Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

H Ιθάκη του Οδυσσέα , ΑΠΟ ΠΑΥΣΑΝΙΑ!! ΑΡΚΕΤΑ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΟΝΙΟ

This blog is dedicated to a great mystery of the ancient world, Homer’s Ithaca. Searching for Homeric Ithaca, the kingdom of Ulysses.
HOMERICITHACA.BLOGSPOT.PE
ΛΙΓΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ  PORTOASSOS,, ΠΕΡΙ ΕΧΙΝΑΔΩΝ, ΚΑΙ ΔΟΥΛΙΧΙΟΥ
Γιαννης Αλεξακης
Παιδια, πολυ ο συζητησατε το θεμα, και δεν βγαινει ακρη. Απο δικη μου ερευνα και με δικη μου θεση, εχω να πω τα εξης. Εχιναδες νησοι ειναι ολα τα νησια, απο τον κολπο του Αστακου, μεχρι την εισοδο του πατρα’ι’κου κολπου. Αυτο, γεωγραφικα, ιστορικα, και μυθολογικα, ειναι μη ανατρεψιμο. Οι ΕΧΙΝΕΣ-το βασιλειο των Εχινων,οπου, μαζι με τους Δολιχιους, με επικεφαλης τον Μεγη, εστηλαν -κατα τον Ομηρο- 40 πλοια στην Τροια, ειναι το Βασιλειο-Πολη που ειναι επανω στον Τρικαρδο Κατοχης. Η πολη αυτη, με το τεραστιο κυκλωπιο-αριστου δομης τειχος, των επτα χιλιομετρων περιπου, που δεν υπαρχει ομοιο του στην Ελλαδα , ηταν προ’ι’στορικη πολη, συγχρονη των Μυκηνων, οπως η Πλευρωνα και η Καλυδωνα, οπου και αυτες εστηλαν 40 πλοια, με επικεφαλης τον Θοα. Η πολη του Τρικαρδου- Εχινες, θα ειχε πληθυσμο, πανω απο 25 χιλιαδες. Αυτο μαρτυρει η οχυρωση. Η οχυρωση, δεν εγινε στους ελληνιστικους χρονους. Το τειχος αυτο, δεν θα χτιζοταν με χιλιους,’η με 10 χιλιαδες κατοικους. Δεν ηταν παιχνιδι. Αυτο το βασιλειο ηταν νησι κυριαρχο, και 57 μνηστηρες που ειχαν συσσωρευτει στο παλατι του Οδυσσεα στην Ιθακη, απο εδω ηταν οι περισσοτεροι. Οι κατοικοι-Εχινες του Τρικαρδου ασχολουτανε με την κτηνοτροφια και το ψαρεμα, εκμεταλλευομενοι, ολα τα νησια των εχιναδων, οπου και σημερα, ειναι ιδιοκτητα, και ενοικιαζονται σε κτηνοτροφους. Προ’ι’στορικα, η θαλασσα, εφθανε μεχρι και απο κατω απο την Σταμνα. Και η Γουρια, και το Λεσινι, και η Μαστρου, και ο Κατσας Αιτωλικου, και πολλα βουναλακια, ηταν εχιναδες. Αν ριξετε μια ματια στο χαρτη, απο ανατολη, σχεδον σε ευθεια γραμμη, θα δειτε τις αρχαιες πολεις-βασιλεια, ως εξης. Καληδωνα-Πλευρωνα-Εχινες,[τρικαρδος]-Ιθακη. Αφινω το Δολιχιο, που πιστευω οτι ειναι το Πλατυγιαλι με τον Αγιο Παντελε’ι’μονα, και καμια σχεση με την Ζακυνθο, που ειναι πολυ μακρυα. Η πολη του Τρικαρδου-Εχινες, γνωστη στον ‘Ομηρο, αλλα λιγο γνωστη στους ιστορικους χρονους, διοτι η μεγαλη ακμη της, ηταν στους προ’ι’στορικους, τους μυκηνα’ι’κους χρονους. Δυστυχως, ειναι λιγα γραμμενα για αυτη την πολη-βασιλειο. Οταν περπατησει καποιος ολη αυτη την περιτοιχισμενη περιοχη, θα καταλαβει. Αυτα για την ωρα, για να »μιλησει» και αλλος»
  1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
    Φίλε μου Γιάννη για αρχή καλά τα πας αλλά για να βοηθηθείς και εσύ και εγώ, σου γράφω μια ιστορία γραμμένη πριν εκατό χρόνια περίπου αν και προφανώς είναι αρκετά παλαιότερη:
    (Την γράφω όπως ακριβώς τη διάβασα.)
    «Νήσος Εχίνος:
    Αρχαία νησίς της Αιτωλοακαρνανίας μικρά όλως εγγύς της ακτής του νυν όρμου της Ρούγας, αμμώδης και οχυρωμένη, χρησιμεύουσα δ΄ ως λιμενική οχύρωσης άλλης Ακαρνανικής πόλεως μακρότερον και μεσογειότερον κειμένης. Σώζονται ίχνη πολυγωνικών τειχών αυτής».
    Υπάρχει σήμερα νησί Εχίνος όπως και τα συνακόλουθα, για έχουν εξαφανιστεί?
    Και αν υπάρχει είναι στη γνωστή Ρούγα μέσα στον Αμβρακικό? Αν αυτό ισχύει σημαίνει ότι γύρω – γύρω η Ακαρνανία είχε – έχει Εχιναδάκια? Χα χα.
    Και θα πρέπει να γνωρίζεις ότι την εποχή του Ομήρου δεν είχανε εφεύρει το μπακαλάο σκορδαλιά, οπότε τα ψάρια τα είχανε περισσότερο για τσι γάτες παρά για τσου ανθρώπους, επομένως οι εκεί Εχινάδες ως άνυδρες μόνο για κάνα αγριοκάτσικο εκάνανε και έτσι πλούτος σχεδόν μηδέν και συνεπακόλουθα και πληθυσμός.
    Ενώ η Ζάκυνθος σαν Δουλίχιο είχε αρκετά προϊόντα για πλούτο και για αρκετό πληθυσμό πάνω της.
    Άρα απόψεις σου και μόνο και όχι σίγουρα πράγματα, ή κάνω λάθος??
    Και χρόνια πολλά, (λόγω ημερών). Χα χα.
  2. ΠΑΛΙΟΤΕΡΕς ΑΝΑΡΤΗΣΕΙς , ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ


http://porosnews.blogspot.com/2015/05/blog-post_141.html
Εστάλη 
ΑΠΟ  ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΟΜΗΡΙΣΤΗ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,,
ΚΑΙ  ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ  ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ,, ΠΟΥ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ  ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ,,  (ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ)  Προσπαθόντας να τεκμηριώσουμε τις απόψεις μας.
ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΓΕΙΩΝΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑς!
(ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΕΘΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΙΘΑΚΗ),
ΑΛΛΑ  ΔΥΣΤΗΧΩς ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΙ ΚΑΝΕΝΟς!!!!!
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΜΉΝΥΜΑ  ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΠΑΥΣΑΝΙΑ!!!!

Αγαπητέ φίλε
Αρχικά θα πρέπει να σεβαστείς την πρόθεσή μου να μην σου αναφέρω το σημείο που βρίσκεται η Ιθάκη μια και δεν υπάρχει ακόμη επίσημη κατοχύρωση. Αυτό βέβαια δεν θα με εμποδίσει να σου δώσω στοιχεία (χάρτες, φωτογραφίες) που θα επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά μου.
Αρχιζω μ' εναν χαρτη της πολης της Ιθακης
Όπως βλέπεις το σημείο που πιστεύω ότι είναι η Ιθάκη έχει όλα τα στοιχεία:α) Είναι παραθαλάσσιο και όχι μέσα στην ενδοχώρα.
β) έχει δύο λιμάνια μέσα στην πόλη και ένα τρίτο λίγο έξω από την πόλη.
γ) Έχει τον Ερμαίο λόφο μπροστά στο λιμάνι, αυτόν που ανέβηκε ο Εύμαιος πριν πάει στο παλάτι και που είδε από εκεί το πλοίο των συντρόφων του Τηλέμαχου.
Εδώ και μια φωτογραφία της σημερινής πόλης:
Σου στέλνω και μια φωτογραφία από την νήσο Αστερίς που έχει και αμφίδυμους λιμένες, δηλαδή δυο ζευγάρια (δηλαδή τέσσερα) λιμένων απέναντι το ένα από το άλλο. 


Το νησάκι αυτό βρίσκεται εδώ

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΠΑΛΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΟΜΗΡΙΚΗς ΙΘΑΚΗς
ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ  (ΓΙΩΡΓΟ ΓΚΙΑΦΗ ) POROSNEWS
προς μια υπενθίμηση στο Ομηρικό ζήτημα!!


ΣΕΝΑΡΙΟ 1  - ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ  ΣΤΗΝ ΕΡΙΣΣΟ!
http://www.kefalonitis.com/articles.php?action=view_listing&articles_id=569&articles_category_1=14

ΣΕΝΑΡΙΟ  2  - ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ
http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2012/10/blog-post_6675.html#more

ΣΕΝΑΡΙΟ  3 -  ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ  ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΑΔΑ -
21 Νοε 2012
ΣΕΝΑΡΙΟ  4  -ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ  ΣΤΗΝ  ΙΘΑΚΗ!!
ΣΕΝΑΡΙΟ 5 -  ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ  ΣΤΗΝ ΠΑΛΛΙΚΗ

Βρετανοί ερευνητές, μετά από έρευνες - συνδυάζοντας τα φιλολογικά τεκμήρια με γεωλογικά δεδομένα και με τη χρήση σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας και φωτογραφιών από δορυφόρο- ισχυρίζεται ότι η ομηρική Ιθάκη είναι η Κεφαλονιά, ή τουλάχιστον ένα τμήμα της.
Η βρετανική ερευνητική ομάδα ισχυρίζεται ότι η ομηρική Ιθάκη δεν είναι ολόκληρη η σημερινή Κεφαλλονιά, αλλά μόνο το δυτικό τμήμα της, που, σύμφωνα με την άποψή της, ήταν χωρισμένη από το υπόλοιπο νησί.
Εμπνευστής της έρευνας είναι ο Ρόμπερτ Μπιτλστόουν και μαζί του συνεργάστηκαν δύο πανεπιστημιακοί: ο καθηγητής Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ Τζέιμς Ντιγκλ και ο γεωλόγος, καθηγητής Στρωματογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, Τζον Άντερχιλ.
Στο βιβλίο τους Odysseus Unbound: The Search for Homer' s Ithaca, ο κ. Μπιτλστόουν περιγράφει ότι, κατά τη γνώμη του, υπήρχε θαλάσσιο πέρασμα από τον κόλπο της Αγίας Κυριακής μέχρι τον κόλπο του Λιβαδίου, το οποίο κλείστηκε σταδιακά από μεγάλες κατολισθήσεις των προεκτάσεων του Αίνου, του όρους που δεσπόζει στο νησί.
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΟ  ΤΟ  http://www.focusmag.gr

Ευάγγελος Τσιμαράτος σε μελέτη του που δημοσιεύθηκε μετά τον θάνατό του -το 1998- τοποθέτησε το κέντρο της Ομηρικής Ιθάκης στο κεντρικό κορμό της νήσου Κεφαλληνίας αποδεχόμενος την άποψη του Στράβωνα ότι η χερσόνησος της Παλλικής αποτελούσε εκείνη την εποχή ένα ξεχωριστό νησί .
Ποια η Ομηρική Ιθάκη. Αθήνα: Εταιρεία Μελέτης της Ελληνικής Ιστορίας. 1998.

Νικόλας Γ. Λειβαδάς τοποθέτησε το κέντρο της Ομηρικής Ιθάκης γύρω από την περιοχή του Αγκώνα στον αυχένα της χερσονήσου της Παλλικής. 
Κεφαλληνία: η αποκάλυψη της Ομηρικής Ιθάκης (Κωνσταντίνος Μπίστικας , Εκδότης, μεταφραστής) 
 ΚΑΙ  ΣΕΝΑΡΙΟ  6  ,,ΚΑΙ  ΝΟΜΙΖΩ  ΟΤΙ  ΑΥΤΟ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΜΕ ΛΟΙΠΑ ΥΠΟΣΕΝΑΡΙΑ ,,ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΤΕΡΙΔΕΣ  ,,  ΤΟ  ΣΕΝΑΡΙΟ  ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ -  ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ  (  Ελπίζω να μην ξέχασα κάποιο),,! ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ  ΠΟΛΛΑ ΓΙΆΥΤΟ,, ΔΕΝ ΒΑΖΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ.
ΜΕ  ΤΟ  ΔΟΥΛΙΧΙ   ΦΥΣΙΚΑ ,, ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ  ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 
Η ΑΙΤΟΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ,, ή ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ,, ΠΕΙΤΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΣΤΟ ΓΚΑΛΟΠ ΑΡΙΣΤΕΡΑ,,   ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΧΑΡΤΗΣ ΜΕ ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΣΤΕΡΙΔΕΣ!


6 σχόλια :

  1. Θα γράψω και μια άποψη προσωπική πιστεύω τεκμηριωμένη από τη περιγραφή της Οδύσσειας και όχι βασισμένη σε υποθέσεις:
    Το όνομα Σάμος ~ Σάμη δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι υπήρχε είτε στην Κεφαλονιά, είτε στην σημερινή Ιθάκη. Η Ιθάκη σα Δουλίχιο δεν παίζει. Αν λάβουμε αυτό στα υπόψη είναι θέμα ποια ήταν η Αστερίδα και ποιο το Δουλίχιο. Η Ομηρική Ιθάκη λοιπόν είναι σίγουρα, ή σημερινή Ιθάκη, ή η Κεφαλονιά. Τα υπόλοιπα είναι όνειρα θερινής νυκτός.

    Είχα πεί ότι θα γράψω μια θεωρία για το η Ονηρική Ιθάκη στη Κρήτη αλλά δυστυχώς δε την βρίσκω. Αν Θυμάμαι καλά τα τοποθετούσε όλα στο νομό Χανίων( το χωριό Βρύσες θυμάμαι) και τα ανάκτορα στη Γραμβούσα.!!!
    Χα χα χα χα
  2. τιποτε δεν ειναι σταθερο,, Προφανώς Σάμη όντος είναι είτε η κεφαλονιά ,είτε η Ιθάκη,,δεν έχω βρει άλλο σενάριο,, οπότε όντος είναι μια καλή αρχή να λυθεί το παζλ!!!Τώρα για Κρήτη,,το βρισκω πολύ τραβηγμένο να ήταν ιθάκη,,αντε να ήταν η Σκερία,,¨Φαιακες " που και αυτό δεν παίζει καθόλου,,την Κρήτητην αναφέρει κανονικοτατα ο ποιητης
  3. Αλλο ΣΑΜΗ και αλλο ΣΑΜΟΣ. Ο Ομηρος αναφέρει ΚΑΙ τα δυο.. Και από τη στιγμή που, ακόμα και σήμερα υπάρχει μια ΑΝΤΙΣΑΜΟΣ, όλοι όσοι γνωρίζουν στοιχειώδη ελληνικά, μπορούν να καταλάβουν ποιά είναι η ΣΑΜΟΣ. (Βλ.. Κύθηρα- Αντικύθηρα, Πάρος - Αντίπαρος, Ριο- Αντίριο κλπ).
    ΣΑΜΗ ήταν και θα είναι πάντα η ίδια...
  4. Ο Αγκαίος ήταν βασιλιάς της Σάμης γι΄αυτό και έδωσε το όνομα Σάμος ή Σάμη στο νησί του Αιγαίου που εποίκισε.
    TO αντίσαμος πολύ σωστέ τείθετε,, ότι στέκει να ήταν η Σάμη απέναντι,, οπότε τα δεδομένα καταλήγουν στην κοινη λογική για την ιθάκη, που είναι έργο της αρχαιολογικης ομάδας να μας την υποδείξει , στην ώρα του, εμείς απλά θα σεναριογράφουμε!!!
    και ένα γνωστό ποιηματάκι

    Για την Ιθάκη γράφονται πάμπολλα τελευταία
    μα κάνουμε επιλογή από τα πιο σπουδαία

    « Στο παλατάκι μας παλιά περνούσαμε ωραία..»
    Αυτά είπε ο Τηλέμαχος ο γιος του Οδυσσέα
    « ..Αλλά τα χρόνια πέρασαν κι’ έχω σχεδόν ξεχάσει
    που ακριβώς είχε κτισθεί και που είχε ακμάσει..
    Προσφάτως κάποιος Λιβαδάς –αγύριστο κεφάλι
    έγραψε πως τ’ ανάκτορο, το κτίσαμε στην Πάλλη.
    Τι σούναι οι νέοι συγγραφείς ,απ’ την πολύ μαγκιά τους
    Θέλουνε το ανάκτορο ,νάναι στη γειτονιά τους.
    Αλλά κι’ αυτός ο Μεταξάς ,ο γιος κάποιου Οδυσσέα
    έκανε τακτοποίηση του θέματος σπουδαία.
    Λόγω πολλών δυσχερειών, τι θέλατε να κάμει?
    Τον Πόρο Ιθάκη βάπτισε και την Ιθάκη Σάμη.
    Έχων χρόνου επάρκεια ,συνέγραψε βιβλίο
    που επαρκώς εξιστορεί των Αχαιών το βίο.
    Μα του Ομήρου τας γραφάς, αλλέως ερμηνεύει
    Ενώ τα πάθη των Θιακών διττώς αναμοχλεύει.
    Κι’ ενώ όλα γκρεμίζονται και γίνονται σαλάτα
    Το ανάκτορό μας τελικά το θέλει στα Τζανάτα.

    Ωστόσο διο ανάκτορα είχαμε μίστερ Μάκη
    τόνα στον Πόρο θερινό, μα τ’ άλλο στην Ιθάκη.

    Κ. Π. Γεωργόπουλος Πακιόλος
  5. Moνο που οι πετρες του ανακτορου αυτου ειναι της κλασσικης σχεδον εποχης και δε συμφωνει με τα γραφομενα των κειμενων οτι το παλατι πηγαινες πολυ συντομα
    στο λιμανι.Δυστυχως φιλε μου το παλατι στην Ιθακη ειναι "στου διαολου τη μανα" στο βουνο κι εχει κτιστει πολυ αργοτερα απο την εποχη του Οδυσσεα.
    ΕΠισης ειναι λιγο δυσκολο το μικροτερο νησι απο ολα τα αλλα υποψηφια να εχει το μεγαλυτερο στρατο για να αντιμετωπισει ολους τους αλλους
    και τα αρχαια κειμενα να αναφερουν τον Οδυσσεα ως βασιλεα "Κεφαλληνων" + το να δινει η Κεφαλλονια τον περισσοτερο στρατο για την Τροια για τον Οδυσσεα
    το γιο του Λαερτη που ολως τυχαια ηταν γενια του Κεφαλου βασιλεα της Κεφαλονιας.Θα ηταν επισης ενα μικρο θαυμα να ειχε η σημερινη Ιθακη τοσο πληθυσμο
    που αν δουμε την τοπογραφια της αναρωτιεται κανεις πως θα ταιζε τοσο κοσμο αλλα και που ειναι ολοι αυτοι οι οικοσμοι και οι ναοι.ΠΟλυ περιεργο
    που στην Κεφαλονια -ενα ¨ασημαντο" νησι να υπαρχουν ολα αυτα + θολωτοι ταφοι βασιλικοι..ανακτορα κλπ....χχχμμμμμμμμμ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ  ΜΕ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥς ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΑΠΟ  ΤΟΝ  ΡΙΣΣΙΑΝΟ
ΟΜΗΡΙΣΤΗ  ΣΠΥΡΟ ΡΟΚΚΟ

14 σχόλια στο Τα νησιά Εχινάδες του Ομήρου

  1. Παυσανιας
    Άμα ανακατέψεις κι άλλο άσχετα και αναπόδεικτα πράγματα κ.Ρόκκο θα βρεις τις Εχινάδες στην Χαλκιδική εκεί που βασίλευε η ξαδέρφη του Οδυσσέα κατά έναν μύθο και μη χειρότερα.
    Θεσσαλονικιώτικο χιούμορ.
    1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
      Ευχαριστώ αρχικά που με διαβάζετε κ. Παυσανία, όμως επί του συγκεκριμένου δεν κάνω τίποτε περισσότερο από να αναλύω επακριβώς τα λόγια των Ομ. επών, χωρίς να ανακατεύω τίποτε νομίζω.
      Αν εσείς μπορείτε να τα αναλύσετε διαφορετικά σας ακούω ευχαρίστως.
      Αρκεί να μην δώσετε Ποντιακή χροιά στην ανάλυση με την αλλαγή του Ονόματος του Ομήρου ως Όμηρος Τηλεμάχου Οδυσσ-ίδης, λόγω των ενισχυμένων εν Θεσσαλονίκη Ποντιακών γονιδίων… χα χα χα.
      (Κεφαλλονίτικο χιούμορ).
  2. Παυσανιας
    Αγαπητέ κύριε Ρόκκο
    Θέλω να ομολογήσω ότι με βάζετε σε ένα μεγάλο δίλημμα. Από την μια ξέρω ότι είστε εραστής της ομηρικής έρευνας και το σέβομαι ειλικρινά αυτό αλλά από την άλλη αντιπροσωπεύετε όλα αυτά που αντιμάχομαι, την άκριτη υιοθέτηση των αστήριχτων θεωριών με βάση όχι στοιχεία αλλά φαντασιώσεις. Ξέρω ότι δεν είναι μόνο δικό σας το λάθος αλλά εσάς έχω απέναντί μου τώρα και ειλικρινά πάντοτε ελπίζω να σας πάρω με το μέρος μου έστω και αν πρέπει να «αδικήσετε» τον τόπο σας.
    Επί της ουσίας ξεκινώ από την παρατήρηση ότι μόνο ο Όμηρος, μαζί με τον Ορφέα και τον Ησίοδο, είναι αυτός που παρέχει τα σωστά στοιχεία. Οι υπόλοιποι μεταφέρουν κάποια αλλά προσθέτουν και δικές τους πιθανολογήσεις από μια λανθασμένη γεωγραφία. Είναι σαν να λέμε ότι εγώ γράφω για την Ιθάκη βλέποντας τον χάρτη της Μυτιλήνης. Αυτό εννοώ ως ανακάτεμα. Γράφετε για το γενεολογικό δέντρο του Μέγη ενώ αυτό δεν υπάρχει στον Όμηρο. Κάνετε γεωγραφικές απλουστεύσεις ενώ αυτό που γνωρίζετε είναι ένα όνομα. Παράδειγμα αν έχω ένα σπίτι στην Αθήνα που αυτό βρίσκεται στον νομό Αττικής ή σε κάποια από τις καμιά 50αριά Αθήνες των ΗΠΑ; Το όνομα θέλω να πω δεν διασφαλίζει τίποτα. Εσάς για παράδειγμα σας λένε Ρόκκο, όπως και τον γνωστό τραγουδιστή αλλά αυτό, υποθέτω ότι, είναι συνωνυμία και η συμπεριφορά σας δεν χαρακτηρίζει τον τραγουδιστή ούτε το αντίθετο.
    Θα σας πρότεινα να εξαντλήσετε την προσπάθειά σας προσπαθώντας να ταυτίσετε ένα οποιοδήποτε τόπο που περιγράφεται από τον Όμηρο με έναν οποιοδήποτε συνώνυμο τόπο χωρίς όμως τα γνωστά τρυκ των γενικεύσεων. Αν τον ταυτίσετε στο 100% τότε έχετε βρει κάτι αν όχι τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε στο πόσοι τόποι σε διάφορες χώρες θα ταίριαζαν στην ίδια περιγραφή ή και ποιο ποσοστό θεωρείται αξιόπιστο αν απορρίψετε το 100%. Επίσης να υπενθυμίσω ότι μόνο η ακριβής γεωγραφία αποτελεί στοιχείο και οι υποθέσεις ή τα γενικά αρχαιολογικά ευρήματα που δεν περιέχουν πινακίδες (π.χ) δεν αποτελούν παρά ενδείξεις ζωής αλλά όχι υποχρεωτικά αυτή που εμείς επιθυμούμε.
    Φιλικά Παυσανίας
    Υ.Γ Καθυστερώ να γράψω γιατί σε χάνω.
    1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
      Φίλτατε (ως Ομηριστή) κύριε Παυσανία αρχικά ψάχνω για την ταυτοποίηση της Ομηρικής Ιθάκης μόνο από περιέργεια που απέκτησα από πολύ μικρός, μια και γεννήθηκα σε μέρος πλησίον της σημερινής Ιθάκης.
      Σοβινισμός σε μένα δεν υπάρχει στο θέμα αυτό όσο και αν δεν γίνεται από πολλούς ίσως κατανοητό.
      Οι πηγές όμως που μπορεί να βασιστεί κάποιος ερευνητής είναι μόνο υποθετικές.
      Αναφέρεστε στα γεωγραφικά στοιχεία του Ομήρου (και εγώ το ίδιο), όμως πόσα στοιχεία ή και κομμάτια των επών έχουν αλλάξει από την αρχική τους μορφή?
      Τελευταίο «χεράκι» που έπεσε πρέπει να είναι από τους Αλεξανδρινούς νομίζω ή όχι?
      Το ωραίο είναι που πολλοί θέτουν κατά το συμφέρον τους το Στράβωνα σαν πηγή, όταν και ο ίδιος ομολογεί ότι κάτι γεωγραφικά δεν του πηγαίνει καλά με την Ομηρική επικράτεια, χα χα.
      Στα δικά μου όμως:
      Οτιδήποτε έχω γράψει για συγγένειες κλπ., δεν το έχω αντλήσει από το διαδίκτυο αλλά τουλάχιστον από παλιές ή καινούριες εγκυκλοπαίδειες.
      Έπειτα κατά τα λεγόμενά σας το ότι ο Ησίοδος τοποθετεί την Ιθάκη επί της Κεφαλλονιάς πρέπει να το δεχτούμε? (Άρθρο μου «Ησιόδου Ιθάκης αποκάλυψη»).
      Μα θα μου πείτε το είπε ή το έγραψε ο Ακουσίλαος.
      Ωραία ένας το αντέγραψε, τα Ομηρικά έπη πόσοι??
      Άσε που πιστεύω ότι η λέξη Κεφαλληνία μέχρι τώρα ήταν γνωστή από τον Ηρόδοτο δηλαδή 300 χρόνια αργότερα.
      Όταν συμβαίνουν αυτά εγώ τί ιστορικά στοιχεία να πιστέψω σαν Έλληνας??
      Για τις Εχινάδες πού προβληματιστήκατε, Ομηρική γεωγραφία δεν αναλύω?
      Πού βρήκατε κάτι αναπόδεικτο Ομηρικά?
      Όσο για τον Απολλόδωρο το νεότερο που αναφέρω σαν πηγή, έ δεν ήταν όποιος – όποιος από ότι γνωρίζω.
      Tο μόνο που πρόσθεσα ήταν η Έμιλι, αλλά και αυτή στις σειρήνες ανήκει! Χα χα.
      Υ.Γ.
      Το ότι με «χάνετε» σημαίνει ότι ταξιδεύετε ή έχει πρόβλημα το blog??
  3. Παυσανιας
    Αγαπητέ φίλε
    Εκεί που πάμε έστω και λίγο να συγκλίνουμε εκεί μου φεύγεις και τραβάς προς Ιόνιο μεριά και σε χάνω τελείως. Αυτό το 300 χρόνια του Ησιόδου που το βρήκες πάλι;
    Συμφωνώ ότι οι Αλεξανδρινοί και όχι μόνο έβαλαν το χεράκι τους και δημιούργησαν αυτό το χάος. Τουλάχιστον αυτήν την εικόνα έχουμε σήμερα γιατί τα πολλά συγγράμματα ειναι πλέον στάχτη και μπούρμπερη. Όσον αφορά για τον Όμηρο και τα έπη του μπορώ να σου πω ότι η δική μου έρευνα δείχνει ότι αλλοιώθηκε μεν αλλά σε πολύ μικρό βαθμό. Παράδειγμα έχουμε χαμένο τμήμα από την δεύτερη ραψωδία. Όπως επίσης οι διάφοροι γλωσσολόγοι αφαίρεσαν γράμματα για να μπορέσουν, σώνει και καλά, να αποδείξουν ότι είναι ποίημα με την νεοελληνική του διάσταση (τραγούδι δηλαδή) και όχι με την ομηρική (δημιούργημα) κάτι που τελικά δεν κατάφεραν παρά το κόψε ράψε και άρχισαν μετά τις εξαιρέσεις και άλλα κόλπα για να τους βγει.
    Οι Εχινάδες οι Ομηρικές, με το Δουλίχιο βέβαια, γεμίσαν σαράντα καράβια με στρατιώτες. Οι σημερινές ούτε βάρκα γεμίζουν. Μετά αυτό το απέναντι από την Ηλεία είναι πολύ συγκεκριμένο. Η Ηλεία είναι κατά την επίσημη εκδοχή ο γνωστός τόπος. Το αν υποθετικά οι Ήλειοι κατέκτησαν και άλλα μέρη αυτό δεν σημαίνει ότι άλλαξαν και το όνομά τους. Και ο Αλέξανδρος έφτασε ως τις Ινδίες αλλά όλος αυτός ο τόπος δεν ονομάστηκε Μακεδονία! Απέναντι από την Ηλεία δεν υπάρχουν νησιά. Τέλος.
    Τέλος για να σε προβληματίσω ακόμη περισσότερο θα σου επισημάνω κάτι που το ξέρεις ήδη. Βρες έναν, έστω έναν που ξέρει τον Όμηρο. Όχι νομίζω ότι ήταν τότε ή η θεία μου το είδε στο φλιτζάνι. Αν βρεις έστω και έναν να μου το πεις και μένα. Αφού λοιπόν κανείς δεν τον είδε και δεν τον συνάντησε πως τους εμπίστευεσε να σου δίνουν πληροφορίες! Αφού και οι ίδιοι τον Όμηρο διαβάζαν και διαβάζουν και ερμηνεύουν, αυτοί, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Άρα άμα κάνεις μια προσέγγιση σε οποιοδήποτε γεωγραφικό θέμα που αναφέρει ο Όμηρος μόνο μέσα από αυτόν, συμπληρωματικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον Ορφέα , στα Αργοναυτικά και τον Ησίοδο, γιατί και αυτούς τους δυο, πέρα από ότι ανοησία κυκλοφορεί κανείς μήτε τους είδε μήτε τους συνάντησε ποτέ. Αυτοί ζουν σε κοντινές εποχές και βλέπουν τους ίδιους τόπους και τους περιγράφουν με τον ίδιο τρόπο.
    Σύγκρινε λοιπόν τις περιγραφές τους, τις γεωγραφικές, με ότι υπάρχει σήμερα σαν επίσημη εκδοχή και δεν θα βρεις ούτε ένα σημείο ίδιο. Μην πέσεις μόνο στην παγίδα που στήνουν λέγοντας εδώ βρήκαμε αρχαία κλπ. Αρχαία έχει σε όλο τον κόσμο αυτό δεν σημαίνει ότι η Ιθάκη ήταν παντού.
    Ενεργοποίησε μια ρουτίνα για να έρχονται μηνύματα για να μην σε χάνω.
  4. ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    δεν ξερω αν τελικα ο Ομηρος ηταν πόντιος,,
    http://porosnews.blogspot.com/2017/11/blog-post_70.html
    δεν ξέρω και αν ο σφραγιθολιθος θυμιζει,, τσι ομηρικες μαχες που κανουμε
    τωρα να αποδειξουμε που ηταν η Ιθακη – Ζακυνθος και Δουλιχι
    http://porosnews.blogspot.com/2017/11/blog-post_0.html
    και τέλος δεν ξερω το κεφαλλονητικο χιουμορ ,, ξεπερναει το Ποντιακο,,
    Οπωςκαι να εχει,, καποια στιγμη ολη τουτη η κουρλαμάδα,, θα αποκαλυφθει,,
    απλα δεν ξερω αν τοτε θα ζουμε ακομη χαχαχα
    1. Ρόκκος ΣπύροςΣυντάκτης άρθρου
      Όταν κανείς βαδίζει υποθετικά όλα μπορεί να συμβούν, άσε που ισχύει πάντα το σοφό «μηδένα πρό του τέλους μακάριζε», χα χα
  5. Παυσανιας
    Θα συμφωνήσω ασθμαίνοντας στο τελευταίο. Για να δούμε τελικά τι συμβαίνει, αγαπητοί φίλοι υπάρχει ένα και μόνο μέτρο και αυτό είναι ο Όμηρος. Όμως Όμηρος 100%. Όχι 50 ή 60 ή 10. Έτσι και μόνο έτσι. Αν δεν είναι 100% τότε όσο όμορφο και αν είναι κάτι, όπως όλο το Ιόνιο, απορρίπεται.
  6. ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    ΚΥΡΙΕ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,,,,, ΜΠΟΡΟΥΣΑΤΕ ΝΑ ΕΤΟΙΟΛΟΓΗΣΕΤΕ ,, ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙΑ ΣΑς ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ,, ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Η ΙΘΑΚΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ,, ΚΑΙ ΠΩς ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΘΕΤΕΤΕ,,ΤΟΣΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΜΑΚΡΙΑ,, ΠΩς ΤΗΝ ΣΥΝΔΙΑΖΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΝΗΣΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΟΜΗΡΟς,, ΟΛΑ ΕΚΤΟς ΙΟΝΙΟΥ ΗΤΑΝΕ?
    ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΚΗ ΣΑς ΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΟΛΕς ΑΥΤΕς ΤΙς ΚΑΤΑΓΡΑΦΕς?
  7. ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    3 σχόλια:
    ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ29 Μαΐου 2015 – 10:42 π.μ.
    Αγαπητέ φίλε
    Βλέπω την αξιόλογη προσπάθειά σου αλλά θα μου επιτρέψεις να επιμείνω ότι όλα κρίνονται από την ακριβή ή όχι αντιστοίχησή τους με τον Όμηρο. Άρα οι όποιες προσπάθειες, όσο αξιόλογες και αν είναι σε καλλιτεχνικό επίπεδο, δεν έχουν κανένα πραγματικό νόημα αν δεν τηρούν τον παραπάνω κανόνα. Επειδή φοβάμαι ότι θα γίνω κουραστικός να επιμένω στα ίδια και τα ίδια θα προσπαθήσω να κάνω ένα βήμα ακόμη και να θέσω το εξής θέμα:
    Ας υποθέσουμε ότι οι μέχρι τώρα υποθέσεις είναι σωστές και η Ιθάκη είναι στα Ιόνια και άρα οι Φαίακες ζούσαν στην Κέρκυρα. Από το σύνολο των ερωτημάτων που γεννιούνται ας δούμε μόνο ένα. Με δεδομένη την υπόμνηση του Ομήρου ότι ο Οδυσσέας ξεκινά από το νησί της Καλυψώς και μετά από 17 ημέρες ευνοϊκό ταξίδι φτάνει την 18 απέναντι από την ακτή της Σχερίας. Αν και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε την απόσταση που κάλυψε ο Οδυσσέας μπορούμε να κάνουμε μια μικρή εκτίμηση. Ας υποθέσουμε ότι ταξίδευε με 1 μίλι την ώρα,θα κάλυπτε πάνω από 10 μίλια την ημέρα ίσως και 20. Αν ταξίδευε με ταχύτητα 2-3 μίλια την ώρα, μια και είναι έμπειρος ναυτικός, τότε το λιγότερο ταξίδευε με από 30-50 μίλια την ημέρα. Στις 17 ημέρες στην πρώτη περίπτωση κάλυψε 250-350 μίλια και στην δεύτερη από 600-750 μίλια. Και στις δύο περιπτώσεις ο Οδυσσέας βρίσκεται λίγο ή πολύ κάτω από την Κεφαλονιά και την Ιθάκη ακόμη και από την Ζάκυνθο. Σε αυτό προσθέσθε ότι ο Οδυσσέας έχει την Μ. Άρκτο στα αριστερά του και με βάση την υποτιθέμενη ημερομηνία του 1170 πχ αυτό σημαίνει ότι ο Οδυσσέας κινείται σχεδόν από Νότια προς τα Βόρεια. Άρα περνά από κοντά από τις ακτές τις πελοπονήσου τις οποίες δεν αντιλαμβάνεται, από δίπλα από την Ζάκυνθο την οποία δεν αντιλαμβάνεται, δίπλα από την Ιθάκη την οποία δεν αντιλαμβάνεται για να καταλήξει στην Κέρκυρα την οποία και αντιλαμβάνεται μια και απ’ ότι φαίνεται πηγαίνει επάνω της.
    Το συμπέρασμα είναι αβίαστο. Ή ο Οδυσσέας είναι ένας μεγάλος ηλίθιος που δεν έχει ιδέα από θάλασσα ή όλα αυτά που συζητάμε αφορούν άλλους τόπους. Δεν υπάρχει μέση απάντηση.
    Θα περιμένω τις στοιχειοθετημένες απαντήσεις οποιουδήποτε.
    Παυσανίας
    Επανέρχομαι για να γίνω πιο προκλητικός ακόμη. Η πραγματική πορεία του Οδυσσέα, με την Μ.Άρκτο στα αριστερά και κοντά στον Β.Πόλο, περίπου 17μοίρες, είναι από τα Ν.Δ προς τα Β.Α και σχεδόν Δυτικά προς Ανατολικά. Αυτό σημαίνει ότι ο Οδυσσέας είτε πέταξε πάνω από την Ιταλία με την σχεδία του και μετά ταξίδεψε το υπόλοιπο κομμάτι στην θάλασσα ή ήταν δεμένος στην ακτή για 15 ημέρες πιστεύοντας ότι ταξίδευε, όπως έκανε ο Θ.Βέγγος σε κάποια ταινία, ή έπεσε επάνω στην Πελοπόνησο την Ζάκυνθο την Ιθάκη κλπ μέχρι να βρει την Κέρκυρα.
    Δεν προσθέτω στην συζήτηση ότι νησί της Καλυψώς μέσα στην Αδριατική δεν υπάρχει ούτε και υπήρξε ποτέ πέρα από τα όνειρα κάποιων αρχαιολόγων και μη.
    Παυσανίας
    Άρα για να επανέλθω για τελευταία φορά σύμφωνα με τον χάρτη η Καλυψώ θα έπρεπε να τον στείλει στην διπλανή μεγάλη ξηρά της Ιταλίας, όπου εύκολα θα εύρισκε καράβι για απέναντι, ή άντε στην πιο μακρινή Πελοπόννησο ή έστω στην λίγο πιο μακρινή Ζάκυνθο ή την λίγο πιο μακρινή Ιθάκη αλλά πότε στην πάρα πολύ μακρινή Κέρκυρα εκτός αν παίζει το πρώτο σενάριο όπου Καλυψώ Οδυσσέας και ο Όμηρος ο ίδιος είναι ένα τσούρμο ηλιθίων που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το άσπρο από το μαύρο γιατί σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η περιοχή της Σχερίας, η Ιθάκη, το νησί της Καλυψώς, η Ωγυγία κλπ δεν υπήρχαν ποτέ σε αυτή την γωνιά της Γης, δεν ταυτίζονται με τα σημερινά ομώνυμα μέρη, αλλά υπήρχαν και υπάρχουν σε κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη Γη.
    Παυσανίας
  8. ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΜΕ ΤΙς ΤΟΤΕ ΑΝΑΦΟΡΕς ΜΑς,, ΜΠΑς ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΟΥΜΕ ΣΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:
    απαντηση μου
    ΛΟΙΠΟΝ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,,ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΓΝΩΣΤΑ ΜΕΡΗ,, ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕς ΠΛΟΙΟΥ!!
    ΑΝ ΩΓΥΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΥΠΟΘΕΤΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΣΧΕΡΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΚΕΡΚΥΡΑ ,, ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 1000 ΜΙΛΙΩΝ.
    330 ΜΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΣΙΚΕΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΚΕΡΚΥΡΑ,, ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΑΝ ΕΙΧΕ ΝΟΤΙΑΔΕΣ ,,, ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙ
    ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΓΙΑ ΠΟΡΕΙΑ, ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΕΒΑΣΕ ΒΟΡΙΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΦΤΑΣΕ ΚΕΡΚΥΡΑ!
    e-poros29 Μαΐου 2015 – 9:08 μ.μ.
    Ενα πλοίο τώρα της εποχής με την δική μου εκτιμηση πάντα,, μέγιστη ταχύτητα βλέπω από 6 εως 10 μιλια την ωρα,, και σαν μέσω όρο στο διαστημα των 17 ημερών θα στα κατεβάσω στην δική σου εκτίμηση 2-3 μίλια μέσο όρο,, λόγο και των μερικών αντίξοων-και κόντρα καιρών,, οπότε φτάνουμε στην πιθανη εκτιμόμενη απόσταση νησιου Καλυψως και Φαιάκων περίπου λίγο παραπάνω των 1000 μιλίων!!
    τώρα οι προσπάθειες, όσο αξιόλογες και αν είναι σε καλλιτεχνικό επίπεδο,, οπως λές είναι δημιουργήματα Αβρααμ,, φανταστικές και με τις δυο σημασίες της λέξης, και πριν καιρό οι γνώσεις μου ήταν μηδαμινές στα ομηρικά θέματα,, η αναζήτηση και μεσα από τις θεωρείες του καθενός μας, αλλά και η καλύτερη γνώση του τόπου μου,, με κάνουν σίγουρο να πιστεύω το που βρίσκετε η πραγματική Ομηρική Ιθάκη.
    Αναμένω απλά την ώρα να τα δημοσιεύσω από τις ανακοινώσεις ‘αλλων,
    ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ3 Ιουνίου 2015 – 9:54 π.μ.
    Αγαπητέ φίλε
    Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν μας έλεγε ότι συνάντησε ανέμους αλλά φευ για 17 ημέρες δεν συνάντησε ανέμους σε αντίθεση με την 18η. Επίσης ακόμη και αν κατά την διάρκεια της ημέρας έκανε κάποια λάθη τα διόρθωνε την νύχτα έχοντας πάντα αριστερά του και προφανώς σε σταθερή γωνία γύρω στις 90μοίρες την Μ.Άρκτο. Ακόμη μας διαφεύγει το γεγονός ότι ο Οδυσσέας είναι έμπειρος ναυτικός. Γι’ αυτό άλλωστε εμπιστεύεται τον ευατό του και φτιάχνει μια σχεδία για να φύγει. Εγώ που είμαι άσχετος θα έμενα εκεί μέχρι να με βρούν.
  9. ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
    consolas3 Ιουνίου 2015 – 10:45 π.μ.
    Οι τόποι περιπλάνησης του Οδυσσέα κατά τη δική μου γνώμη δεν μπορούν να πάρουν στίγμα από τις περιγραφές της Οδύσσειας, είναι τελείως μυθοπλαστικές ώστε να ανεβάσουν τη “λατρεία” του μυστηρίου και της περιπέτειας που πάντα άρεσε και αρέσει στις αφηγήσεις. Παράδειγμα το “Μαραϊμπού” του Νίκου του Καββαδία.
    Όλο αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα από την φανταστική τοποθεσία της Σχερίας.
    Δε μπορεί ένα νησί που απέχει από την Ομηρική Ιθάκη μια νύχτα δρόμο κωπηλατώντας να ήταν άγνωστο στον Οδυσσέα.
    Νομίζω λοιπόν ότι κακώς θέτουμε σοβαρή βάση σε διαδρομές, πρόσωπα, χρόνους και άρα αποστάσεις.
    Ψάχνοντας για τη πραγματική Σχερία πιθανότερη τοποθεσία για μένα είναι το νησιωτικό σύμπλεγμα της Μάλτας και φυσικά καμία τύχη δεν δίνω σε οποιοδήποτε νησί, ή τοποθεσία του Ιονίου πελάγους.
    Και συμπερασματικά το λιμάνι του Φόρκυνα αφού δείχνει πασίγνωστο για τους τότε ναυτικούς ακόμα και τους μακρινούς Φαίακες, φαίνεται να βρίσκεται σε κομβικό σημείο του Ιονίου με δυνατότητα εφοδιασμού νερού και τροφών άρα κατοικήσιμο και όχι καταχωνιασμένο κάπου άνευ ιδιαίτερης αξίας για τα τότε μακρινά ταξίδια. Αυτό είναι το κυρίως χαρακτηριστικό του και όχι τόσο οι δυο απόκρημνοι κάβοι κλπ., γιατί όλα σχεδόν τα ασφαλή λιμάνια περικλείονται από δυό κάβους.
    Σπ.Ρόκκος




ΚΑΙ  ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΕΝΑΡΙΩΝ ΑΣΤΕΡΙΔΑς,, ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΑΝ ΦΑΡΟΣ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΑΝ ΤΗΝ ΒΡΙΣΚΑΜΕ
ΚΑΙ 



Αυτός ο χάρτης με τη θάλασσα πιο πάνω ανατρέπει και τη θεωρία της εποχής των παγετώνων.Με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια που λέμε!Μήπως πρέπει να τον κατεβάσεις Poros?
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM

11 σχόλια:

  1. Έτσι για να πούμε και καμιά αλήθεια και μιλώντας αμερόληπτα γιατί εγώ σε αυτό που λέμε σήμερα Ιθάκη κάθομαι και δε με κουνάει κανένας, τη μόνη αρκετά τεκμηριωμένη πάνω στην Οδυσσειακή γεωγραφία αντίθετη άποψη που έχω διαβάσει, ή γνωρίζω, είναι του φίλου μου του Ρισσιάνου για Άσσο – Έρισσο. Οι υπόλοιπες είναι γεωγραφικά μη βιώσιμες. (Την τελευταία λέξη την έκλεψα από τσου πολιτικούς χα χα χα).
    Σα τη Νικολούλη δουλεύει ο μπαγάσας!
    Λοιπόνε άμα κοιτάξει κανείς 5 – 6 μίλια όξου από το Πόρο πηγαίνοντας για Κυλλήνη βλέπει ξεκάθαρα τη Ζάκυνθο σα Δουλίχιο (μακρόστενο νησί) και την Έρισσο σαν ακίδα δόρατος (από Καλό όρος μέχρι Φισκάρδο), άρα ευσταθεί πλήρως το Λατινικό όνομα Έρισσος (ακίς).
    Τώρα κάθε άποψη ελεύθερη, αλλά όσο εσείς ψάχνετε και βρίσκετε νέες Αστερίδες εγώ έχω την ησυχία μου και για να είμαι ειλικρινής πολύ τεμπέλη με έχετε κάμει τελευταία.
    Μια πληροφορία που έχω για να βοηθήσω και εγώ λίγο γιατί βλέπω ότι το ψάξιμο ξεμακραίνει όσο πάει, ο Μέγας Ναπολέων λέει έψαχνε εκεί στην Αγία Ελένη ανοιχτά τση Ναμίμπια να έβρει το πρώτο πλοίο των μνηστήρωνε που είχε εξοκείλει μετά από ένα γερό Πουνεντογάρμπι !!

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλησπερα φιλτατε φιλε Αρη,,σε ειχα χασει και ανησυχησα για την υγεια σου,, (αν ρωτησεις τον ρισσιανο θα στο πει οτι τον ρωτουσα) μαλλον ή ξεμεινες από βομβες,, ή σου πηρε χρονο να φτιαξεις καινουργιες!! Καταρχας την αναρτηση την πεταξα για τον φιλο Παυσανία ,, μας κοτσαρε τσου χαρτες αλλα δεν μας αιτιολογησε,,πως γινεται να ξεφυγαμε από ο Ιονιο και την Ελλάδα! Ουτε ο τυφωνας δεν κανει τετοια ταξιδια! Με την μεθοδο εις ατοπον απαγωγη,, μπορω να σας βγαλω ολες τις θεωρειες λανθασμενες,,, και παω να αρχισω με του Παυσανια,, αν μας αιτιοογησει το σκεπτικό του,, γιατι θεωρω ειναι ο πιο ευκολος! Μετα σειρα εχουν οι Λευκαδητες και μετα οι Ληξουριωτες,,εσας θα σας αφησω τελευταιους λόγο συναισθηματικων λογο προικας στα κομιτατα κακακακα,, μαλλον γραφω εκ του ασφαλους, και εχω και αλλοους μουρλους που με σιγονταρουν ενω οι υπολοιποι ειστε μοναχοι σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εκαμα λαθος νομισα οτι το σχολιο σου ηταν φρεσκο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Άρης ζεί και βασιλεύει κακακα.
    Αγρανάπαυση λέει κάνει γιατί πρήχτηκε!
    Θέλει λέει να κατουράει λεύτερα σε όποια πόρτα θέλει σα τα σκυλάκια με το λουράκι, αλλά δε τόνε αφήνουνε αν και φόρεσε και εκείος λουρί και μάλλον τόνε γλέπω να πηαίνει για διαμαρτυρία στον κ Εισαγγελέα.
    Τι εννοεί δε ξέρω.
    Αλλά την απάντηση τη ξέρω, ότι δηλαδής για να μπορεί δε φτάνει το λουρί αλλά να προβατάει και με τα τέσσερα.
    Κάκακακα.
    Μα και ο φίλος Παυσανίας μπορεί να έχει και δίκιο. Είπε να το πάρει και λίγο ανάποδα το πράγμα ψάχνοντας και πουθενά αλλού για την Ιθάκη.
    Έπιασε τσι εξερευνήσεις του πατριώτη μας από το Βαλεριάνο και σου λέει νεότερος Οδυσσέας ήτανε και αυτός, δε μπορεί να μην έψαχνε και για την Ιθάκη!
    Οπότε θα μας βγεί κανιά Ιθάκη στα Φώκλαντ (στη γη του Φωκά) ή αηπάνουθε κατά Καναδά μεριά στο κανάλε του Φωκά. Έδεκει μου φαίνεται και λίγο πιθανότερο γιατί και εδώ πάλε κανάλια έχουμε.
    Θα αποχτήσουμε και δικαιώματα και γλέπω τον Τραμπ στ΄ Αργκόστολε για διαπραγματεύσεις…
    Φτιάχτε και κάνα μπαρπουλέ για κέρασμα για να γδούμε άμα ισχύει ότι ευκειός όλα τα μασάει όπως λένε!

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.

    Υ.Γ.
    Εκείο που δε ξέρω είναι το τι νατσιόνα έχει ο φίλος ο Παυσανίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μας εστειλε απο τοτε τις φωτο, μας ανακατεψε οτι ειμαστε ολοι οι υπολοιποι Αλλου γιαλου,, αλαακομη δεν βρηκα την ουσιαστικη του επεξηγηση!! Την πατησα για μια στιγμη ,,νομισα οτι ηταν φρεσκος ο σχολιασμος Αρη, και απάντησα, και μετα στους σχολιασμους δεντον εβλεπα,, και σκεφτηκα οτι σας τσακωσα,, οτι εγραψε με το δικο σου προφιλ, και υπεγραψε σαν Αρης!! και πάνω που ετοιμας θριαμβολογια ¨ΝΙΚΟΛΟΥΛΗς" ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΟΤΙ Ο ΣΧΟΛΙΑΣΜΟς ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΠΑΛΙΟς ΧΑΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατά που φαίνεται φίλοι Ομηριστές το πρόβλημα με το χαμένο Δουλίχιο δημιουργήθηκε από λάθος μεταφράσεις της έκφρασης "Πολύπυρον Δουλίχιον", {… ἐς Δουλίχιον πολύπυρον. (ξ – 335)} καθότι συνήθως ο ένας ξεπατικώνει τον άλλονε, χωρίς λίγο πιο βαθειά σκέψη.
    Δεν εννοώ εμάς τσου ερασιτέχνες Ομηριστές βέβαια, αλλά τσου φιλόλογους μεταφραστές, τσου επαγγελματίες δηλαδή.
    Ας ψάξουνε λοιπόνε να βρούνε αν το «Πολύπυρος» στα έπη σημαίνει μόνο καρπερός ή σιτοφόρος και τα ξαναλέμε για να μη τσου κόψω την όρεξη για τη λαγάνα από τη μία, αλλά και όχι όλα ετοιματζίδικα από την άλλη!
    Σου. Ρου.

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυριο μπορει να βρεθω μια βολτα Ασσο. Αμα παρω χαμπαρι τιποτε το ομηρικο θα σε ενημερωσω χαψα. Κατσε να δωσβ και εγω μια ματια γιατι μπορει να προσπαθας να με ξεγρλασει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πηγα να γκρεμισω. Κοιτα porosvres.blogspot.com .διαμαντοτρυποτεχνικη. Απλα μπορω να σου αναλυσω πολλα μειον στην δικη σου θεωρια τελικα τωρα που το μελετησα. Θα στα γραψω σε αναρυηση. Θα γκρεμισω την θεωρια σου μαλλον

    ΑπάντησηΔιαγραφή