Η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ήταν η Αρχαία "Ιθάκη"!
Για το προφανές, δεν χωρεί καμία άλλη συζήτηση.
Τα μόνα που είναι ακόμη υπό διερεύνηση, είναι
α) που βρισκόταν το Παλάτι του Οδυσσέα (Παλική ή Πρόνοι, με ισχυρά ιστορικά, αρχαιολογικά κλπ επιχειρήματα και για τις δύο τοποθεσίες...)
β) Ποιο σημερινό νησί ήταν των αρχαίων "αναφορών" το Δουλίχιο.
Για τη Ζάκυνθο δεν τίθεται θέμα αφού οι αναφορές σε αυτήν είναι σαφέστατες και ολοκληρωμένες, απομένουν οι Λευκάδα και η σημερινή αποκαλούμενη Ιθάκη.
Παρατηρώντας προσεκτικά:
1. τις φωτογραφίες που παρατίθενται στο ανωτέρω άρθρο, από την "κάλυψη" της υπόψη γεωγραφικής περιοχής με σημεία αναφοράς το Κατάκολο και την Κυλλήνη, εύκολα διαπιστώνουμε το επίσης ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι η σημερινή Ιθάκη "κερδίζει" το ερώτημα για το πιο νησί ήταν το Δουλίχιο, αφού η Λευκάδα, απουσιάζει εκκωφαντικά από το "πλάνο"...
2. Όσοι έχουν βρεθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης, επιβιβαζόμενοι στο πλοίο της γραμμής (είτε για Ζάκυνθο είτε για Κεφαλονιά, ΒΛΕΠΟΥΝ "δια ζώσης", ότι ακριβώς εμφανίζεται στις ανωτέρω φωτογραφίες.
3. Η "Σάμη" δεν αποτελούσε κάποιο άλλο νησί, αλλά ήταν ο ίδιος γεωγραφικός τόπος που είναι και σήμερα. Είναι ΦΥΣΙΚΟ να αναφέρεται ακόμη και από τον Όμηρο "ξέχωρα" από τους Κεφαλλήνες, αφού ήταν ΠΑΝΤΑ μία ισχυρή Πόλη-Κράτος, που είχε ΠΑΝΤΑ (στα ΤΟΤΕ ιστορικά χρόνια) "βλέψεις" εναντίων των άλλων Πόλεων-Κρατών της νήσου των Κεφαλλήνων. Για αυτόν τον λόγο, κτίστηκαν και τα Κυκλώπεια τείχη, τόσο της Κράνης, όσο και των Πρώννων!
Τα μόνα που είναι ακόμη υπό διερεύνηση, είναι
α) που βρισκόταν το Παλάτι του Οδυσσέα (Παλική ή Πρόνοι, με ισχυρά ιστορικά, αρχαιολογικά κλπ επιχειρήματα και για τις δύο τοποθεσίες...)
β) Ποιο σημερινό νησί ήταν των αρχαίων "αναφορών" το Δουλίχιο.
Για τη Ζάκυνθο δεν τίθεται θέμα αφού οι αναφορές σε αυτήν είναι σαφέστατες και ολοκληρωμένες, απομένουν οι Λευκάδα και η σημερινή αποκαλούμενη Ιθάκη.
Παρατηρώντας προσεκτικά:
1. τις φωτογραφίες που παρατίθενται στο ανωτέρω άρθρο, από την "κάλυψη" της υπόψη γεωγραφικής περιοχής με σημεία αναφοράς το Κατάκολο και την Κυλλήνη, εύκολα διαπιστώνουμε το επίσης ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι η σημερινή Ιθάκη "κερδίζει" το ερώτημα για το πιο νησί ήταν το Δουλίχιο, αφού η Λευκάδα, απουσιάζει εκκωφαντικά από το "πλάνο"...
2. Όσοι έχουν βρεθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης, επιβιβαζόμενοι στο πλοίο της γραμμής (είτε για Ζάκυνθο είτε για Κεφαλονιά, ΒΛΕΠΟΥΝ "δια ζώσης", ότι ακριβώς εμφανίζεται στις ανωτέρω φωτογραφίες.
3. Η "Σάμη" δεν αποτελούσε κάποιο άλλο νησί, αλλά ήταν ο ίδιος γεωγραφικός τόπος που είναι και σήμερα. Είναι ΦΥΣΙΚΟ να αναφέρεται ακόμη και από τον Όμηρο "ξέχωρα" από τους Κεφαλλήνες, αφού ήταν ΠΑΝΤΑ μία ισχυρή Πόλη-Κράτος, που είχε ΠΑΝΤΑ (στα ΤΟΤΕ ιστορικά χρόνια) "βλέψεις" εναντίων των άλλων Πόλεων-Κρατών της νήσου των Κεφαλλήνων. Για αυτόν τον λόγο, κτίστηκαν και τα Κυκλώπεια τείχη, τόσο της Κράνης, όσο και των Πρώννων!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το γιατί η "επιστημονική κοινότητα" δεν προβαίνει στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των νήσων Κεφαλονιάς (=Ιθάκης) και Δουλίχιου...παραμένει "μυστήριο", συντηρώντας μιαν ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΗ ΠΛΑΝΗ!
Το γιατί η "επιστημονική κοινότητα" δεν προβαίνει στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των νήσων Κεφαλονιάς (=Ιθάκης) και Δουλίχιου...παραμένει "μυστήριο", συντηρώντας μιαν ΑΝΙΣΤΟΡΙΤΗ ΠΛΑΝΗ!
Το Δουλίχιο ήταν η σημερινή Ζάκυνθος, νησί Ζάκυνθος ποτέ δεν υπήρξε ήταν κάτι σαν τα σημερινά Σκόπια που αντικατέστησαν τη Μακεδονία και ακόμα χειρότερα. Εδώ γελάστε λίγο, χα χα. Το Δουλίχιο βγήκε αδικημένο γιατί ξαφνικά χάθηκε επειδή υπήρξε η πόλη Ζάκυνθος που ήταν ανδρικό όνομα γιού μετανάστη (Δάρδανος) από την διαλυμένη Τροία, που εποίκισε το Δουλίχιο και έδωσε το όνομά του στην πόλη που δημιούργησε (Ψωφίς η ακρόπολη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Κεφαλλήνες ήταν φυλή και όχι άρχοντες (άνακτες), άρα είχαν πατρίδα.
Αυτά τα λίγα για την ώρα.
Η Ιθάκη πού αναφέρεται με πολλά νερά? Δυό πηγές ξέρω και ένα σπήλαιο με αμφιβόλου ποσότητες νερών και μάλλον βλύχας.
Και οι πηγές σε αρκετή απόσταση μεταξύ τους.
Αυτά για να ψάξετε ιστορικά δεδομένα όσοι αντέχετε τις συγκινήσεις…
Χα χα.
Σπ.Ρ.
Υ.Γ.
Και τα χάπια μου τα έχω πάρει μην ανησυχείτε! Κακακακακακακα.
συνεχιζω την αναζητηση ,, με τα Αργοναυτικα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύμφωνα με την ελληνική μυθολογία όταν η Άρπυια Ωκυθόη κυνηγούσε τους γιους τους Βορέα, Ζήτη και Κάλαϊ φτάνοντας πάνω από τα νησιά άλλαξαν κατεύθυνση γυρίζοντας πίσω για να συναντήσουν τους Αργοναύτες. Έτσι τα νησιά ονομάστηκαν Στροφάδες
(κατσε μπας και παρει στροφες ακομη το μυαλο μου)
ρυμνήσια δέ σφισιν Ἄργος
λῦσεν ὑπὲκ πέτρης ἁλιμυρέος. ἔνθ᾽ ἄρα τοίγε
κόπτον ὕδωρ δολιχῇσιν ἐπικρατέως ἐλάτῃσιν.
ἑσπέριοι δ᾽ Ὀρφῆος ἐφημοσύνῃσιν ἔκελσαν 915
νῆσον ἐς Ἠλέκτρης Ἀτλαντίδος, ὄφρα δαέντες
ἀρρήτους ἀγανῇσι τελεσφορίῃσι θέμιστας
σωότεροι κρυόεσσαν ὑπεὶρ ἅλα ναυτίλλοιντο.
τῶν μὲν ἔτ᾽ οὐ προτέρω μυθήσομαι· ἀλλὰ καὶ αὐτὴ
νῆσος ὁμῶς κεχάροιτο καὶ οἳ λάχον ὄργια κεῖνα 920
δαίμονες ἐνναέται, τὰ μὲν οὐ θέμις ἄμμιν ἀείδειν.
στο Α https://el.wikisource.org/wiki/%CE%91%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC
ἐν γὰρ ἕηκεν
ΑπάντησηΔιαγραφήΖεὺς μένος ἀκάματόν σφιν· ἀτὰρ Διὸς οὔ κεν ἑπέσθην 275
νόσφιν, ἐπεὶ ζεφύροιο παραΐσσεσκον ἀέλλας
αἰέν. ὅτ᾽ ἐς Φινῆα καὶ ἐκ Φινῆος ἴοιεν.
ὡς δ᾽ ὅτ᾽ ἐνὶ κνημοῖσι κύνες δεδαημένοι ἄγρη;
ἢ αἶγας κεραοὺς ἠὲ πρόκας ἰχνεύοντες
θείωσιν, τυτθὸν δὲ τιταινόμενοι μετόπισθεν 280
ἄκρῃς ἐν γενύεσσι μάτην ἀράβησαν ὀδόντας·
ὧς Ζήτης Κάλαΐς τε μάλα σχεδὸν ἀίσσοντες
τάων ἀκροτάτῃσιν ἐπέχραον ἤλιθα χερσίν.
καί νύ κε δή σφ᾽ ἀέκητι θεῶν διεδηλήσαντο
πολλὸν ἑκὰς νήσοισιν ἔπι Πλωτῇσι κιχόντες, 285
εἰ μὴ ἄρ᾽ ὠκέα Ἶρις ἴδεν, κατὰ δ᾽ αἰθέρος ἆλτο
οὐρανόθεν, καὶ τοῖα παραιφαμένη κατέρυκεν·
‘Οὐ θέμις, ὦ υἱεῖς Βορέω, ξιφέεσσιν ἐλάσσαι
Ἁρπυίας, μεγάλοιο Διὸς κύνας· ὅρκια δ᾽ αὐτὴ
δώσω ἐγών, ὡς οὔ οἱ ἔτι χρίμψουσιν ἰοῦσαι.’ 290
ὧς φαμένη λοιβὴν Στυγὸς ὤμοσεν, ἥ τε θεοῖσιν
ῥιγίστη πάντεσσιν ὀπιδνοτάτη τε τέτυκται,
μὴ μὲν Ἀγηνορίδαο δόμοις ἔτι τάσδε πελάσσαι
εἰσαῦτις Φινῆος, ἐπεὶ καὶ μόρσιμον ἦεν.
οἱ δ᾽ ὅρκῳ εἴξαντες ὑπέστρεφον ἂψ ἐπὶ νῆα 295
σώεσθαι. Στροφάδας δὲ μετακλείουσ᾽ ἄνθρωποι
νήσους τοῖό γ᾽ ἕκητι, πάρος Πλωτὰς καλέοντες.
Ἄρπυιαί τ᾽ Ἶρίς τε διέτμαγεν. αἱ μὲν ἔδυσαν
κευθμῶνα Κρήτης Μινωίδος· ἡ δ᾽ ἀνόρουσεν
Οὔλυμπόνδε, θοῇσι μεταχρονίη πτερύγεσσιν.
αὐτὰρ ἐπεὶ μέγα δόρπον ἐνὶ μεγάροισιν ἔθεντο,
ΑπάντησηΔιαγραφήδαίνυνθ᾽ ἑζόμενοι· σὺν δέ σφισι δαίνυτο Φινεὺς 305
ἁρπαλέως - (δαίνυνθ = ZAKYNΘOS?)Οι Άρπυιες, Αελλώ και Ωκυπέτη, ήταν τέρατα φτερωτά, με σώμα πουλιού και κεφάλι γυναίκας. Θηριώδεις και ακάθαρτες λέρωναν την τροφή του τυφλού μάντη Φινέα, ο οποίος δεν μπορούσε πλέον να φάει, τιμωρημένος έτσι από το θεό Ήλιο. Κι αυτό, γιατί ο μάντης είχε πράξει ενάντια στη θέληση του βασιλιά Αιήτη, γιού του Ήλιου, δείχνοντας στο Φρίξο το δρόμο για την Κολχίδα. Έτσι ο θεός οργισμένος τον τύφλωσε. Ο Φινέας, πριν αποκαλύψει στον Ιάσονα τον τρόπο να περάσει την Αργώ σώα μέσα από τις Συμπληγάδες, για να πάει στην Κολχίδα και να φέρει το «χρυσόμαλλον δέρας», του ζήτησε να τον απαλλάξει από τις Άρπυιες. Ο Ιάσονας τότε έστειλε σε βοήθεια δύο διαλεχτά παλληκάρια, δύο γενναίους ήρωες! Ήταν οι φτερωτοί γιοί του θεού Βορέα, ο Κάλαϊς και ο Ζήτης, γρήγοροι κι ορμητικοί σαν τον άνεμο πατέρα τους και γι’ αυτό οι μόνοι, που μπορούσαν ν’ αντιμετωπίσουν τα φτερωτά τέρατα. Ήταν όμως πεπρωμένο σ’ αυτό τον αγώνα πτήσης ο νικημένος να πεθάνει.
Οι δύο Βορεάδες τράβηξαν τα ξίφη και κυνήγησαν τις Άρπυιες στον αέρα. Πετώντας πάνω από την Πελοπόννησο έφθασαν πρώτα την Αελλώ, η οποία έπεσε και πνίγηκε στα νερά του ποταμού Τίγρη, που από τότε λέγεται Άρπυς. Η δεύτερη και πιο γρήγορη, όπως δηλώνει και τα’ όνομά της, Ωκυπέτη, πέρασε τις Εχινάδες και τράβηξε στο Νότο. Όταν ο Κάλαϊς και ο Ζήτης καταδιώκοντάς την πάντοτε βρέθηκαν μακριά από τις στεριές πάνω από τ’ ανοιχτό πέλαγος μεταξύ ουρανού και θάλασσας, ένιωσαν τα φτερά τους να βαραίνουν και τις δυνάμεις να τους εγκαταλείπουν. Μοναδική στεριά, που ξαγνάντευαν από μακριά, ήταν η κορυφή του Αίνου μέσα στα σύννεφα. Τότε στράφηκαν και προσευχήθηκαν στον Αινήσιο Δία να τους δώσει νέες δυνάμεις, για να συνεχίσουν την καταδίωξη. Η προσευχή τους εισακούσθηκε. Το φτερούγισμά τους ξανάγινε γρήγορο και δυνατό.
Η Άρπυια πετούσε κουρασμένη ήδη κι αυτή πάνω από τις τελευταίες νησίδες του Ιονίου. Τότε, για να δει πόσο κοντά είναι οι διώκτες της κι αν την ακολουθούν, έκανε στροφή γυρνώντας πίσω το κεφάλι. Όταν κατάλαβε πως οι φτερωτοί γιοί του Βορέα την είχαν φθάσει, έπεσε νεκρή στην αμμουδιά. Από τότε λέγεται ότι τα νησιά εκείνα ονομάστηκαν Στροφάδες.
Στου διαόλου τη μάνα είχανε φτάσει ο Κάλαϊς και ο Ζήτης και προς Νότο, όχι δηλαδή πάνω από τις σημερινές Εχινάδες (αφού στεριά δεν έβλεπαν) άρα οι τότε Εχινάδες με τις Στροφάδες μοιάζουνε ή όχι??
ΑπάντησηΔιαγραφή(Σου έστειλα και κάτι φωτό, είπα να σου βάλω και τη Πηνελόπη αλλά άλλη φορά).
Χα χα χα
Εφκειό το «δαίνυνθ᾽» καμία σχέση με Ζάκυνθο είναι παρατατικός β΄ του δαίνυμι και έχει σχέση με φαί και κόψιμο σε μερίδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήκακακα
κοιτα,,οπως σου ειπα,, τα ομηρικα μου ενστικτα ξεκινησανε πολυ αργα! Σχολειο σηκωθηκα και εφυγα από Πάστρα,, και πηγα επαγγελματικο Αργοστολίου, και ειχα στο μυαλό μου να αποφύγω τα Αρχαια, και τελικά ποτε δεν τα έκανα,, και τωρα να που μου χρειαζονται! Εχω και το θεματακι με τα παιδιά μου που τελικά βλέπω την αμορφωσιά μου στο συγκεκριμένο ειδός (Αρχαία) Τελικά αν και το διαβασα οσο μπορουσα όλο δεν την βρήκα την φραση Αινισιου, ουτε Αινηιου! Λογικά πάντως και με τον διάλογο με Βαλσαμή,, νομίζω πως πρεπει ολοι να συμφωνησουμε ότι σε πορεια από θεσπρωτία,, πρωτα ειναι η Ιθακή και μετά το Δουλίχιον! Οπτικά εκτός Ζακύνθου μια ακόμη θεωρεια, στο ποιο ηταν το Δουλίχι επαιζε να ήταν και η Παλική.Μετά την Κυλληνη στην Ευθεία με καλή ορατότητα διακρίνεται σαν ξεχωριστό νησί, και ειναι και στην πορει του θεσπρωτικου καραβιού ,,αλλα αυτην την θεωρεια απλα την αναφερω αλλα την θεωρω δυσκολη
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λάθη κατα αποψή μου που πεταω θεωρείες εξω ,ειναι περιληπτικα ! Παλικη του φιλου Νικου Καμπάνη,, δεν μπορει να ειναι εκτος των αλλων ,,διότι στην θεωρεια του Σάμη είναι η Ομηρική Ιθακη,, αλλά δεν εχουν καμοια σχεση που τα αναφερει ο Ομηρος γειτονικά , και μεσυγης την Αστερίδα! (πρέπει να κλεψει και την Ερισσο για να το σωσει. Ειναι και η θεωρεία Κρανιάς = Ιθάκη, αλλα αυτή εχει περισσοτερες ανακρίβιες, για Ιθάκη και Λευκάδα τα εχουμε ματαπει, οποτε ερχομι στην τεευταια την δική σας!! Εκτός οσα σου εχω ξανασχολιάσει σε αλλους σχολιασμούς , Νομίζω οτι απο την πορεια από απέναντι δεν υπάρχει η ορατοτητα στον δικό σας Νηριτον = Καλό Ορος, και αν εμεις ειμασταν η δασωμένη Ζακυνθος ,,γιατί να μην αναφέρει και το μεγάλο βουνό της?
ΑπάντησηΔιαγραφήθεωρεια του Σάμη είναι η Ομηρική Ιθακη, εκανα λαθος σημερινη Ιθάκη εννοουσα ,2 σχολια πιοπανω
ΑπάντησηΔιαγραφή