Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


FREE SUNBEDS IN POROS

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

ομηρικη συζητηση για το Σπηλαιο νυμφων


ΜΕΛΙΣΣΑΝΗ, το σπήλαιο των νυμφών ( ; )
Και πως κατέβασε τα δώρα ο Οδυσσέας με την Αθηνά;
- ΘΑΥΜΑ, είχε ανοίξει το τούνελ ο Αποστολάτος από τότε...
- Και πως μέσα σε λίγη ώρα βρέθηκε ο Οδυσσέας-ζητιάνος από εκεί στη χοιρόμαντρα του Εύμαιου;
- Μα η χοιρόμαντρα μπορεί να ήταν στα Ζερβάτα...
- Και τότε πως μέσα σε λίγες ώρες πηγαινοερχόταν στα Τζανάτα από τα Ζερβάτα ο Εύμαιος να πει στην Πηνελόπη ότι ήρθε από την Πύλο το παιδί (Τηλέμαχος);
- Μα... το παιδί είχε έρθει από τη Σκάλα, όπου και η αφετηρία του ετήσιου Τηλεμάχειου δρόμου. Τι δουλειά είχε να πεταχτεί μέχρι τον Εύμαιο όπου έγινε η συνάντηση-αναγνώριση με τον πατέρα Οδυσσέα...
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Όλοι τούτοι είχαν τα σανδάλια του Ερμή.

 ... Πάντως, εμείς της ΑΛΛΗΣ Κεφαλλονίτικης θεωρίας για το που ήταν η Ιθάκη που περιγράφει ο Όμηρος, βρήκαμε μιαν ακόμα σημαντική απόδειξη ότι η Ιθάκη ήταν στη σημερινή χερσόνησο της Παλικής και θα το ανακοινώσουμε σε λίγες ώρες.
(Για να βοηθήσουμε τη φαντασία των ενδιαφερομένων περί τα Ομηρικά, ένα μόνο θα πούμε, ότι η απόδειξη αυτή στηρίζεται στη γειτνίαση των Ιθακησίων με τους ΤΆΦΙΟΥΣ τους κατοίκους της περιοχής του Ταφιού, δυτικά του σημερινού Ληξουριού, στους πρόποδες του Τάφιου όρους, από Βάτσα μέχρι Καμιναράτα).

Makis Lykoudis Κατά την άποψη των υποστηρικτών αυτής της θεωρίας αυτή ήταν η Νότια είσοδος των θεών στο σπήλαιο, επειδή βρίσκεται (σχετικά) στο νότιο τμήμα της οροφής!!! Όσο για την είσοδο των θνητών που αναγκαστικά πρέπει να είναι Βόρεια,υποθέτουν ότι έχει θαφτεί και γι' αυτό δεν την βλέπουμε. Όμως στο βόρειο μέρος του σπηλαίου, το βάθος του νερού και η συνεχής έντονη ροή δεν επιτρέπουν τέτοιες ακροβατικές υποθέσεις, όση χρονική προσαρμογή και αν προσπαθήσουμε να κάνουμε. Ο Οδυσσέας με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς μετέφεραν τα πολλά δώρα των Φαιάκων, αμέσως και γρήγορα στο ΘΑΛΑΣΣΙΟ (και όχι στεριανό) σπήλαιο των Νηιάδων (Νηρηίδων) και όχι Ναϊάδων (νυμφών των γλυκών νερών, ποταμών και λιμνών), που βρισκόταν ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ στην ΑΜΜΟΥΔΙΑ. Πως ταιριάζουν όλα αυτά με το πανέμορφο σπήλαιο της Μελισσάνης; Το κάλος του δεν αρκεί.

Makis Metaxas Φίλε Νίκο στο σχόλιο που έκανες στον τοίχο του κοινού μας φίλου Yangos Metaxas που αφορούσε την δική μας άποψη προσπάθησα εν συντομία να σου απαντήσω στα ερωτήματά σου. Απλά και μόνο για την ενημέρωση των φίλων μας που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν την απάντησή μου αναγκάζομαι να την επαναλάβω τόσο για τυπικούς όσο και για ουσιαστικούς λόγους. Έγραψα λοιπόν σε αυτόν τον σχολιασμό "Νίκο μου εσύ δεν θα έπρεπε να κάνεις αυτές τις ερωτήσεις (εκτός και εάν μας τρολάρεις !!!!) γιατί ξέρεις πολύ καλά οτι το κείμενο αναφέρει πολύ ξεκάθαρα οτι ο Οδυσσέας έφυγε το πρωί και αφού πήρε ένα κακοτράχαλο μονοπάτι και περνώντας βουνοκορφές και δασωμένους τόπους έφτασε στις χοιρομάντρες του Εύμαιου λίγο πριν έλθουν οι βοσκοί για να βάλουν τα ζώα να κοιμηθούν στις μάντρες . Για το άλλο ερωτημά σου το πως δηλαδή η θεά Αθηνά κατέβασε τα δώρα του Οδυσσέα και τα έκρυψε στην σπηλιά θα σου απαντήσω όπως ακριβώς κατέβαζαν τα δώρα και τα αναθήματα οι αρχαίοι ημών πρόγονοι που συνέλεξε ο αείμνηστος Αρχαιολόγος Σπυρίδων Μαρινάτος στις ανασκαφές που διενήργησε στο Σπήλαιο των Νυμφών της Μελισσάνης και σήμερα βρίσκονται στο αρχαιολογικό μουσείο Αργοστολίου. Σου παραθέτω λοιπόν και το αρχαίο κείμενο για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία περί της συγκεκριμένης αφήγησης ........................................................................................................... Αὐτὰρ ὁ ἐκ λιμένος προσέβη τρηχεῖαν ἀταρπὸν
χῶρον ἀν' ὑλήεντα δι' ἄκριας, ᾗ οἱ Ἀθήνη
πέφραδε δῖον ὑφορβόν, ὅ οἱ βιότοιο μάλιστα
κήδετο οἰκήων, οὓς κτήσατο δῖος Ὀδυσσεύς.
τὸν δ' ἄρ' ἐνὶ προδόμῳ εὗρ' ἥμενον, ἔνθα οἱ αὐλὴ
ὑψηλὴ δέδμητο, περισκέπτῳ ἐνὶ χώρῳ,
καλή τε μεγάλη τε, περίδρομος· ἥν ῥα συβώτης
αὐτὸς δείμαθ' ὕεσσιν ἀποιχομένοιο ἄνακτος,
νόσφιν δεσποίνης καὶ Λαέρταο γέροντος,
ῥυτοῖσιν λάεσσι καὶ ἐθρίγκωσεν ἀχέρδῳ .(Οδ.ξ 1-10) .......................................................................................................................................................................................... ὣς οἱ μὲν τοιαῦτα πρὸς ἀλλήλους ἀγόρευον,
ἀγχίμολον δὲ σύες τε καὶ ἀνέρες ἦλθον ὑφορβοί.
τὰς μὲν ἄρα ἔρξαν κατὰ ἤθεα κοιμηθῆναι, (Οδ.ξ 409-411)..................................................................................................................


This blog is dedicated to a great mystery of the ancient…
HOMERICITHACA.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ HOMERIC ITHACA
Yangos Metaxas Makis καλησπέρα! Δεν ξέρω αν έχεις καταδυθεί στην Μελισσάνη. Εγώ έχω. Το σπήλαιο είναι τεράστιο και έχει πολλά περισσότερα πράγματα από αυτά που βλέπει ή μπορεί να φανταστεί κανείς από την επιφάνεια. Ασφαλώς και δεν το έχω εξερευνήσει παρά σε ένα μικρό ποσοστό του, δηλαδή μόνο ένα τούνελ μήκους 800 μ. Υπάρχουν σημεία που χρειάζεται ιδιαίτερα οργανωμένη κατάδυση από έμπειρους, οργανωμένους δύτες και ειδικό εξοπλισμό, Κάνω αυτό το σχόλιο για να υπογραμμίσω ότι υπάρχουν πάρα πολλά μυστικά που πιθανότατα κρύβει η Μελισσάνη και που δεν βρήκε ο Μαρινάτος, λόγω οικονομικών πόρων αλλά και τεχνογνωσίας της εποχής.
Makis Lykoudis Καλησπέρα Γιάγκο. Είναι γεγονός ότι όλα όσα υποστηρίζουμε είναι ερευνητικές προσεγγίσεις που δεν μπορούν να διεκδικήσουν τη βεβαιότητα. Ως εκ τούτου η αυθαίρετη ονοματοθεσία τόπων και θέσφατα δεν δικαιολογούνται. Ειλικρινώς σέβομαι και εκτιμώ τις διαφορετικές απόψεις και αυτούς που τις εκφράζουν, δεν μπορώ όμως να μην εκφράζω τη διαφωνία μου όταν θεωρώ πως κάποια επιχειρήματά τους είναι Αίολα. Ως προς την μαγική Μελισσάνη μέχρι να έχουμε τουλάχιστον ενδείξεις, ας είμαστε επιφυλακτικοί.
Makis Metaxas Yangos Metaxas Πολύ σωστά . Το σπήλαιο της Μελισσάνης πρέπει να το βλέπουμε οχι όπως είναι σήμερα αλλά με βάση την στάθμη της θάλασσας εκείνης την εποχής που ήταν μεσοσταθμικά από 3,5 έως 4 μέτρα κάτω σπό την σημερινή στάθμη της. Υπάρχει λοιπόν μια πρώτη προσέγγιση - απάντηση στην υπόθεση το σπήλαιο να ήταν πρόσφορο εκείνη την εποχή για την είσοδο των ανθρώπων από το βορειοανατολικό του τμήμα και από τις εκεί σπηλαιώδεις ρηγματώσεις που λόγω της ανόδου της στάθμης σήμερα δεν είναι πλέον ορατές. Ας μην ξεχνάμε επίσης οτι πριν μπαζωθεί το λιμανάκι στα ΒΑ του σπηλαίου στο αποκαλούμενο "Φρύδι " υπήρχαν σπηλαιώδη έγκοιλα που σήμερα έχουν επιχωματωθεί τα οποία ενδεχομένως εκείνη την εποχή με την στάθμη της θάλασσας πολύ κάτω από την σημερινή να οδηγούσαν στο μεγάλο έγκοιλο του σπηλαίου. ¨Ενα είναι όμως το γεγονός οτι στην αρχαιότητα ήταν προσβάσιμο λόγω των αναθημάτων και των λατρευτικών δραστηριοτήτων που επιβεβαίωσε η αρχαιολογική σκαπάνη και είναι αφιερωμένο στις νύμφες Ναϊάδες. Τώρα ως προς τα όσα ο αγαπητός Makis Lykoudis αναφέρει θα τον παρακαλούσα πολύ να μας επισημάνει ποια από τα επιχειρήματά μας είναι έωλα για να μπορέσω να απαντήσω.
Makis Lykoudis Makis Metaxas αγαπητέ και αξιότιμε, είναι αδύνατο από εδώ. Η ανάπτυξη των επιχειρημάτων είναι τόσο εκτενής που ο χώρος δεν ενδείκνυται. Το μόνο που μπορώ να καταθέσω είναι η διαβεβαίωση ότι προσεγγίζω το θέμα με σεβασμό και σοβαρότητα.
Makis Metaxas Αγαπητέ μου Makis Lykoudis θα συμφωνήσω μαζί σας πως το F/B προφανώς και δεν προσφέρεται για μια συζήτηση που θα μπορούσε κάποιος να την στηρίξει επαρκώς. Σας ευχαριστώ πάντως για την απάντηση.
Yangos Metaxas Makis,όταν αναφερόμαστε σε προϊστορικά θέματα όπως αυτό της Ιθάκης του Ομήρου πρέπει να γνωρίζουμε καλά ότι ποτέ δεν θα βρούμε μια επιτύμβια στήλη που θα αναγράφει "ενθάδε κείται Οδυσσεύς Λαερτιάδης, Ιθακήσιος". Άρα δεχόμαστε a priori ότι μόνο ενδείξεις και πιθανότητες έχουμε στην διάθεση μας. Όπως λοιπόν η Κεφαλονιά έχει, μέχρι στιγμής, τις περισσότερες ενδείξεις έναντι των άλλων νησιών ότι είναι η Ιθάκη του Ομήρου, έτσι και η Μελισσάνη έχει τις περισσότερες ενδείξεις - πιθανότητες, έναντι όλων των άλλων υποψηφίων σπηλαίων των γειτονικών νησιών αλλά και της ίδιας της Κεφαλονιάς, να είναι το "χάρμα ιδέσθαι" σπήλαιο του Ομήρου.
Makis Lykoudis Δεν συμφωνούμε, αλλά αυτό δεν μπορεί ούτε να λυθεί εδώ ούτε καν να συζητηθεί επαρκώς. Το Πάσχα θα έλθω στην Κεφαλονιά και θα χαρώ αν μας δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε.

1 σχόλιο:

  1. Η άποψη ότι οι Φαίακες αφήνουν τον Οδυσσέα στο κόλπο της Σάμης και αυτός έχει να διανύσει μονοπάτι 7 ωρών πεζοπορία είναι τελείως στον «αέρα».
    Θα ήταν τελείως ηλίθιοι οι Φαίακες ενώ παρουσιάζονται πολύ έμπειροι αλλά και ενημερωμένοι γεωγραφικά.
    Αν και με κάνετε να δέχομαι παραμύθια αν διαβάσετε προσεκτικότερα την ραψωδία (ξ) ο Οδυσσέας συναντά τον Εύμαιο κατά το μεσημεράκι όπου ο Εύμαιος σφάζει δυο χοιρινά τα ετοιμάζει και του προσφέρει γεύμα. Έπειτα μετά από μεγάλη συζήτηση έρχονται οι βοσκοί ξανασφάζουν ένα πεντάχρονο καπρί το καθαρίζουν το ψήνουν και δίνουν και ψαρονέφρι στον Οδυσσέα να ξαναφάει για δεύτερη φορά, άρα είναι το δείπνο.
    Ξαναδιαβάστε επίσης την περιγραφή των δύο σπηλιών όχι απλά της σπηλιάς και βρείτε μου που και σε τι μοιάζει στη λεπτομερή περιγραφή τους η Μελισσάνη.
    Τα αρχαιολογικά στο νησάκι της ευρήματα προφανώς είτε τα κατέβαζαν με τριχιές για προσφορά στις Νηρηίδες, είτε τα άφηναν επάνω δίπλα στο άνοιγμα της οροφής μόνο που κάποτε έπεσε τμήμα της και έγινε νησάκι όπου πάνω του συμπαρέσυρε και τα «τάματα». Η άλλη σπηλιά πολύ κοντά της για τις εκατόμβες που έκανε ο Οδυσσέας πού είναι??
    Μήπως πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί λιγάκι γιατί το «παραμύθι» της Οδύσσειας όταν το κάνουμε κατά το δοκούν «παραμύθι» στο τετράγωνο και χάνει και το ενδιαφέρον η συζήτηση , δε νομίζετε???

    ΑπάντησηΔιαγραφή