ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.PE
Οπως υποθετικα και στην Ομηρική Ιθακη, ετσι και στον Φορκυνα,,, με βάση την Οδυσσεια
και την ωρα που εφτασαν οι Φαιακες να αφησουν τον Οδυσσεα,, το πρωτο που αναφερει
ο Ομηρος ειναι οτι ηδη ειχε φανει ο Αυγερινός!!
Οπότε και θεωρητικά ειμαστε στην Ανατολικη μερια του νησιου!!
Τοσο σε Φορκυνα,,αλλα σιγουρα και στην Ομηρική Ιθάκη!!
ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.PE
Σαν πρόβαλε το φωτερό τ' αστέρι που στα ουράνια της νυχτογέννητης αυγής πρωτομηνάει τη φέξη, |
95 | το πλοίο το πελαγόδρομο ζύγωνε πια στο Θιάκι. |
| Βρίσκετ' εκεί του Φόρκυνα, του πελαγήσου γέρου, κάποιο λιμάνι, και σ' αυτό δυό κάβοι που προβάλλουν, βραχόσπαρτοι, προς την μπασιά του λιμανιού συγκλίνουν, κι όξω κρατούν τα κύματα που οι τρικυμιές σηκώνουν·
|
100 | μα μέσα τα καλόφτιαστα συχάζουνε καράβια, δίχως δεσίματα, άμα μπουν και βρούνε αραξοβόλι. Είναι κι ελιά μακρόφυλλη βαθιά μες στο λιμάνι· και δίπλα της αχνόθαμπη σπηλιά χαριτωμένη, ιερό λημέρι των Νυφών που λέγουνται Ναϊάδες. |
105 | Κροντήρια και διπλόχερες λαγήνες εκεί βρίσκεις, που τα μελίσσια μέσα τους πηγαίνουν και φωλιάζουν. Είναι και πέτρινοι αργαλειοί περίτρανοι, που οι Νύφες φαίνουν σκουτιά πορφυρωτά που βλέπεις και θαμάζεις. Έχει κι αστείρευτα νερά, και θύρες δυό· μιά θύρα |
110 | προς το Βοριά που δύνουνται ν' αυλίζουνται και ανθρώποι, κι η άλλη, θεϊκιά, προς το Νοτιά, που ανθρώποι δεν περνάνε, μόνε είναι των αθάνατων η θύρα εκείνη δρόμος. |
Ωχ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάει ο Αθέρας;
Oρέ εσύ εξεπέρασες και τον Βερύκιο !! Χα χα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όταν λέμε πλησίαζε την Ιθάκη πόσοε δηλαδής μακριά ήτανε?
Πενήντα μέτρα ή λιγότερο? Γιατί άμα ήτανε δυο τρείς ώρες δηλαδή 10 – 15 μίλια τον γλέπεις σχεδόν στον ορίζοντα τον Αυγερινό ή όχι, ότι και να έχεις μπροστά του?
Φυσιολογικά βέβαια ο στίχος θέλει να δείξει την ώρα περίπου που φτάνανε οι Φαίακες στην Ιθάκη (το νησί όχι το λιμάνι). Εκειό που φαίνεται από τη συνέχεια των στίχων είναι ότι ο Φόρκυνας προφανώς ήτανε κοντά στο σπίτι του Δυσσέα, γιατί οι Φαίακες σαν ευγενικοί (γι΄ αυτό τσου τη πλήρωσε ο Ποσειδώνας), αφήσανε τον άνθρωπο σχεδόν δίπλα στο σπίτι του για να μη χάσει και τα δώρα.
Οδυσσέας άμα ξύπνησε:
“Ἀλλοίς μου, καὶ σὲ τί λογῆς ἀνθρώπων ἦρθα χώρα ;
Ποῦ τώρα νὰ τὰ θέσω αὐτὰ δὲν ξέρω, μήτε πάλε
τ' ἀφήνω ἐδῶ, μὴν ἔρθουνε καὶ μοῦ τ' ἁρπάξουν ἄλλοι.»
Υ.Γ.
Ούτε νια πίτα δε μπορεί να κόψει κανείς, λίγο να λείψει τόνε έχετε πάρει φαλάγγι!!!
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα.
καλησπερα καλοι φιλοι ομηριστες,, δυστηχως για εσας ολα δειχνουν σιγα σιγα που ητανε τελικα η Ιθακη χΑΧΑ,, αΜΑ ΒΡΩ ΟΤΙ Ο οΔΥΣΣΕΑς Ή Ο ΤΗΛΕΜΑΧΟς ΕΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΗ,,, ΤΟ ΚΛΕΙΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ,, ΑΛΛΑ κουβεντα δεν βρισκω να εχει γραψει ρε γαμωτο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΙσως και ο λογος που τα ταξιδια τοσο του τηλεμαχου οσο και των φαιακων ξεκινουν με το δειλινο. Με σκοπο να γινουν νυκτα εχει να κανει με την καθοδηγηση απο υα αστερια!!Οπως βλέπουμε εξάλου και στην περιπτωση του ταξιδιου από Καλυψω σε Σχερία πάλι καθοδηγητής ήταν ο πολικος αστερας!!
Για τα ταξίδια του Τηλέμαχου προς Πύλο ή ας πούμε γενικά από την Ιθάκη (Πόρο) προς Πελοπόννησο (ανατολικά- νότια) είναι να ταξιδεύουν τα πλοία κοντά στις στεριές για να πάρουν τον λεγόμενο στεριανό αέρα, δηλαδή τον αέρα που κατεβάζουν τα βουνά (εδώ δηλαδή ο Αίνος) στην πρύμη τους και ετσι να ταξιδεύουν χωρίς κουπιά όλη την νύχτα. προς νότια..