕΝΕς ΠΟΛΛΟΥΣ,, ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΑΒΕΡΤΑ ΚΟΥΒΕΡΤΑ, ΛΙΜΝΕΣ -ΠΗΓΕΣ ΠΟΤΑΜΙΑ Ο ΚΑΚΟΣ ΧΑΜΟΣ,, ΚΑΙ 5-6 ΒΟΥΝΟΚΟΡΦΕΣ.. ΜΕ ΦΑΝΕΡΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΚΑΤΟΙΚΗΣΗΣ, ΚΑΙ ΚΥΛΟΠΕΙΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ,ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΑ,, ΣΥΝ ΠΙΣΩ ΜΙΑ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΕΔΙΑΔΑ,,ΑΔΡΕΥΟΜΕΝΗ,, ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΠΑΔΙΑ ΤΟΥΣ! ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑς ΑΤΟΥ!!ΑπάντησηΔιαγραφή
- Συμπληρωματικά όπως αναφέρω και στο φίλο Λυκούδη,, στην Τροια πηγαν 2 απο τα ομηρικα νησια,, το Δουλιχιο ,και η Ιθάκη,, οπότε το δευτερο,, συνεπάγεται, οτι λογικά πάντα ήταν νησιοτικο βασιλειο με συνχωνευση και των αλλων,, από ποιο λοιπον μέρος θα μπορουσε καλύτερα να έχει τον έλενχο ο Ανακτας των Κεφαλλήνων?
- Εδώ έχω τις αντιρρήσεις μου. Την πεζοπορία δεν την παραδέχομαι για εύκολη πρόσβαση της Κεφαλονιάς στο Πόρο άσε που ούτε άλογα δεν υπήρχαν. Μέχρι πριν 80 χρόνια τα πλοία Άσσος – Πύλαρος πιάνανε Σάμη, Αγιά Θημιά , Βαθύ, Φισκάρδο και υπήρχαν και αμαξιτοί δρόμοι. Όχι μονοπάτια της πλάκας ούτε πειρατές, Άρα γινόταν όλα τα ταξίδια με παπόρια. Και μη ξεχνάς το θέμα ασφάλεια το οποίο φαίνεται από το ότι και οι βοσκοί οπλοφορούσαν. (Αθηνά στον Φόρκυνα συζήτηση με Οδυσσέα). Μα και ο Οδυσσέας από πλιατσικολόο πήγε (τον γιό του). Έπειτα τι σόι βασίλειο είχε ο Οδυσσέας? Πειρατεία και πλιάτσικα σε πλοία και στεριές κλπ.Αυτοί που παρήγαγαν, γεωργοί και έμποροι δηλαδή ήταν οι Δουλιχιώτες. Αν έχετε αντίρρηση το αναλύω περισσότερο. Ο έλεγχος σε διακομιστηκό εμπόριο και κίνδυνο πειρατείας γινόταν μόνο από το Βόρειο μεριά από σημερινή Ιθάκη είτε από Έρισσο Κόμβος πλεύσης από όλα σχεδόβ τα σημεία, όχι από τή Νότια. Άλλωστε στο Νότο βρισκόταν ο Μέγης που μια εκδοχή λέει ότι είχε παντρευτεί την αδερφή του Κτιμένη άρα δικός του Άνθρωπος. ( Η άλλη είναι ότι παντρεύτηκε στη Σάμη).
Και δεύτερο άλλωστε, οι Τάφιοι βλάκες ήταν που είχαν κέντρο τους το Μεγανήσι?
Αν τώρα ο Οδυσσέας είχε κέντρο τον Πόρο απέναντι από το Δουλίχιο (Ζάκυνθο) θα ήταν τόσο κοντά που δεν θα υπήρχε Μέγης.
Τα ατού που περιγράφεις είναι αντιστρόφως ανάλογα με την περιγραφή του Ομήρου εκτός με τις πηγές που βέβαια δύο αναφέρει μόνο τη μία κοντά στο ανάκτορο και την άλλη στού διαόλου τη μάνα.
Ο Εύμαιος περιγφάφει μόνο κατσίκια να βοσκάνε (εκτός τα μαντρωμένα γουρούνια) και η Ιθάκη περιγράφεται σαν βραχότοπος που βγάζει δε βγάζει λίγο στάρι για τους λιγοστούς κατοίκους της. Καμία σχέση λοιπόν με Παλική και τα Νοτιοανατολικά μέρη της Κεφαλονιάς που είναι σχετικά εύφορα. Και μη μου πείς για τα Τζαννάτα γιατί λίγο πάρα δίπλα αρχίζουνε τα πεδινά μέρη.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα. - ο φίλος Καμπάνης ολοκληρωσε σχολιαζει σε νεοτερη αναρτηση την εργασια του και μας βγαζει το Δουλιχιο στις εχχιναδες!! λεει οτι Ήδη την ώρα αυτή είμαι σε θέση να σας αποκαλύψω και, αφού η εργασία οδεύει προς δημοσίευση σε έντυπα του Μεσολογγίου, ότι το ζητούμενο της Ομηρικής τοποθέτησης επί του χάρτη, όσον αφορά το Δουλίχιο έχει λυθεί, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του.ΑπάντησηΔιαγραφή
Ο πυρήνας του ευρίσκεται στις Εχινάδες.
Ευελπιστώ ότι δεν θα ανατραπεί από άλλη θεωρία η πεποίθησή μου ότι επεκτεινόταν, τόσο προς τα παράλια της Νότιας Κεφαλλονιάς, όσο και προς τα Ακαρνανικά παράλια και τα εσωτερικά παράλια της Λευκάδας.
Κατόπιν τούτου, αποκλείεται η Αστερίδα να είναι στις Οξυές, γιατί ο Αμφίνομος, αφού οι Οξυές ανήκουν στο Δουλίχι, θα έδειχνε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις αντίστοιχες συζητήσεις. - ΠΟΡΟΣΝΙΟΥΣ
- Oποτε τα κάνει ακόμη πιο δυσκολα,, γιατι κιο το παπόρο,, από θεσπροτια,,θα εχασε τον ελενχο για να καμει τον κύκλο του νησιου, και να περασει από Παλλικη!
- Σωστή η παρατήρηση περί Παλικής Γεώργιε .
Έπειτα για Δουλίχιο και σχέση μετά Ακαρνανίας βγάζει τρελούς τους Ρωμαίους που την είχαν στα όπα – όπα γιατί δεν συμμετείχε στον Τρωικό πόλεμο.
Όσο για Λευκάδα βγάζουμε τρελό το Λαέρτη που παινευόταν ότι κούρσεψε και κατέλαβε το Νήρικο (σημερινή πόλη Λευκάδας), αλλά και αν αυτό ήταν στην απέναντι ακτή κατά άλλες υποθέσεις πάλε τρελός βγαίνει γιατί κούρσεψε πόλη του Δουλιχίου δηλαδή του βασιλείου του!
Και μας περισσεύει αυτή η απέναντι ακτή στεριάς του ίδιου βασιλείου, που ήτανε στην Ιταλία??
Έτσι λοιπόν με τη θεωρεία του φίλου Καμπάνη το Δουλίχιο απομονώνεται στις Εχινάδες πράγμα αδύνατο.
Μία πληροφορία που μας μπερδεύει βέβαια είναι πώς παρουσιάζεται ο Μέγης ξεχωριστά από τους υπόλοιπους Κεφαλλήνες με 40 πλοία?
Άποψή μου και μόνο είναι ότι ο Οδυσσέας συμμετείχε στον Τρωικό μόνο για κάνα κούρσεμα και λάφυρα και φόρτωσε τον κυρίως στρατό στο Μέγη ώστε και περισσότερα λάφυρα να του μείνουνε και να την «κάνει» μετά για νέες πειρατείες.
Όπως και το έκαμε αλλά δε του «έκατσε» γιατί άφραγκος και τσίτσιδος έφτασε στους Φαίακες!
Τώρα αν εσείς πιστεύετε ότι φτέανε οι Λεβάντηδες και οι Μαΐστροι και έκαμε 10 χρόνια να γυρίσει στην Ιθάκη δικό σας πρόβλημα.
Ά ξέχασα και τη Νότια Κεφαλονιά υπό τον Μέγη και αυτή φίλε Καμπάνη? Δηλαδή ούτε τα κατσίκια του δε θα είχε χώρο να βοσκίσει ο Οδυσσέας? Θα του είχε κόψει τον πισινό με το συμπάθιο ο Αλαλκομενεύς!
Χουά χα χα χα χα χα χα χα. - αναδημοσιευσεις εξ αρχης απο λευκαδιτικα νεα
Όμως το «Οδυσσεύς», παρότι δημιουργεί κάποια δυσκολία στην κατανόησή του, δεν δείχνει ξένο προς την ελληνική, αφού κι ο ίδιος ο ποιητής Όμηρος, στην Τ 407, το «ετυμολογεί» λέγοντας ότι το έδωσε ο παππούς του ήρωα, ο Αυτόλυκος, με την έννοια: « αυτός που θα μισηθεί από πολλούς ανθρώπους» συνδέοντάς το με το ρήμα «οδύσσομαι».
Βέβαια η ομηρική ερμηνεία δεν έπεισε τους ερευνητές, κι ίσως και ο ίδιος ο Όμηρος για τα «ελληνικά» του…
«Παρετυμολογεί ο Όμηρος» παρατήρησαν πολλοί, προβάλλοντας την άποψη, πως πιθανόν εξελληνίζει το όνομα και «ελληνοποιεί» τον Οδυσσέα, αφού όχι μόνο το όνομα, αλλά και ολόκληρος ο μύθος του είναι προελληνικός …
Βέβαια πρέπει να επισημάνουμε ότι ο παππούς του Οδυσσέα, ο Αρκείσιος, θυμίζει ετυμολογικά τον μυθικό «Αρκά»(αρκαδικό ήρωα), την ονομασία «Αρκαδία», την «Άρκτο», και διατηρεί κάτι από τον γνωστό αρκαδικό μύθο με την Καλλιστώ και την μεταμόρφωσή της σε αρκούδα( αφού και εκείνος συνευρέθη με αρκούδα).
Άλλοι μύθοι απομακρύνουν πολύ τον Οδυσσέα από την Ελλάδα ειδικά κατά το τέλος της ζωής του, αναφέροντας ότι πέθανε στην Ιταλία :Σύμφωνα με κάποια παράδοση, που ο Όμηρος δεν την αναφέρει καν, ο Οδυσσέας ήταν ένας από τους μαθητές του κενταύρου Χείρωνα (όπως και ο Αχιλλέας) όπου ασκήθηκε πνευματικά και σωματικά, ενώ ακόμη έφηβος άρχισε την δράση του, συμμετέχοντας σε κυνήγι στον Παρνασσό, όπου τραυματίστηκε, διεκδίκησε επίσης τα κοπάδια του στην Ήλιδα, όπου γνωρίστηκε με τον Ίφιτο και τον Ηρακλή, ενώ υπήρξε μνηστήρας της Ελένης (έστειλε δώρο ), ένδειξη ότι ήταν από διακεκριμένη γενιά, και συμβούλεψε τον Τυνδάρεω να «δέσει» όλους τους μνηστήρες με κοινό όρκο, σ’ αντάλλαγμα πήρε ως γυναίκα του την Πηνελόπη από τον Ικάριο τον αδελφό του Τυνδάρεω (κατά άλλους την κέρδισε σε αγώνα δρόμου). - Χαρακτηριστική επίσης, είναι μια αναφορά, μετά τον φόνο των μνηστήρων (Ω - 426), όταν αναφέρεται ότι ο Οδυσσέας έχασε τον στρατό του και «γυρίζοντας σκότωσε τους πιο εκλεκτούς από τους Κεφαλλήνες» υπονοώντας ο Όμηρος ότι οι μνηστήρες ήταν αρχηγοί των Κεφαλλήνων.
- Η στρατιωτική δύναμη του Οδυσσέα είναι λοιπόν 12 πλοία και το σώμα των Κεφαλλήνων στον τρωικό πόλεμο αριθμούσε περίπου 600 στρατιώτες.
Υπολογίζονται στην Οδύσσεια, αν λάβουμε υπόψη :
α) ότι ο ποιητής αναφέρει πως από την επίθεση των Κικόνων και την ήττα ο Οδυσσέας χάνει 6 συντρόφους από κάθε πλοίο (Ι 60-61) συνεπώς 72 άνδρες, β)όταν στην Κ 203-209 μαθαίνουμε ότι ο Οδυσσέας βρίσκεται στο νησί της κίρκης έχοντας μόνο ένα καράβι, όπου λέγει:
«Πήρα και μοίρασα στα δύο όλους μου τους συντρόφους
σε κάθε όμαδα έβαλα και έναν γι’ αρχηγό τους
τον ομοιο μ’ αθάνατους, τον Ευρύλοχο κι εμένα .
Σε κράνος χάλκινο γοργά ταράζουμε τους κλήρους
Και του τρανού Ευρύλοχου πετάχτηκε ο κλήρος
Εκείνος τότε έφυγε με εικοσιδυό συντρόφους…»
Κ 203-209
Άραγε στο καράβι του Οδυσσέα επιβαίνουν 44 σύντροφοι (44 : 2=22) και ο Ευρύλοχος με τον Οδυσσέα, δηλαδή 46 συνολικά, αν σ’ αυτούς προσθέσουμε τους έξι που χάθηκαν στην Ίσμαρο, τότε στο καράβι επέβαιναν 52 άτομα.
Επειδή ξέρουμε ότι ο Οδυσσέας διοικούσε 12 καράβια τότε η συνολική του δύναμη ήταν 624 άνδρες (12Χ 52 =624). - Όσοι όμως ήρθαν απ’ το Δουλίχι και τα ιερά νησιά των Εχινάδων,
και κατοικούσαν πέρα από την θάλασσα, απέναντι στην Ήλιδα,
αυτών όλων ήταν αρχηγός ο Μέγης, όμοιος του Άρη,
ο γιος του Φυλέα, που τον γέννησε ο αγαπητός του Δία, Φυλέας,
και αυτός (ο Μέγης) πέρασε απέναντι στο Δουλίχι, όταν θύμωσε με
τον πατέρα του, τον Μέγη ακολουθούσαν σαράντα μαύρα πλοία.»
Β 625-630
Ο Στέφανος ο Βυζάντιος(Έθ.41.2) αναφέρει ότι βρίσκεται κοντά στα Κροκύλεια, και πηρε το όνομά της επειδή ήταν βραχώδης : «Αιγίλιψ πλησίον Κροκυλείων… είληχε την προσηγορίαν δια το πετρώδες..».
Πράγματι ο Όμηρος χρησιμοποιεί την λέξη «αιγίλιπα» κι αλλού, ως επίθετο, συνδέοντάς το πολύ στενά με την λέξη πέτρα :
(Ιλιάδα )
"η τε κατ' αιγίλιπος πέτρης δνοφερόν χέει ύδωρ" Π-4
Μεταφ. «χύνει από απότομο γκρεμό το σκοτεινό νερό της »
"ος 'ρα τ' απ' αιγίλιπος πέτρης περιμήκεος άρθεις" Ν- 63
Μεταφ. «που από τρανό απόκρημνο γκρεμό πετιέται»
και «όσοι στα γύρω τα νησιά άρχοντες εξουσιάζουν
στην δενδρωμένη Ζάκυνθο, Δουλίχιο και Σάμη,
κι όλοι που στην πετρόχαρη Ιθάκη αφεντεύουν,
μνηστήρες παν στην μάνα μου και τα αγαθά μας τρώγουν.»
Α 245 – 248
Και συγκεκριμένα το νησί του Αιόλου !
Ωραίο νησί και μακριά από μυθολογίες. Χα χα χα χα.
Λοιπόνε κάπου πρέπει να παίρνουμε στοιχεία από τη μυθολογία να βάζουμε το μυαλό μας να δουλεύει και να βγάζουμε και λίγο πρακτικά συμπεράσματα στις Ομηρικές περιπλανήσεις μας.
Αλλιώς έχοντας σαν απόλυτο οδηγό τη μυθολογία οι έρευνές μας θα είνα έρευνες του... νησιού του Αιόλου!!
Σε αυτό πιστεύω να συμφωνάμε, ή όχι??
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΣΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΙΘΑΝΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑς,, ΑΣΣΟ,ΠΑΛΛΙΚΗ ΚΑΙ ΤΖΑΝΝΑΤΑ, ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ,,ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ,,ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΙς? , Ασε τσι μπόμπες και τσου Πατριοτ λοιπόν,, και βάζε στοιχεία και αποδειξεις,,
Αγκυρες , και σπηλιες δεν βοηθουν τα μέγιστα,, Τοπονύμια, και παραλαγες τους,,βοηθουν περισσοτερο.,,!Αν π.χ τωρα η Ασσος ήταν η Ιθάκη,,οταν κατεβαινε προς Δουλιχιο εκιο το παπόρο,, γιατι να περνουσε από εκεί και όχι από Πόρο
Έτσι όμως μπορεί να πας και Ιθάκη και Άσσο και Πόρο, δεν λύνεται λοιπόν το πρόβλημα. Άμα βάλουμε τώρα ότι πέρναε ανοιχτά από Μύρτο τότε αποκλείουμε την σημερινή Ιθάκη, μα και την Άσσο γιατί δεν είχε δικαιολογία να μη μπεί στο λιμάνι της, αποκλείεται εν μέρει η Παλική άμα τοποθετήσουμε το παλάτι ψηλά προς τον Αθέρα γιατί θα φαινότανε το παπόρο, όπως και εν μέρει τον Πόρο γιατί θα ήταν θεοπάλαβοι να κάμουνε το γύρο της Κεφαλονιάς για να πάνε στη σημερινή Ζάκυνθο και να προχωρήσουν πάρα κάτω.
Παραμένει λοιπόν η πορεία από κανάλι, ή εξωτερικά από Ιθάκη που αποκλείει τη Παλική, δίνει περισσότερες πιθανότητες στον Πόρο και λιγότερες σε Ιθάκη και Άσσο.
Πως το βρίσκεις?
Χουά χα χα χα χα.