Δείτε και τον σύνδεσμο.
ΙΕΡΌ ΜΥΚΗΝΑΪΚΌ ΜΝΗΜΕΊΟ ΤΖΑΝΝΑΤΩΝ
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τζαννάτων διαπιστώνοντας την φοβερή αδιαφορία,χρόνια αρκετά , των αρμοδίων, για την προστασία του Ιερού Μυκηναϊκού Μνημείου του Χωριού μας, σε χθεσινή του συνεδρίαση, ομόφωνα αποφάσισε, σειρά ενεργειών και διαμαρτυριών, προς κάθε αρμόδιο Υπηρεσιακό και σχετικό όργανο και παράγοντα.
Ακόμη και στους μη ειδήμονες ,της επιστήμης της Αρχαιολογίας ,επισκέπτες του Μνημείου έκδηλη και αλγεινή η εντύπωση εγκατάλειψης και παραμέλησης του Ιερού, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της αρχαιοφύλακα, για την καλαισθησία του εξωτερικού χώρου .
Η ρύθμιση του ιδιοκτησιακού γιατί δεν έχει ακόμη , μετά από τόσα χρόνια τακτοποιηθεί ; Είναι αλήθεια ότι και η μονή Ατρου προβάλει εμπόδια στην παραχώρηση γειτονικού αγροτεμαχίου ; ;
Αποφασίσαμε σύσσωμο το Δ.Σ. και όποιος άλλος συγχωριανός επιθυμεί ,να επισκεφθούμε την Αρχαιολογική Υπηρεσία Κεφαλληνίας.Να υποβάλλουμε τις απορίες μας και τις διαμαρτυρίες μας ,δεν ελπίζουμε σε άμεσο αποτέλεσμα ,αλλά ας κάνουμε την αρχή και βλέπουμε……
Ακόμη και στους μη ειδήμονες ,της επιστήμης της Αρχαιολογίας ,επισκέπτες του Μνημείου έκδηλη και αλγεινή η εντύπωση εγκατάλειψης και παραμέλησης του Ιερού, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της αρχαιοφύλακα, για την καλαισθησία του εξωτερικού χώρου .
Η ρύθμιση του ιδιοκτησιακού γιατί δεν έχει ακόμη , μετά από τόσα χρόνια τακτοποιηθεί ; Είναι αλήθεια ότι και η μονή Ατρου προβάλει εμπόδια στην παραχώρηση γειτονικού αγροτεμαχίου ; ;
Αποφασίσαμε σύσσωμο το Δ.Σ. και όποιος άλλος συγχωριανός επιθυμεί ,να επισκεφθούμε την Αρχαιολογική Υπηρεσία Κεφαλληνίας.Να υποβάλλουμε τις απορίες μας και τις διαμαρτυρίες μας ,δεν ελπίζουμε σε άμεσο αποτέλεσμα ,αλλά ας κάνουμε την αρχή και βλέπουμε……
με Ομηρικες φωτο απο την περιοχη μας
ΚΑΙ Yangos Metaxas
Σκληρές καταγγελίες του αρχαιολόγου Σπυρόπουλου για σκευωρία, συνομωσία και παράνομη μεταφορά αρχαίων.
Το βίντεο στο οποίο αναφέρεται το άρθρο είναι του Ιουνίου του 2015. Ομως είναι πάντα επίκαιρο, διότι το ίδιο κατεστημένο που λυμαίνεται το Υπουργείο Πολιτισμού και παραποιεί και διαστρεβλώνει την Ιστορία μας, είναι υπεύθυνο όχι μόνο γι' αυτά που καταγγέλει ο αρχαιολόγος Δρ. Θεόδωρος Σπυρόπουλος, αλλά και για πολλές άλλες βεβηλώσεις αρχαίων μνημείων μας στο πέρασμα των χρόνων.
Το βίντεο στο οποίο αναφέρεται το άρθρο είναι του Ιουνίου του 2015. Ομως είναι πάντα επίκαιρο, διότι το ίδιο κατεστημένο που λυμαίνεται το Υπουργείο Πολιτισμού και παραποιεί και διαστρεβλώνει την Ιστορία μας, είναι υπεύθυνο όχι μόνο γι' αυτά που καταγγέλει ο αρχαιολόγος Δρ. Θεόδωρος Σπυρόπουλος, αλλά και για πολλές άλλες βεβηλώσεις αρχαίων μνημείων μας στο πέρασμα των χρόνων.
Διότι, πρέπει να ξέρεις ότι οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί μπορεί να αλλάζουν, αλλά η γραμμή που έχει εντολή να ακολουθεί αυτό το κατεστημένο παραμένει η ίδια.
Ετσι κι αλλοιώς οι εκπομπές του Ναυσίθοου είναι πάντοτε ενδιαφέρουσες... Αν όμως θες να πάς κατευθείαν στην συγκλονιστική καταγγελία του Σπυρόπουλου θα την βρεις στο 1:24:00.
Αυτό που είχε ανακαλύψει ο Σπυρόπουλος στην Μινυακή πόλη της Λακεδαίμονος ήταν, ούτε λίγο ούτε πολύ, το ανάκτορο του Μενέλαου και της Ελένης στην Πελλάνα της Λασκωνίας! Αν θέλεις να ψάξεις το θέμα περισσότερο, δώσε στο Google "θεόδωρος σπυρόπουλος αρχαιολόγος", έτσι με τα εισαγωγικά. Εμένα, μου επέστρεψε 118 αποτελέσματα. Από αυτά, θα καταλάβεις καλύτερα το έργο του Σπυρόπουλου και γιατί το φοβήθηκε το κατεστημένο.
Η ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΝΥΕΣ
Ανάμεσα στις 10 πολεις που διοικούσε ο Μενέλαος, ο Ομηρος αναφέρει την "κοίλην Λακεδαίμονα κητώεσσαν " (Ιλιάδα Β 581), που την διακρίνει από την Σπάρτη. Αυτές οι 10 πόλεις που περιγράφει ο Ομηρος, είχαν όλες εντοπιστεί εκτός από την Λακεδαίμονα των Αχαιών.
Κοντά σε έναν υστεροελλαδικό τάφο μέσου μεγέθους που είχε εντοπιστεί από το 1926, ο Σπυρόπουλος ανακάλυψε τον λαξεμένο σε βράχο και στολισμένο με εμβλήματα βασιλικής δυναστείας, μεγαλύτερο θολωτό τάφο της πρωτοελλαδικής εποχής. Μνημείο βασιλικής δυναστείας των Αχαιών στην Λακεδαίμονα, δηλαδή πιθανότατα του Μενέλαου.
Το ανάκτορο βρέθηκε χαμηλότερα από το συγκρότημα των τάφων σε Πυραμιδοειδή διάταξη στον λόφο της Πελεκητής. Οι τάφοι και οι μεταλλευτικοί κλίβανοι είναι κατά τον Σπυρόπουλο της 3ης π. Χ. χιλιετηρίδας. Ανάμεσα στα ευρήματα υπάρχουν και πήλινοι δίσκοι με τα γράμματα Ε, Δ και Α. Με δεδομένο ότι αυτοί βρέθηκαν σε αρχαιολογικό στρώμα του 10ου - 11ου αιώνα π. Χ. με αντίστοιχη πρωτογεωμετρική κεραμική, φαίνεται να επιβεβαιώνουν ότι το αλφάβητο υπήρχε ήδη στην Ελλάδα.
Η ύπαρξη των κλιβάνων υποδηλώνει ότι η τεχνολογία ήκμαζε ήδη στην Ελλάδα από την εποχή των Μινύων (3000-1700πχ.) όσο και αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με την συμβατική άποψη του κατεστημένου. Ισως αυτός να ήταν άλλος ένας λόγος που αποσιωπήθηκαν οι έρευνες του Σπυρόπουλου και απαλλάχτηκε ο ίδιος από τα ανασκαφικά του καθήκοντα στην περιοχή.
Είδες παραπάνω, ότι ο Ομηρος χαρακτηρίζει την Λακεδαίμονα σαν "Κητώεσσα", δηλαδή γεμάτη κήτη. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι οι απόγονοι των Αργοναυτών ήλθαν από την Λήμνο στην Λακεδαίμονα από την θάλασσα (είχοντο πλέοντες). Το περίεργο είναι ότι ούτε η Αχαική - Μυκηναική Λακεδαίμων (Πελλάνα) αλλά ούτε και η Δωρική Σπάρτη είναι παραθαλάσσιες. Ομως ο Παυσανίας αναφέρει ένα περιστατικό που ίσως αποκαλύπτει ότι η κοιλάδα γύρω από την Πελάνα ήταν κάποτε λίμνη που πιθανά επικοινωνούσε με κάποιο κανάλι με την θάλασσα. Αυτά και πολλά άλλα θα βρεις στο πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του Διαμαντή Κούτουλα "Η απαγορευμένη Ιστορία των Αρχαίων Ελλήνων", εκδόσεις Γεωργιάδης Αθήνα 2005.
Αυτό το αρχαιολογικό κατεστημένο που κρατάει σε ομηρία το εκάστοτε Υπουργείο πολιτισμού και υπονομεύει την Ιστορική αλήθεια έχει πιο βαθειές ρίζες από τις κυβερνητικές επιθυμίες και επιλογές. Ισως αυτό να είναι υπέυθυνο και για το ότι 25 χρόνια μετά την ανασκαφή του μεγαλύτερου μυκηναικού τάφου άνακτος στην Δυτική Ελλάδα το 1992, στα Τζανάτα του Πόρου της Κεφαλονιάς, ο υπεύθυνος αρχαιολόγος Δρ. Λάζαρος Κολώνας, δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει την εργασία του σχετικά με την ανακάλυψη του και τα ευρήματα του.
Ωστόσο, με έγγραφο του το 1993, πληροφορούσε την Νομαρχία Κεφαλονιάς & Ιθάκης ότι:
“Στην περιοχή ανήκουν δύο σημαντικά ιστορικά μνημεία, η ακρόπολη των Πρόννων και η Μονή της Ατρου. Η ανακάλυψη όμως και η έρευνα του μεγάλου θολωτού τάφου των Τζανάτων δυνάμωσε ακόμα πιο πολύ την ιστορικότητα της περιοχής και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια εκεί, την τοποθέτηση της Ομηρικής Ιθάκης.”
“Στην περιοχή ανήκουν δύο σημαντικά ιστορικά μνημεία, η ακρόπολη των Πρόννων και η Μονή της Ατρου. Η ανακάλυψη όμως και η έρευνα του μεγάλου θολωτού τάφου των Τζανάτων δυνάμωσε ακόμα πιο πολύ την ιστορικότητα της περιοχής και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια εκεί, την τοποθέτηση της Ομηρικής Ιθάκης.”
Και σαν μην έφθανε αυτό, 9 χρόνια αργότερα, τον Μάιο του 2002 σαν Γενικός Διευθυντής αρχαιοτήτων Ελλάδος τότε, έκλεινε την ανακοίνωσή του στο Πανιόνιο Συνέδριο στην Λευκάδα, με την παρακάτω δήλωση:
“Αυτό όμως που θα πρέπει να μας μείνει είναι ότι στα μυκηναϊκά χρόνια η περιοχή της ΝΑ Κεφαλονιάς φιλοξενεί την σπουδαιότερη προϊστορική εγκατάσταση του νησιού στα Τζαννάτα Πόρου, την έδρα ενός μυκηναίου βασιλιά. Τα αρχαιολογικά ευρήματα και η ένταξη του στην ΥΕ ΙΙΙΑ-Β περίοδο σηματοδοτούν την ύπαρξη ενός ισχυρού μυκηναϊκού κέντρου…., τα δεδομένα που έχουμε με βάση την έρευνα μας συνηγορούν στο να θεωρήσουμε ότι εδώ βρισκόταν το επίκεντρο της εξουσίας όχι μόνο για το νησί της Κεφαλονιάς, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή του κεντρικού Ιονίου”
Είναι πραγματικά να αναρωτιέσαι μετά από αυτές τις ανακοινώσεις, ποιος και τι κρατάει το στόμα του Κολώνα κλειστό, όταν μάλιστα είχε ανακοινώσει στον πρόεδρο, στον αντιπρόεδρο (δηλαδή στον γράφοντα) και σε άλλα μέλη της Εταιρείας Μελετών Προϊστορικής Κεφαλονιάς, την πρόθεση του να δημοσιεύσει την εργασία του μέσα σε 2 χρόνια το αργότερο και μάλιστα μας είχε εξορκίσει να μην αποκαλύψουμε τον τίτλο της. Από τότε έχουν περάσει περίπου 10 χρόνια.
Ισως, πριν εκδώσει το βιβλίο του περιμένει ακόμη κάποιο από τα μέλη της εταιρείας μας να βρει παραπεταμένη κάπου κοντα στον τάφο, κάποια επιγραφή σε γραμμική Β' που να λέει ότι "ενθαδε κείται Οδυσσεύς Λαερτιάδης Ιθακήσιος". Μπορεί κάτι τέτοιον να του έδινε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση και να προχωρούσε με σιγουριά στην δημοσίευση που χρωστάει στην Πατρίδα, στην Ιστορία και στους Κεφαλονίτες.
Είσαι ελέφθερος να καταλήξεις στο όποιο συμπέρασμα...
Είμαστε χιλιάδες αυτοί που περιμένουμε την στιγμή που θα απελευθερωθούμε από αυτό το ελεεινό καταστημένο, που χαντακώνει την πραγματική αρχαιολογική έρευνα και διαστρεβλώνει την Ιστορία των προγόνων μας.
Εκτός από σας τους Κεφαλονίτες, έχει πει κανένας αρχαιολόγος ποτέ ότι αυτός είναι ο τάφος του Οδυσσέα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοίβο, θα πρέπει να είναι κανείς πολύ αφελής για να περιμένει ότι κάποιος αρχαιολόγος θα έλεγε έτσι απλά ότι αυτός είναι ο τάφος του Οδυσσέα. Τουλάχιστον όχι πριν επεκταθούν οι έρευνες και ανασκαφθεί το παλάτι και ο οικισμός. Η ύπαρξη όμως του συγκεκριμένου τάφου άνακτος στην περιοχή, σαφώς και δίνει το προβάδισμα σήμερα στην Κεφαλονιά και σαφώς οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια εκεί, την τοποθέτηση της Ομηρικής Ιθάκης δηλαδή την ύπαρξη του επίκεντρου της εξουσίας όχι μόνο για το νησί της Κεφαλονιάς, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή του κεντρικού Ιονίου, όπως αναφέρει ο Κολώνας. Για ενημέρωση σου ο Δρ. Λάζαρος Κολώνας δεν είναι Κεφαλονίτης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ίδιο ισχύει και για τον αρχαιολόγο Δρ.Αντώνη Βασιλάκη (Κρητικός), που μετά το τέλος του πρώτου έτους της ανασκαφής ενός μεγάρου κοντά στον τάφο ανέφερε επιγραμματικά με δημόσια δήλωσή του:
«Τώρα πια η Κεφαλληνία μπορεί να 'ναι περήφανη που διαθέτει ένα εμφανίσιμο καθαρό μυκηναϊκό οικισμό, τον πρώτο που ανασκάφτηκε μετά από 200 χρόνια έρευνας, και που μπορεί να θέσει την μόνη σοβαρή υποψηφιότητα - για... τους αμφισβητίες, γιατί για μας είναι περισσότερο από ξεκάθαρο ότι: Ναι, εδώ ήταν η πρωτεύουσα της επικράτειας των "μεγάθυμων" Κεφαλλήνων (σημερινά νησιά Κεφαλληνία, Ιθάκη, Λευκάδα και Ζάκυνθος, αλλά και τμήματα της απέναντι στεριάς), στους οποίους "άναξ", σύμφωνα με τον Όμηρο, ήταν ο Οδυσσέας!»
Το σοβαρό ερώτημα που θα έπρεπε να σε απασχολεί είναι γιατί κρατάει ο Κολώνας το στόμα του κλειστό και όχι (επίτρεψε μου) το αφελές ερώτημα αν εκτός από τους Κεφαλονίτες, έχει πει κανένας αρχαιολόγος ποτέ ότι αυτός είναι ο τάφος του Οδυσσέα;
ο Δρ. Λάζαρος Κολώνας δεν είναι Κεφαλονίτης.ΑΥΤΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ,,ΑΝ ΘΕς ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ! Εχω ξανει στο ποροσβρεςς νομιζω ,ή στους Πρόννους αναφορα στο Κολωνα,, εχω φωτορεπορταζ με ολα οσα εχει σε πελλοπονησο αξιοπιησει,αφηνωντας στην μοιρα του τον ταφο στα Τζαννατα! Τελος καπάκι,, (ισως μην ανακατεψει καταστάσεις) του δωθηκε υψηλη θεση σε αθήνα, και τέλος ο γιος του ειναι μαλλον υπευθυνοις του Μουσειου Πατρας! δεν εχω να σχολιασω κατι αλλο,, επειδη τυχανει να εχω μιλησει με αρκετους αρχαιολογου, μιας και κανουν ανα καιρους "πασαρελα " στο Χωριο μου,, ο καθένας εχει την δική του θέληση για προβολή στις δικές του αναζητησεις, και πανω κάτω,, το οτι εδω ηταν η Ιθακη,, σε διαβεβαιω πρεπει οσοι βρεθηκαν εδω να το πιστευουν σιγουρα
ΑπάντησηΔιαγραφήνομιζα οτι απαντουσα στον συχνο σχολιαστη από Ασσο Σπύρο Ροκκο,, και σας ευχαριστω για την διευκρινηση κυριε Γιανκο,αναδημισιευσα το σχολιο σας, σε νεα αναρτηση με υποσυνδεσμους ενημερωσης με κύριο κολώνα στο http://porosnews.blogspot.com/2018/01/blog-post_14.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΈ τώρα αφού με έπρηξες εσείς εκειάπουκά του κρατάτε τσι κουκάλες του Δυσσέα και εμείς εδάηπάνου την Ομηρική Ιθάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα τι γράφουνε οι Βενετσιάνοι που γύρευε τι βρήκανε στο νησί τση Άσσου και δε το ψάχνει κανένας:
(V΄ ha [Vi è] nel distretto di quest Isola [Cefalonia] la Fortezza di Nasso o Asso, era la celebre antica Itaca: edificata nell anno 1595. a valida difesa di quelle spiaggie.).
Μετάφραση:
[Υπάρχει στην περιοχή αυτού του νησιού (Κεφαλονιά], το Φρούριο της Νάξου ή το Άσσο, (που) ήταν η περίφημη αρχαία Ιθάκη: χτίστηκε (το φρούριο) το έτος 1595, μια έγκυρη υπεράσπιση αυτών των παραλιών.].
Αγιοβαλεντίνικο στο φίλο μου το Γιώργη.
Μάκια – μάκια –μάκια.
Φιλε Νασιοτη εγω θα το φωναζω μεχρι να μου αποδειξει καποιος οτι κανω λαθος χαχα.ευκινοι οι βενετσιανοι απλα καταλαβανε μιας και ειναι εξυπνος λαος οτι η Ιθακη ειναι η κεφαλονια αλλα επειδη φατδα Ιταλια εισαστε εσεις γι αυτο και την πατησανε. Τωρα οσοι ερχονται Πορο και βλεπουν και τον ταφο του Οδυσσεα καταλαβαινουν τι εχει παιχτει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς πάντως ετοιμάζουμε δύο νήες μιλτοπάρειες και θα λοχεύουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήἐν πορθμῷ Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης, άμα σας κουτάει βγείτε και θα γένει τσή Μακεντόνιας.
Λέαμε να βάλουμε άλλες δύο έδεκει στον Αθέρα, αλλά αποκείθε μεριά φυλάνε οι Παλιξιάνοι με κάτι φελούκες και είναι και μοβόροι!
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Προσοχη εδεκει με τσου γειτονες σας θα παρει φορες ο Καμπανης. Η θηναια γη (λεππτη απο το θην η απο μερος τσι θεας Αθημας, η τελος λογο των Αθηναιωνε χαχα.Ο αθερας μας κοπαναει ο καμπανης πως ειναι ο Φωρκυνας. Στεκει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΥ ΘΗΝ, δηλαδή, ΒΕΒΑΙΩΣ ΟΧΙ !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα γιατί με εμπλέκεις σε εμπόλεμη κατάσταση εκεί που πάμε για αποκλιμάκωση??
Πρώτα πρώτα δεν υπάρχει Ελληνική λέξη «θην» εκτός από κάποιο μόριο (ού θην-βεβαίως όχι) ή Ομηρικό επίρρημα άσχετο με το προσδιοριζόμενο από τον κ Καμπάνη. Υπάρχει βέβαια και το «Θήνιον» αλλά για να μη χαρεί και πάθει τίποτα, έχει σχέση με τον θηλασμό, θηλάστρια, θηλώ, θήνιον (λ>ν) , κα κα κα κα.
Εκεί που μπορεί να σταθεί η θεωρία κόλπος Αθέρα = Φόρκυνας είναι το σημείο όπως λέει ο Όμηρος, που όταν η Αθηνά σκόρπισε την ομίχλη και έφυε η θαμπούρα ο Οδυσσέας πήδαε από τη χαρά του και φώναζε, "νάααα το Αθερονήσι μου" !!! Και δι΄ αυτού και μόνο επείσθη ότι ήτανε στα πάτρια εδάφη.
Κα κα κα κα κα κα κα
Ρόκκος Σπύρος