ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΟΜΗΡΙΣΤΗ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,,
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ,, ΠΟΥ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ,, (ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ) Προσπαθόντας να τεκμηριώσουμε τις απόψεις μας.
ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΝΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑς!
(ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΕΘΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΙΘΑΚΗ),
ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΗΧΩς ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ ΚΑΝΕΝΟς!!!!!
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΜΉΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΠΑΥΣΑΝΙΑ!!!!
http://www.kefalonitis.com/articles.php?action=view_listing&articles_id=569&articles_category_1=14
ΣΕΝΑΡΙΟ 2 - ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2012/10/blog-post_6675.html#more
ΣΕΝΑΡΙΟ 3 - ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΑΔΑ -
|
Ευάγγελος Τσιμαράτος σε μελέτη του που δημοσιεύθηκε μετά τον θάνατό του -το 1998- τοποθέτησε το κέντρο της Ομηρικής Ιθάκης στο κεντρικό κορμό της νήσου Κεφαλληνίας αποδεχόμενος την άποψη του Στράβωνα ότι η χερσόνησος της Παλλικής αποτελούσε εκείνη την εποχή ένα ξεχωριστό νησί .
Ποια η Ομηρική Ιθάκη. Αθήνα: Εταιρεία Μελέτης της Ελληνικής Ιστορίας. 1998.
Νικόλας Γ. Λειβαδάς τοποθέτησε το κέντρο της Ομηρικής Ιθάκης γύρω από την περιοχή του Αγκώνα στον αυχένα της χερσονήσου της Παλλικής.
Κεφαλληνία: η αποκάλυψη της Ομηρικής Ιθάκης (Κωνσταντίνος Μπίστικας , Εκδότης, μεταφραστής)
14 σχόλια στο Τα νησιά Εχινάδες του Ομήρου
- ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΙΝΕς ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΕ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ=ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, ΔΟΥΛΙΧΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΣΑΜΗ=ΙΘΑΚΗ
http://porosnews.blogspot.com/2017/10/blog-post_86.html↓ - Άμα ανακατέψεις κι άλλο άσχετα και αναπόδεικτα πράγματα κ.Ρόκκο θα βρεις τις Εχινάδες στην Χαλκιδική εκεί που βασίλευε η ξαδέρφη του Οδυσσέα κατά έναν μύθο και μη χειρότερα.
Θεσσαλονικιώτικο χιούμορ.↓ - Αγαπητέ κύριε Ρόκκο
Θέλω να ομολογήσω ότι με βάζετε σε ένα μεγάλο δίλημμα. Από την μια ξέρω ότι είστε εραστής της ομηρικής έρευνας και το σέβομαι ειλικρινά αυτό αλλά από την άλλη αντιπροσωπεύετε όλα αυτά που αντιμάχομαι, την άκριτη υιοθέτηση των αστήριχτων θεωριών με βάση όχι στοιχεία αλλά φαντασιώσεις. Ξέρω ότι δεν είναι μόνο δικό σας το λάθος αλλά εσάς έχω απέναντί μου τώρα και ειλικρινά πάντοτε ελπίζω να σας πάρω με το μέρος μου έστω και αν πρέπει να «αδικήσετε» τον τόπο σας.
Επί της ουσίας ξεκινώ από την παρατήρηση ότι μόνο ο Όμηρος, μαζί με τον Ορφέα και τον Ησίοδο, είναι αυτός που παρέχει τα σωστά στοιχεία. Οι υπόλοιποι μεταφέρουν κάποια αλλά προσθέτουν και δικές τους πιθανολογήσεις από μια λανθασμένη γεωγραφία. Είναι σαν να λέμε ότι εγώ γράφω για την Ιθάκη βλέποντας τον χάρτη της Μυτιλήνης. Αυτό εννοώ ως ανακάτεμα. Γράφετε για το γενεολογικό δέντρο του Μέγη ενώ αυτό δεν υπάρχει στον Όμηρο. Κάνετε γεωγραφικές απλουστεύσεις ενώ αυτό που γνωρίζετε είναι ένα όνομα. Παράδειγμα αν έχω ένα σπίτι στην Αθήνα που αυτό βρίσκεται στον νομό Αττικής ή σε κάποια από τις καμιά 50αριά Αθήνες των ΗΠΑ; Το όνομα θέλω να πω δεν διασφαλίζει τίποτα. Εσάς για παράδειγμα σας λένε Ρόκκο, όπως και τον γνωστό τραγουδιστή αλλά αυτό, υποθέτω ότι, είναι συνωνυμία και η συμπεριφορά σας δεν χαρακτηρίζει τον τραγουδιστή ούτε το αντίθετο.
Θα σας πρότεινα να εξαντλήσετε την προσπάθειά σας προσπαθώντας να ταυτίσετε ένα οποιοδήποτε τόπο που περιγράφεται από τον Όμηρο με έναν οποιοδήποτε συνώνυμο τόπο χωρίς όμως τα γνωστά τρυκ των γενικεύσεων. Αν τον ταυτίσετε στο 100% τότε έχετε βρει κάτι αν όχι τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε στο πόσοι τόποι σε διάφορες χώρες θα ταίριαζαν στην ίδια περιγραφή ή και ποιο ποσοστό θεωρείται αξιόπιστο αν απορρίψετε το 100%. Επίσης να υπενθυμίσω ότι μόνο η ακριβής γεωγραφία αποτελεί στοιχείο και οι υποθέσεις ή τα γενικά αρχαιολογικά ευρήματα που δεν περιέχουν πινακίδες (π.χ) δεν αποτελούν παρά ενδείξεις ζωής αλλά όχι υποχρεωτικά αυτή που εμείς επιθυμούμε.
Φιλικά Παυσανίας
Υ.Γ Καθυστερώ να γράψω γιατί σε χάνω.↓ - Αγαπητέ φίλε
Εκεί που πάμε έστω και λίγο να συγκλίνουμε εκεί μου φεύγεις και τραβάς προς Ιόνιο μεριά και σε χάνω τελείως. Αυτό το 300 χρόνια του Ησιόδου που το βρήκες πάλι;
Συμφωνώ ότι οι Αλεξανδρινοί και όχι μόνο έβαλαν το χεράκι τους και δημιούργησαν αυτό το χάος. Τουλάχιστον αυτήν την εικόνα έχουμε σήμερα γιατί τα πολλά συγγράμματα ειναι πλέον στάχτη και μπούρμπερη. Όσον αφορά για τον Όμηρο και τα έπη του μπορώ να σου πω ότι η δική μου έρευνα δείχνει ότι αλλοιώθηκε μεν αλλά σε πολύ μικρό βαθμό. Παράδειγμα έχουμε χαμένο τμήμα από την δεύτερη ραψωδία. Όπως επίσης οι διάφοροι γλωσσολόγοι αφαίρεσαν γράμματα για να μπορέσουν, σώνει και καλά, να αποδείξουν ότι είναι ποίημα με την νεοελληνική του διάσταση (τραγούδι δηλαδή) και όχι με την ομηρική (δημιούργημα) κάτι που τελικά δεν κατάφεραν παρά το κόψε ράψε και άρχισαν μετά τις εξαιρέσεις και άλλα κόλπα για να τους βγει.
Οι Εχινάδες οι Ομηρικές, με το Δουλίχιο βέβαια, γεμίσαν σαράντα καράβια με στρατιώτες. Οι σημερινές ούτε βάρκα γεμίζουν. Μετά αυτό το απέναντι από την Ηλεία είναι πολύ συγκεκριμένο. Η Ηλεία είναι κατά την επίσημη εκδοχή ο γνωστός τόπος. Το αν υποθετικά οι Ήλειοι κατέκτησαν και άλλα μέρη αυτό δεν σημαίνει ότι άλλαξαν και το όνομά τους. Και ο Αλέξανδρος έφτασε ως τις Ινδίες αλλά όλος αυτός ο τόπος δεν ονομάστηκε Μακεδονία! Απέναντι από την Ηλεία δεν υπάρχουν νησιά. Τέλος.
Τέλος για να σε προβληματίσω ακόμη περισσότερο θα σου επισημάνω κάτι που το ξέρεις ήδη. Βρες έναν, έστω έναν που ξέρει τον Όμηρο. Όχι νομίζω ότι ήταν τότε ή η θεία μου το είδε στο φλιτζάνι. Αν βρεις έστω και έναν να μου το πεις και μένα. Αφού λοιπόν κανείς δεν τον είδε και δεν τον συνάντησε πως τους εμπίστευεσε να σου δίνουν πληροφορίες! Αφού και οι ίδιοι τον Όμηρο διαβάζαν και διαβάζουν και ερμηνεύουν, αυτοί, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Άρα άμα κάνεις μια προσέγγιση σε οποιοδήποτε γεωγραφικό θέμα που αναφέρει ο Όμηρος μόνο μέσα από αυτόν, συμπληρωματικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον Ορφέα , στα Αργοναυτικά και τον Ησίοδο, γιατί και αυτούς τους δυο, πέρα από ότι ανοησία κυκλοφορεί κανείς μήτε τους είδε μήτε τους συνάντησε ποτέ. Αυτοί ζουν σε κοντινές εποχές και βλέπουν τους ίδιους τόπους και τους περιγράφουν με τον ίδιο τρόπο.
Σύγκρινε λοιπόν τις περιγραφές τους, τις γεωγραφικές, με ότι υπάρχει σήμερα σαν επίσημη εκδοχή και δεν θα βρεις ούτε ένα σημείο ίδιο. Μην πέσεις μόνο στην παγίδα που στήνουν λέγοντας εδώ βρήκαμε αρχαία κλπ. Αρχαία έχει σε όλο τον κόσμο αυτό δεν σημαίνει ότι η Ιθάκη ήταν παντού.
Ενεργοποίησε μια ρουτίνα για να έρχονται μηνύματα για να μην σε χάνω.↓ - δεν ξερω αν τελικα ο Ομηρος ηταν πόντιος,,
http://porosnews.blogspot.com/2017/11/blog-post_70.html
δεν ξέρω και αν ο σφραγιθολιθος θυμιζει,, τσι ομηρικες μαχες που κανουμε
τωρα να αποδειξουμε που ηταν η Ιθακη – Ζακυνθος και Δουλιχι
http://porosnews.blogspot.com/2017/11/blog-post_0.html
και τέλος δεν ξερω το κεφαλλονητικο χιουμορ ,, ξεπερναει το Ποντιακο,,
Οπωςκαι να εχει,, καποια στιγμη ολη τουτη η κουρλαμάδα,, θα αποκαλυφθει,,
απλα δεν ξερω αν τοτε θα ζουμε ακομη χαχαχα↓ - εδω ενα αρθρο επεξηγησης,,, με υποσυνδεσμο που νομιζω δυσκολα καταριπτετε!!
http://porosnews.blogspot.com/2017/11/n.html↓ - Θα συμφωνήσω ασθμαίνοντας στο τελευταίο. Για να δούμε τελικά τι συμβαίνει, αγαπητοί φίλοι υπάρχει ένα και μόνο μέτρο και αυτό είναι ο Όμηρος. Όμως Όμηρος 100%. Όχι 50 ή 60 ή 10. Έτσι και μόνο έτσι. Αν δεν είναι 100% τότε όσο όμορφο και αν είναι κάτι, όπως όλο το Ιόνιο, απορρίπεται.↓
- ΚΥΡΙΕ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,,,,, ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΕΤΟΙΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ,, ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑ ΣΑς ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ,, ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η ΙΘΑΚΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ,, ΚΑΙ ΠΩς ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΘΕΤΕΤΕ,,ΤΟΣΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΜΑΚΡΙΑ,, ΠΩς ΤΗΝ ΣΥΝΔΙΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΟΜΗΡΟς,, ΟΛΑ ΕΚΤΟς ΙΟΝΙΟΥ ΗΤΑΝΕ?
ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΚΗ ΣΑς ΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΟΛΕς ΑΥΤΕς ΤΙς ΚΑΤΑΓΡΑΦΕς?↓ - 3 σχόλια:ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ29 Μαΐου 2015 – 10:42 π.μ.
Αγαπητέ φίλε
Βλέπω την αξιόλογη προσπάθειά σου αλλά θα μου επιτρέψεις να επιμείνω ότι όλα κρίνονται από την ακριβή ή όχι αντιστοίχησή τους με τον Όμηρο. Άρα οι όποιες προσπάθειες, όσο αξιόλογες και αν είναι σε καλλιτεχνικό επίπεδο, δεν έχουν κανένα πραγματικό νόημα αν δεν τηρούν τον παραπάνω κανόνα. Επειδή φοβάμαι ότι θα γίνω κουραστικός να επιμένω στα ίδια και τα ίδια θα προσπαθήσω να κάνω ένα βήμα ακόμη και να θέσω το εξής θέμα:
Ας υποθέσουμε ότι οι μέχρι τώρα υποθέσεις είναι σωστές και η Ιθάκη είναι στα Ιόνια και άρα οι Φαίακες ζούσαν στην Κέρκυρα. Από το σύνολο των ερωτημάτων που γεννιούνται ας δούμε μόνο ένα. Με δεδομένη την υπόμνηση του Ομήρου ότι ο Οδυσσέας ξεκινά από το νησί της Καλυψώς και μετά από 17 ημέρες ευνοϊκό ταξίδι φτάνει την 18 απέναντι από την ακτή της Σχερίας. Αν και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την απόσταση που κάλυψε ο Οδυσσέας μπορούμε να κάνουμε μια μικρή εκτίμηση. Ας υποθέσουμε ότι ταξίδευε με 1 μίλι την ώρα,θα κάλυπτε πάνω από 10 μίλια την ημέρα ίσως και 20. Αν ταξίδευε με ταχύτητα 2-3 μίλια την ώρα, μια και είναι έμπειρος ναυτικός, τότε το λιγότερο ταξίδευε με από 30-50 μίλια την ημέρα. Στις 17 ημέρες στην πρώτη περίπτωση κάλυψε 250-350 μίλια και στην δεύτερη από 600-750 μίλια. Και στις δύο περιπτώσεις ο Οδυσσέας βρίσκεται λίγο ή πολύ κάτω από την Κεφαλονιά και την Ιθάκη ακόμη και από την Ζάκυνθο. Σε αυτό προσθέσθε ότι ο Οδυσσέας έχει την Μ. Άρκτο στα αριστερά του και με βάση την υποτιθέμενη ημερομηνία του 1170 πχ αυτό σημαίνει ότι ο Οδυσσέας κινείται σχεδόν από Νότια προς τα Βόρεια. Άρα περνά από κοντά από τις ακτές τις πελοπονήσου τις οποίες δεν αντιλαμβάνεται, από δίπλα από την Ζάκυνθο την οποία δεν αντιλαμβάνεται, δίπλα από την Ιθάκη την οποία δεν αντιλαμβάνεται για να καταλήξει στην Κέρκυρα την οποία και αντιλαμβάνεται μια και απ’ ότι φαίνεται πηγαίνει επάνω της.Το συμπέρασμα είναι αβίαστο. Ή ο Οδυσσέας είναι ένας μεγάλος ηλίθιος που δεν έχει ιδέα από θάλασσα ή όλα αυτά που συζητάμε αφορούν άλλους τόπους. Δεν υπάρχει μέση απάντηση.
Θα περιμένω τις στοιχειοθετημένες απαντήσεις οποιουδήποτε.
Παυσανίας
Επανέρχομαι για να γίνω πιο προκλητικός ακόμη. Η πραγματική πορεία του Οδυσσέα, με την Μ.Άρκτο στα αριστερά και κοντά στον Β.Πόλο, περίπου 17μοίρες, είναι από τα Ν.Δ προς τα Β.Α και σχεδόν Δυτικά προς Ανατολικά. Αυτό σημαίνει ότι ο Οδυσσέας είτε πέταξε πάνω από την Ιταλία με την σχεδία του και μετά ταξίδεψε το υπόλοιπο κομμάτι στην θάλασσα ή ήταν δεμένος στην ακτή για 15 ημέρες πιστεύοντας ότι ταξίδευε, όπως έκανε ο Θ.Βέγγος σε κάποια ταινία, ή έπεσε επάνω στην Πελοπόνησο την Ζάκυνθο την Ιθάκη κλπ μέχρι να βρει την Κέρκυρα.
Δεν προσθέτω στην συζήτηση ότι νησί της Καλυψώς μέσα στην Αδριατική δεν υπάρχει ούτε και υπήρξε ποτέ πέρα από τα όνειρα κάποιων αρχαιολόγων και μη.
Παυσανίας
Άρα για να επανέλθω για τελευταία φορά σύμφωνα με τον χάρτη η Καλυψώ θα έπρεπε να τον στείλει στην διπλανή μεγάλη ξηρά της Ιταλίας, όπου εύκολα θα εύρισκε καράβι για απέναντι, ή άντε στην πιο μακρινή Πελοπόννησο ή έστω στην λίγο πιο μακρινή Ζάκυνθο ή την λίγο πιο μακρινή Ιθάκη αλλά πότε στην πάρα πολύ μακρινή Κέρκυρα εκτός αν παίζει το πρώτο σενάριο όπου Καλυψώ Οδυσσέας και ο Όμηρος ο ίδιος είναι ένα τσούρμο ηλιθίων που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το άσπρο από το μαύρο γιατί σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η περιοχή της Σχερίας, η Ιθάκη, το νησί της Καλυψώς, η Ωγυγία κλπ δεν υπήρχαν ποτέ σε αυτή την γωνιά της Γης, δεν ταυτίζονται με τα σημερινά ομώνυμα μέρη, αλλά υπήρχαν και υπάρχουν σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη Γη.
Παυσανίας↓ - ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΜΕ ΤΙς ΤΟΤΕ ΑΝΑΦΟΡΕς ΜΑς,, ΜΠΑς ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΟΥΜΕ ΣΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:
απαντηση μου
ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,,ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΓΝΩΣΤΑ ΜΕΡΗ,, ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕς ΠΛΟΙΟΥ!!
ΑΝ ΩΓΥΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΥΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΧΕΡΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑ ,, ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 1000 ΜΙΛΙΩΝ.
330 ΜΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΙΚΕΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΚΕΡΚΥΡΑ,, ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΝ ΕΙΧΕ ΝΟΤΙΑΔΕΣ ,,, ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙ
ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ, ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΕΒΑΣΕ ΒΟΡΙΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΤΑΣΕ ΚΕΡΚΥΡΑ!e-poros29 Μαΐου 2015 – 9:08 μ.μ.
Ενα πλοίο τώρα της εποχής με την δική μου εκτιμηση πάντα,, μέγιστη ταχύτητα βλέπω από 6 εως 10 μιλια την ωρα,, και σαν μέσω όρο στο διαστημα των 17 ημερών θα στα κατεβάσω στην δική σου εκτίμηση 2-3 μίλια μέσο όρο,, λόγο και των μερικών αντίξοων-και κόντρα καιρών,, οπότε φτάνουμε στην πιθανη εκτιμόμενη απόσταση νησιου Καλυψως και Φαιάκων περίπου λίγο παραπάνω των 1000 μιλίων!!
τώρα οι προσπάθειες, όσο αξιόλογες και αν είναι σε καλλιτεχνικό επίπεδο,, οπως λές είναι δημιουργήματα Αβρααμ,, φανταστικές και με τις δυο σημασίες της λέξης, και πριν καιρό οι γνώσεις μου ήταν μηδαμινές στα ομηρικά θέματα,, η αναζήτηση και μεσα από τις θεωρείες του καθενός μας, αλλά και η καλύτερη γνώση του τόπου μου,, με κάνουν σίγουρο να πιστεύω το που βρίσκετε η πραγματική Ομηρική Ιθάκη.
Αναμένω απλά την ώρα να τα δημοσιεύσω από τις ανακοινώσεις ‘αλλων,
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ3 Ιουνίου 2015 – 9:54 π.μ.
Αγαπητέ φίλε
Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν μας έλεγε ότι συνάντησε ανέμους αλλά φευ για 17 ημέρες δεν συνάντησε ανέμους σε αντίθεση με την 18η. Επίσης ακόμη και αν κατά την διάρκεια της ημέρας έκανε κάποια λάθη τα διόρθωνε την νύχτα έχοντας πάντα αριστερά του και προφανώς σε σταθερή γωνία γύρω στις 90μοίρες την Μ.Άρκτο. Ακόμη μας διαφεύγει το γεγονός ότι ο Οδυσσέας είναι έμπειρος ναυτικός. Γι’ αυτό άλλωστε εμπιστεύεται τον ευατό του και φτιάχνει μια σχεδία για να φύγει. Εγώ που είμαι άσχετος θα έμενα εκεί μέχρι να με βρούν.↓ - consolas3 Ιουνίου 2015 – 10:45 π.μ.
Οι τόποι περιπλάνησης του Οδυσσέα κατά τη δική μου γνώμη δεν μπορούν να πάρουν στίγμα από τις περιγραφές της Οδύσσειας, είναι τελείως μυθοπλαστικές ώστε να ανεβάσουν τη “λατρεία” του μυστηρίου και της περιπέτειας που πάντα άρεσε και αρέσει στις αφηγήσεις. Παράδειγμα το “Μαραϊμπού” του Νίκου του Καββαδία.
Όλο αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα από την φανταστική τοποθεσία της Σχερίας.
Δε μπορεί ένα νησί που απέχει από την Ομηρική Ιθάκη μια νύχτα δρόμο κωπηλατώντας να ήταν άγνωστο στον Οδυσσέα.
Νομίζω λοιπόν ότι κακώς θέτουμε σοβαρή βάση σε διαδρομές, πρόσωπα, χρόνους και άρα αποστάσεις.
Ψάχνοντας για τη πραγματική Σχερία πιθανότερη τοποθεσία για μένα είναι το νησιωτικό σύμπλεγμα της Μάλτας και φυσικά καμία τύχη δεν δίνω σε οποιοδήποτε νησί, ή τοποθεσία του Ιονίου πελάγους.
Και συμπερασματικά το λιμάνι του Φόρκυνα αφού δείχνει πασίγνωστο για τους τότε ναυτικούς ακόμα και τους μακρινούς Φαίακες, φαίνεται να βρίσκεται σε κομβικό σημείο του Ιονίου με δυνατότητα εφοδιασμού νερού και τροφών άρα κατοικήσιμο και όχι καταχωνιασμένο κάπου άνευ ιδιαίτερης αξίας για τα τότε μακρινά ταξίδια. Αυτό είναι το κυρίως χαρακτηριστικό του και όχι τόσο οι δυο απόκρημνοι κάβοι κλπ., γιατί όλα σχεδόν τα ασφαλή λιμάνια περικλείονται από δυό κάβους.Σπ.Ρόκκος
Το όνομα Σάμος ~ Σάμη δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι υπήρχε είτε στην Κεφαλονιά, είτε στην σημερινή Ιθάκη. Η Ιθάκη σα Δουλίχιο δεν παίζει. Αν λάβουμε αυτό στα υπόψη είναι θέμα ποια ήταν η Αστερίδα και ποιο το Δουλίχιο. Η Ομηρική Ιθάκη λοιπόν είναι σίγουρα, ή σημερινή Ιθάκη, ή η Κεφαλονιά. Τα υπόλοιπα είναι όνειρα θερινής νυκτός.
Είχα πεί ότι θα γράψω μια θεωρία για το η Ονηρική Ιθάκη στη Κρήτη αλλά δυστυχώς δε την βρίσκω. Αν Θυμάμαι καλά τα τοποθετούσε όλα στο νομό Χανίων( το χωριό Βρύσες θυμάμαι) και τα ανάκτορα στη Γραμβούσα.!!!
Χα χα χα χα
ΣΑΜΗ ήταν και θα είναι πάντα η ίδια...
TO αντίσαμος πολύ σωστέ τείθετε,, ότι στέκει να ήταν η Σάμη απέναντι,, οπότε τα δεδομένα καταλήγουν στην κοινη λογική για την ιθάκη, που είναι έργο της αρχαιολογικης ομάδας να μας την υποδείξει , στην ώρα του, εμείς απλά θα σεναριογράφουμε!!!
και ένα γνωστό ποιηματάκι
Για την Ιθάκη γράφονται πάμπολλα τελευταία
μα κάνουμε επιλογή από τα πιο σπουδαία
« Στο παλατάκι μας παλιά περνούσαμε ωραία..»
Αυτά είπε ο Τηλέμαχος ο γιος του Οδυσσέα
« ..Αλλά τα χρόνια πέρασαν κι’ έχω σχεδόν ξεχάσει
που ακριβώς είχε κτισθεί και που είχε ακμάσει..
Προσφάτως κάποιος Λιβαδάς –αγύριστο κεφάλι
έγραψε πως τ’ ανάκτορο, το κτίσαμε στην Πάλλη.
Τι σούναι οι νέοι συγγραφείς ,απ’ την πολύ μαγκιά τους
Θέλουνε το ανάκτορο ,νάναι στη γειτονιά τους.
Αλλά κι’ αυτός ο Μεταξάς ,ο γιος κάποιου Οδυσσέα
έκανε τακτοποίηση του θέματος σπουδαία.
Λόγω πολλών δυσχερειών, τι θέλατε να κάμει?
Τον Πόρο Ιθάκη βάπτισε και την Ιθάκη Σάμη.
Έχων χρόνου επάρκεια ,συνέγραψε βιβλίο
που επαρκώς εξιστορεί των Αχαιών το βίο.
Μα του Ομήρου τας γραφάς, αλλέως ερμηνεύει
Ενώ τα πάθη των Θιακών διττώς αναμοχλεύει.
Κι’ ενώ όλα γκρεμίζονται και γίνονται σαλάτα
Το ανάκτορό μας τελικά το θέλει στα Τζανάτα.
Ωστόσο διο ανάκτορα είχαμε μίστερ Μάκη
τόνα στον Πόρο θερινό, μα τ’ άλλο στην Ιθάκη.
Κ. Π. Γεωργόπουλος Πακιόλος
στο λιμανι.Δυστυχως φιλε μου το παλατι στην Ιθακη ειναι "στου διαολου τη μανα" στο βουνο κι εχει κτιστει πολυ αργοτερα απο την εποχη του Οδυσσεα.
ΕΠισης ειναι λιγο δυσκολο το μικροτερο νησι απο ολα τα αλλα υποψηφια να εχει το μεγαλυτερο στρατο για να αντιμετωπισει ολους τους αλλους
και τα αρχαια κειμενα να αναφερουν τον Οδυσσεα ως βασιλεα "Κεφαλληνων" + το να δινει η Κεφαλλονια τον περισσοτερο στρατο για την Τροια για τον Οδυσσεα
το γιο του Λαερτη που ολως τυχαια ηταν γενια του Κεφαλου βασιλεα της Κεφαλονιας.Θα ηταν επισης ενα μικρο θαυμα να ειχε η σημερινη Ιθακη τοσο πληθυσμο
που αν δουμε την τοπογραφια της αναρωτιεται κανεις πως θα ταιζε τοσο κοσμο αλλα και που ειναι ολοι αυτοι οι οικοσμοι και οι ναοι.ΠΟλυ περιεργο
που στην Κεφαλονια -ενα ¨ασημαντο" νησι να υπαρχουν ολα αυτα + θολωτοι ταφοι βασιλικοι..ανακτορα κλπ....χχχμμμμμμμμμ