Γράφει ο Ανδρέας Κολαΐτης (Πτυχιούχος ΤΕΙ-Αθήνας, Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων) (Ιδρυτικό Μέλος Πολιτιστικού Συλλόγου Κομιτάτων-Ερίσου
Οι πιο ηλικιωμένοι Κεφαλονίτες θα θυμούνται πως όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις από την πόλη των Αθηνών σε σχέση με τις λοιπές περιοχές της χώρας ή προάστια του λεκανοπεδίου Αττικής, τις απεικόνιζαν σε συνοπτικούς πίνακες μέσα στους οδικούς χάρτες ( π.χ της Ε.Λ.Π.Α).
Τώρα στην εποχή των απευθείας δορυφορικών προσεγγίσεων με τα GPS, αυτό φαντάζει σαν περιττό παίδεμα. Μπορεί οι εποχές ν' άλλαξαν μα μαζί μ' αυτές τείνουν ν' αλλάξουν περισσότερο επί το χείρον και τα κόμιστρα στις αστικές συγκοινωνίες εντός του λεκανοπεδίου Αττικής. Μέχρι τώρα είχαμε διαφοροποίηση στα κόμιστρα για μακρινές περιοχές από το ιστορικό κέντρο της Aθήνας ή του Πειραιά (π.χ γραμμές X-95, Χ- 96 προς το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος", ή γραμμή Ε-22 προς Σαρωνίδα κ.α).
Τώρα με πρόσχημα γι' άλλη μια φορά την επιχείρηση ... "νοικοκύρεμα" των αστικών λεωφορών της Αθήνας ( δείτε ενδεικτικά απόπειρες από το ..."πρόσφατο" παρελθόν το 1977 τα ΕΚΤΕΛ έγιναν ΕΑΣ, το 1992 η ΕΑΣ έγινε ΣΕΠ, το 1993 οι ΣΕΠ έγιναν ΟΑΣΑ, για το 2011 δείτε στοhttp://www.opengov.gr/yme/?p= 1213 ) οι κάτοικοι, επισκέπτες, τουρίστες θα "βγάλουν" τα "έξυπνα κινητά" τηλεφωνά τους και θα υπολογίζουν πως για κάθε διανυόμενη απόσταση πέραν των περίπου είκοσι χιλιόμετρων από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας προς π.χ Βάρη, Βούλα, Βουλιάγμένη κ.α, το σημερινό κόμιστρο των 1,20 ευρώ δεν θα επαρκεί.
Το παράδειγμα προς τα νότια προάστια αναφέρετε σαν ενδεικτικά χαρακτηριστικό μιας και η απόσταση από την πλατεία Ομονοίας ή το λιμάνι του Πειραιά είναι κάτι παραπάνω από είκοσι χιλιόμετρα. Όποτε καταλάβατε οι επιβάτες θα πληρώνουν ακριβότερο εισιτήριο από ό,τι σήμερα καθώς σύντομα θα ισχύσει η λεγόμενη «ζωνική χρέωση», δηλαδή η τιμή του εισιτηρίου θα αυξάνεται ανάλογα με την απόσταση.
Σύμφωνα με όσα προανήγγειλε ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό "Βήμα FM", αυτά προβλέπονται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ που ψηφίστηκε από τη Βουλή και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ακόμη, το σχέδιο προβλέπει ότι έως τον Δεκέμβριο θα έχουν συνταχθεί συμβάσεις με τα συναρμόδια υπουργεία για τη μετακίνηση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο. Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη, η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα.
Οι λεπτομέρειες θα προκύψουν από μελέτη του υπουργείου Υποδομών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, άσχετα από την επερχόμενη αύξηση 10% των απλών εισιτηρίων - λόγω ΦΠΑ - σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα.
Με άλλα λόγια ... το νου μας Κεφαλονίτες σαν "ανεβούμε" σε αστικό λεωφορείο στην Αθήνα !
Χρηστικοί επί του θέματος οι παρακάτω ιστότοποι:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου