Για αρχη μια ενημέρωση από Ευριδικη Λειβαδα
Ευρυδίκη Λειβαδά: Άλλη μια «Κεφαλλονιά» μέσα στην «καρδιά» της Βενετίας
Εικονίζεται το Κάστρο Αγίου Γεωργίου κι αναφορά σε αυτό γίνεται λόγω της σύντομης πολιορκίας των Χριστουγέννων του 1500 από τις ενωμένες Ισπανο-Βενετικές δυνάμεις κατά των 300 Τουρκαλβανών που υπό τον Χισδάρ πασά κρατούσαν το Κάστρο.
Το έργο του Lorenzo Bregno είναι μέρος από το σπουδαίο ταφικό μνημείο του Βενετού ναυάρχου Benedetto Pesaro -που ηγείτο μαζί με τον Ισπανό Cordoba- και βρίσκεται στην Santa Maria Gloriosa dei Frari.
Το άλλο κάστρο που εικονίζεται είναι της Λευκάδας και αφορά στην πολιορκία από τον ίδιο ναύαρχο που έγινε το 1502. Είναι περιττό βέβαια να πω πως ο τίτλος «Άλλη μια «Κεφαλλονιά» δικαιολογείται απόλυτα από το γεγονός ότι υπάρχουν αμέτρητες αναφορές του νησιού μας στην Βενετία.
Το έργο του Lorenzo Bregno είναι μέρος από το σπουδαίο ταφικό μνημείο του Βενετού ναυάρχου Benedetto Pesaro -που ηγείτο μαζί με τον Ισπανό Cordoba- και βρίσκεται στην Santa Maria Gloriosa dei Frari.
Το άλλο κάστρο που εικονίζεται είναι της Λευκάδας και αφορά στην πολιορκία από τον ίδιο ναύαρχο που έγινε το 1502. Είναι περιττό βέβαια να πω πως ο τίτλος «Άλλη μια «Κεφαλλονιά» δικαιολογείται απόλυτα από το γεγονός ότι υπάρχουν αμέτρητες αναφορές του νησιού μας στην Βενετία.
και μετά με πηγη Portoni.gr
Μια πολύ ενημερωτική συζήτηση είχα με τον Ανδρέα Παντελειό.
♦ Σχετικά με τις επιφυλάξεις μου για τα κάστρα και το …. δρώμενο που σκέπτονται να αναβιώσουν με στολές εποχής, αλλαγή φρουράς κλπ κλπ.
♦ Με πληροφόρησε ότι δεν πάνε στα τυφλά για να εντυπωσιάσουν με φρου και παρελάσεις.
♦ Την ιδέα αυτή την υποστηρίζει μια ομάδα ιστορικών με επικεφαλής τον Πέτρο Πετράτο.
♦ Οι οποίοι έψαξαν και έμαθαν πως γίνονταν όλα πάνω στα κάστρα.
♦ Στην Κεφαλονιά είχαμε τις καλύτερες και πολυπληθέστερες γκιόστρες.
♦ Η γκιόστρα είναι ένα έθιμο το οποίο μοιάζει με μονομαχίες των Ιπποτών, μόνο που δεν χτυπάει ο ένας τον άλλον, αλλά προσπαθεί να περάσει ένα ακόντιο μέσα από ένα στρογγυλό ξύλινο κρίκο, το οποίο είναι διακοσμημένο με κορδέλες, κι αν καταφέρει να το περάσει, δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο, το πηγαίνει στη γυναίκα του ή στη μνηστή του.
♦ Γίνονταν μια φορά το χρόνο.
♦ Οι Ζακυνθινοί το έκαναν δυο φορές το χρόνο το καλοκαίρι και είχε απίστευτη επιτυχία.
♦ Είναι αναβίωση Βενετσιάνικων εθίμων.
♦ Η διαδικασία της αλλαγής φρουράς στο κάστρο είχε πολύ σημαντικό ρόλο γιατί γίνονταν στις 6 μμ, την ώρα που γινόντανε και η μεγάλη αλλαγή για την βραδινή βάρδια. Στη συνέχεια ρίχνανε με τα αρκεβούζια, και όπως δεσπόζει το κάστρο άκουγε όλη η Λειβαθώς.
♦ Κι έτσι ξέρανε όλοι ότι ήταν 6 το απόγευμα.
♦ Με διαβεβαίωσε ο Ανδρέας Παντελειός ότι γίνεται μια σοβαρή δουλειά και είναι τεκμηριωμένο.
♦ Δεν πάμε να κάνουμε καρναβάλια.
♦ Θα υπάρχει σκηνοθέτης που θα το στήσει.
♦ Η επιτυχία της γκιόστρας είναι οι πολλοί αναβάτες, οι περισσότεροι αναβάτες ήταν στην Λειβαθώ.
♦ Οι πρώτοι που έκαναν αυτό το δρώμενο ήταν Κεφαλονίτες και μετά πήγε στην Ζάκυνθο.
♦ Στην Ζάκυνθο μαζεύετε πολύς κόσμος.
♦ Θα γίνει μια σωστή και σοβαρή δουλειά.
♦ Ίδωμεν.
Πηγή: kefalonianews.gr
Λοιπόνε γλέποντας αυτά από την κ. Λειβαδά, αναθυμήθηκα εκεία που λέαμε παλιότερα εδώ μέσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως δηλαδής έτσι και τόσα χρόνια, χρόνια οικονομικά «εύκολα», υπήρχε λίγο ενδιαφέρον να στείλουμε σαν κράτος δυο τρείς ανθρώπους να ψάξουνε τα ιστορικά αρχεία τση Βενετίας θα είχαμε λύσει ακόμα και Ομηρικά προβλήματα.
Αλλά είμαστε Νεοέλληνες ρεμπεσκέδες.
Και όπως είπε και κάποιος ξένος ποιητής 100 περίπου χρόνια πριν:
…«Να λυπάσαι το έθνος που υψώνει φωνή
σε κηδείες μονάχα,
και φουσκώνει σα διάνος σε ερείπια αρχαία»….
Απτά τα ολίγα…
Άντε και λίγο παρακάτω:
Να λυπάσαι το έθνος που δέχεται
κάθε νέο αφέντη με σάλπιγγες
και τον διώχνει πνιγμένο στα «γιούχα»
για να φέρει μετά τον επόμενο με σαλπίσματα πάλι"...
Χα χα. (πικρόχολο).
Εδεκει στην ασσο παντως αν και δεν ανεβηκα απανω. Εξω απο το χωριο. Φουλ στις Αιγες .ειναι χαχα.Μετα μου λες γιατι σας λεω Αιγιλιπα
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μαθαίνουμε σωστά:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αιγίλιψ προέρχεται από το αίγα και το λείπω, δηλαδής:
αιγίλιψ (λείπω)- κρημνώδης, εγκαταλειμμένος ακόμα κι από τις κατσίκες,
Ο όμηρος το χρησιμοποιεί όχι στην ονομαστική.
Κλίνεται λοιπόνε: η αιγίλιψ, τση αιγίλιπος, την αιγίλιπα,
Επειδής και πάλε λοιπόνε, κάποιοι άκρη δε βγάνανε με το σκέτο αιγίλιψ, πήρανε την αιτιατική αιγίλιπα και βγάλανε τη λέξη από το αίγα και ίππον, αλλά επειδής πάλε δε τσου έβγαινε πήρανε τη κατάληξη ιπον (με ένα π) και τη θεωρήσανε όχι μεν « ίππον» αλλά σα κάποιο θέμα που σημαίνει καβαλικεύω, ανεβαίνω, αναρριχώμαι.
Επειδής λοιπόνε το Αιγίλιψ σημαίνει μέρος που λείπουν ακόμα και οι κατσίκες επίτηδες σας τσι αμολάρουμε έδεκει που πήες για να σας αποδείξουμε ότι δεν είμαστε η Ομηρική Αιγίλιπα που έχετε λυσσάξει να το λέτε…
Ορέ εισάστενε σα τσου τούρκους στα Ίμια, σας αφήνουμε να ξεθαρρεύετε αλλά άμα έρτει η στιγμή υπάρχουνε μπόμπες να βάλετε και στη τσέπη σας!!!
Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.
ειδες με τα λεξοπαιχνιδα τι βγαζει κανεις,, ορεξη να υπαρχει !
ΑπάντησηΔιαγραφήγιδα σα γαιδαρο χαχα,, μαλλον ειδικη ρατσα θα ητανε!
τελος παντον!σε αγφηνω να μην κλεγεσε σαν εφεδρικη θεωρεια μετα του Πόρου,, εχει μια λογικη η σκεψη σου,, αλλα σας φαγανε τα πολλα ευρυματα δωθε μερια
Χα χα να κατεβαίνεις με κράνος τσι άλλες φορές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ευρήματα εμείς τα φυλάμε για την επόμενη χιλιετία τότε που θα ψάχνουνε για μένα και για σένανε, εχτός και αν είμαστε χιλιόζωοι και καθυστερήσουνε πάρα πάνου…
Κα κα κα κα κα.